Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2006, 22:07
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
hallo..
ik zit nou in het eindexamenjaar van havo. ik heb opzich nooit echt probleme gehad met scheikunde en natuurkunde. maar omdat onze school word afgebroken en er nog een aantal dinge gebeuren krijgen we een andere leraar voor scheikunde en natuurkunde. maar ik heb al een keer eerder van die gene les gehad en hij geeft dus niet echt bepaald les, legt niks echt fatsoenlijk uit geeft niet echt bepaald aantekeningen, die praat alleen maar of prive leven of weet ik het wat.
maar mijn vraag is, ik wil toch zeker wel slagen, maar ik denk niet dat ik scheikunde en natuurkunde in me eentje kan leren... en aan die leraren heb ik dus echt niks. kan ik nou alvast hulp vragen of moet ik eerst maar eens afwachten of me punten er echt op achter uit gaan?
ik heb namelijk geen zin om te zakken. maarja ik weet ook niet goed waar ik dan iemand kan vinden die mij de informatie makkelijk kan uitleggen dat het te begrijpen is..
misschien iemand idee wat ik het beste kan doen?
en misschien hebben mensen hier goede samenvattingen van de stof.. het is niet me bedoeling om zielig te klinken omdat ik van mensen samenvatting en aantekeningen wil hoor, maar ja ik weet niet wat ik het beste kan doen...

alvast bedankt
groetjes
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2006, 22:58
Verwijderd
Die leraar kan toch wel vragen beantwoorden? Voor elke les je boek doorlezen of zelfs leren en als je er zelf niet uitkomt het aan je leraar of klasgenoten vragen - moet toch lukken?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 08:36
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
Citaat:
Snees schreef op 25-08-2006 @ 23:58 :
Die leraar kan toch wel vragen beantwoorden? Voor elke les je boek doorlezen of zelfs leren en als je er zelf niet uitkomt het aan je leraar of klasgenoten vragen - moet toch lukken?
ja nou doordat de leraren bij ons ook op andere locaties werken zijn ze meestal maar 2 dagen op school ofzo... en ja ik heb 2 scheikunde lessen waar ik dan probeer om te zorgen dat ik dan eventuele vragen heb, maar die worden meestal niet echt bepaald goed beantwoord, en aangezien de hele klas liever gewoon zit te praten werkt het ook niet echt bepaald. en dat is dus ook precies bij natuurkunde.
snap je?
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 10:30
Verwijderd
Citaat:
looneylover schreef op 26-08-2006 @ 09:36 :
ja nou doordat de leraren bij ons ook op andere locaties werken zijn ze meestal maar 2 dagen op school ofzo... en ja ik heb 2 scheikunde lessen waar ik dan probeer om te zorgen dat ik dan eventuele vragen heb, maar die worden meestal niet echt bepaald goed beantwoord, en aangezien de hele klas liever gewoon zit te praten werkt het ook niet echt bepaald. en dat is dus ook precies bij natuurkunde.
snap je?
Dit soort verhalen hoorde ik ook over de havo eindexamenklassen van vorig jaar. Dat ze aan het begin alleen maar lang leve de lol hebben en dat ze na de eerste toetsenweek keihard op hun bek zijn gegaan en toen wél hard zijn gaan werken.

Desalniettemin lijkt het mij verstandig dat je iemand uit je klas zoekt met hetzelfde probleem (die wél wil werken maar door die leraar het niet echt kan). Dat jullie dan dus in de les samen aan de stof werken en de problemen met elkaar bespreken als de docent het niet goed kan uitleggen. Twee weten vaak meer dan één

Als het helemaal niets wordt gewoon even naar je afdelingscoördinator gaan en het probleem aankaarten.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 10:37
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 26-08-2006 @ 11:30 :
Dit soort verhalen hoorde ik ook over de havo eindexamenklassen van vorig jaar. Dat ze aan het begin alleen maar lang leve de lol hebben en dat ze na de eerste toetsenweek keihard op hun bek zijn gegaan en toen wél hard zijn gaan werken.

Desalniettemin lijkt het mij verstandig dat je iemand uit je klas zoekt met hetzelfde probleem (die wél wil werken maar door die leraar het niet echt kan). Dat jullie dan dus in de les samen aan de stof werken en de problemen met elkaar bespreken als de docent het niet goed kan uitleggen. Twee weten vaak meer dan één

Als het helemaal niets wordt gewoon even naar je afdelingscoördinator gaan en het probleem aankaarten.
ja ik ga proberen om nog iemand te vinden die ook gewoon wil werke en ik hoop dat dat ook lukt, want meestal is het zo dat de hele klas bezig is...
ja ik zat ook te denken om naar de afdelingscoordinator te gaan, maar ik weet niet of ik dat wel in me eentje kan, want dadelijk heb ik de hele klas tege me omdat ik er wat van gezegd heb. dat is ook de reden dat ik vorig jaar dat niet gedaan heb, maar ik denk niet dat ik het ga redden als ik er nou niks tegen ga doen.
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 11:11
sdekivit
sdekivit is offline
je zult moeten studeren. Je moet het toch echt helemaal zelf doen. Dus gewoon aandachtig de boeken lezen en veel sommen maken.

Geloof me: aantekeningen klakkeloos overschrijven vanaf een schoolbord is niet bepaald bevordelijk voor goede resultaten. Inzicht zul je zelf moeten ontwikkelen en dat komt niet met een simpel tekstje vanaf een bord.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 15:37
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Probeer het zelf. Laatste jaar is meestal toch veel herhaling (weet niet of dat op havo ook zo is maar(bij mij) op vwo was dat wel. En als je dan echt problemen hebt kun je het nog altijd aan een andere leraar vragen die natuurkunde/ sk geeft. Er zullen toch wel meer leraren rondlopen dan die ene
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 16:02
looneylover
Avatar van looneylover
looneylover is offline
Citaat:
remy476 schreef op 26-08-2006 @ 16:37 :
Probeer het zelf. Laatste jaar is meestal toch veel herhaling (weet niet of dat op havo ook zo is maar(bij mij) op vwo was dat wel. En als je dan echt problemen hebt kun je het nog altijd aan een andere leraar vragen die natuurkunde/ sk geeft. Er zullen toch wel meer leraren rondlopen dan die ene
ja nou andere jaren waren er dus wel andere leraren. maar dit jaar dus niet, omdat er nog maar een paar klassen op onze school zitten. en dus zijn er niet zoveel leraren meer op school. wat dus heel negatief voor ons is aangezien wij nou niet zo vaak dingen kunnen vragen aan de leraren.
__________________
life sucks but it beats the alternative
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Gymnasium vs. Atheneum
FastJapie
238 24-04-2012 19:07
Studeren N&G zonder natuurkunde ?
gertjetop
9 13-10-2010 19:16
Algemene schoolzaken Wiskunde 3e jaar slecht
jojojojojo1
28 23-01-2010 11:33
Algemene schoolzaken Natuurkunde en scheikunde: Van basis naar gevorderden
Verwijderd
35 09-11-2009 15:48
Huiswerkvragen: Exacte vakken uitwerkingen ?
olijke otter
1 22-03-2004 15:43
Eindexamens 2003 !Het Grote Examendagboek Topic!
*Sneeuwmuts*
46 25-04-2003 18:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.