Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2001, 03:08
Verwijderd
Omdat we toch tegen het einde van 2001 zitten


"Welk nieuws bericht in 2001 vond je het belangrijkst?"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2001, 03:08
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
je bedoelt als 2e na de aanslagen in New York en Washington?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 09:32
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
precies, die waren bij mij no.1 met vlag en wimpel hoor!!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 10:31
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Denk bij vrijwel iedereen wel. Krijg nog steeds kippevel als ik die beelden zie.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 11:31
walter
Avatar van walter
walter is offline
heerenveen - ajax 5-1
__________________
'de anus, de neger onder de lichaamsopeningen'
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 11:44
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
walter schreef:
heerenveen - ajax 5-1
Ik kan me er iets bij voorstellen, maar dat was bij mij nou juist het leukste nieuws. (woon in friesland)

__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 11:53
Verwijderd
Ik zal maar niet New York zeggen (hoewel dat wel waar is). Ik schrok toch wel toen ik las dat Sylvia Millecam dood was. Ik zat toen in Zwitserland, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 12:46
Prada
Prada is offline
De aarbeving in India, Gujarat 28 januari 2001...Meer dan 100.000 doden...Is nooit echt meer over gesproken, hoe konden we dit allemaal vergeten???
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 13:02
PV
PV is offline
Citaat:
Prada schreef:
De aarbeving in India, Gujarat 28 januari 2001...Meer dan 100.000 doden...Is nooit echt meer over gesproken, hoe konden we dit allemaal vergeten???
aardbevingen zijn 'gewoon'.. is weinig tegen te doen, behalve fatsoenlijk bouwen, maar dan nog.

ik vind alles in het midden-oosten zorgwekkend.. Israël, Afghanistan, India-Pakistan.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 13:05
Prada
Prada is offline
Citaat:
PV schreef:
aardbevingen zijn 'gewoon'.. is weinig tegen te doen, behalve fatsoenlijk bouwen, maar dan nog.

Het is dan wel een natuurverschijnsel waar niets tegen te doen is, maar het nieuws dat er meer dan 100.000 doden vielen schokte me wel degelijk...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 13:13
PV
PV is offline
Citaat:
Prada schreef:
Het is dan wel een natuurverschijnsel waar niets tegen te doen is, maar het nieuws dat er meer dan 100.000 doden vielen schokte me wel degelijk...
waar heb je die cijfers vandaan? ik vind niet meer dan 25.000/30.000 doden, is nog steeds veel natuurlijk, daar niet van.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 13:21
Mugshot
Mugshot is offline
Het hele midden oosten in de afgelopen jaren: israel-palestina, de rol van amerika in het hele midde-noosten en zijn schijnheiligheid tegenover de uno, pakistan en india, de hele 'strijd tegen het terrorisme'.
__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 13:22
Prada
Prada is offline
Citaat:
PV schreef:
waar heb je die cijfers vandaan? ik vind niet meer dan 25.000/30.000 doden, is nog steeds veel natuurlijk, daar niet van.
was afgelopen week op twee vandaag een samenvatting van deze gebeurtenis, daar zeiden ze dat in...En ik heb het nagekeken op cnn.com en daar stond dat er 125.000 doden waren...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 15:07
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
Prada schreef:
De aarbeving in India, Gujarat 28 januari 2001...Meer dan 100.000 doden... Is nooit echt meer over gesproken, hoe konden we dit allemaal vergeten???
nooit iets van gehoord
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 15:08
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
siNix schreef:



"Welk nieuws bericht in 2001 vond je het belangrijkst?"
Dat Theo Maassen de uefa-cup van PSV had gejat
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 23:03
D'tje
D'tje is offline
Tuurlijk steken de aanslagen ver boven de rest uit, maar voor de rest:

Brand in "'T Hemeltje" Volendam waar we 2001 mee begonnen...
De plotselinge dood van Silvia Millecam
Nederland uitgeschakeld in de wk
de problemen tussen Israel en Palistinie, maar die spelen al langer dan alleen in 2001.
__________________
a laugh is the biggest attraction
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 00:03
Quist
Quist is offline
eerst geschokt toen vereerd. Meneer Osama "geitenneuker" bin laden noemd nederland in zijn laatste eindejaars toespraak video. * zucht * ik ben geroerd.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 00:12
Prada
Prada is offline
Citaat:
Quist schreef:
eerst geschokt toen vereerd. Meneer Osama "geitenneuker" bin laden noemd nederland in zijn laatste eindejaars toespraak video. * zucht * ik ben geroerd.
Kom op zeg, dat zoiets nieuws genoemd mag worden...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-12-2001, 00:18
Verwijderd
Nieuws schokt mij niet echt snel ofzo...van de meeste dingen kijk ik niet echt op.

Maar ik denk dat ik, als ik toch iets moet zeggen, ik de dood van Silvia Millecam noem. Dat heeft mij persoonlijk meer gedaan dan de WTC-aanslagen of Israel/Palestina-problematiek. Dat is toch een beetje de ver-van-m'n-bed-show voor mij.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 00:30
OOBLOW
OOBLOW is offline
De (groeps-)baby-verkrachtingen in Zuid-Afrika.
Dat gaat ieders verstand te boven.
Zo iets onwaarschijnlijk walgelijk zieks heb ik nog nooit gehoord. Het is onmogelijk in woorden uit te drukken hoe erg zoiets is.
ltr
__________________
je moet niet proberen alle vragen te beantwoorden , je moet proberen alle antwoorden te bevragen....
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 01:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Maar ik denk dat ik, als ik toch iets moet zeggen, ik de dood van Silvia Millecam noem. Dat heeft mij persoonlijk meer gedaan dan de WTC-aanslagen of Israel/Palestina-problematiek. Dat is toch een beetje de ver-van-m'n-bed-show voor mij.

Echt? Ongeloofelijk. vind ik best bijzonder ja! Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik geloof je wel!

Nou greep Sylvia Millekam haar dood me ook aan, maar het WTC was toch van een heel ander en veel hoger niveau voor mij. Ik denk er nu nog zeer regelmatig aan terug. Ik heb mijn toegangskaartje tot het WTC van een maand voor de aanslagen in mn portomonee zitten, en heb ook een foto die ik zelf genomen heb, van mijn moeder en vader boven op het WTC, met het Empire State building tussen hen in.

Dat zijn twee dingen die ik nooit kwijt wil.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 10:06
choky
choky is offline
dat iedereen na 11 september Bush lijkt aanvaard te hebben
en hij zonder al te veel kritiek het kyoto-verdrag verwerpt en een afweerschild wil bouwen
en nu is hij plotseling de held die vecht tegen het terrorisme
__________________
Ik hou van kaboutertjes - vooral als ze jurgen heten
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Bliksem schreef:
Echt? Ongeloofelijk. vind ik best bijzonder ja! Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik geloof je wel!

(...)

Ik denk dat het inderdaad ook sommige mensen wel zou schokken als ik zeg dat het me persoonlijk gewoon niet zoveel deed. Kijk, het is in jouw geval dan al weer anders omdat je er zelf geweest bent. Maar mij doet het gewoon weinig en daar komt nog bij dat ik het ergens al wel een beetje verwacht had. Ik bedoel, de bom moest ooit een keer barsten. Amerika was gewoon al tever gegaan.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 14:03
PV
PV is offline
Citaat:
nare man schreef:
Maar ik denk dat ik, als ik toch iets moet zeggen, ik de dood van Silvia Millecam noem. Dat heeft mij persoonlijk meer gedaan dan de WTC-aanslagen of Israel/Palestina-problematiek. Dat is toch een beetje de ver-van-m'n-bed-show voor mij.
waarom precies? ik denk niet dat je haar persoonlijk kende? (dan is het toch ook "maar" een BN'er die doodgaat...)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 15:25
shanli
shanli is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
je bedoelt als 2e na de aanslagen in New York en Washington?
__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2001, 15:26
shanli
shanli is offline
Citaat:
PV schreef:


ik vind alles in het midden-oosten zorgwekkend.. Israël, Afghanistan, India-Pakistan.

__________________
*woei* bijna scoutskamp *woei*
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 16:02
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
waarom precies? ik denk niet dat je haar persoonlijk kende? (dan is het toch ook "maar" een BN'er die doodgaat...)
Omdat dat voor mij gewoon toch dichterbij staat dan die WTC-aanslagen. Ik heb er verder geen rationele verklaring voor, ik weet alleen dat dat me wel echt schokte en die aanslagen niet.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 16:54
D'tje
D'tje is offline
Citaat:
nare man schreef:
Omdat dat voor mij gewoon toch dichterbij staat dan die WTC-aanslagen. Ik heb er verder geen rationele verklaring voor, ik weet alleen dat dat me wel echt schokte en die aanslagen niet.

Hai, ik respecteer dat het jou niets deed, respecteer jij dan ook als het andere wel wat doet? ik snap dat mensen die geen Amerikanen en vooral geen mensen uit New York kennen, moeilijk kunnen voorstellen wat dit met ze heeft gedaan. Maar het is waar, jij kende Silvia Millecam geloof ik ook niet, alleen lag het wat dichter bij omdat het in je eigen land gebeurde. Ik was ook geschokt over Silvia Millecam, maar vond toch WTC erger ten eerste omdat ik mensen uit New York ken en uit andere staten van Amerika en ik heb gezien wat dit gedaan heeft bij hun, ten tweede omdat het gebeurde veel groter en ingrijpender was, en invloed heeft op de rest van de wereld en vooral op Amerika. Ik kan nu niet zeggen dat de dood van Silvia Millecam Nederland en vooral niet de rest van de wereld heeft veranderd en lang in de ban heeft gehouden. Maar goed, ik respecteer dat jij het anders ziet, iedereen z'n eigen gedachten en gevoelens he!!
greetz
__________________
a laugh is the biggest attraction
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 17:41
Ninnoc
Ninnoc is offline
eigenlijk schote de selectie vabn het nieuws me meer, dat er bijvoorbeeld nauwelijks aandacht werd besteed aan de aardbeving in india, maar als ik een paar punten moet noemen
(willekeurige vollegorde, ik wil nix boven iets anders plaatsen hier)

-dat bush president van VS werd ... toen zag ik t ff niet meer zitten. De hele strijd toen om de verkiezingen
-dode in genua
-dood van dat jongetje (damn ben ff zijn naam kwijt), die symbool voor de strijd tegen aids is geworden.
-uitbraak mkz, bse, dioxine, veteranenziekte
-video van de belgische dierenbescherming over de veemarkt (dierenmishandeling tijdens die markten) en de bedrijgingen tegen de maker erna
-cijfers over aids en armoede hebben me telkens weer geschokt
-bombardementen en andere acties van bush mbt Afghanistan en aanslagen
-kosovo en al dat soort oost-europa nieuws
-koersk

en ga zomaar ff door
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 17:44
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
OOBLOW schreef:
De (groeps-)baby-verkrachtingen in Zuid-Afrika.
Dat gaat ieders verstand te boven.
Zo iets onwaarschijnlijk walgelijk zieks heb ik nog nooit gehoord. Het is onmogelijk in woorden uit te drukken hoe erg zoiets is.
ltr
t is walgelijk maar toch een klein beetje begrijpbaar. Die mannen hebben allemaal t HIVvirus, het is een gerucht dat de door sex met een maagd te hebben geneest van AIDS.
Als zelfs de president van je land openbaar verklaart dat AIDS door armoede veroorzaakt word, wat zou je dan wel en niet meer geloven.
Het is de laatste kans op genezing in hun ogen.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 20:07
drama
Avatar van drama
drama is offline
- Uhm, de reactie van amerika, en de meeste andere landen na de aanslagen. Hmmz, eigenlijk verbaasde het me niet echt maar goed.

- Genua

- Herman Brood ook nog wel, dacht dat die vent nog jaaaaren rond zou blijven hoppen.



[Dit bericht is aangepast door drama (26-12-2001).]
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 20:12
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
drama schreef:
- Uhm, de reactie van amerika, en de meeste andere landen na de aanslagen. Hmmz, eigenlijk verbaasde het me niet echt maar goed.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 20:12
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

-koersk


dat was in 2000

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 20:19
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
drama schreef:
dat was in 2000

foutje, maar allé wel veel in het nieuws geweest dit jaar

__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 20:48
Griller
Griller is offline
Jeugdige Verkrachters .. dat vind ik misschien nog wel erger dan dat uit de VS...
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 20:59
Griller
Griller is offline
of ja erger .. Ik weet niet het schokeerde mij wel meer moet ik zeggen
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-12-2001, 20:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ik denk dat het inderdaad ook sommige mensen wel zou schokken als ik zeg dat het me persoonlijk gewoon niet zoveel deed. Kijk, het is in jouw geval dan al weer anders omdat je er zelf geweest bent. Maar mij doet het gewoon weinig en daar komt nog bij dat ik het ergens al wel een beetje verwacht had. Ik bedoel, de bom moest ooit een keer barsten. Amerika was gewoon al tever gegaan.

Zal ik eens heel eerlijk zijn? echt heel eerlijk? Ik heb eigenlijk geen moment gedacht aan al de mensen die daar dood zijn gegaan, dat deed me op een of andere manier heel weinig.

Maar dat die gebouwen, die gigantische gebouwen, die twee prachtige massieve blokken die je vannaf elke plek in New York kan zien, dat een van de kenmerken van New York, waar ik zelf boven op heb gestaan, dat die ingestort waren. Dat was zo'n gigantische klap.

Toen ik naar New York ging verwachtte ik veel van twee dingen, the Chrysler building, en het vrijheidsbeeld. Dat vrijheidsbeeld was eigenlijk heel klein, en the Chrysler building was best heel mooi, maar het stak schraal af tegen die twee gigantische torens, die ik vannaf het dak van het hotel naast Rockafeller square kon zien.

Ik had het ook wel min of meer verwacht. Het amerikaanse suprioriteitsgevoel zit zeer zeer diep in elke amerikaan. "wij zijn de sterkste ter wereld en niemand kan op tegen Amerika". Dat is op langere termijn misschien waar, maar de naiviteit die zo rampzalig was voor de amerikanen voordat ze meededen in de tweede wereld oorlog (lees: Pearl Harbor) brak ze nu ook weer op. Engels spreekwoord: History repeating. Of zoals er op een monument in rotterdam staat: Wie niet leert van zijn fouten is gedoemd ze ter herhalen.

Dus laten we hopen dat Amerika leert.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 23:22
Verwijderd
Citaat:
D'tje schreef:
Maar goed, ik respecteer dat jij het anders ziet, iedereen z'n eigen gedachten en gevoelens he!!
Okee, dan is er dus niks aan de hand
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 00:33
waaromniet?
waaromniet? is offline
Geen idee eigenlijk, ik raak eigenlijk niet zo snel ergens van geschokt.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 00:40
Zinloos?
Zinloos? is offline
niks eigenlijk...maar als iets me geschokt zou hebben was het wel de serieverkrachter.
__________________
ik wou ook ff wat zeggen dus vandaar. Lid van de nachtploeg
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 03:30
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Citaat:
D'tje schreef:
Tuurlijk steken de aanslagen ver boven de rest uit, maar voor de rest:

Brand in "'T Hemeltje" Volendam waar we 2001 mee begonnen...
De plotselinge dood van Silvia Millecam
Nederland uitgeschakeld in de wk
de problemen tussen Israel en Palistinie, maar die spelen al langer dan alleen in 2001.
Nederland uitgeschakeld staat toch wel raar in dat rijtje

P.S. vond dat ook erg hoor
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 10:20
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Ik zal maar niet New York zeggen (hoewel dat wel waar is). Ik schrok toch wel toen ik las dat Sylvia Millecam dood was. Ik zat toen in Zwitserland, vandaar.

Ik ook, maar ik zat in Roemenie.

Groetjes,
Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 10:22
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
OOBLOW schreef:
De (groeps-)baby-verkrachtingen in Zuid-Afrika.
Dat gaat ieders verstand te boven.
Zo iets onwaarschijnlijk walgelijk zieks heb ik nog nooit gehoord. Het is onmogelijk in woorden uit te drukken hoe erg zoiets is.
ltr

Ja,.. en dan te bedenken dat het waarschijnijlijk niet om pedosexualiteit te doen is, maar een stom bijgeloof dat zegt dat je van je aidsvirus af kunt komen door sex te hebben met een maagd.

Ziekelijk gewoon.

Bah.

Groetjes,
Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 10:25
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
D'tje schreef:
Ik kan nu niet zeggen dat de dood van Silvia Millecam Nederland en vooral niet de rest van de wereld heeft veranderd en lang in de ban heeft gehouden.
Wat is er dan veranderd in de wereld?

Groetjes,
Suzan

"geschiedenis herhaalt zich"

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 13:04
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik vond de gebeurtenisen in Amerika erg schokkend.

Maar met de toestand op de Molukken en andere zaken daaromtrent ben ik het hele jaar bezig geweest dus dat komt voor mij op de 1e plaats.
Dat zal ook niet van de 1e plaats gaan zolang het nog doorgaat.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 14:17
Alexander
Alexander is offline
Wat mij schokte? Poeh, zoveel. Amerika en Afghanistan zal ik maar niet bij name noemen, want dat lijkt me wel duidelijk. Er zijn wel een paar (eigenlijk zeer onbelangrijke dingen, als je het vanuit een 11-septemberperspectief bekijkt) dingen die me schokten:

- vee dat brandde en werd afgeslacht omdat Amerika geen ingeënt vlees wil kopen.

- het opblazen van de 1500 jaar oude Boeddhabeelden in door de Taliban. Toen werd ook uit de doeken gedaan wat het Talibanbewind en hun visie op het leven inhield. Dat vond ik wel schokkend.

- De dood van William Hanna. Ook al zoiets stoms, temeer omdat ik die man niet kende, maar toch... Op de 1 of andere manier voel je je toch verbonden met zo iemand. En dat alleen maar vanwege Tom en Jerry...

- De moord op bijna de gehele Nepalese koningsfamilie. Ik vraag me nog altijd af wat er nu werkelijk gebeurd is, daar, halverwege dit jaar.

En vast nog wel een paar dingen die me nu niet te binnen schieten, maar die vast allang al zijn opgetekend in deze topic.
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 16:27
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
- Uitbraak MKZ
- Utrechtse serieverkrachter weer aan het werk
- brand in Volendam
- meisje van Nulde
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 17:50
MaRaNzaNo
MaRaNzaNo is offline
groepsverkr8ing van een zwakbegaafd meisje!!!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 18:11
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Geen idee eigenlijk, ik raak eigenlijk niet zo snel ergens van geschokt.


Ik ook niet, sommige dingen maken mij bezorgd maar niets schokt mij echt.
__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 19:23
Griller
Griller is offline
Citaat:
MaRaNzaNo schreef:
groepsverkr8ing van een zwakbegaafd meisje!!!

Ja inderdaad .. dat schokte mij zelfs echt veel meer dan dat gedoe in amerika!
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.