Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2017, 18:39
sarchelsea
sarchelsea is offline
Ik ben dus blijkbaar van de HAVO geslaagd met een gemiddelde van 7,01 gemiddeld en zou eigenlijk de HBO-opleiding Chemische Technologie doen. Nu denk ik eraan om VWO te gaan doen. Wat raden jullie aan want ik ben echt radeloos.

Als ik VWO zou doen heb ik wel meerdere WO-opleidingen in gedachten zoals farmacie of diergeneeskunde. Het grootste probleem vind ik eigenlijk het feit dat er een kans bestaat dat VWO simpelweg te moeilijk is en dus een beetje het gevoel krijg dat ik op mijn tenen moet lopen, zeg maar, deze kans is veel kleiner op het HBO.
Edit: Misschien is het handig erbij te vermelden dat ik zeker wel hard heb gewerkt voor dit resultaat, maar heb het zeker niet mijn alles gegeven.
Edit 2.0: Weet iemand misschien hoe ze testen of je een vak op vwo aankan.
Help me out

Laatst gewijzigd op 17-06-2017 om 19:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2017, 18:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom ga je niet een jaar HBO doen, je propedeuse halen, kijken hoe zwaar dat je valt en dan eventueel daarna doorstromen naar WO? Je kunt niet voor alle opleidingen zomaar doorstromen, dus kijk daar vooraf even naar.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-06-2017, 19:42
sarchelsea
sarchelsea is offline
Citaat:
Waarom ga je niet een jaar HBO doen, je propedeuse halen, kijken hoe zwaar dat je valt en dan eventueel daarna doorstromen naar WO? Je kunt niet voor alle opleidingen zomaar doorstromen, dus kijk daar vooraf even naar.
Omdat er dan geen toegang is bij sommigen studies of je wordt minder snel toegelaten
Met citaat reageren
Oud 17-06-2017, 19:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Omdat er dan geen toegang is bij sommigen studies of je wordt minder snel toegelaten
Heb je al eens met je mentor of decaan besproken wat zij van jouw idee vinden om VWO te gaan doen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-06-2017, 20:04
sarchelsea
sarchelsea is offline
Citaat:
Heb je al eens met je mentor of decaan besproken wat zij van jouw idee vinden om VWO te gaan doen?
Ik heb het er meerdere malen over gehad en beide mijn mentoren (en mijn vakdocenten) denken dat ik het wel aan zou kunnen om VWO te doen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2017, 20:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
In het ergste geval doe je VWO, valt het tegen, stop je na een jaar en ga je dan alsnog HBO doen. Valt het mee, dan maak je VWO af en kan je daarna kiezen of je HBO of WO wil doen. Is dat een optie voor je?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HBO of WO?
Pomeke
10 11-05-2015 19:55
Studeren HBO of VWO?
Jeroentje98
6 24-11-2014 08:22
Studeren via HBO of VWO naar universiteit
giovani
13 24-12-2010 14:22
Studeren Hbo of uni?
*flawless*
18 18-06-2010 10:26
Studeren hbo of vwo
bloemlaura
24 02-09-2009 08:47
Studeren HBO of VWO 5
Lex-o
25 09-03-2006 12:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.