Oud 23-04-2011, 10:43
ganralph
ganralph is offline
Op Koninginnedag mag er dit jaar minder drank verkocht worden aan bezoekers (en inwoners) van Amsterdam:
Citaat:
Supermarkten, winkels en particulieren in de binnenstad mogen maar één alcoholische consumptie per klant verkopen.
bron en meer

Een belangrijke reden achter deze maatregel is het aantal incidenten in treinen en op stations voorgaande jaren. Veel mensen liepen over het spoor en trokken aan de noodrem waardoor gevaarlijke situaties en grote vertragingen ontstonden.

Zodoende voert de politie ook een lik-op-stukbeleid waarbij mensen die aan de noodrem trekken of over het spoor lopen meteen 200 euro moeten betalen. (bron)

Gezien het mooie weer worden dit jaar een miljoen bezoekers verwacht, terwijl de stad vorig jaar al aangaf met 800.000 bezoekers aan de limiet te zitten. Veel van deze bezoekers komen met de trein.


Vind je deze maatregelen goed? Denk je dat het helpt? Of zijn er betere manieren om de overlast in te dammen?
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2011, 10:58
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Zo zo, 200 euro? Zo'n gigantische boete zal ze leren!

"A drug is not bad. A drug is a chemical compound. The problem comes in when people who take drugs treat them like a license to behave like an asshole." - Frank Zappa

Lijkt me sterk dat het helpt. Bovendien denk ik dat veel winkeliers het verbod aan hun laars zullen lappen, omdat ze omzet mislopen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 11:03
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Lijkt me sterk dat het helpt. Bovendien denk ik dat veel winkeliers het verbod aan hun laars zullen lappen, omdat ze omzet mislopen.
Nog afgezien daarvan, ik denk dat de meeste cassieres (bij grote supermarkten die wellicht wel meewerken) ook niet zitten te wachten op discussies aan de kassa. Ga als 16-jarige maar eens een paar honderd dronkelappen uitleggen dat ze maar één blikje bier meekrijgen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 11:28
Verwijderd
Ik denk niet dat het helpt. Ik denk dat het alleen maar voor ruzie zorgt in de supermarkt en op straat.

Maargoed, ik blijf dan ook zover mogelijk uit de buurt van a'dam rond 30 april.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 12:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lijkt me sterk dat het helpt. Bovendien denk ik dat veel winkeliers het verbod aan hun laars zullen lappen, omdat ze omzet mislopen.
Tot nu toe was het een aantal keer volledig verboden, tot aan sommige winkels ver buiten Amsterdam aan toe, en kon je tussen het stadscentrum van Amsterdam en ver er buiten niets kopen, en in het centrum alleen slap evenementenbier tegen belachelijk hoge prijzen.

Wat doen mensen die per se dronken willen zijn dan? Die beginnen voordat ze onderweg gaan, en zijn dronken tegen de tijd dat ze in de trein stappen.


Voor de winkeliers is het dus een forse vooruitgang ten opzichte van voorheen. Voor de feestgangers betekend het dat mensen die rare dingen doen voortaan niet dronken in de trein 'moeten' stappen omdat in de stad zelf ook nog alcohol te koop is, en ze zich daar dus minder misdragen.

En met één drankje zorg je dat mensen zelfs als ze doelbewust heel dronken willen worden, toch al snel tien tot twintig minuten onderweg zijn naar de volgende.



Het enige echt effectieve middel is een volledig verbod op paupers. Maar goed, aangezien dat niet haalbaar is, is dit plan een goede tweede.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 12:09
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Als mensen graag dronken willen worden, gaan ze wel een paar dagen van te voren wat bier inslaan. Zeker nu dit bekend is.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 12:33
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Als mensen graag dronken willen worden, gaan ze wel een paar dagen van te voren wat bier inslaan. Zeker nu dit bekend is.
Dit. Dat doen mensen volgens mij sowieso wel. Je met een krat pils tussen de Koninginnedagmenigte heenwurmen is geen pretje.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 15:11
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Ik denk niet dat het werkt, als mensen dronken willen worden lukt dat toch wel.

Wat wel helpt? Volgens mij werkt er niet veel, het is een kwestie van normen en waarden die bij een hoop debielen niet aanwezig zijn. En volgens mij zijn normen en waarden niet door de overheid te sturen, campagnes helpen niet of minimaal.

Overigens zou ik klootzakken die feestdagen verstoren de komende feestdagen in de cel willen zien. Een meldingsplicht, waar als er geen gehoor aan wordt gegeven gevolgd wordt door een langere celstraf. Dan zijn iig al een aantal debielen van de straat af voor een feestdag, want het zijn toch vaak dezelfde personen die bezig zijn.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 21:59
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Amsterdam staat toch bekend om z'n grachten? Dan lijkt me een klein duwtje in de juiste richting een veel betere oplossing, geef alle niet-paupers een "licence to push".
Degenen die boven blijven er weer uitvissen en naar 't bureau nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 23:36
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Lol, heb je het hierover?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Tot nu toe was het een aantal keer volledig verboden, tot aan sommige winkels ver buiten Amsterdam aan toe, en kon je tussen het stadscentrum van Amsterdam en ver er buiten niets kopen,
Bron? Voor zover ik weet gold dat alleen op stations en dan alle stations in heel Nederland.

Citaat:
en in het centrum alleen slap evenementenbier
Nee. Het staat niet aangegeven en de overheid controleert daar heel streng op.

Citaat:
tegen belachelijk hoge prijzen.
Niet anders dan bij welk evenement dan ook. Je betaalt gewoon €2,60 voor 0,2 bij een evenement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.