Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2004, 15:14
thalia
thalia is offline
Ik vroeg me onlangs af of het normaal is dat een leerkracht (Frans in dit geval) zomaar mogen verwachten dat wij tegen het einde van het jaar een woordenlijst van 3000 woorden kennen van Nederlands naar Frans. Het is dan nog een lijst naast ons handboek, dus de lijsten in ons boek moeten we ook kennen.
Mijn ouders zijn er al voor bij hem en bij de directie geweest, sindsdien ben ik er steeds net door voor mijn opstellen en ben ik verplicht om met balpen te schrijven op toetsen en examens, anders begint hij het niet eens te verbeteren.
Kan hier iets aan gedaan worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2004, 15:21
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
t is natuurlijk niet aardig van m, maar volgens mij mag dit. Mijn leraren verwachten ook dat ik alles nog weet (niet dat het zo is maar dat terzijde )
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 15:27
thalia
thalia is offline
Citaat:
crackwhore schreef op 09-05-2004 @ 16:21 :
t is natuurlijk niet aardig van m, maar volgens mij mag dit. Mijn leraren verwachten ook dat ik alles nog weet (niet dat het zo is maar dat terzijde )
Voor alle duidelijkheid: er staan woorden in de lijst die ik zelfs in het nederlands niet ken zoals stramien en zo van die dingen ...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 15:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Voor de duidelijkheid: TS woont in België en het gaat dus om het Belgische schoolsysteem.

Krijg je een toets over die woorden en is dit een belangrijke toets? Of op welke andere manier wordt die kennis gecontroleerd?

>> S&S
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 19:29
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
thalia schreef op 09-05-2004 @ 16:14 :
ben ik verplicht om met balpen te schrijven op toetsen en examens, anders begint hij het niet eens te verbeteren.
Logisch, vaak is iets dat met potlood geschreven is volstrekt onleesbaar
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:17
thalia
thalia is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-05-2004 @ 16:40 :
Voor de duidelijkheid: TS woont in België en het gaat dus om het Belgische schoolsysteem.

Krijg je een toets over die woorden en is dit een belangrijke toets? Of op welke andere manier wordt die kennis gecontroleerd?

>> S&S
We krijgen er een test van van 40 woorden en we moeten de woorden kennen voor het examen


Citaat:
The Ox schreef op 09-05-2004 @ 20:29 :
Logisch, vaak is iets dat met potlood geschreven is volstrekt onleesbaar
Normaal schrijf ik met pen, maar dat is volgens hem onleesbaar.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:54
Verwijderd
3000 is wel veel, maar ik heb ook wel eens 2000 moeten leren. Met balpen moeten schrijven vind ik doodnormaal anders kun jij of je leraar frauderen, en het is op bijna alle scholen niet toegestaan.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 17:45
thalia
thalia is offline
Geloof me, 3000 ís veel, vooral als er nog andere lijsten bijkomen en grammatica. Maar het zal wel moeten lukken, zeker?!?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:11
Verwijderd
Wat is precies het verschil tussen een pen en een balpen Of schrijven ze in België nog met kroontjespennen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
thalia schreef op 10-05-2004 @ 18:45 :
Geloof me, 3000 ís veel, vooral als er nog andere lijsten bijkomen en grammatica. Maar het zal wel moeten lukken, zeker?!?
Ik weet niet of het lukt bezwaar aan te tekenen. Misschien als je kunt laten zien dat je ook veel moet doen voor andere vakken en je de stof pas kort geleden hebt opgekregen en daardoor weinig tijd hebt om te leren.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 13:56
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
thalia schreef op 09-05-2004 @ 16:14 :
Ik vroeg me onlangs af of het normaal is dat een leerkracht (Frans in dit geval) zomaar mogen verwachten dat wij tegen het einde van het jaar een woordenlijst van 3000 woorden kennen van Nederlands naar Frans. Het is dan nog een lijst naast ons handboek, dus de lijsten in ons boek moeten we ook kennen.
Mijn ouders zijn er al voor bij hem en bij de directie geweest, sindsdien ben ik er steeds net door voor mijn opstellen en ben ik verplicht om met balpen te schrijven op toetsen en examens, anders begint hij het niet eens te verbeteren.
Kan hier iets aan gedaan worden?
help , ik vind het echt belachelijk veel. Ik vind 100 woordjes leren al erg! en jij moet 30 keer zo veel en het boek nog arme jij. Maar ik denk niet dat de directie er wat aan doet. Dus dat word leren .....................

in iedergeval succes
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 12:32
thalia
thalia is offline
Citaat:
stefano schreef op 10-05-2004 @ 22:11 :
Wat is precies het verschil tussen een pen en een balpen Of schrijven ze in België nog met kroontjespennen ofzo?
Een pen is zo een 'ding' waarin je een inktvulling moet steken en je kan uitwissen met een inktveger, een balpen is een 'ding' waar de inktvulling al inzit en je enkel kan uitdoen met tipex.

Citaat:
**SoMeOne schreef op 10-05-2004 @ 22:17 :
Ik weet niet of het lukt bezwaar aan te tekenen. Misschien als je kunt laten zien dat je ook veel moet doen voor andere vakken en je de stof pas kort geleden hebt opgekregen en daardoor weinig tijd hebt om te leren.
Helpt niet, we hebben het al geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 13:30
Verwijderd
Niks aan te doen, denk ik.
Lees ze gewoon eens door zou ik zeggen.. dat doe ik ook altijd bij onmenselijk lange woordenlijsten. En zorg dat je dan de rest goed kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Bijles frans geven
vosje16
5 19-10-2008 18:18
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans of Spaans?
liwei
5 16-04-2008 16:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Frans/Duits] Oefen teksten
duivelaartje
6 16-02-2005 16:46
Algemene schoolzaken Vreemde docent frans
Verwijderd
8 05-06-2004 19:58
Algemene schoolzaken 5 VWO, Frans verplicht als je dyslectisch bent
fib
62 27-01-2004 16:41
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans zuigt
12 07-06-2001 15:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.