Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2008, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het op zich een naar idee om zelf zoiets te doen. Maar ik vind dat iedereen zijn eigen ideeën over liefde mag hebben, ookal is dat met familie
Dus vader en dochter is wat jou betreft wel oke?
Of moeder en zoon?
Oud 30-10-2008, 17:15
niekjuh
Avatar van niekjuh
niekjuh is offline
Citaat:
denk eerder cultureel
De menselijk afkeer ten opzichte van incest is wel degelijk genetisch ingebakken / evolutionair bepaald. Mensen zijn namelijk niet de enige dieren die (doorgaans) niet aan incest doen. Er zijn talloze aapsoorten waarvan de mannetjes nog voor de adolescentie de groep verlaten om incestueuze praktijken te voorkomen. Dit is moeder natuurs manier om incest bij bepaalde diersoorten te voorkomen. Dankzij de evolutie zijn wij mensen in staat om afkeer te voelen bij het idee, wat ons toestaat om wel in de nabijheid van onze familie te blijven wonen.
__________________
If everything seems to be going well, you obviously don't know what the hell is going on..
Oud 30-10-2008, 18:14
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
seks met de eerste familiekring keur ik niet goed...
seks met de tweede familiekring (dus neef nicht) vind ik wel kunnen.
Niet dat ik het geheel normaal vind, maar er zijn ook situaties waarin neven en nichten elkaar bijvoorbeeld nauwelijks kennen, ik kan me goed voor stellen dat er dan handelingen volgen als het 'klikt'
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 30-10-2008, 22:19
lautje1212
lautje1212 is offline
Citaat:
Dus vader en dochter is wat jou betreft wel oke?
Of moeder en zoon?
Naja... Ik zeg niet van: Kom, laten we allemaal iets met onze vader krijgen, of zo..
Maar ik vind dat je er niets aan kan doen. Niet iedereen kan zich over zoiets heen zetten. En ik had het alleen over de gevoelens, iets samen hebben is iets anders. Je kan makkelijk verliefd worden op je dokter, omdat hij zorgt dat je beter word, en misschien werkt dat ook zo met vaders of moeders of zo.... Maar meestal ben je dan toch niet Echt verliefd en is het gewoon een fase.
__________________
Everybody feelin' sexy say YEAH!(L)
Oud 30-10-2008, 22:21
Verwijderd
Citaat:
seks met de eerste familiekring keur ik niet goed...
seks met de tweede familiekring (dus neef nicht) vind ik wel kunnen.
Niet dat ik het geheel normaal vind, maar er zijn ook situaties waarin neven en nichten elkaar bijvoorbeeld nauwelijks kennen, ik kan me goed voor stellen dat er dan handelingen volgen als het 'klikt'
Stel dat er bijvoorbeeld bij een (volwassen) vader en dochter onderlinge overeenkomst is om te gaan neuken, zonder intentie kinderen te verwekken. Wat is daar dan moreel bezwaarlijk aan?
Oud 31-10-2008, 00:01
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Een incest-relatie op latere leeftijd komt toch vaak voort uit ontucht op jongere leeftijd?
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Oud 31-10-2008, 11:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Een incest-relatie op latere leeftijd komt toch vaak voort uit ontucht op jongere leeftijd?
Er bestaat een verband waarbij kindermisbruik door de ouders binnen een gezin zich van generatie op generatie herhaald. Maar, dit kan soms ook gebeuren door aangetrouwde familie, die zowel genetisch als qua 'opvoeding' niets van die voorgaande generatie wist.

Dat zou suggereren dat het van andere factoren komt, en mensen uit een familie met misbruik een neiging hebben foute partners uit te kiezen. Maar goed, geen conclusie die je kunt trekken zonder gedegen onderzoek.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-11-2008, 04:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Een incest-relatie op latere leeftijd komt toch vaak voort uit ontucht op jongere leeftijd?
Irrelevant. Als het klopt, is het nog geen reden om iedere incestueuze relatie als immoreel te beschouwen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 01-11-2008, 16:32
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
Citaat:
Stel dat er bijvoorbeeld bij een (volwassen) vader en dochter onderlinge overeenkomst is om te gaan neuken, zonder intentie kinderen te verwekken. Wat is daar dan moreel bezwaarlijk aan?
Sowieso vind ik dat gewoon niet horen. Een vader met een opvoedkundige taak tot de dochter... hoe heeft hij haar opgevoed? Is het vanuit haar eigen kant gekomen, of dmv de manier van opvoeden...?

Mijn idee erover...
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 01-11-2008, 16:40
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
als mijn neef van 25 een onbekende was geweest, dan had ik het best met hem kunnen doen.
eigenlijk zonde dan, blijkbaar vind je hem een leuke jongen. maar maatschappelijke cliché's houden je tegen..
okay onveilig seksen en risico lopen op een kind van je neef lijkt me niet verstandig, maar ik zie geen reden waarom je geen 'plezier' met 'm zou kunnen hebben of zelfs een relatie als jullie een goed stel vormen.

maarja ik denk dan ook logisch, niet in termen van zij zeggen dat is fout, dat is niet goed, dit wordt niet gewaardeerd, of zelfs afgekeurd.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Oud 02-11-2008, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Sowieso vind ik dat gewoon niet horen. Een vader met een opvoedkundige taak tot de dochter... hoe heeft hij haar opgevoed? Is het vanuit haar eigen kant gekomen, of dmv de manier van opvoeden...?

Mijn idee erover...
En waarom vind je het "gewoon niet horen"? De oorsprong van de incestueuze relatie is verder irrelevant.
Oud 02-11-2008, 10:33
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
Citaat:
En waarom vind je het "gewoon niet horen"? De oorsprong van de incestueuze relatie is verder irrelevant.
omdat het buiten mijn normen en waarden gaat.
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 02-11-2008, 11:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En waarom vind je het "gewoon niet horen"? De oorsprong van de incestueuze relatie is verder irrelevant.
Ik denk niet dat zoiets mogelijk is zonder een zweem van machtsmisbruik van de ouderpositie. Wat trouwens geloof ik ook de reden is dat mensen die horen van aanranding of verkrachting door een ouder spontane moordneigingen krijgen; iemand zit in een van de meeste vergaande vertrouwensposities die er bestaan, en misbruikt die vervolgens.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-11-2008, 11:57
Verwijderd
Citaat:
omdat het buiten mijn normen en waarden gaat.
Opnieuw een cirkelredenering, waarom gaat het buiten je normen en waarden?
Oud 02-11-2008, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat zoiets mogelijk is zonder een zweem van machtsmisbruik van de ouderpositie. Wat trouwens geloof ik ook de reden is dat mensen die horen van aanranding of verkrachting door een ouder spontane moordneigingen krijgen; iemand zit in een van de meeste vergaande vertrouwensposities die er bestaan, en misbruikt die vervolgens.
Ik heb het over het geval dat beiden volwassen zijn, hè.
Oud 02-11-2008, 12:18
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
Citaat:
Opnieuw een cirkelredenering, waarom gaat het buiten je normen en waarden?
dat heb ik je zojuist verteld....
je hoeft het niet met me eens te zijn
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 02-11-2008, 21:49
Verwijderd
Citaat:
dat heb ik je zojuist verteld....
je hoeft het niet met me eens te zijn
Nee, dat heb je niet verteld. Verder lijkt het me nogal wiedes dat ik het niet met je eens hoef te zijn en ik zie verder ook de relevantie van die opmerking niet in.
Oud 02-11-2008, 22:07
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
heb ik wel gedaan, ook heb ik mijn punt in dit topic duidelijk gemaakt, dus wat mij betreft is het klaar
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 02-11-2008, 22:41
Verwijderd
Citaat:
heb ik wel gedaan, ook heb ik mijn punt in dit topic duidelijk gemaakt, dus wat mij betreft is het klaar
Nee, je hebt alleen gezegd dat je het slecht vindt, maar niet waarom.
Oud 03-11-2008, 11:58
LadyMeiss
LadyMeiss is offline
heb ik ook gedaan, beter lezen!
__________________
Kijk eens op mijn eigen forum over Seks! -----> www.Hoe-Zo.net
Oud 03-11-2008, 12:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb het over het geval dat beiden volwassen zijn, hè.
Dan nog... Boven de 18 zijn en slachtoffer worden van machtsmisbruik zijn geen wederzijds uitsluitende factoren.

Tel daarbij op dat ook culturen die niet gebaseerd waren op een instinctieve afkeer van en dictatuur over seks incest sterk afkeurden, plus dat er nu niet echt gevallen bekend zijn van mensen die bewust bij hun volle verstand zonder dwang een dergelijke relatie begonnen... Ik denk dat je wel degelijk universeel af kunt keuren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-11-2008, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Dan nog... Boven de 18 zijn en slachtoffer worden van machtsmisbruik zijn geen wederzijds uitsluitende factoren.

Tel daarbij op dat ook culturen die niet gebaseerd waren op een instinctieve afkeer van en dictatuur over seks incest sterk afkeurden, plus dat er nu niet echt gevallen bekend zijn van mensen die bewust bij hun volle verstand zonder dwang een dergelijke relatie begonnen... Ik denk dat je wel degelijk universeel af kunt keuren.
Daar gaat het niet om, het is een gedachtenexperiment. Stel dat er geen sprake is van machtsmisbruik.
Oud 13-11-2008, 15:21
hello kitty
hello kitty is offline
Ik vind het niet normaal,
Ik denk dat je er niet altijd wat aan kan doen, maar het zal wel weinig gebeuren dat broer & zus stapelverliefd op elkaar zijn.

Het zou toch kunnen dat je ''perongeluk'' verliefd word op je broertje/zusje?
Of dat je, als liefde op het eerste gezicht verliefd word op je neef, waarvan je niet wist dat het je neef was!

Er is natuurlijk ook vader & zoon, oom & dochter.. dat vind ik absoluut fout, ik zie dat dan ook als
seksuele-/kindermishandeling!
Oud 01-12-2008, 16:48
shibi
shibi is offline
geil.

zolang het maar niet met je eigen familie is.
Oud 25-12-2008, 17:28
Mimi,Princess
Mimi,Princess is offline
Ik vind het niet zo erg, xd, Als mensen dat willen bemoei ik me er niet mee. Broer en broer ofzoww., okéé, maar Zoon en vader??
Oud 27-12-2008, 21:36
francisco
Avatar van francisco
francisco is offline
oke nou d8 wel is niet goed incest wou het gewoon is weten
__________________
Iedereen is uniek dat maakt You speciaal !
Oud 31-12-2008, 13:23
Stuiterbal88
Avatar van Stuiterbal88
Stuiterbal88 is offline
jij wil wel veel weten, he?
Oud 31-12-2008, 15:38
francisco
Avatar van francisco
francisco is offline
ja zeker
__________________
Iedereen is uniek dat maakt You speciaal !
Oud 01-01-2009, 18:44
Stuiterbal88
Avatar van Stuiterbal88
Stuiterbal88 is offline
Deze dan ook maar slotje?
__________________
-Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!-
Oud 01-01-2009, 18:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Deze dan ook maar slotje?
Nee, deze loopt nog wel goed. Maar ik hou het wel in de gaten, blijft een lastig onderwerp om over te praten.
Oud 03-01-2009, 12:56
goodheart
goodheart is offline
hmmm,
neef en nicht, vooruit. Ik weet de precieze cijfers niet, alleen de kans op aandoeningen wordt er niet bar veel moeilijker op, en tja, het is toch wat anders dan iemand waarmee je opgroeit.
stiefbroer-zus, tja...kan gebeuren, en er is uberhaubt geen bloedband en bent vaak ook niet met elkaar opgegroeid.
Ik vind deze in ieder geval veel minder erg dan vreemdgaan.

wat betreft vader-dochter, broer-zus....verwerpelijk, gadverdamme, niet doen! (verhoogt ''de kans'' wel heel erg!)
Oud 03-01-2009, 13:41
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
hmmm,
neef en nicht, vooruit. Ik weet de precieze cijfers niet, alleen de kans op aandoeningen wordt er niet bar veel moeilijker op, en tja, het is toch wat anders dan iemand waarmee je opgroeit.
stiefbroer-zus, tja...kan gebeuren, en er is uberhaubt geen bloedband en bent vaak ook niet met elkaar opgegroeid.
Ik vind deze in ieder geval veel minder erg dan vreemdgaan.

wat betreft vader-dochter, broer-zus....verwerpelijk, gadverdamme, niet doen! (verhoogt ''de kans'' wel heel erg!)
Neef en nicht is juist wel heel erg gevaarlijk qua kans op aandoeningen heb ik altijd begrepen.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Oud 05-01-2009, 16:47
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1734143

Zie dit topic ook.

Prima voor wie daar zin in heeft (van beide kanten uiteraard). Behalve op het gebied van kinderen krijgen heb ik er niets op tegen. Obviously.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Oud 12-01-2009, 11:06
krootenkoker
krootenkoker is offline
"Papa? Wat is incest?"
"Kop dicht en doorzuigen!!!!"
Oud 12-01-2009, 14:04
Verwijderd
incest moet niet kunnen.
als je nml kinderen zou krijgen is er een grote kans op aandoeningen.
en je ontwikkelt je sociaal minder goed, omdat je alleen contact hebt met je familie op die manier.
en ten derde schaadt het de relaties binnen een familie.
Oud 12-01-2009, 17:35
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
incest moet niet kunnen.
als je nml kinderen zou krijgen is er een grote kans op aandoeningen.
Als je seks hebt met iemand die aids heeft (los van het risico dat je zelf loopt), huntington, of elke andere ziekte die op het kind overgedragen kan worden bij een bevalling is die kans ook groot aanwezig. Je vindt dus dat al die mensen maar gewoon nooit meer seks moeten hebben?

Los daarvan vind ik incest een ranzig idee. Alleen het idee al om seks met familie te hebben, bah.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 12-01-2009, 18:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
incest moet niet kunnen.
als je nml kinderen zou krijgen is er een grote kans op aandoeningen.
Een heel klein beetje groter. Maar goed, wie zegt dat je kinderen wil.
Citaat:
en je ontwikkelt je sociaal minder goed, omdat je alleen contact hebt met je familie op die manier.
Wat een onzin. En dan nog, so what.
Citaat:
en ten derde schaadt het de relaties binnen een familie.
Er zullen wellicht mensen in je familie zijn die er heel veel op tegen hebben, maar /care als je zin hebt om je zus of je nichtje te neuken. Hun probleem.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 13-01-2009, 08:03
Verwijderd
Citaat:
Een heel klein beetje groter. Maar goed, wie zegt dat je kinderen wil.
Wat een onzin. En dan nog, so what.Er zullen wellicht mensen in je familie zijn die er heel veel op tegen hebben, maar /care als je zin hebt om je zus of je nichtje te neuken. Hun probleem.
dat mag jij vinden.
ik denk het mijne.
Oud 13-01-2009, 14:06
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
incest moet niet kunnen.
als je nml kinderen zou krijgen is er een grote kans op aandoeningen.
Kinderen hebben we het al over gehad. De kans is inderdaad iets groter, hoe groot is volgens mij niet geheel duidelijk, maar daar zijn ook oplossingen voor. Als we even buiten de kinderen kijken, is er niets op tegen.

Citaat:
en je ontwikkelt je sociaal minder goed, omdat je alleen contact hebt met je familie op die manier.
Dit slaat nergens op. Ik ga toch ook niet alleen met degene met wie ik een relatie heb om? Ik heb toch ook vrienden daar buiten? Je kan vrienden hebben én een relatie, in case you haven't noticed. Dus als je een relatie hebt met mensen binnen je familie, hoeft dit niet te betekenen dat je geen verder sociaal leven kan ontwikkelen.

Citaat:
en ten derde schaadt het de relaties binnen een familie.
Als ik opgroei in een neo-nazi familie met kaalkoppies en weet ik veel wat voor onzin, en ik begin een relatie met een neger schaad ik ook de relaties binnen een familie. Moet ik dan maar geen relatie met een neger beginnen?

__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Oud 13-01-2009, 14:07
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
dat mag jij vinden.
ik denk het mijne.
Je kan best een mening hebben, maar ik hoop dan toch wel dat je betere redenen hebt dan degene die je hierboven hebt genoemd. Zo niet, vind ik het schadelijk als mensen hun meningen over wat anderen wel en niet mogen doen niet baseren op logica en goede argumenten, maar op "nou dat vind ik gewoon".
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Oud 26-01-2009, 01:09
justarandomdude
justarandomdude is offline
gadverredamme..... tis toch ranzig om zoiets met familie leden tedoen? certenly not-done
Oud 26-01-2009, 15:33
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
gadverredamme..... tis toch ranzig om zoiets met familie leden tedoen? certenly not-done
Citaat:
Poeperd schreef:
Je kan best een mening hebben, maar ik hoop dan toch wel dat je betere redenen hebt dan degene die je hierboven hebt genoemd. Zo niet, vind ik het schadelijk als mensen hun meningen over wat anderen wel en niet mogen doen niet baseren op logica en goede argumenten, maar op "nou dat vind ik gewoon".
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Oud 27-01-2009, 15:46
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Je kan best een mening hebben, maar ik hoop dan toch wel dat je betere redenen hebt dan degene die je hierboven hebt genoemd. Zo niet, vind ik het schadelijk als mensen hun meningen over wat anderen wel en niet mogen doen niet baseren op logica en goede argumenten, maar op "nou dat vind ik gewoon".
Zoek eens wat op over Humaan leucocyten antigeen
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Oud 27-01-2009, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Zoek eens wat op over Humaan leucocyten antigeen
Humane leukocyten antigenen
Humane leukocyten antigenen (HLA's) zijn eitwitten die op het oppervlak van witte bloedcellen (leukocyten) zitten en die een belangrijke rol spelen bij de afweer van het lichaam.
Oud 27-01-2009, 15:54
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Humane leukocyten antigenen
Humane leukocyten antigenen (HLA's) zijn eitwitten die op het oppervlak van witte bloedcellen (leukocyten) zitten en die een belangrijke rol spelen bij de afweer van het lichaam.
ik doelde op de invloed die het op de seksuele aantrekkingskracht tussen familieleden heeft, slimmerd.

wat heb je trouwens een leuke ava zeg
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Oud 27-01-2009, 16:05
Verwijderd
Nou dat moet je zelf maar even vertellen want mijn google skills laten me in de steek.

EN dankje
Oud 27-01-2009, 18:01
goodheart
goodheart is offline
Ik vind eerste bloedlijn niet kunnen, net zoals wanneer er sprake is van een veel ouder en jonger persoon, da´s (vaak) geen gelijkwaardige relatie (zo vaak dat ik het per defenitie afschrijf, omdat de kans erop te groot is). Tweede bloedlijn (neef - nicht) kan wel vind ik. Kan aanvoelen als extreem goede maatjes, en dan kan van het één het ander komen. Kans op aandoeningen wordt (als het niet generatie op generatie zo gaat) niet heel erg verhoogd, (een paar tienden van een procent) en ik vind een scheiding op zich pijnlijker voor familiebanden dan dit. Nou ja, tot zover mijn vrij bescheiden mening
Oud 28-01-2009, 11:23
Verwijderd
Heb es een artikel gelezen (weet niet meer in welk blad, iig geen wetenschappelijk verantwoorde) waarin een man en een vrouw elkaar ontmoeten, waanzinnig verliefd werden, maar broer en zus bleken te zijn. Niet samen opgegroeid, maar vonden het toch te fout, allebei met een ander getrouwd, maar uiteindelijk toch gescheiden en weer bij elkaar gekomen. In dat artikel beweerden ze dat de bloedband juist een gevoel van verbondenheid veroorzaakte wat omdat ze niet samen opgegroeid waren niet gelinkt werd aan het gevoel familie te zijn... geen idee of daar iets over te zeggen valt maar...
Oud 29-01-2009, 18:31
Verwijderd
Ik las eens over een man die moest zitten in Duitsland omdat ie alweer zn vijfde(ofzo) kind verwekte bij zijn zus ofzo.
Oud 29-01-2009, 18:36
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Nee dankje. Ik vind m'n zus of nichtje niet echt aantrekkelijk. Mezelf overigens wel, maar incest met mezelf gaat vrij moeilijk. Oh, en als ik m'n ander nichtje zou pakken. Zou ik een pedofiel zijn, en dat is vies. Dus ik vind incest maar vies.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Incest
jongen-1999
15 20-02-2015 22:28
Liefde & Relatie Achterneef en achternicht | Geheime relatie |
equalized
13 16-02-2013 13:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Levensbeschouwing & Filosofie Bericht van Ben Laden, jaa echt
deen
41 08-08-2004 01:56
Psychologie moet het even allemaal kwijt...
Steleto
19 25-11-2003 19:15
Psychologie De emmer loopt over
Steleto
6 16-09-2003 23:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.