Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2011, 05:23
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
De leider van Al Qaida Osama bin Laden is zondag gedood bij een Amerikaanse militaire actie. Dit melden de grote amerikaanse media vlak voor een ingelaste persconferentie van president Barack Obama op basis van bronnen binnen het Witte Huis.

De aanslag van Al Qaida op 9/11 was de directe aanleiding voor de Verenigde Staten om de jacht te openen op Bin Laden. De toenmalige Talibanregering van Afghanistan weigerde hier de Amerikanen bij van dienst te zijn. Dit bleek het begin van een langdurig conflict in Afghanistan. Een van de belangrijkste doelen van deze strijd was het ter verantwoording roepen van Bin Laden.

Update 05.43 uur
Barack Obama heeft bevestigd dat Bin Laden inderdaad gedood is bij een militaire actie van de Verenigde Staten. De Amerikaanse president heeft aangegeven dat hij in augustus 2010 opdracht heeft gegeven aan de CIA om het gevangen nemen of doden van Bin Laden de hoogste prioriteit te geven.

Vorige week besloot Obama dat er voldoende informatie was om een actie te rechtvaardigen. Obama zou persoonlijk opdracht hebben gegeven om zondag een 'klein team' te sturen naar een gebouw in Pakistan waar Bin Laden zich zou bevinden. Er volgde een vuurgevecht waarbij Bin Laden in het hoofd werd geschoten. Zijn lichaam is overgebracht naar Afghanistan en is daar in handen van de VS. Bij de commando-actie zijn geen Amerikanen gewond geraakt.
__________________
Seid bereit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2011, 08:21
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Zo, nu de oorlog is afgelopen kan het leger eindelijk weer naar huis.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 08:24
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Zo, nu de oorlog is afgelopen kan het leger eindelijk weer naar huis.
Het feit dat Osama dood is betekend niet meteen dat je je leger terug kan trekken.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Het feit dat Osama dood is betekend niet meteen dat je je leger terug kan trekken.
Dat snapt hij ook wel.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 08:28
Verwijderd
Als Osama het niet meer doet, is er wel een andere halve gare die met een godsdienstig sausje kansarme jongeren uit derde wereldlanden zal ronselen.

Wellicht zou de rest van de wereld moeten investeren om dit soort terrorisme de kop in te drukken door educatie vóór het zover komt dat een terrorist gemaakt wordt.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 08:51
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Zo, nu de oorlog is afgelopen kan het leger eindelijk weer naar huis.
Citaat:
Het feit dat Osama dood is betekend niet meteen dat je je leger terug kan trekken.



meer dan wat symbolisch overwinningsgevoel zal dit natuurlijk niet brengen. nu maar richten op kadaffi en 'democratie' in het midden-oosten
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 10:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Goede zaak. Met zoveel aanslagen hoort niemand weg te kunnen komen. Obama direct blij dat het onder hem gebeurde, omdat hij bij zijn herverkiezing nu sowieso een puntje voor heeft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 10:02
ganralph
ganralph is offline
Ik vrees dat het niet lang meer zal duren voordat er tegenacties komen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 10:34
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Was ie al niet dood sinds december 2001?
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 10:38
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Was ie al niet dood sinds december 2001?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 11:22
Verwijderd
Wat een stomme titel.

Ontopic: mooi.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 11:28
Verwijderd
Het heeft even geduurd maar het blijft natuurlijk amerika.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 12:21
Verwijderd
Good riddance.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 12:26
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Good riddance.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 12:55
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Nee.
Ah, de meneer met de wijsheid in pacht.

Waarom is die uitgelekte foto dan nep?
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 13:09
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ah, de meneer met de wijsheid in pacht.

Waarom is die uitgelekte foto dan nep?
Omdat de uitgelekte foto gewoon een gephotoshopt plaatje is gemaakt door een willekeurige dude.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 13:10
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Dus hij is nog steeds zoek maar nu is hij officieel dood
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 13:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ah, de meneer met de wijsheid in pacht.
Waarom is die uitgelekte foto dan nep?
Als dat zo was had Bush dat van de daken geschreeuwd. Dat hij faalde om de kopstukken van Al Qaida te pakken te krijgen was een stuk onvrede onder kiezers dat hem stemmen gekost heeft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2011, 13:56
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
...
__________________
Onzichtbaar en idioot.

Laatst gewijzigd op 02-05-2011 om 17:19. Reden: Dit is niet de plek om foto's van dode mensen te plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 16:16
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Als Osama het niet meer doet, is er wel een andere halve gare die met een godsdienstig sausje kansarme jongeren uit derde wereldlanden zal ronselen.
Mohammed Atta (Kafr el Sheikh, Egypte, 1 september 1968 – New York, VS, 11 september 2001) was een islamitisch-Egyptisch-Saoedisch student, die verantwoordelijk wordt gehouden voor de terroristische aanslagen op 11 september 2001. Er wordt verondersteld dat hij het eerste vliegtuig bestuurde dat in New York in het World Trade Center vloog.

Atta groeide op in Caïro waar hij architectuur studeerde. Vervolgens studeerde hij in de Duitse stad Hamburg stadsplanning. Naast zijn Egyptische staatsburgerschap, bezat hij eveneens een Saoedi-Arabisch paspoort.

Hij was waarschijnlijk de aanvoerder van de 19 terroristen die de terroristische aanslagen op 11 september 2001 pleegden in de Verenigde Staten.

Grappenmaker
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 16:19
Jarich
Avatar van Jarich
Jarich is offline
Citaat:
Als dat zo was had Bush dat van de daken geschreeuwd. Dat hij faalde om de kopstukken van Al Qaida te pakken te krijgen was een stuk onvrede onder kiezers dat hem stemmen gekost heeft.
Kan natuurlijk ook dat hij gewoon door een natuurlijke dood gestorven is, en dat ze daar nu pas achter zijn gekomen. Als bekend zou worden dat ze daar al ongeveer 10 jaar een oorlog tegen een lijk aan het voeren zijn, zou dat natuurlijk groot gezichtsverlies betekenen.

Ik ben niet zo van de complottheorieën maar ik vind het wel erg verdacht dat ze hem meteen in zee gegooid zouden hebben zonder enig bewijs (op zijn minst een foto) mee te nemen. Maargoed, misschien volgt dat later nog.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 16:49
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik vind het goed nieuws. Ik vind het wel heel erg jammer dat die Amerikanen zo staan feest te vieren over de dood van een mens. Een slecht mens, maar toch een mens. Weten we nog hoe gruwelijk de beelden waren toen er werd gevierd over de moord op Theo van Gogh? 't Gaat me niet om die rotzak die een kogel door z'n kop heeft gehad, maar ik denk niet dat je ooit om de dood van een mens moet juigen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 17:33
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Jammer dat ie geen proces heeft gekregen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 17:45
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Jammer dat ze'm niet in hartje Mekka in een badje varkensbloed hebben gedropt.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 17:54
Verwijderd
Ik snap niet zo goed waarom ze niet zijn hoofd er gewoon af hebben gehakt en dat hebben meegenomen? De rest kunnen ze inderdaad gewoon in zee dumpen.
Citaat:
maar ik denk niet dat je ooit om de dood van een mens moet juigen.
Och. Wij zijn er natuurlijk niet persoonlijk door getroffen maar als Osama voor de dood van mijn vrienden of familie had gezorgd deed ik nu ook een vreugdedans. Waarom zou je niet juichen om de dood van iemand die jou zoiets heeft aangedaan?

Bovendien is juichen om andermans dood iets wat al sinds het bestaan van de mensheid aan de hand is en dat was echt niet nieuw voor Theo of Osama. Waarom valt het je nu op en waarom zou het niet moeten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2011, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Mohammed Atta (Kafr el Sheikh, Egypte, 1 september 1968 – New York, VS, 11 september 2001) was een islamitisch-Egyptisch-Saoedisch student, die verantwoordelijk wordt gehouden voor de terroristische aanslagen op 11 september 2001. Er wordt verondersteld dat hij het eerste vliegtuig bestuurde dat in New York in het World Trade Center vloog.

Atta groeide op in Caïro waar hij architectuur studeerde. Vervolgens studeerde hij in de Duitse stad Hamburg stadsplanning. Naast zijn Egyptische staatsburgerschap, bezat hij eveneens een Saoedi-Arabisch paspoort.

Hij was waarschijnlijk de aanvoerder van de 19 terroristen die de terroristische aanslagen op 11 september 2001 pleegden in de Verenigde Staten.

Grappenmaker
Je kunt toch niet ontkennen dat het redelijk kansloos is dat een hoogopgeleide zich zo vreselijk verkeerd kan laten voorlichten, en indoctrineren, dat hij tot zoiets in staat is?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 18:08
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik geloof pas dat ze hem hebben als ze dat kunnen bewijzen. En tot nu toe heb ik geen bewijs gezien.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 18:58
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Bovendien is juichen om andermans dood iets wat al sinds het bestaan van de mensheid aan de hand is en dat was echt niet nieuw voor Theo of Osama. Waarom valt het je nu op en waarom zou het niet moeten?
't Is een gevoel meer dan een redenatie.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 01:06
Verwijderd
Citaat:
"I mourn the loss of thousands of precious lives, but I will not rejoice in the death of one, not even an enemy. Returning hate for hate multiplies hate, adding deeper darkness to a night already devoid of stars. Darkness cannot drive out darkness: only light can do that. Hate cannot drive out hate: only love can do that"
— Martin Luther King Jr.
meer heb ik niet te zeggen...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 09:53
Verwijderd
Dat was ongetwijfeld voordat hij een kogel in zijn smikkel kreeg!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 11:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik ben niet zo van de complottheorieën maar ik vind het wel erg verdacht dat ze hem meteen in zee gegooid zouden hebben zonder enig bewijs (op zijn minst een foto) mee te nemen. Maargoed, misschien volgt dat later nog.
Daarover twijfelen ze dus nog. En dat zeemansgraf is omdat ze willen voorkomen dat er bij een begraafplaats een bedevaartsoord ontstaat. Dat is bijv. bij Saddam Hoessein wel gebeurd.

Van die zaak lekte later nog allerlei gedoe uit, zoals amateuristische Irakese beulen die Saddam nog bespotten terwijl ze het vonnis uitvoeren... Waarschijnlijk kiest men ervoor om dat bij Osama allemaal te voorkomen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 13:27
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Is er ook bewijs van zijn dood?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 13:31
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Is er ook bewijs van zijn dood?
http://www.bbc.co.uk/news/world-13257972
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 15:02
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
't Is een gevoel meer dan een redenatie.
Ben het met je eens. Dood slecht, leven goed, het voelt voor mij ook vervelend als iemands dood met vreugde wordt gecombineerd.
Opluchting kan ik me voorstellen, na het uitschakelen van een directe bedreiging bijvoorbeeld, maar vreugde niet.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 16:55
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ben het met je eens. Dood slecht, leven goed, het voelt voor mij ook vervelend als iemands dood met vreugde wordt gecombineerd.
Opluchting kan ik me voorstellen, na het uitschakelen van een directe bedreiging bijvoorbeeld, maar vreugde niet.
Mwah, Bin had levenslang vastgezeten in een cel à la Guantanamo. Honderden fanatiekelingen hadden gijzelaars gemarteld/gedood om Bin weer vrij te krijgen.
Denk je dat Bin één keer gedacht heeft een leven te sparen? Al met al; beter zo.
En ja, we zouden ons niet hoeven te verlagen naar het niveau van een terrorist, maar we hebben het niet over wraak over de ruggen van onschuldigen of zo, we hebben het gewoon over de dader/organisator. Versnelde doodstraf, ik heb er volledig vrede mee.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 17:03
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Je kunt toch niet ontkennen dat het redelijk kansloos is dat een hoogopgeleide zich zo vreselijk verkeerd kan laten voorlichten, en indoctrineren, dat hij tot zoiets in staat is?
Jawel dat kan ik wel!

Citaat:
kansarm
1) Met weinig kansen 2) Met weinig mogelijkheden 3) Sociaal zwak 4) Vlerk met (weinig) mogelijkheden (crypt) 5) Weinig geluk 6) Weinig kansen hebbend 7) Weinig mogelijkheden hebbend 8) Zonder mogelijkheden

kansloos
1) Hopeloos 2) Niet meer te redden 3) Uitzichtloos 4) Zonder mogelijkheden 5) Zonder mogelijkheid om te winnen
EN dat het gebeuren kansloos is maakt de jongere niet kansarm.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-05-2011, 17:06
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik vind het goed nieuws. Ik vind het wel heel erg jammer dat die Amerikanen zo staan feest te vieren over de dood van een mens. Een slecht mens, maar toch een mens. Weten we nog hoe gruwelijk de beelden waren toen er werd gevierd over de moord op Theo van Gogh? 't Gaat me niet om die rotzak die een kogel door z'n kop heeft gehad, maar ik denk niet dat je ooit om de dood van een mens moet juigen.
Ach dat is maar een kleine groep net als toen, moet je je niet te druk om maken, zijn vast jongeren met een minder stabiele thuissituatie etc..
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 17:07
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ben het met je eens. Dood slecht, leven goed, het voelt voor mij ook vervelend als iemands dood met vreugde wordt gecombineerd.
Cartman: If you had a chance right now to go back in time and stop Hitler, would you do it? I mean, I personally wouldn't stop him because I think he was awesome, but YOU would, right?
Clyde: I'm just going to stop playing.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2011, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Jawel dat kan ik wel!



EN dat het gebeuren kansloos is maakt de jongere niet kansarm.
Dat weet ik zo net nog niet.
Of ik het daarmee eens ben. Genoeg jongeren daar die uit kansloze vluchtelingen kampen komen, en geronseld worden voor de jihad.
En ergens snap ik wel dat ze erin trappen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 08:47
Verwijderd
Waarom een monument vernietigen als het ware?
Laat die al quaida mensen lekker hem als voorbeeld nemen want echt veel invloed had ie volgens mij toch niet meer.
In de pers hoor en lees ik overa dat ene Zawahiri de laatste jaren veel meer invloed had dus waarom hem niet pakken....
Ik ben het echt wel met mensen eens als ze zeggen dat de veroorzaker van 9/11 zelf ook dood moet, maar je kunt nu met 85%zekerheid zeggen dat er wraakacties zullen komen waar ongetwijfeld weer doden zullen vallen en daar reageert Amerika dan weer op en dan weer de vijand etc.etc.etc.
Wat mij betreft hadden ze Osama wel mogen opsluiten de rest van zn leven, dan heb je hem weg, maar de wraakacties zullen minder hevig zijn vermoed ik zo....
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 11:19
Verwijderd
Ik denk dat het levend of dood zijn van Osama vrijwel geen invloed heeft op wraakacties of aanslagen. Ze verzinnen altijd wel weer iets waar ze wraak voor moeten nemen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 15:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jawel dat kan ik wel!
EN dat het gebeuren kansloos is maakt de jongere niet kansarm.
Je gaat wel even voorbij aan de context. De Arabische wereld is in decennia nauwelijks veranderd is sociaal aspect. Terwijl dingen als pan-arabisme en anti-westers denken huis hielden, had niemand oog voor het aanpakken van de te grote rol van religie, van het afschaffen van archaïsche gebruiken, van sociale ontwikkeling, van de omschakeling naar een moderne economie.... Eigenlijk alles dat elders tot succes leidde.

Ook andere factoren dragen bij. Een sociologische theorie stelt bijvoorbeeld dat de Islam en het toestaan van veelwijverij ertoe heeft geleid dat grote groepen mannen geen kans maken op een normaal bestaan. Geen huis, geen vrouw, geen kinderen... En voor hen is er dan nog maar één pad tot wat daar als glorie wordt beschouwd: Islamitische terreur. In de echte wereld maken ze geen kans ooit iemand te worden, dus jagen ze een mythe na die glorie in een hiernamaals beloofd.

Het geheel leidt tot een samenleving die in sociaal aspect de middeleeuwen nooit volledig ontsnapt is, economisch er slecht aan toe is, maar wel geplaatst is in de huidige tijd met alle technologie en luxe die erbij hoort (om verwachtingen te wekken) maar zonder controlemechanismen. Er is bijvoorbeeld geen officieel feodalisme meer waardoor je kanslozen aan een stuk land kunt binden waardoor ze niets kunnen doen.

Dan krijg je hopen mensen die niets hebben om voor te leven, maar wel iets om voor te sterven. En daarbij weinig verschil tussen lager opgeleiden, onopgeleiden en hoger opgeleiden: allemaal hebben ze weinig kans op welvaart.

De gazastrook is een extreem voorbeeld daarvan: Daar leidt een perfect storm van een Islamitische samenleving met bijbehorend geboortecijfer met toevoeging van een vijand tot hele generaties die niets liever willen dan dood en verderf zaaien, omdat ze toch geen kans denken te maken op een normaal bestaan, en het ideaal daarvan zelfs bijna uit de samenleving weggewist is.



Dat is dus in het kort de diepere oorzaak van waar de terroristen vandaan komen. Gewoon mensen die gefaald hebben in het echte leven, en daarna vluchten in religie, zoals het al eeuwen gaat.

Niets nieuws dus in principe, maar het mislukken van de Islamitische samenlevingen in de Arabische wereld hebben er wel voor gezorgd dat er heel erg veel van zulke figuren vandaan komen, en er dus grote problemen door hen bestaan.



De zogeheten Arabische lente is mogelijk gemaakt door precies hetzelfde fenomeen. Die werkeloze kansloze massa's hebben namelijk in sommige gevallen wel voldoende kennis dat ze een ander pad kiezen, tegen dictatuur bijvoorbeeld.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 17:24
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Voor degenen die twijfelen of Bin dood is nog een theorie, vers uit m'n mouw.
Hij is NIET dood en zit momenteel met z'n duimen in een bankschroef, mag elke inwoner van de VS 10 minuten alleen in z'n cel z'n "zegje" tegen 'm doen totdat ze genoeg van 'm hebben en ze 'm alsnog ergens dumpen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 17:34
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Later wil ik graag beroemd worden...
Pinksterhaas
67 09-05-2006 13:12
Verhalen & Gedichten Vakantie
Boate Bob
7 30-06-2005 19:00
ARTistiek MegaN
Captain N
89 03-01-2004 00:04
De Kantine [GOUWE OUWE] Wat zit er onder jouw Ctrl-V?
Tandpasta
487 02-08-2003 11:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.