Oud 18-05-2005, 08:44
Live
Avatar van Live
Live is offline
Als de dagen langer lijken dan ze ooit geweest zijn
en de zon zich niet laat zien zolang de maan nog slaapt,
dan worden alle nachten killer,
de muziek nog zoveel stiller,
dat de angst voor eenzaamheid tergend mijn mooie dromen kaapt.

In de strakke chaos van het alledaagse leven,
tussen alle mensen die de liefde wél beviel,
kan ik nu écht niet meer zonder,
ga ik reddeloos ten onder
in de hopeloze strijd tegen de wanhoop van mijn ziel.

In geslepen conversaties prijken aan de horizon
altijd weer gevreesde vragen, vol van ongekende smart.
Mijn warme lach zal ze misleiden,
wanneer ik grappend moet vermijden,
dat mensen door mijn ogen kijken naar de scherven van mijn hart.

Zonder masker dat doet lijken of de zon mijn haren streelt,
achter muren die ik bouwde als weer iemand mij verliet,
zullen wangen regens kennen;
liefdeloosheid doet niet wennen,
en mijn obsessieve geest zal wonden schreeuwen van verdriet.


____________________________________________________

hier was ik weer ns...
__________________
Eenzaam is degene die voor niemand nummer 1 is...

Laatst gewijzigd op 18-05-2005 om 16:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2005, 16:29
Verwijderd
Waarom post je je gedichten altijd schuin gedrukt?
De vorm schrikt mij een beetje af, sommige regels lijken zo lang, en hoe het eruit ziet, zet mij niet echt meteen aan het lezen.

Zonde, want ik vind hem wel érg mooi verwoord, en daarbij loopt hij ook nog eens heel fijn.

De tweede strofe vind ik het fijnst, geloof ik. De rest heeft - hoewel het wel loopt als een gedicht - soms een beetje wat weg van een stukje proza, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 16:54
Live
Avatar van Live
Live is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 18-05-2005 @ 17:29 :
Waarom post je je gedichten altijd schuin gedrukt?
De vorm schrikt mij een beetje af, sommige regels lijken zo lang, en hoe het eruit ziet, zet mij niet echt meteen aan het lezen.

Zonde, want ik vind hem wel érg mooi verwoord, en daarbij loopt hij ook nog eens heel fijn.

De tweede strofe vind ik het fijnst, geloof ik. De rest heeft - hoewel het wel loopt als een gedicht - soms een beetje wat weg van een stukje proza, vind ik.
Schuingedrukt? Tja, geen idee Zo beter? Ik vind de regels ook soms erg lang om te zien, maar vond het ook geen goed idee om ze verder te gaan afbreken... Dank je wel verder!
__________________
Eenzaam is degene die voor niemand nummer 1 is...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:32
Live
Avatar van Live
Live is offline
Ik weet dat ik natuurlijk eigenlijk niet op mezelf mag reageren, maar ik zag deze topic bijna van de pagina verdwijnen, en wil graag weten of iemand nog bepaalde kritiekpunten heeft om het te verbeteren.... laat maar horen dus
__________________
Eenzaam is degene die voor niemand nummer 1 is...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:29
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Oh ik vind 'm erg mooi!
Ik denk dat er zo weinig op gereageerd wordt omdat de lengte en de grootte wellicht afschrikken, maar ik ben blij dat ik je gedicht gelezen heb want ik vind 'm erg mooi!
Je rijm vind ik erg goed: je hebt voor een strak schema gekozen en ik vind dat je dat heel goed volgehouden hebt. Ik vind het ook heel knap dat de derde en vierde regel steeds wat korter zijn: dit ligt heel fijn in het ritme. Smart-hart vind ik een beetje onorigineel en ook wat gedwongen, omdat ik niet geloof dat men 'smart' tegenwoordig nog in gedichten gebruikt als het niet op 'hart' moet rijmen. Toch stoor ik me hier niet aan.
Er zit heel veel gevoel in je gedicht en dat komt duidelijk naar voren... Je verwoordingen zijn prachtig, je woordgebruik sowieso. Ja, echt heel mooi.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:40
Paris
Avatar van Paris
Paris is offline
Ik vind het schema waar je dit gedicht in hebt geschreven erg leuk en naar mijn weten wordt het ook niet zo vaak gebruikt?
Ten eerste wil ik zeggen dat ik het mooi vind dat je zegt 'geweest zijn' ipv van 'zijn geweest', want dat verwachtte ik eigenlijk. Verder loopt 'ie inderdaad erg mooi. Maar ik vind het een beetje een soort songtekst? Zo'n rustig, marcoborsatoachtig (het spijt me, vat dat niet negatief op )-liedje. Misschien juist wel omdat hij zo goed loopt.
Maar, leuk gedaan hoor.

Oja, ik wou er nog even bij zeggen dat ik het knap vind dat je een gedicht kan schrijven met zo'n schema zonder de rijm té gedwongen te laten overkomen.

Laatst gewijzigd op 24-05-2005 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 18:50
Live
Avatar van Live
Live is offline
Ik was een paar dagen naar het zonnige Nice, dus vandaar nu pas weer een reactie!

Citaat:
Re3m schreef op 24-05-2005 @ 18:29 :
Oh ik vind 'm erg mooi!
Ik denk dat er zo weinig op gereageerd wordt omdat de lengte en de grootte wellicht afschrikken, maar ik ben blij dat ik je gedicht gelezen heb want ik vind 'm erg mooi!
Je rijm vind ik erg goed: je hebt voor een strak schema gekozen en ik vind dat je dat heel goed volgehouden hebt. Ik vind het ook heel knap dat de derde en vierde regel steeds wat korter zijn: dit ligt heel fijn in het ritme. Smart-hart vind ik een beetje onorigineel en ook wat gedwongen, omdat ik niet geloof dat men 'smart' tegenwoordig nog in gedichten gebruikt als het niet op 'hart' moet rijmen. Toch stoor ik me hier niet aan.
Er zit heel veel gevoel in je gedicht en dat komt duidelijk naar voren... Je verwoordingen zijn prachtig, je woordgebruik sowieso. Ja, echt heel mooi.
Dank je wel, leuk dat je er zo enthousiast over bent! Ik begrijp je smart-hart probleem wel, maar het lukte me niet om het op een andere manier te verwoorden en nog wel in deze vorm te blijven. Maar misschien dat ik daar een andere keer nog iets op vind.

Citaat:
paris -> Ik vind het schema waar je dit gedicht in hebt geschreven erg leuk en naar mijn weten wordt het ook niet zo vaak gebruikt?
Ten eerste wil ik zeggen dat ik het mooi vind dat je zegt 'geweest zijn' ipv van 'zijn geweest', want dat verwachtte ik eigenlijk. Verder loopt 'ie inderdaad erg mooi. Maar ik vind het een beetje een soort songtekst? Zo'n rustig, marcoborsatoachtig (het spijt me, vat dat niet negatief op )-liedje. Misschien juist wel omdat hij zo goed loopt.
Maar, leuk gedaan hoor.

Oja, ik wou er nog even bij zeggen dat ik het knap vind dat je een gedicht kan schrijven met zo'n schema zonder de rijm té gedwongen te laten overkomen.
Jij ook bedankt voor je reactie, leuk dat je het als een songtekst ziet. Ik heb dat wel eens geprobeerd (wat eigenlijk nooit lukte) en bij dit gedicht daar eigenlijk niet aangedacht. En dat je het met Marco Borsato vergelijkt vind ik ok hoor. Daar zitten soms best goede teksten tussen (zoals bijv. De wens, Margherita, Vreemde handen etc.) En dat geweest/zijn, tja, dat ging eigenlijk vanzelf zo, dat was niet bewust.
__________________
Eenzaam is degene die voor niemand nummer 1 is...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Fidel Castro keert niet terug als president
ijscoman
4 19-02-2008 13:44
Films, TV & Radio Eurovisie Songfestival 2006
Verwijderd
427 26-05-2006 01:08
De Kantine Knip en plak maar weer!
hasseltboy
500 23-03-2006 18:31
Verhalen & Gedichten nog niet bekend
Live
10 18-06-2005 15:49
Werk, Geld & Recht tegemoetkoming scholieren, universiteit nog niet bekend?
Loesje86
4 13-03-2004 09:16
Verhalen & Gedichten De winnaars zijn bekend!
lovetear
9 28-02-2004 17:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.