Oud 14-04-2011, 18:02
Top-X
Avatar van Top-X
Top-X is offline
Vandaag is een 18-jarige jongen uit Hellevoetsluis opgepakt omdat hij via Twitter dreigde een bomaanslag te plegen en mensen neer te schieten. Afgelopen weekend werd een 17-jarige Rotterdammer opgepakt nadat hij in een tweet dreigde een bloedbad aan te richten, vlak na het drama in Alphen aan den Rijn. Hoe denk jij over dreig-tweets? Hoe moet de politie handelen? Doe mee met dit zeer korte onderzoek over dreig-tweets op www.top-x.nl
__________________
Heb jij ook een mening? Ga dan naar Top-X.nl en maak het nieuws!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2011, 02:08
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Direct executeren die lui: in dit soort zaken mag je geen risico's nemen.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2011, 21:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik vind het niet overdreven hoe er nu gereageerd wordt met arresteren en vasthouden. Welkom in de echte wereld, waar je handelen gevolgen heeft.

En wellicht zal het ook het fenomeen internet tough guy bestrijden, een hoger doel bestaat niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Direct executeren die lui: in dit soort zaken mag je geen risico's nemen.
Ach hou op Het is paniekvoetbal van dezelfde categorie die er gespeeld wordt als iemand zijn koffer of tas op het perron laat staan. Voor 11-09-2001 werd zo'n unit gewoon naar gevonden voorwerpen gebracht.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 10:14
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ach ja, don't feed the troll...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 11:56
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Dit is uiteraard gewoon een spam-link topic voor top-x.
Opvallend dat de fb dat nog niet is opgevallen, maar goed, het is dan ook aardig ingepakt in een soort disussiepunt.

Over de vragen in onderzoek (dat ik heb gepleegd onder een niet bestaand e-mail adres); kan ik concluderen dat daar nogal wat verbetering in mag komen.
Ik mis bijvoorbeeld de optie "onderzoeken" voordat je iemand opsluit/afranselt.

Een 11-jarige meteen opsluiten lijkt me wat voorbarig. Deze knul schreef zijn mail(s) bijvoorbeeld als schreeuw tegen pesten. Uit taalgebruik is vaak al op te maken in welke mate de mail serieus genomen dient te worden.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 12:16
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Dit is uiteraard gewoon een spam-link topic voor top-x.
Opvallend dat de fb dat nog niet is opgevallen, maar goed, het is dan ook aardig ingepakt in een soort disussiepunt.
Net zoals vermeld bij eerdere top-x-topics is er nog steeds een samenwerking tussen scholieren.com en top-x
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 18:18
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Jup, de spams zijn uitkomst van een samenwerking, dus de fb kan er niks aan doen.

Mij lijkt dat de "dreigtweet" gewoon een verkeerd opgevatte humoristische opmerking was. Misschien kan dat beter via private kanalen dan met media die iedereen kan lezen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.