Oud 03-11-2004, 17:21
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Ik heb mijn eerste reactie op dit topic hier puur gezet om te zien wat voor reacties dit zou uitlokken.

En zie hier, ook mijn vooroordelen worden bevestigd.

Mijn gebruikersnaam klinkt exotisch, en Oh God! : dat plaatje! Dat is vast 1 of andere tekst uit de Koran die oproept tot het doden van ongelovigen! Laten we maar gauw met z'n allen duidelijk maken dat WIJ dat niet pikken in ONS land!

Ga toch allemaal een eind door de polder fietsen, en wordt weer die nuchtere Nederlander die Nederlanders behoren te zijn.

Ja, ik ben voor de vrijheid van meningsuiting. Ja, ik vind het afschuwelijk dat iemand op zo'n manier om het leven wordt gebracht. Ik vind het uberhaupt verschrikkelijk dat iemand om het leven wordt gebracht.
Maar waarom wordt meer van mij dan van ieder ander hier verlangt dat ik dit zeg?
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/

Laatst gewijzigd op 03-11-2004 om 17:31.
Advertentie
Oud 03-11-2004, 17:25
Verwijderd
Omdat als het werkelijk waar is dat ALLE moslims dit afkeuren, ze dat moeten uitspreken

edit: al was het maar omdat het nu eenmaal zo is dat mensen kritisch in die hoek gaan kijken, terecht of niet.
Oud 03-11-2004, 17:29
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Wauw, van IV naar VI
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 03-11-2004, 17:32
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-11-2004 @ 18:29 :
Wauw, van IV naar VI
Ik had verkeerd gekeken. Het moet natuurlijk deel V zijn.
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Oud 03-11-2004, 17:34
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 03-11-2004 @ 18:21 :

En zie hier, ook mijn vooroordelen worden bevestigd.
Valt mee hoor, was louter bedoeld als provocatie

Citaat:
Naar menneke:
Mja, ik ben bereid om een uitzondering te maken voor die groep. Ik ben voor strafbaarstelling waar het gaat om oproepen tot geweld jegens een concreet persoon of personen en waarbij het geweld zich vervolgens heeft verwezenlijkt.
Beetje mosterd na de maaltijd vind je niet?
Oud 03-11-2004, 17:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 03-11-2004 @ 18:21 :

Ga toch allemaal een eind door de polder fietsen, en wordt weer die nuchtere Nederlander die Nederlanders behoren te zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 17:36
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 03-11-2004 @ 18:21 :
Ga toch allemaal een eind door de polder fietsen, en wordt weer die nuchtere Nederlander die Nederlanders behoren te zijn.
Op zich zou het de sublieme oplossing voor alle problemen zijn. Als je een issue met een persoon hebt, ga je samen een eind door de polder fietsen, en kom je tot de conclusie dat nederland een saai kutland is en je liever, met z'n allen, migreerd naar een land waar de zon zich vaker dan 3 keer per jaar laat zien
Oud 03-11-2004, 17:38
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 03-11-2004 @ 18:21 :
Ik heb mijn eerste reactie op dit topic hier puur gezet om te zien wat voor reacties dit zou uitlokken.

En zie hier, ook mijn vooroordelen worden bevestigd.

Mijn gebruikersnaam klinkt exotisch, en Oh God! : dat plaatje! Dat is vast 1 of andere tekst uit de Koran die oproept tot het doden van ongelovigen! Laten we maar gauw met z'n allen duidelijk maken dat WIJ dat niet pikken in ONS land!

Ga toch allemaal een eind door de polder fietsen, en wordt weer die nuchtere Nederlander die Nederlanders behoren te zijn.

Ja, ik ben voor de vrijheid van meningsuiting. Ja, ik vind het afschuwelijk dat iemand op zo'n manier om het leven wordt gebracht. Ik vind het uberhaupt verschrikkelijk dat iemand om het leven wordt gebracht.
Maar waarom wordt meer van mij dan van ieder ander hier verlangt dat ik dit zeg?
Stomme argument eigenlijk dat de vrijheidsheid van meningsuiting is ontnomen.
Oud 03-11-2004, 17:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 18:38 :
Stomme argument eigenlijk dat de vrijheidsheid van meningsuiting is ontnomen.
Hoezo?

btw, check mijn sig
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 17:44
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 18:38 :
Hoezo?

btw, check mijn sig
Die gozer schold de Profeet, God, moslims en ga zo maar door uit. Dat noem ik nou niet echt je mening verkondigen en laat staan dat er ooit een onderbouwing kwam. Het waren altijd losse flodders. Hij was gewoon ronduit grof en zeer beledigend.

Maarja, het schijnt tegenwoordig in te zijn om na te apen. Zo wat iedereen roept dat het de schending van het Vrije Woord is en nog meer van die lulkoek.
Oud 03-11-2004, 17:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 18:44 :
Die gozer schold de Profeet, God, moslims en ga zo maar door uit. Dat noem ik nou niet echt je mening verkondigen en laat staan dat er ooit een onderbouwing kwam. Het waren altijd losse flodders. Hij was gewoon ronduit grof en zeer beledigend.


ook een beledigende mening blijft een mening.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 17:47
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 18:44 :
ook een beledigende mening blijft een mening.
Waar ligt de grens bij het uiten van je mening?
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Oud 03-11-2004, 17:47
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 18:44 :


ook een beledigende mening blijft een mening. [/B]
Die behoor je wel te onderbouwen dan. Ok stel dat als ik de Koningin uit ga schelden waarom wordt ik dan opgesloten in een of andere kerktoren?

Het is toch mijn mening?
Oud 03-11-2004, 17:48
Mujahideen
Mujahideen is offline
Stel dat Theo opriep tot haat en geweld tegen moslims zou dat dan ook gewoon mogen?

Edit: Haat schiep hij wel.
Oud 03-11-2004, 17:49
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
omfg, gaan we nog steeds doorzeiken over die theo van gogh. Hij is vermoord door iemand die iemand anders mening niet kan waarderen. en ik noem hem geen moslim, zoals je met je post probeert te zeggen, maar gewoon een nazi. waarom je dan weer zo moet piepen dat iedereen je hier afzeikt...
Oud 03-11-2004, 17:49
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Het gaat erom dat je wanneer je in je mening bepaalde verwensingen naar iemand toe maakt, dat je dan wel strafbaar bent.

Dat valt dan onder bedreiging.

__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Oud 03-11-2004, 17:50
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 18:44 :
Die gozer schold de Profeet, God, moslims en ga zo maar door uit. Dat noem ik nou niet echt je mening verkondigen en laat staan dat er ooit een onderbouwing kwam. Het waren altijd losse flodders. Hij was gewoon ronduit grof en zeer beledigend.

Maarja, het schijnt tegenwoordig in te zijn om na te apen. Zo wat iedereen roept dat het de schending van het Vrije Woord is en nog meer van die lulkoek.
kijk het zit zo... hij was al een aantal keer aangeklaagd. ik weet niet wat je probleem is. en ik ben van mening dat zelfs een nazi zijn mening mag verkondigen zonder dat hij word afgeknald. Als hij het in praktijk brengt is weer een ander verhaal.
Oud 03-11-2004, 17:50
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
nee dat is geen vrijheid van meningsuiting! vrijheid van meningsuiting is dat je vrij bent om te zeggen wat je wilt, maar je moet het natuurlijk weer niet overdrijven. Uiteraard mag je in dit land kritiek leveren tegen anderen, maar daar moet het wel bij blijven. je moet geen mensen oproepen om anderen te vermoorden, dat is geen vrijheid van meningsuiting!
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Ads door Google
Oud 03-11-2004, 17:51
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 18:47 :
Die behoor je wel te onderbouwen dan. Ok stel dat als ik de Koningin uit ga schelden waarom wordt ik dan opgesloten in een of andere kerktoren?

Het is toch mijn mening?
heb je die laatste van Hans teeuwen gezien? is hij ook niet voor opgesloten.
Oud 03-11-2004, 17:51
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-11-2004 @ 18:49 :
omfg, gaan we nog steeds doorzeiken over die theo van gogh. Hij is vermoord door iemand die iemand anders mening niet kan waarderen. en ik noem hem geen moslim, zoals je met je post probeert te zeggen, maar gewoon een nazi. waarom je dan weer zo moet piepen dat iedereen je hier afzeikt...
Ik piep niet en ik word ook niet afgezeken.

Ik probeer ook niet te zeggen dat de dader geen moslim is, dat is hij namelijk hoogstwaarschijnlijk wel.

Denk je verder nog enig toegevoegde waarde te hebben aan dit topic?
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Oud 03-11-2004, 17:52
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Sasz schreef op 03-11-2004 @ 18:50 :
nee dat is geen vrijheid van meningsuiting! vrijheid van meningsuiting is dat je vrij bent om te zeggen wat je wilt, maar je moet het natuurlijk weer niet overdrijven. Uiteraard mag je in dit land kritiek leveren tegen anderen, maar daar moet het wel bij blijven. je moet geen mensen oproepen om anderen te vermoorden, dat is geen vrijheid van meningsuiting!
en jammer voor jou deed van gogh dat niet
Oud 03-11-2004, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Sasz schreef op 03-11-2004 @ 18:50 :
nee dat is geen vrijheid van meningsuiting! vrijheid van meningsuiting is dat je vrij bent om te zeggen wat je wilt, maar je moet het natuurlijk weer niet overdrijven. Uiteraard mag je in dit land kritiek leveren tegen anderen, maar daar moet het wel bij blijven. je moet geen mensen oproepen om anderen te vermoorden, dat is geen vrijheid van meningsuiting!
Interessant punt. Kun je vrijheid van meningsuiting ook misbruiken? Wat Theo van Gogh deed vond ik eigenlijk best wel misbruik van de vrijheid van meningsuiting, namelijk echt alleen maar schoppen om het schoppen.
Oud 03-11-2004, 17:52
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 03-11-2004 @ 18:51 :
Ik piep niet en ik word ook niet afgezeken.

Ik probeer ook niet te zeggen dat de dader geen moslim is, dat is hij namelijk hoogstwaarschijnlijk wel.

Denk je verder nog enig toegevoegde waarde te hebben aan dit topic?
dat dat gezeik is afgelopen moet zijn. Stom dat 1 zon gaar mannetje het hele land op zijn kop zet
Oud 03-11-2004, 17:53
Verwijderd
dat maakt niet uit hoor

hoe sta jij dan eigenlijk tegenover de docu van vangogh en ayaan?
vind jij daar een kern van waarheid inzitten, of vind je dat er niet over vrouwenmishandeling gepraat mag worden?
ik kan me voorstellen als je moslim bent dat je je enorm beledigd voelt als je geitenneuker en weet ik veel wat genoemd wordt, want moslims lijken soms minder goed tegen commentaar te kunnen. maar dat is ook wel erg om te horen, want het geloof is wel iets waar jij dan waarschijnlijk voor leeft en gaat.
maargoed, nou vind ik, degene die hij het meest een geitenneuker vind: abu jayjar (ofzo?), ook niet een meest bevordelijke voor de democratie. die man heeft ook erg extremistische uitspraken die ook met z'n geloof te maken hebben, en dan denk ik: ga die ideen maar ergens anders spuien, want in nederland horen staat en religie van elkaar gescheiden te zijn. we zijn geen pakistan of amerika! ik vind het best als hij hier politiek wil doen, maar houd dat dan aub gescheiden van elkaar.

wat ik vind van van goghs dood? ronduit ziek, en zielig, en arrogant, want hoe kan iemand nou uit de naam van zn god doden? hoe weet die eikel nou wat zijn god wilt?
Oud 03-11-2004, 17:53
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2004 @ 18:52 :
Interessant punt. Kun je vrijheid van meningsuiting ook misbruiken? Wat Theo van Gogh deed vond ik eigenlijk best wel misbruik van de vrijheid van meningsuiting, namelijk echt alleen maar schoppen om het schoppen.
nou en? doen negen van de tien pubertjes ook.
die neem je ook met een korrel zout
Advertentie
Oud 03-11-2004, 17:55
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-11-2004 @ 18:51 :
heb je die laatste van Hans teeuwen gezien? is hij ook niet voor opgesloten.
Sorry, ik kijk niet naar varkens.
Oud 03-11-2004, 17:55
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-11-2004 @ 18:50 :
kijk het zit zo... hij was al een aantal keer aangeklaagd. ik weet niet wat je probleem is. en ik ben van mening dat zelfs een nazi zijn mening mag verkondigen zonder dat hij word afgeknald. Als hij het in praktijk brengt is weer een ander verhaal.
Vriend, ik loop niet te zeggen dat het goed is dat hij vermoord is.
Oud 03-11-2004, 17:56
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 18:55 :
Sorry, ik kijk niet naar varkens.
wat is dat nou weer voor een opmerking
alleen echt hele domme mensen zeggen dat. Ik vond dat stukje ook niet lollig. het gaat erom dat jij zegt dat als je het koningshuis uitscheld e.d. dat je dan vervolgd word, is dus niet zo
Oud 03-11-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-11-2004 @ 18:53 :
nou en? doen negen van de tien pubertjes ook.
die neem je ook met een korrel zout
Pubertjespraat =/= een column in een landelijk dagblad hebben

@ Mujahideen: als je probeert om de islam intolerant en onverdraagzaam te laten lijken dan ben je op de goede weg. Er zijn genoeg intellectuele moslims in Nederland die cabaret gewoon in perspectief zien. Door te blijven zeiken over varkens diskwalificeer jij jezelf automatisch als niet serieus te nemen.
Oud 03-11-2004, 17:57
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 03-11-2004 @ 18:53 :
dat maakt niet uit hoor

hoe sta jij dan eigenlijk tegenover de docu van vangogh en ayaan?
vind jij daar een kern van waarheid inzitten, of vind je dat er niet over vrouwenmishandeling gepraat mag worden?
ik kan me voorstellen als je moslim bent dat je je enorm beledigd voelt als je geitenneuker en weet ik veel wat genoemd wordt, want moslims lijken soms minder goed tegen commentaar te kunnen. maar dat is ook wel erg om te horen, want het geloof is wel iets waar jij dan waarschijnlijk voor leeft en gaat.
maargoed, nou vind ik, degene die hij het meest een geitenneuker vind: abu jayjar (ofzo?), ook niet een meest bevordelijke voor de democratie. die man heeft ook erg extremistische uitspraken die ook met z'n geloof te maken hebben, en dan denk ik: ga die ideen maar ergens anders spuien, want in nederland horen staat en religie van elkaar gescheiden te zijn. we zijn geen pakistan of amerika! ik vind het best als hij hier politiek wil doen, maar houd dat dan aub gescheiden van elkaar.

wat ik vind van van goghs dood? ronduit ziek, en zielig, en arrogant, want hoe kan iemand nou uit de naam van zn god doden? hoe weet die eikel nou wat zijn god wilt?
Hoe zou jij er tegenover staan wanneer Abou Jahjah op zo'n manier vermoord zou worden?
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Oud 03-11-2004, 17:58
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 18:55 :
Vriend, ik loop niet te zeggen dat het goed is dat hij vermoord is.
het ging me niet daarom 'vriend' het gaat er mij om, hoeveel mensen constant als een een of andere hippie loopt te zeiken dat ze gediscrimineerd worden e.d.
hoe vaak word ik dat niet. wat ik dan doe is gewoon laten zeggen en negeren.
Oud 03-11-2004, 17:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 18:47 :
Die behoor je wel te onderbouwen dan. Ok stel dat als ik de Koningin uit ga schelden waarom wordt ik dan opgesloten in een of andere kerktoren?

Het is toch mijn mening?
Beledigen van het koningshuis mag niet. Staat in de wet.
Maar er staat niet in de wet dat je moslims niet mag beledigen.



en het blijft nog steeds zo dat een beledigende mening ook een mening is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 17:59
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 03-11-2004 @ 18:53 :
dat maakt niet uit hoor

hoe sta jij dan eigenlijk tegenover de docu van vangogh en ayaan?
vind jij daar een kern van waarheid inzitten, of vind je dat er niet over vrouwenmishandeling gepraat mag worden?
ik kan me voorstellen als je moslim bent dat je je enorm beledigd voelt als je geitenneuker en weet ik veel wat genoemd wordt, want moslims lijken soms minder goed tegen commentaar te kunnen. maar dat is ook wel erg om te horen, want het geloof is wel iets waar jij dan waarschijnlijk voor leeft en gaat.
maargoed, nou vind ik, degene die hij het meest een geitenneuker vind: abu jayjar (ofzo?), ook niet een meest bevordelijke voor de democratie. die man heeft ook erg extremistische uitspraken die ook met z'n geloof te maken hebben, en dan denk ik: ga die ideen maar ergens anders spuien, want in nederland horen staat en religie van elkaar gescheiden te zijn. we zijn geen pakistan of amerika! ik vind het best als hij hier politiek wil doen, maar houd dat dan aub gescheiden van elkaar.

wat ik vind van van goghs dood? ronduit ziek, en zielig, en arrogant, want hoe kan iemand nou uit de naam van zn god doden? hoe weet die eikel nou wat zijn god wilt?
O ja, waar in de Koran staat dat je je vrouw mag in mekaar beuken? Jij gelooft dat immers ook, kun je het me laten zien?

En voor de debielen onder ons: de Koran kent maar één interpretatie.
Oud 03-11-2004, 17:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 18:48 :
Stel dat Theo opriep tot haat en geweld tegen moslims zou dat dan ook gewoon mogen?

Edit: Haat schiep hij wel.
het oproepen tot geweld mag niet geloof ik.
maar dat deed theo niet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 18:00
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 18:55 :
Sorry, ik kijk niet naar varkens.
Wat een kutopmerking.
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Oud 03-11-2004, 18:01
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 18:58 :
Beledigen van het koningshuis mag niet. Staat in de wet.
Maar er staat niet in de wet dat je moslims niet mag beledigen.



en het blijft nog steeds zo dat een beledigende mening ook een mening is.
nou ja, het staat in de wet, maar word nooit in de praktijk gebracht. een paar mensen van school zaten ook dingen te roepen bij paleis soestdijk, erg puberaal, ze werden niet vervolgd, alleen gezegt of ze wat respect wilde opbrengen
Ads door Google
Oud 03-11-2004, 18:02
El_Nour
Avatar van El_Nour
El_Nour is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 18:59 :
O ja, waar in de Koran staat dat je je vrouw mag in mekaar beuken? Jij gelooft dat immers ook, kun je het me laten zien?

En voor de debielen onder ons: de Koran kent maar één interpretatie.
In de praktijk blijkt natuurlijk wel dat het op veel verschillende manieren geinterpreteerd kan worden.
__________________
Mijn berichten moet je op se Amsterdamsj uitsjpreken. Fight Zionism and free Marwan Barghouti: http://www.freebarghouti.org/
Oud 03-11-2004, 18:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-11-2004 @ 18:56 :
wat is dat nou weer voor een opmerking
alleen echt hele domme mensen zeggen dat. Ik vond dat stukje ook niet lollig. het gaat erom dat jij zegt dat als je het koningshuis uitscheld e.d. dat je dan vervolgd word, is dus niet zo
het kan wel. ook rondom het beledigen van een bevriend staatshoofd. dr was in 1938 nog een nederlander veroordeeld omdat ie hitler had beledigd.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 18:02
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 03-11-2004 @ 18:32 :
Ik had verkeerd gekeken. Het moet natuurlijk deel V zijn.
topicnaam gewijzigd
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 03-11-2004, 18:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
El_Nour schreef op 03-11-2004 @ 18:57 :
Hoe zou jij er tegenover staan wanneer Abou Jahjah op zo'n manier vermoord zou worden?
niet anders
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 18:03
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 19:02 :
het kan wel. ook rondom het beledigen van een bevriend staatshoofd. dr was in 1938 nog een nederlander veroordeeld omdat ie hitler had beledigd.
tegenwoordig word je wel wat vaak bekeurd als je een juut tegenspreekt, onder het mom van beledeging van ambtenaar in functie
Oud 03-11-2004, 18:04
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 18:59 :
O ja, waar in de Koran staat dat je je vrouw mag in mekaar beuken? Jij gelooft dat immers ook, kun je het me laten zien?

En voor de debielen onder ons: de Koran kent maar één interpretatie.
het is irrelevant wat er wel of niet in de koran staat
Oud 03-11-2004, 18:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 18:59 :

En voor de debielen onder ons: de Koran kent maar één interpretatie.
dat is net zoiets als zeggen dat er 1 waarheid is rondom het leven, maar toch heeft een ieder een eigen waarheid.

want ik zie toch echt meerdere interpretaties van de koran.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-11-2004, 18:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2004 @ 18:56 :
Pubertjespraat =/= een column in een landelijk dagblad hebben

@ Mujahideen: als je probeert om de islam intolerant en onverdraagzaam te laten lijken dan ben je op de goede weg. Er zijn genoeg intellectuele moslims in Nederland die cabaret gewoon in perspectief zien. Door te blijven zeiken over varkens diskwalificeer jij jezelf automatisch als niet serieus te nemen.
Ja, cabaret kun je zeker gebruiken om je mening over een bepaalde zaak te geven. Maar het moet wel binnen proporties blijven. 'Grappen' zoals: "Weet je wie ik een lul vind" en dan verwijzen naar de hoogste macht, kun je niet opnemen als grap en daartegen moet een vuist spreekwoordelijk gemaakt worden. Dus niet met fysiek geweld.

Van Gogh noemde moslims geitenneukers en verbazingwekkend namen/nemen hem mensen wel degelijk serieus.
Oud 03-11-2004, 18:06
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 19:05 :
Ja, cabaret kun je zeker gebruiken om je mening over een bepaalde zaak te geven. Maar het moet wel binnen proporties blijven. 'Grappen' zoals: "Weet je wie ik een lul vind" en dan verwijzen naar de hoogste macht, kun je niet opnemen als grap en daartegen moet een vuist spreekwoordelijk gemaakt worden.

Van Gogh noemde moslims geitenneukers en verbazingwekkend namen/nemen hem mensen wel degelijk serieus.
hippie, kap is met je gezeik, negeer het. en anders begin jij tocgh met cabaret
waar je ook het een en ander afzeikt
Oud 03-11-2004, 18:06
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
professor2 schreef op 03-11-2004 @ 19:04 :
het is irrelevant wat er wel of niet in de koran staat
Daar baseerde hij zich toch op?
Oud 03-11-2004, 18:06
pillbox tales
Avatar van pillbox tales
pillbox tales is offline
Het is gewoon belachelijk dat al die Marokkanen die je op tv langs ziet komen met hun mening zeggen: Ja nee vriehied van meningsuiting moet kunnen in Nederland, terwijl 9 vd 10 er echt niet zo over denken als het gaat om de mate waarin van Gogh dat deed. Maar kunnen ze dat zeggen? Nee. want dan staan ze vast achter het besluit van de moordenaar. Zegt een Nederlander dat het wel wat minder had gemogen met zn uistpraken, krijgt ie een reacie van "ja inderdaad" De marokkanen moeten zich steeds maar verantwoorden voor het gedrag van een stel maffe extremisten, dat is toch achterlijk? Moesten wij ons verantwoorden toen Pim werd neergeknald door een Nederlander?
__________________
I'm Jesus Christ on Ecstasy
Oud 03-11-2004, 18:08
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
pillbox tales schreef op 03-11-2004 @ 19:06 :
Het is gewoon belachelijk dat al die Marokkanen die je op tv langs ziet komen met hun mening zeggen: Ja nee vriehied van meningsuiting moet kunnen in Nederland, terwijl 9 vd 10 er echt niet zo over denken als het gaat om de mate waarin van Gogh dat deed. Maar kunnen ze dat zeggen? Nee. want dan staan ze vast achter het besluit van de moordenaar. Zegt een Nederlander dat het wel wat minder had gemogen met zn uistpraken, krijgt ie een reacie van "ja inderdaad" De marokkanen moeten zich steeds maar verantwoorden voor het gedrag van een stel maffe extremisten, dat is toch achterlijk? Moesten wij ons verantwoorden toen Pim werd neergeknald door een Nederlander?
wat een bullshit. doen ze toch zelf, voor mijn part zaten ze van gogh allemaal af te zeiken en blij te wezen dat ie dood was. boeiend
Oud 03-11-2004, 18:09
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-11-2004 @ 18:59 :
het oproepen tot geweld mag niet geloof ik.
maar dat deed theo niet
Daarom schreef ik ook stel.
Oud 03-11-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-11-2004 @ 19:05 :
Ja, cabaret kun je zeker gebruiken om je mening over een bepaalde zaak te geven. Maar het moet wel binnen proporties blijven. 'Grappen' zoals: "Weet je wie ik een lul vind" en dan verwijzen naar de hoogste macht, kun je niet opnemen als grap en daartegen moet een vuist spreekwoordelijk gemaakt worden. Dus niet met fysiek geweld.

Van Gogh noemde moslims geitenneukers en verbazingwekkend namen/nemen hem mensen wel degelijk serieus.
Grappig dat je dat voorbeeld nu net aanhaalt. Aan de eettafel vanavond werd hier precies datzelfde voorbeeld aangehaald en dat vonden wij allemaal wel aanvaardbaar. Het gaat naar mijn mening om de modaliteit van zo'n uiting, om de aard en het karakter ervan.

Natuurlijk kan een cabaretshow gebruikt worden om iemands mening te verkondigen. Dat gebeurt ook vaak. Maar het is niet altijd zo. Ik heb Hans Teeuwen nog nooit in een serieus, niet-komisch interview horen zeggen dat hij Allah zo'n lul vindt.

Bovendien ruk jij in dit geval die opmerking ook nog eens totaal uit zijn verband, want Teeuwen ging in dat stukje tekeer tegen álle geloven. Niet alleen de islam maar ook het christendom en het jodendom werden op de hak genomen. Je kunt dus moeilijk zeggen dat Teeuwen het cabaret gebruikt als vehikel om zijn islamhaat te prediken, tenzij je zou aannemen dat hij het mede gebruikt als vehikel om tegen alle geloven te prediken, maar ik geloof niet dat dat zo is.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.