Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2004, 18:50
ModePopje
Avatar van ModePopje
ModePopje is offline
kijk...
ik wil dus maatschappelijk werkster worden. Maar als ik dat zeg tegen andere mensen lache ze me uit. Is het dan zown raar beroep? Is maatschappelijk werkster zown vies woord?

Iedereen zegt dan het verdient niet, dat droom beroep van jou.
en als ik dan probeer uit te leggen dat me dat niet interresseert kijken ze raar. Alsof ik gek ben...

dus nu komt the question:
1. Ben ik dan zo gek?
2. Is maatschappelijk werkster worden een idiote droom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2004, 19:02
Verwijderd
ik vind je helemaal niet gek. Hoezo is het een raar beroep? volgens mij verdient het best wel lekker, je doet niet voor niets hbo. gewoon lekker gaan doen als jij het maar leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 19:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Is totaal niks mis mee: juist dankbaar werk.
Dat het niet zo veel verdient klopt wel volgens mij, maar je moet niet persé op een salaris af gaan.
Mensen die je uitlachen om wat je wil worden (wat dat ook mag zijn), zijn zelf behoorlijk zielig en daar moet je je niks van aantrekken.

En ik zet deze op S&S.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 09:11
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Wat houdt maatschappelijk werkster eigenlijk precies in?
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 09:52
Verwijderd
Citaat:
lucy48 schreef op 29-04-2004 @ 10:11 :
Wat houdt maatschappelijk werkster eigenlijk precies in?
praten met mensen die problemen hebben, soort psycholoog.
alleen is dit gratis, door de overheid gefinacieerd.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 16:34
ModePopje
Avatar van ModePopje
ModePopje is offline
dit houdt mijn droom beroep in:

Maatschappelijke veranderingen, zoals verlies van werk, inkomen, familie of relaties, kunnen grote gevolgen hebben voor iemands leven. Meestal zijn mensen in staat hun moeilijkheden zelf op te lossen. In een aantal gevallen komen er echter nieuwe problemen uit voort, zoals alcoholisme, relatieproblemen, depressiviteit of crimineel gedrag. In zulke gevallen, maar ook bij minder ingrijpende zaken, kan het nodig zijn gebruik te maken van de diensten van een maatschappelijk werker. Deze geeft informatie en advies, en voert helpende en ondersteunende gesprekken. De hulpverlening is erop gericht dat de cliënt na enige tijd weer zelfstandig verder kan.
Om goed te kunnen functioneren moet de maatschappelijk werker inzicht hebben in de maatschappij en diverse methoden van hulpverlening beheersen. Daarnaast moet hij goed met mensen om kunnen gaan, zich in kunnen leven in hun situatie en geduld en doorzettingsvermogen hebben. Verder is kennis en vaardigheid op het vlak van vergaderen, administratie en documentatie, onderhandelen en beleidsplannen maken belangrijk.
Er is werk te vinden op verschillende terreinen. Zo zijn er instellingen voor algemeen maatschappelijk werk, consultatiebureaus voor alcohol en drugs, gezondheidscentra en sociaal raadsliedenwerk. Een ander gebied is dat van het buurtmaatschappelijk werk. Daarnaast zijn er functies in organisaties die zich richten op bepaalde doelgroepen, zoals ouderenwerk, jongerenwerk, kinderbescherming, reclassering, wegloophuizen, gezinszorg en de sociale dienst. Ook kun je terechtkomen in instellingen waar maatschappelijk werk een zogenaamde 'ingebouwde functie' vervult, zoals in ziekenhuizen, verpleeghuizen, psychiatrische inrichtingen, revalidatiecentra en bedrijven.


snappie?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:49
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Het lijkt mij ook wel leuk

Natuurlijk wil ik wel iets verdienen, maar niet per se veel. Als het maar leuk is. Ik wil graag ook nog iets kunnen betekenen voor mensen/de samenleving.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:55
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Dolce schreef op 28-04-2004 @ 19:50 :
kijk...
ik wil dus maatschappelijk werkster worden. Maar als ik dat zeg tegen andere mensen lache ze me uit. Is het dan zown raar beroep? Is maatschappelijk werkster zown vies woord?

Iedereen zegt dan het verdient niet, dat droom beroep van jou.
en als ik dan probeer uit te leggen dat me dat niet interresseert kijken ze raar. Alsof ik gek ben...

dus nu komt the question:
1. Ben ik dan zo gek?
2. Is maatschappelijk werkster worden een idiote droom?
IDD, leuk & dankbaar werk.
ff vraagje, hebben die 'andere mensen' dan wel DÉ ideale opleiding? Misschien durven ze niet voor hun eigen droombaan uit te komen en verschuilen ze zich achter hun grapjes...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 18:17
ModePopje
Avatar van ModePopje
ModePopje is offline
Citaat:
ff vraagje, hebben die 'andere mensen' dan wel DÉ ideale opleiding?

jaa de ene wil econoom worden en de andere weet het niet..
maar wat me eigelijk nog het meeste iriteert is dat mijn vader de gene is die zich zo tege mijn wens afzet...
en wat doet hij een of andere stom kantoor baantje...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 20:05
Verwijderd
Misschien zegt je vader het juist daarom, het kan zo zijn dat hij denkt dat jij veel 'beter' kan.
Als hij zelf nooit de kans heeft gekregen om bijv naar de universiteit te gaan, en hij ziet dat jij op het vwo zit en het wel zou kunnen wil hij misschien dat jij juist wel van alle mogelijkheden gebruik maakt.
Dat je daar dan ongelukkig van wordt en dat je hier zelf voor kiest heeft hij misschien niet in de gaten.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 06:18
Verwijderd
Citaat:
Dolce schreef op 29-04-2004 @ 17:34 :
heel verhaal
als ik het zo lees, is dit een hbo opleiding. dat is toch hartstikke goed met en vwo diploma? waarom zou je perse wo moeten doen van je vader?
kies gewoon wat je zelf wil en niet wat anderen zeggen!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 11:46
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 30-04-2004 @ 07:18 :
waarom zou je perse wo moeten doen van je vader?
kies gewoon wat je zelf wil en niet wat anderen zeggen!
Omdat je met een universitaire graad gewoon meer kans hebt om op niveau te werken. Dat je moet kiezen wat je zelf wil is op zich wel juist, maar het is heel moeilijk om je een goed beeld te vormen van een bepaald beroep wanneer je jong bent. Het is daarom helemaal niet zo raar van TS's vader dat hij niet zo blij is met de keuze van zijn dochter. Niets zo deprimerend als onder je niveau moeten werken.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 18:16
ModePopje
Avatar van ModePopje
ModePopje is offline
maar waarom zou het deprimerend zijn als dit het beroep is wat ik wil?
misschien is het onder mijn niveau, maar als ik er toch gelukkig van wordt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 11:05
Verwijderd
Jij MOET niet onder je niveau werken, jij KIEST ervoor. Als je zelf die keuze maakt lijkt het mij dat het (juist) niet deprimerend is.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 12:38
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 01-05-2004 @ 12:05 :
Jij MOET niet onder je niveau werken, jij KIEST ervoor. Als je zelf die keuze maakt lijkt het mij dat het (juist) niet deprimerend is.
Lijkt mij dus echt geen biet uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 22:50
Verwijderd
Mijn moeder heeft maatschappelijk werk & dienstverlening gestudeerd (of 'de opleiding gevolgd' voor nare man en FA), ik heb geen idee hoeveel ze verdient, maar ze vindt het wel erg leuk werk, en dat is belangrijker dan hoeveel je verdient, lijkt me, zolang je niet echt arm bent. En nee, echt arm ben je niet als maatschappelijk werkster, je hebt volgens mij een min of meer modaal inkomen dan.

Bij mijn moeder was HBO eigenlijk ook 'onder haar niveau', maar haar streven is altijd geweest om cum laude te slagen, en cum laude slagen op het HBO is ongeveer net zo moeilijk als gewoon slagen op het WO.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Dolce schreef op 29-04-2004 @ 17:34 :
dit houdt mijn droom beroep in:

Maatschappelijke veranderingen, zoals verlies van werk, inkomen, familie of relaties, kunnen grote gevolgen hebben voor iemands leven. Meestal zijn mensen in staat hun moeilijkheden zelf op te lossen. In een aantal gevallen komen er echter nieuwe problemen uit voort, zoals alcoholisme, relatieproblemen, depressiviteit of crimineel gedrag. In zulke gevallen, maar ook bij minder ingrijpende zaken, kan het nodig zijn gebruik te maken van de diensten van een maatschappelijk werker. Deze geeft informatie en advies, en voert helpende en ondersteunende gesprekken. De hulpverlening is erop gericht dat de cliënt na enige tijd weer zelfstandig verder kan.
Om goed te kunnen functioneren moet de maatschappelijk werker inzicht hebben in de maatschappij en diverse methoden van hulpverlening beheersen. Daarnaast moet hij goed met mensen om kunnen gaan, zich in kunnen leven in hun situatie en geduld en doorzettingsvermogen hebben. Verder is kennis en vaardigheid op het vlak van vergaderen, administratie en documentatie, onderhandelen en beleidsplannen maken belangrijk.
Er is werk te vinden op verschillende terreinen. Zo zijn er instellingen voor algemeen maatschappelijk werk, consultatiebureaus voor alcohol en drugs, gezondheidscentra en sociaal raadsliedenwerk. Een ander gebied is dat van het buurtmaatschappelijk werk. Daarnaast zijn er functies in organisaties die zich richten op bepaalde doelgroepen, zoals ouderenwerk, jongerenwerk, kinderbescherming, reclassering, wegloophuizen, gezinszorg en de sociale dienst. Ook kun je terechtkomen in instellingen waar maatschappelijk werk een zogenaamde 'ingebouwde functie' vervult, zoals in ziekenhuizen, verpleeghuizen, psychiatrische inrichtingen, revalidatiecentra en bedrijven.

snappie?
Je zou ook psychologie kunnen overwegen.

(Niet dat mwd minder is, maar misschien vind je psychologie ook wel interessant en/of misschien nog wel interessanter. En de doelgroep is toch ongeveer wel gelijk. Je bent 14, je moet waarschijnlijk nog een paar jaar naar school, orienteer je in die jaren op zoveel mogelijk vervolgstudies, neem je ouders ook mee naar open dagen ed. Je hoeft je belissing nu nog niet vast te leggen, toch?)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 15:33
ModePopje
Avatar van ModePopje
ModePopje is offline
jaa psychologie lijkt me ook wel wat, hoe lang duurt een opleiding om psycholoog te worden dan??
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2004, 15:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Dolce schreef op 02-05-2004 @ 16:33 :
jaa psychologie lijkt me ook wel wat, hoe lang duurt een opleiding om psycholoog te worden dan??
4 jaar (bachelor + master), dacht ik.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 15:50
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Dolce schreef op 02-05-2004 @ 16:33 :
jaa psychologie lijkt me ook wel wat, hoe lang duurt een opleiding om psycholoog te worden dan??
afhankelijk wat van wat je wilt gaan doen. De studie psychologie is 3 jaar bachelor en 1 jaar master. Maar als je bijvoorbeeld de GGZ in wil zit je ook nog met een aantal vervolgopleidingen, dus dat is zo niet te zeggen.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Maatschappelijk werk en Dienstverlening?
dien91
2 14-11-2009 12:03
Psychologie wel of niet maatschappelijk werk bellen?
strontkind
8 29-02-2008 17:05
Psychologie terug naar maatschappelijk werk..
Ingetjuhh
17 29-03-2005 18:43
Psychologie Maatschappelijk Werkster!
liz007
26 17-12-2004 14:54
Psychologie maatschappelijk werk
lotjesnotje
24 16-01-2004 13:58
Psychologie maatschappelijk werk??
shy girl
20 15-10-2002 21:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.