Oud 03-10-2005, 13:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
We zijn inmiddels alweer ongeveer een maandje bezig met het nieuwe studiejaar. Velen zullen begonnen zijn met een andere studie. Voor je daaraan begint heb je bepaalde verwachtingen, zijn die voor zover je nu kan zien uitgekomen? Sta je nog steeds achter je keuze of slaan de twijfels al toe? Vind je het leuk om er mee bezig te zijn of ben je erachter dat het toch niets voor je is? Bevalt je studie behalve inhoudelijk ook qua onderwijssysteem of is dat veel minder?

In het kort: evalueer je eerste maand van je nieuwe studie. Is het wat je ervan verwacht had, valt het mee/tegen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2005, 13:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
TS begint: Ik deed vorig jaar biomedische wetenschappen (WO) en ben daar mee gestopt en geswichts naar Biologie en medisch laboratoriumonderzoek (HBO) en het bevalt me echt heel goed. Ik ben heel blij dat ik geswitcht ben. Vakinhoudelijk is het nog ongeveer hetzelfde behalve dat ik nu heel veel minder echt uit mijn hoofd hoef te kennen en meer moet toepassen. Ik heb meer practica en de begeleiding is een stuk beter. Het onderwijs is veel kleinschaliger en persoonlijker en dat ligt me een stuk beter. Ik heb een erg leuke klas en ook leuk contact met docenten. Het HBO valt me erg mee, ik had veel groepswerk en projecten enzo verwacht maar tot nu toe heb ik daar nog niets van teruggezien. Ik heb een aantal practica per week en verder hoorcolleges en werkcolleges en dat systeem bevalt goed. Ik ben erg gevarieerd bezig. Het enige wat ik jammer vind is dat het soms zo kinderlijk is. Bij de werkcolleges moet je bijvoorbeeld je huiswerk gemaakt hebben, je mag het een keer niet maken en anders mag je niet meer deelnemen aan het tentamen. Dat vind ik een beetje jammer, ik ben oud genoeg om zelf te beslissen wat ik wel en niet zinnig vind om te maken maar ik hoop dat dat in de loop van het jaar een stuk minder wordt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 20:30
Verwijderd
Vorig jaar deed ik creatieve therapie en nu doe ik hbo pedagogiek. Het bevalt erg goed. Qua inhoud van de studie dan. Mn klas is niet leuk, zeker vergeleken met vorig jaar. Daarnaast hebben we maar 8 uur les per week, wat ik er weinig en jammer vind. Waar ik ook nog aan moet wennen is dat ik nu in een groot gebouw zit met heel veel mensen terwijl ik vorig jaar in een heel klein gebouw zat.
Ik ben zeker blij dat ik deze studie doe want vind het heel intressant. Hoop wel dat mn klas wat leuker wordt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:19
fractuur
fractuur is offline
Geschiedenis, eerstejaars. We zijn begonnen met de Oude Geschiedenis, dus echt veel bekende stof zit er voor mij als gymnasiast niet tussen. Daarnaast is hier en daar het niveau behoorlijk laag in de werkcolleges; vragen waarvan ik denk: kan je dat zelf niet bedenken?? Maar dat kan ook aan mijn genoten geschiedenisonderwijs liggen. Historisch Ambacht is bij tijd en wijlen nogal saai, maar er zitten ook leuke aspecten aan: de geschiedenis van Zuid-Afrika bijvoorbeeld. Hoewel ik reikhalzend uitkijk naar de Moderne Geschiedenis, vind ik dit ook wel leuk. En mijn doel wordt steeds duidelijker: ik wil parlementair journalist worden, en mijn lidmaatschap van de JD stimuleert dat alleen maar. Verder heb ik een leuke werkgroep, maar mijn rooster kan beter.. Nou ja, niets aan te doen.
Het studentenleven bevalt me tot nu toe heel goed. Ik heb nu vooral heel veel oppervlakkige vriendschappen. Nu was ik zelf al wel van veel vrienden, maar ik zou het leuk vinden als mijn vriendinnen wat closer werden. Dat moet groeien, denk ik. Het is verschrikkelijk druk: roeien 2 a 3x per week, sociale verplichtingen met vrienden van buiten sport, studie en JD, activiteiten van de JD, werken.. Heel erg leuk allemaal, maar wel druk. Toevallig heb ik de afgelopen twee weekenden niet zo heel veel kunnen doen, en dan besef ik weer dat zelfdiscipline mij niet bepaald aangeboren is. Daar zal ik in de toekomst aan moeten werken, wil ik al die activiteiten in deze frequentie (een a twee avonden per week thuis) volhouden zonder dat mijn studie er onder lijdt. Dat is voor mij een belangrijk punt, en verder vond ik mij twee weken geleden het gelukkigst in mijn hele leven. Nog even uit een dalletje komen, en dan ben ik het weer!
__________________
.. zegt de liberaal.

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 21:22.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-10-2005 @ 13:19 :
Het enige wat ik jammer vind is dat het soms zo kinderlijk is. Bij de werkcolleges moet je bijvoorbeeld je huiswerk gemaakt hebben, je mag het een keer niet maken en anders mag je niet meer deelnemen aan het tentamen. Dat vind ik een beetje jammer, ik ben oud genoeg om zelf te beslissen wat ik wel en niet zinnig vind om te maken maar ik hoop dat dat in de loop van het jaar een stuk minder wordt.
Was bij mij op het WO ook zo ...


Het bevalt redelijk denk ik. Van de minst zware studie geswitched naar de zwaarste studie. Het is een stuk drukker. Maar gelukkig wel met dingen die ik leuk vind. Klas wordt langzaam leuker. Ik heb eindelijk het idee dat ik wat leer in een week. Meer een uitdaging en gelukkig breed genoeg om nog allerlei kanten op te gaan .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:27
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-10-2005 @ 13:19 :
TS Biologie en medisch laboratoriumonderzoek (HBO)
ik ook, maar dan aan de HAN, nijmegen.
Ik vind het ook een enorm leuke opleiding, wel vrij pittig maar ik heb dan ook geen biologie gehad de afgelopen jaren. Het bevalt me goed dat we ook vrij veel practicum. Het is wel heel anders dan de HAVO. Zo doen we heel veel met vergaderingen en opdrachten.
Ik ben heel erg benieuwd hoe dadelijk de tentamenweek gaat, aangezien niet echt een aantal pagina's opgegeven worden zo van dat moet je leren. Je moet echt je info halen uit je eigen geschreven verslagen.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 03-10-2005 @ 07:02 :
Bij mij gaat het wel. Het is moeilijk om elke dag om half zes op te staan als je niet voor twaalven slaapt. Probleem is dat ik vaak tot zo laat bezig ben met school. Mijn ontspanning op een door de weekse dag is vaak alleen de treinreis van huis naar school en weer terug, eten en een uurtje tv kijken.

De weken gaan echt hard. Ik ben nu zo'n vijf weken bezig (dit wordt de zesde) en ik heb dinsdag al een tentamen over de gehele anatomie van de onderste extremiteit (van je heupen tot en met je teentjes). Ik was twee weken terug drie dagen niet op school (ik heb altijd op woensdag vrij, die donderdag ging niemand uit mijn klas naar school en ik dus ook niet en die vrijdag had ik mijn rij-examen) en ik had echt weer het gevoel dat ik er helemaal in moest komen. Dat ik heel veel had gemist.

Maaaar... Ik vind het nog steeds erg leuk en interessant. Dat scheelt enorm.
Eerst deed ik dus Psychologie (HBO) en ben dus overgestapt naar fysio en het bevalt nog steeds heel erg goed. Ik hou ervan om bezig te zijn en het interesseert me ook echt. Ik leer elke dag wat en het leuke is dat je nu ook dingen gaat onthouden en dus dingen kan plaatsen. Als iemand het heeft over het rekken van bijvoorbeeld de m. rectus femoris of de m. iliopsoas, dan weet ik waar die lopen en hoe ik die kan rekken.
En elke keer valt een ander puzzelstukje op de plaats, waardoor je steeds meer dingen herkent. Vijf weken terug was het een raadsel voor mij, al die termen en die maak je je steeds meer eigen en daardoor merk je dat je al veel hebt geleerd.

Het is leuk, interessant en motiverend. Ook is mijn klas erg gemotiveerd, waardoor je je aan anderen op kan trekken als je merkt dat het met jou even wat minder lekker loopt.

Tot nu toe dus nog steeds erg positief.

En heerlijk vijf dagen (naja, in mijn geval dan vier, maar ben wel die woensdag met school bezig) naar school! Die twee keer een halve dag en als ik mazzel had twee keer een hele dag naar school kwam me de strot uit.

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 22:09
Verwijderd
Ik ben eerstejaars taalwetenschap aan de RU. Ik vind mijn studie zo leuk, dat ik het niet goed kan vertellen, dus ik deel het maar op met tussenkopjes.

Rooster
Precies genoeg contacturen. Vier dagen in de week college, in totaal 17 college-uren (45 minuten). Wel jammer van de zes tussenuren, maar niet rampzalig. Ik vind het ook praktisch dat een blok maar zes à acht weken duurt, dat is een goede stok achter de deur.

Studentenleven
Het is heerlijk om op kamers te wonen. Nijmegen is een fijne stad, niet te groot. Het gaat me vast nog wel vervelen of benauwen, maar op dit moment vind ik het gewoon lekker overzichtelijk. Bovendien is alles hier enorm groen, ik heb nog nooit zoveel parken in een stad gezien.

Studiegenoten
Er zijn maar elf of twaalf eerstejaars en ik vind iedereen wel aardig. De een is meer mijn type dan de andere en met de een kan ik ook beter praten dan met de andere (meisjes die vooral fluisteren en giechelen genieten niet mijn voorkeur), maar ik ben wel tevreden. Ik voel soms wel een afstand tussen de eerstejaars die net van het vwo komen en de mensen die al een andere studie hebben gedaan of via een omweg op de universiteit zijn beland. Ik hoop dat dat bijtrekt en dat zal ook wel gebeuren.

Universiteit
Omdat de opleiding kleinschalig is, verloopt het contact met docenten en de studie-adviseur soepeltjes. Je bent geen nummer en mijn ervaring is dat docenten zich behoorlijk inzetten voor hun studenten. Ik heb ook het gevoel dat studenten voor vol aangezien worden, dat ligt misschien ook aan het vakgebied. Veel dingen worden onder taalwetenschappers nog betwist en docenten vinden het prima als een student het niet eens is met een bepaalde theorie. Er ontstaan regelmatig lekkere discussies over wat wel en wat niet waar zou (kunnen) zijn en of iets niet net iets anders benaderd moet worden. Ik vind het heel fijn dat daar ruimte voor is, want het scherpt je geest echt.

Vakken
Ik heb dit blok zes vakken en vier ervan zijn geweldig. Programmeren, grammatica, taalverwerving en taal in communicatie. Statistiek en fonetiek zijn wat minder en vooral fonetiek valt me tegen, omdat ik eigenlijk verwachtte dat dat erg leuk zou zijn, maar het is veel te natuurkundig voor me. Ik kan het wel, maar ik vind er geen bal aan. De andere vakken bevatten allemaal dingen waarvan ik me al jaren afvraag hoe dat nou zit en hoe het komt dat de dingen zijn zoals ze zijn, dus dat is tof. <3

Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze.

Edit: de studiedruk valt me wel mee. Ik had verwacht dat het tempo erg hoog zou liggen, maar ik ben nu in totaal 30 uur per week bezig met mijn studie en ik loop niet achter.

Laatst gewijzigd op 03-10-2005 om 22:19.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 22:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik doe Technische bestuurskunde aan de TU Delft. Het is pas m'n 5e week ofzo, dus ik kan er vrij weinig over zeggen. De twee basisvakken (technische bestuurskunde en Bestuur en Bedrijf A) zijn gedeeltelijk interessant, gedeeltelijk enorm saai. Saai is vooral het leeswerk over de ordening van onze eigen staat en bepaalde basisbegrippen en overtuigingen die met de vorming van een staat samen gaan. Interessant vind ik dan weer onderwerpen als recht, democratie en de wat meer casusgerichte colleges.

We hebben ook aardig wat kansrekening en statistiek, dat is wel aardig, analyse daarentegen is saai en hier en daar best moeilijk.

Nu moeten we vooral erg veel basis opbouwen, later zal toch wat meer praktijk aan de orde komen en dat zal wel een stuk leuker worden, meer "uitdaging" enzo.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 22:41
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
In het eerste jaar heb ik veel rot-momenten gehad. Wilde er een paar keer mee kappen, omdat ik een aantal tegenslagen te verwerken had.
Nu het tweede (en hopelijk laatste) jaar ben ik 5 weken bezig, en ik zit weer in een periode dat het me bevalt. Lekker aan het werk, krijg de tijd wel om. Maja, als ik een tentamen dadelijk niet haal ga ik misschien weer door een dip. Naja, laten we dat maar niet hopen...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 22:47
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik vind het maar heel matig.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 03-10-2005 @ 22:47 :
Ik vind het maar heel matig.
Waarom als ik vragen mag? Of geen zin om erover te praten?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 09:07
Verwijderd
Ik durfde eigenlijk niet veel te verwachten, maar ik keek er al enorm lang naar uit, en tot nu toe ben ik ook enorm tevreden en voel ik me echt uitgedaagd. Dat voelt heerlijk.
Ik sta dus nog volledig achter mijn keuze voor Taalwetenschap aan de RU in Nijmegen, ik heb nog geen enkele twijfel gehad. Sommige vakken vind ik minder leuk/interessant/uitdagend dan andere, maar ik heb geen twijfels. Van de zes vakken vind ik er één qua colleges saai en niet leuk (statistiek), de rest bevalt me allemaal prima. Mijn lievelingsvak is toch wel Taalverwerving en Universele Grammatica, dat is gewoon zo interessant en fijn.

De manier van onderwijs bevalt me ook erg goed, je wordt meteen serieus genomen en 't tempo ligt op een heerlijk niveau.

De studiegenoten zijn allemaal aardig, alleen ga ik iets meer om met de een dan met de ander. Bij sommige mensen heb ik ook het idee dat ze geen enkel idee hebben waar ze aan begonnen zijn, omdat ze nu al klagen bij sommige vakken die je juist leuk hoort te vinden. Maar ja, dat moeten ze zelf weten

Ik woon in Maastricht en moet dus voor colleges naar Nijmegen reizen, in de eerste paar weken ging dat vrij moeizaam (twee keer reden treinen niet en miste ik colleges) maar nu zit ik in mijn vijfde week en heb ik geen vertragingen meer gehad sinds week 2. Dus dat is fijn. Ik kijk een beetje naar kamers, maar veel liever blijf ik in Maastricht wonen, want hier heb ik mijn leven. In Nijmegen studeer ik alleen maar en hoef ik ook niet nóg een leven.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 10:02
Verwijderd
Erg hard aanpoten maar wel erg interessant
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 10:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik doe Toegepaste Psychologie in Deventer en het is okay. Je krijgt goede begeleiding en alles is duidelijk. Mijn klas is ook wel leuk alleen is het vrouwen-gehalte wat te hoog Ik heb gewoon geen jongens. Maar de stof vind ik eigenlijk net wat te simpel. We hebben ook wat te veel algemene vakken nu naar mijn zin. Ik weet dus ook wel zeker dat ik volgend jaar wat anders wil gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 12:48
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik ben eerstejaars Rechten in Utrecht (ULC) en ik kan niet anders zeggen dan dat het bevalt! Stof is interessant, meeste hoorcolleges ook (1 onwijs saaie vent, over grondslagen publiekrecht, kan m'n ogen echt niet openhouden bij hem..). Werkgroepen vind ik eigenlijk nog leuker, omdat je dan echt met de stof bezig bent, leuke groep ook wel.
Ik vind het qua niveau niet moeilijk, maar moet wel wennen aan de hoeveelheid (ik heb volgens mij in de eerste 3,5 week meer gelezen dan in een heel jaar in de 6e ), maar het is allemaal bij te houden.
Woon ook gelijk vanaf het begin op kamers. De vader van 'n vriendin heeft dit huis gekocht en zij en haar broer wonen er en dan nog een andere jongen en ik. Zit echt op 3 minuten fietsen van het centrum, perfect (zeker omdat m'n faculteit ook in het centrum zit). Heb het hier dus hartstikke naar m'n zin. Nog niet echt nieuwe vriendschappen gesloten, alleen contact op school eigenlijk (mja, dus pas 4 weken bezig). Op zich is dat niet zo erg, omdat ik dus leuke huisgenootjes heb, met wie ik kan stappen en vriendinnen van de middelbare school die ook in Utrecht zitten

Kortom: het gaat goed.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 13:09
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Ik doe Toegepaste Psychologie in Enschede. Op zich bevalt het me wel, maar er zijn in het begin wel veel dingen mis gegaan met de organisatie. En dat is nu nog wel te merken. En bij mij is het vrouwen-gehalte ook heel hoog. De vakken zijn interessant, vooral Psychologie. Erg moeilijk vind ik het niet en mijn klas is op zich ook wel oke..
Ik wil na dit jaar naar de universiteit om Psychologie te studeren.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:05
Graph
Avatar van Graph
Graph is offline
1stejaars student boekhoudkundig medewerker .. het bevalt me super
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-10-2005, 14:17
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
1e jaar technische natuurkunde. Natuurkunde is cool! Ik zit wel elke dag van 9 tot ~ half 5 op school, maar het is ook nog een sgezellig. aanrader
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 15:58
Baka-san
Baka-san is offline
Ik doe bestuurskunde; wat ik er van vind. Hoorcolleges zijn euhm niet altijd boeiend. Ik heb maar 3 dagen school en daarvan 1 werkcollege. Voor de werkcollege krijg je een hoop opdrachten die ook nog eens veel tijd en werk kosten. En persoonlijk niet echt boeiend vind..Mensen van me werkgroep zijn oké.
Wat opvalt is dat je veel betoog moet schrijven, wat ik echt kut vind. Nah nee ik doe liever iets anders. Ik moet maar eens gaan orienteren voor een ander opleiding/andere school en stad. Want rotterdam is een kutstad en de bus komt daar nooit. En als ik wat verder studeer dan heb ik des te reden om uit huis te gaan.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 16:07
Verwijderd
Ik ben nu tweedejaars onderwijskunde aan de UU. Heb nu twee verschrikkelijk saaie vakken (onderwijskundige veranderingsinterventies, wat me echt totaal niet kan boeien, en onderwijspsychologie, wat we allemaal vorig jaar al gehad hebben.) Dus ik zit een beetje me te vervelen en mezelf te dwingen de stof te leren. Dus nee, momenteel bevalt het niet zo. Maar straks krijgen we gelukkig wel ontwerpen van leersituaties en keuzevakken - dus dan wordt het hopelijk beter.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 16:18
Verwijderd
Ik ben nu eerstejaars geneeskunde. Tot nu toe valt het tegen, om eerlijk te zijn. Geneeskunde is een interessant onderwerp, maar de opleiding zelf is tot nu toe erg gemakkelijk, vind ik. Mijn broer is net begonnen met wiskunde en vindt het behoorlijk pittig, en zo'n soort uitdaging zoek ik zelf ook. Ik betwijfel echter of ik dat ooit in geneeskunde zal vinden. Het zal op een gegeven moment vast wel wat meer werk worden, maar "busy work" is niet wat ik in gedachten heb. Het is maar tot op zekere hoogte leuk om feitjes te verzamelen.

Verder merk ik dat het voor geneeskunde toch wel een vereiste is dat je echt dolgraag arts wilt worden. Aangezien ik geen brandend verlangen heb om arts te worden (het is zeker een mogelijkheid [die ik open wilde houden, vandaar mijn keuze voor geneeskunde], maar niet mijn levensdoel sinds ik zes jaar oud was), voel ik me niet zo op mijn plaats. Er is toch veel meer nadruk op het arts-zijn in ieder college, continu, dan ik verwacht had. Feitelijk komt het tot nu erg over als een beroepsopleiding en niet als een universitaire opleiding. En des te meer ze het hebben over de rol van de arts, des te meer gaat het me allemaal tegenstaan.

Het is een beetje jammer, want de boeken die ik nu heb en de humane biologie in het algemeen vind ik geweldig interessant, maar de opleiding zelf... niet. Mijn studiegenoten verbazen mij soms met hun complete desinteresse voor die onderdelen van de geneeskunde die ik juist het leukst vind. Vandaag had ik een college van behoorlijk niveau, erg leuk, en direct achteraf hoor je de klachten dat het niet interessant of te moeilijk of wat dan ook was. Ze zijn wel aardig, daar niet van, maar zo anders dan mijn vrienden van de middelbare school...

Ik denk dat ik aan het eind van de maand naar biologie ga switchen, dat lijkt me leuker en (niet onbelangrijk) is ook wat exacter.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 18:28
Replicator
Avatar van Replicator
Replicator is offline
Ik doe BML, net als de topicstarter.

Wat het meest irritant aan de opleiding is, is dat de leraren strikt controleren of je je voorbereidt hebt of niet. Kom op zeg, dit is de kleuterklas niet meer. Er is geen ruimte voor zelfontplooiing en je word als het ware aan het lijntje gehouden. Op zich is er niks mee met dat laatste, maar telkens je werk moeten laten controleren is nogal verstikkend. Die begeleiding (Stasi-praktijken) had wel wat minder gemogen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 11:32
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik doe nu een klein maandje (3,5 week nog maar, geloof ik) Literatuurwetenschap in Utrecht.

Morgen eerste tentamen en daar maak ik me best zorgen over, want al heb ik al best hard geleerd, ik heb niet echt het gevoel dat ik het kén. Het gaat over de oude Griekse en Romeinse literatuur en ik vind er echt helemaal niets aan. Het is gewoon ongelooflijk saai en daarom heb ik nogal slechte aantekeningen gemaakt.

Máár... De mensen zijn allemaal echt heel erg aardig, heb fijne nieuwe vriendinnen gemaakt. En mijn andere vak, Inleiding Algemene Literatuurwetenschap, vind ik echt helemaal super. Heel erg interessant, ben zo blij dingen te leren die ik leuk vind!!

Het reizen is rot (vier dagen in de week vier uur per dag, drie keer per week om zes uur op), maar niet té. Gewoon zoals ik had verwacht
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 14:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Friday schreef op 04-10-2005 @ 16:18 :
Ik ben nu eerstejaars geneeskunde. Tot nu toe valt het tegen, om eerlijk te zijn. Geneeskunde is een interessant onderwerp, maar de opleiding zelf is tot nu toe erg gemakkelijk, vind ik. Mijn broer is net begonnen met wiskunde en vindt het behoorlijk pittig, en zo'n soort uitdaging zoek ik zelf ook. Ik betwijfel echter of ik dat ooit in geneeskunde zal vinden. Het zal op een gegeven moment vast wel wat meer werk worden, maar "busy work" is niet wat ik in gedachten heb. Het is maar tot op zekere hoogte leuk om feitjes te verzamelen.

Verder merk ik dat het voor geneeskunde toch wel een vereiste is dat je echt dolgraag arts wilt worden. Aangezien ik geen brandend verlangen heb om arts te worden (het is zeker een mogelijkheid [die ik open wilde houden, vandaar mijn keuze voor geneeskunde], maar niet mijn levensdoel sinds ik zes jaar oud was), voel ik me niet zo op mijn plaats. Er is toch veel meer nadruk op het arts-zijn in ieder college, continu, dan ik verwacht had. Feitelijk komt het tot nu erg over als een beroepsopleiding en niet als een universitaire opleiding. En des te meer ze het hebben over de rol van de arts, des te meer gaat het me allemaal tegenstaan.

Het is een beetje jammer, want de boeken die ik nu heb en de humane biologie in het algemeen vind ik geweldig interessant, maar de opleiding zelf... niet. Mijn studiegenoten verbazen mij soms met hun complete desinteresse voor die onderdelen van de geneeskunde die ik juist het leukst vind. Vandaag had ik een college van behoorlijk niveau, erg leuk, en direct achteraf hoor je de klachten dat het niet interessant of te moeilijk of wat dan ook was. Ze zijn wel aardig, daar niet van, maar zo anders dan mijn vrienden van de middelbare school...

Ik denk dat ik aan het eind van de maand naar biologie ga switchen, dat lijkt me leuker en (niet onbelangrijk) is ook wat exacter.
waar studeer je geneeskunde?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2005, 15:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-10-2005 @ 14:42 :
waar studeer je geneeskunde?
Wat een quote.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 05-10-2005 @ 11:32 :
Ik doe nu een klein maandje (3,5 week nog maar, geloof ik) Literatuurwetenschap in Utrecht.

Het reizen is rot (vier dagen in de week vier uur per dag, drie keer per week om zes uur op), maar niet té. Gewoon zoals ik had verwacht
Denk je er misschien al over om op kamers te gaan? Zo niet, dan zou je je eventueel al kunnen inschrijven bij de SSH, dan heb je over driekwart jaar tot anderhalf jaar een kamer, voor als je er dan wel zat van bent...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 05-10-2005 @ 14:42 :
waar studeer je geneeskunde?
In Leiden.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 16:24
Kathleen
Kathleen is offline
Citaat:
Panini schreef op 06-10-2005 @ 14:17 :
Ik studeer nu geschiedenis in Leiden, en alhoewel het opzich best leuk is, is het bij verre niet wat ik ervan verwachtte ik ga binnenkort met mn mentor praten over de mogelijkheden in de komende jaren, want als het de rest van de tijd zo blijft als het nu is, dan kap ik er echt mee en ga ik kunstgeschiedenis doen.
In welke zin is het niet wat je ervan verwachtte??? Zijn de volleges, vakken, docenten niet leuk/goed? Teveel werk of juist bijna niets?? Wat had je dan wél verwacht?
Ik doe nu nl. rechten en wil geschiedenis erbij gaan doen dus ben hierin wel geïnteresseerd :
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 17:10
firelizzard
Avatar van firelizzard
firelizzard is offline
Vorig jaar deed ik examen MBO niveau 4 Telematica. Hiermee kon ik een midderkaderfunctie bekleden in de telematica branche (Telematica = TELEcommunicatie en inforMATICA en nee dit is geen IT). Ik wilde alleen geen technicus blijven maar een soort schakel worden tussen techniek, economie en organisatie. Laat dit nou de omschrijving zijn die ik vond bij de opleiding Technische Bedrijfskunde. DIt ben ik ook gaan doen aan de Hogeschool van Rotterdam. Het bevalt me tot op heden prima. Een beetje (erg) druk maar ik verwacht positieve resultaten aan het einde van het eerste jaar.
__________________
WWW.GOUWENAAR.NL
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Kathleen schreef op 06-10-2005 @ 16:24 :
In welke zin is het niet wat je ervan verwachtte??? Zijn de volleges, vakken, docenten niet leuk/goed? Teveel werk of juist bijna niets?? Wat had je dan wél verwacht?
Ik doe nu nl. rechten en wil geschiedenis erbij gaan doen dus ben hierin wel geïnteresseerd :
Waar doe je rechten als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 18:33
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Panini schreef op 06-10-2005 @ 14:17 :
Ik studeer nu geschiedenis in Leiden, en alhoewel het opzich best leuk is, is het bij verre niet wat ik ervan verwachtte ik ga binnenkort met mn mentor praten over de mogelijkheden in de komende jaren, want als het de rest van de tijd zo blijft als het nu is, dan kap ik er echt mee en ga ik kunstgeschiedenis doen.
Hee, ik ook. Welke werkgroep zit je? Jammer dat de studie niet bevalt.
Ik vind geschiedenis wel leuk, ik moet veel lezen. Die wetenschappelijke artikelen, daar moet ik echt aan wennen.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 15:57
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Ik doe Rechten in Maastricht en tot nu toe bevalt het mij nog erg goed. Helemaal niet zo saai als altijd beweerd werd, maar wel veel. Maar dit valt goed te doen!

Alleen het college vind ik saai, maar dit hebben we gelukkig maar 1 keer in de week. Onderwijsgroep vind ik wel weer leuk, dan leer je ook echt wat.

Zijn er hier nog meer mensen die Rechten doen in Maastricht? Lijkt me leuk!

Ik wil misschien wel op kamers gaan, maar ik ken nog niet echt veel mensen dus dan lijkt het me minder gezellig. Maar dat komt nog wel .
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 16:11
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Deze topic is best handig...zo leer ik meer te weten te komen wat ik wil gaan doen
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 16:17
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 07-10-2005 @ 15:57 :
Ik doe Rechten in Maastricht en tot nu toe bevalt het mij nog erg goed. Helemaal niet zo saai als altijd beweerd werd, maar wel veel. Maar dit valt goed te doen!

Alleen het college vind ik saai, maar dit hebben we gelukkig maar 1 keer in de week. Onderwijsgroep vind ik wel weer leuk, dan leer je ook echt wat.

Zijn er hier nog meer mensen die Rechten doen in Maastricht? Lijkt me leuk!

Ik wil misschien wel op kamers gaan, maar ik ken nog niet echt veel mensen dus dan lijkt het me minder gezellig. Maar dat komt nog wel .
Als je op kamers gaat leer je heel snel mensen kennen hoor
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 18:25
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 07-10-2005 @ 15:57 :
Ik doe Rechten in Maastricht en tot nu toe bevalt het mij nog erg goed. Helemaal niet zo saai als altijd beweerd werd, maar wel veel. Maar dit valt goed te doen!

Alleen het college vind ik saai, maar dit hebben we gelukkig maar 1 keer in de week. Onderwijsgroep vind ik wel weer leuk, dan leer je ook echt wat.

Zijn er hier nog meer mensen die Rechten doen in Maastricht? Lijkt me leuk!

Ik wil misschien wel op kamers gaan, maar ik ken nog niet echt veel mensen dus dan lijkt het me minder gezellig. Maar dat komt nog wel .
Ik studeer ook Rechten in Maastricht.
Mij bevalt het ook wel, en de colleges zijn idd best saai ja, daarom ga ik er ook niet altijd heen.
Waar woon je dan, omdat je nu nog altijd op en neer reist?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-10-2005, 20:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 05-10-2005 @ 20:30 :
Denk je er misschien al over om op kamers te gaan? Zo niet, dan zou je je eventueel al kunnen inschrijven bij de SSH, dan heb je over driekwart jaar tot anderhalf jaar een kamer, voor als je er dan wel zat van bent...
Ik sta al een tijdje ingeschreven, maar de wachtlijsten zijn lang: nog acht maanden. Momenteel moet ik er niet aan denken om op kamers te gaan, het lijkt me echt doodeng. Ik ben nu al de hele tijd gestressed omdat alles zo nieuw is Maar goed, ik zal toch wel een keer écht genoeg krijgen van het op en neer reizen en dan is het wel fijn snel een kamer te hebben.

Eerste tentamen was overigens minder erg dan ik had verwacht. Niet veel moeilijker dan dingen op de middelbare school
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 15:44
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 07-10-2005 @ 18:25 :
Ik studeer ook Rechten in Maastricht.
Mij bevalt het ook wel, en de colleges zijn idd best saai ja, daarom ga ik er ook niet altijd heen.
Waar woon je dan, omdat je nu nog altijd op en neer reist?
Leuk! In welk jaar zit je, ook 1e jaars?

Ik ga ook niet altijd naar colleges haha, vooral omdat ze zo vroeg zijn..ik woon nu nog in Roermond! En jij dan, zit jij op kamers nu?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 16:27
sdekivit
sdekivit is offline
ben nu 2e jaars biomedische wetenschappen aan de UU en het bevalt nog steeds het niveau begint dit jaar niet zo hoog --> veel herhaling van jaar 1, maar nu doen we dus de analyses een keer zelf in de practica en is ontzettend interessant (vooral de plaatjes die met de fluorescentiemicroscoop zijn verkregen waren indrukwekkend om te zien. normale lichtmicroscopie v=ind ik dus echt saai, maar dit dus niet )

Alleen jammer dat het tentamen van Chemie & Spectroscopie ver boven het niveau lag dann van voorgaande tentamens. Maar we zien nu gezellig bezig bij moleculaire biologie en dat vindt ik toch wel leuker dan de pure scheikunde uit het eerste vak.

In de eerste week meteen al een tentamen gehad (radionucliden) en was super simpel. Nu nog zo'n toets en misschien heb ik dan wel een 10 voor mn diploma stralingsdeskundige niveau 5b.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 17:30
Kathleen
Kathleen is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 06-10-2005 @ 17:15 :
Waar doe je rechten als ik vragen mag?
Ik studeer in Leiden
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 08-10-2005 @ 15:44 :
Leuk! In welk jaar zit je, ook 1e jaars?

Ik ga ook niet altijd naar colleges haha, vooral omdat ze zo vroeg zijn..ik woon nu nog in Roermond! En jij dan, zit jij op kamers nu?
Ja, ik ben ook 1e jaars.
Als het goed is ga ik per 1 november op kamers, ik ben dat reizen nu al zat, ik woon ook in de buurt van Roermond.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 19:05
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 08-10-2005 @ 17:42 :
Ja, ik ben ook 1e jaars.
Als het goed is ga ik per 1 november op kamers, ik ben dat reizen nu al zat, ik woon ook in de buurt van Roermond.
Haha, ja ik ben het reizen dus ook al helemaal zat! Heb je een mooie kamer gevonden? Ik wil ook kamers gaan ergens in dit jaar/begin 2e jaar.

Wel grappig, misschien zitten we wel bij elkaar in de onderwijsgroep ofzo
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 08-10-2005 @ 19:05 :
Haha, ja ik ben het reizen dus ook al helemaal zat! Heb je een mooie kamer gevonden? Ik wil ook kamers gaan ergens in dit jaar/begin 2e jaar.

Wel grappig, misschien zitten we wel bij elkaar in de onderwijsgroep ofzo
Ja, ik heb wel een mooie kamer gevonden, vlakbij het centrum en 20 m2. Ik ga de kamer maandag bezichtigen.

Nee, ik denk niet dat we bij elkaar zitten, want er zit geen meisje uit Roermond bij mij in de onderwijsgroep.

Welke middelbare school heb je dan eigenlijk gezeten in Roermond?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 12:22
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 08-10-2005 @ 16:27 :
ben nu 2e jaars biomedische wetenschappen aan de UU en het bevalt nog steeds het niveau begint dit jaar niet zo hoog --> veel herhaling van jaar 1, maar nu doen we dus de analyses een keer zelf in de practica en is ontzettend interessant (vooral de plaatjes die met de fluorescentiemicroscoop zijn verkregen waren indrukwekkend om te zien. normale lichtmicroscopie v=ind ik dus echt saai, maar dit dus niet )

Zo ,misschien kom zie ik je nog wel eens lopen op de prakticumzaal dan, ik als 1ste jaars scheikundige in Utrecht.
Tot nu toe is de opleiding niet echt grandioos, we beginnen dan ook met het blok chemie en leven en dat is zowiezo niet mijn ding. Ik heb tot nu toe meer interesse voor de wis- en natuurkunde dan voor de scheikunde.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 07-10-2005 @ 20:56 :
Ik sta al een tijdje ingeschreven, maar de wachtlijsten zijn lang: nog acht maanden. Momenteel moet ik er niet aan denken om op kamers te gaan, het lijkt me echt doodeng. Ik ben nu al de hele tijd gestressed omdat alles zo nieuw is Maar goed, ik zal toch wel een keer écht genoeg krijgen van het op en neer reizen en dan is het wel fijn snel een kamer te hebben.
Ja, natuurlijk ben je gestrest als het nieuw is, maar over acht maanden ben je echt niet meer zó gestrest hoor, dan ben je allang gewend. Don't worry. Toe aan een nieuwe uitdaging, denk ik!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 14:12
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-10-2005 @ 14:09 :
Ja, natuurlijk ben je gestrest als het nieuw is, maar over acht maanden ben je echt niet meer zó gestrest hoor, dan ben je allang gewend. Don't worry. Toe aan een nieuwe uitdaging, denk ik!
Mja, dat hoop ik dan maar Ik wen alleen nogal langzaam, ik had pas twee jaar geleden het gevoel dat ik aan de middelbare school gewend was. Veranderingen en ik gaan niet zo goed samen Maar goed, ik zal het allemaal wel overleven
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 16:57
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Fatality schreef op 09-10-2005 @ 12:22 :
Zo ,misschien kom zie ik je nog wel eens lopen op de prakticumzaal dan, ik als 1ste jaars scheikundige in Utrecht.
Tot nu toe is de opleiding niet echt grandioos, we beginnen dan ook met het blok chemie en leven en dat is zowiezo niet mijn ding. Ik heb tot nu toe meer interesse voor de wis- en natuurkunde dan voor de scheikunde.
ik zit over 2 weken weer in het wentgebouw voor het onderdeel scheidingsmethoden (vanaf 20/10 tot en met 26/10)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 17:02
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 08-10-2005 @ 19:32 :
Ja, ik heb wel een mooie kamer gevonden, vlakbij het centrum en 20 m2. Ik ga de kamer maandag bezichtigen.

Nee, ik denk niet dat we bij elkaar zitten, want er zit geen meisje uit Roermond bij mij in de onderwijsgroep.

Welke middelbare school heb je dan eigenlijk gezeten in Roermond?

Die kamer klinkt behoorlijk goed! Ik heb op de stedelijke gezeten en jij..dadelijk hebben we bij elkaar in de klas gezeten dat zou pas echt grappig zijn hehe.

Misschien zitten we over 3 weken bij elkaar in de onderwijsgroep..
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 09-10-2005 @ 17:02 :
Die kamer klinkt behoorlijk goed! Ik heb op de stedelijke gezeten en jij..dadelijk hebben we bij elkaar in de klas gezeten dat zou pas echt grappig zijn hehe.

Misschien zitten we over 3 weken bij elkaar in de onderwijsgroep..
Haha nee, ik heb op Schondeln gezeten. Haha ja misschiej wel.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 20:28
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 09-10-2005 @ 20:18 :
Haha nee, ik heb op Schondeln gezeten. Haha ja misschiej wel.
Haha we kennen elkaar dus niet

Vertel eens...waar zit je woensdag met college?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi schorsing #1833
fizzle-fluffy
500 15-11-2015 21:42
Studeren Studies: alfa, bèta, dubbele studies, theater...
Livestyle
13 23-04-2013 20:53
Eindexamens 2007 meeting na examen
rensd
143 14-06-2007 10:35
Algemene schoolzaken En hoe bevalt de nieuwe studie?
IcedEarth
74 21-09-2006 11:06
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 18:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.