Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2001, 21:17
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Kinderen aanvallen is één van de vele Israëlische misdaden. Het is een bewuste keuze: een volk terroriseren door het aan te vallen in zijn hart. In de periode oktober-december van vorig jaar hebben Israëli’s soldaten en kolonisten negentig kinderen vermoord en 2.022 kinderen gekwetst.1 Negen procent was minder dan 8 jaar oud. Zeventien procent was tussen de 9 en de 12 jaar. Zesendertig procent was tussen de 13 en 15 jaar en zevenendertig procent tussen de 16 en 17 jaar. Van alle gekwetsten werden er 337 aan het hoofd gekwetst, 159 aan de ogen.

Als wij aan deze ouders zeggen dat onze media ons vertellen dat de Palestijnse kinderen door de ouders uitgestuurd worden om stenen te gooien, kijken ze ons ongelovig aan: “Hoe kunnen mensen die zelf kinderen hebben nu zoiets denken!? Sturen zij hun kinderen misschien de dood in? Wij verbieden onze kinderen ten strengste met stenen te gaan gooien maar ze luisteren niet. Daarvoor zijn ze veel te kwaad.”

Ondanks de verschrikkelijke toestand blijven de Palestijnen een volk in verzet, ze blijven hun kinderen opvoeden. De ouderen vertellen de jongeren over de geschiedenis van Palestina, over de grond die eens de hunne was. Ze leggen uit waarom de toestand is zoals hij nu is, wat er gebeurde in 1948 en in 1967.

Toen wij het vluchtelingenkamp in Deisha bij Bethlehem bezochten, zei een oudere kampverantwoordelijke ons: “Ik kan in vrede sterven. Ik heb alles aan mijn zoon verteld. Ik weet dat hij eens zal leven in een vrij Palestina.”

1. Cijfers uit A generation denied, Israeli violations of palestinian cildrens Rights 2000, Defence for children international-Palestine section, 2000, Ramallah.

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Advertentie
Oud 24-12-2001, 23:51
waaromniet?
waaromniet? is offline
Kort geleden nog discussie over Israël-Palestijnen ed geweest.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het grote Israel topic, nr. zoveel
Gatara
411 28-01-2004 20:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Joodse Defensie Liga (JDL) actief in Nederland!!!!!!
Sweet_Hadar
189 15-05-2003 21:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.