Oud 25-12-2001, 17:30
NY
NY is offline
Kent iemand deze Duitse film??

Uitgangspunt: Alles wat je doet heeft invloed op je toekomst. Dat ik dit heb getypt en dat jij dit nu leest geeft jou een andere toekomst dan dat jij dat niet had gedaan.

Mee eens??
__________________
Learn to trust the people that you know and get to know the people that you trust
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2001, 17:42
Prada
Prada is offline
Citaat:
NY schreef:


Alles wat je doet heeft invloed op je toekomst.
Dat is niet helemaal waar...Bepaalde dingen, zoals het lezen van jouw topic, hebben geen invloed op mij, maar als ik het niet gedaan zou hebben, zou er wat anders gebeurd kunnen zijn dat wel veel invloed op mijn leven had kunnen hebben...Lola rennt klopt op zowel een directe al een indirecte (daarmee zou je het dus kunnen ontkrachten) manier...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 17:43
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
NY schreef:
Kent iemand deze Duitse film??

Uitgangspunt: Alles wat je doet heeft invloed op je toekomst. Dat ik dit heb getypt en dat jij dit nu leest geeft jou een andere toekomst dan dat jij dat niet had gedaan.

Mee eens??
Ja ik ken de film, alleen niet gezien
In zekere zin klopt het wel, alles heeft een bepaalde invloed op je toekomst, ook al zijn het alleen je gedachten die erdoor beinvloed worden.

__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 19:01
NY
NY is offline
"Bepaalde dingen, zoals het lezen van jouw topic, hebben geen invloed op mij,"

Invloed was misschien niet het goede woord, maar het heeft je toekomst veranderd.Tenmimste dat denkt ik. Dat alles wat je doet ook al laat het niets achter bij je je toekomst verandert. Je moet er alleen niet te lang over nadenken want dan wordt je gek.
__________________
Learn to trust the people that you know and get to know the people that you trust
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 19:18
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
NY schreef:
"Bepaalde dingen, zoals het lezen van jouw topic, hebben geen invloed op mij,"

Invloed was misschien niet het goede woord, maar het heeft je toekomst veranderd.Tenmimste dat denkt ik. Dat alles wat je doet ook al laat het niets achter bij je je toekomst verandert. Je moet er alleen niet te lang over nadenken want dan wordt je gek.
Hoe kan het de toekomst nou veranderen? Volgens mij kan je zeggen dat de toekomst anders zou zijn geweest als je het niet gelezen had... das wat anders als de toekomst veranderen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 19:35
Floef
Floef is offline
Mooie film. KlOpt.
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 19:51
woho!
woho! is offline
niet gezien, wil ik nu wel gaan zien
__________________
punk :) -- Ware schoonheid gaat voorbij aan elke trend
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 20:57
NY
NY is offline
Met veranderen bedoel ik anders dan dat je het niet zou hebben gelezen, je zat op een bepaalde weg, maar door alles wat je doet verandert die weg constant
__________________
Learn to trust the people that you know and get to know the people that you trust
Met citaat reageren
Oud 25-12-2001, 20:58
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Wat ik ook heel interessant vond aan die film was dat het zo duidelijk was dat er zoveel mensen om jou heen zijn die een compleet ander leven leiden dan het jouwe maar toch even jouw 'pad' kruisen. Dat is in Lola Rennt heel mooi in beeld gebracht. - film!
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 00:00
Rhinus
Rhinus is offline
100% mee eens.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 13:03
AXE
AXE is offline
De toekomst veranderd niet. De toekomst moet namelijk nog gebeuren.
Maar de bedoeling erachter klopt wel btw
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 15:32
John-17
John-17 is offline
idd
een toekomst kan niet veranderen
wat gaat komen is ook niet anders, omdat wat gebeurt gebeurt en nooit anders geweest kan zijn
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 17:50
darkmark666
Avatar van darkmark666
darkmark666 is offline
de toekomst kan wel degelijk worden veranderd denk ik... of het kan gewoon anders lopen...
soms fiets ik door een bepaalde straat of weg en dan komt er een t-splitsing ofzo en dan denk ik: ik moet eigenlijk rechts, maar als ik nu links ga, zou er dan wat veranderen in mijn toekomst?

en ik denk dat dat wel zou kunnen, want kleine dingetjes, zoals een andere weg of een ander verkiezen boven een ander, dat dat wel invloed heeft...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 17:51
NY
NY is offline
Je kan wel een ander pad inslaan (opeens van opleiding veranderen) waardoor wat je daarna gaat meemaken anders is dan wat je zou meemaken als je bij dezelfde opleiding was gebleven.

__________________
Learn to trust the people that you know and get to know the people that you trust
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 18:16
John-17
John-17 is offline
als jij nadenkt van welke weg zal ik inslaan, dan was je toekomst toch al dat je erover na zou denken
en de keuze staat ook al vast
zelfs als jij denkt: de keuze staat al vast en daarom maak ik nu rechtsomkeerd, dan staat dat ook al vast

maar als je het niet zo strikt wetenschappelijk bekijkt, dan kan ik zeggen, dat zelfs het kleinste dingetje je toekomst kan bepalen
alleen is die kans kleiner dan bij een een grote belangrijke zaak
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 19:19
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
NY schreef:
Kent iemand deze Duitse film??

Uitgangspunt: Alles wat je doet heeft invloed op je toekomst. Dat ik dit heb getypt en dat jij dit nu leest geeft jou een andere toekomst dan dat jij dat niet had gedaan.

Mee eens??
Als ik de quantummechanica goed heb begrepen gebeuren gaan er soms ook deeltjes "tegen de tijd in" bij bepaalde reacties. Erg gaaf, dus in principe kunnen dan dingen die ik nu doe invloed hebben gehad op het verleden. Hehe, cool!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 09:39
brittje
brittje is offline
Leuke film ja...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 13:22
?_€uro_?
?_€uro_? is offline
Citaat:
danieldk schreef:
Als ik de quantummechanica goed heb begrepen gebeuren gaan er soms ook deeltjes "tegen de tijd in" bij bepaalde reacties. Erg gaaf, dus in principe kunnen dan dingen die ik nu doe invloed hebben gehad op het verleden. Hehe, cool!
Klopt, in jou lineair tijdsbesef kan jij ook de geschiedenis veranderen. Filosofisch gezien zal je dat niet weten omdat je de verandering van de geschiedenis niet kunt zien/lezen/herinneren/meten. Dus in onze ogen veranderd de geschiedenis niet. Maar een lineair tijdsbesef is vanuit een puur objectief observatiepunt ook niet van toepassing. Dat is iets wat geen mens zich kan voorstellen. Logisch kan je het alleen maar beredeneren.

moet ik dit uitleggen? Tis nogal abstract 8-)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2002, 18:58
Kore
Avatar van Kore
Kore is offline
geweldige film.

maar...
het zegt natuurlijk helemaal geen ruk.
het is een levensvisie.

__________________
benader de liefde net als koken, met dezelfde onvoorzichtige overgave
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 22:12
Mae
Mae is offline
Citaat:
John-17 schreef:
idd
een toekomst kan niet veranderen
wat gaat komen is ook niet anders, omdat wat gebeurt gebeurt en nooit anders geweest kan zijn
Juist.
Hier moet je idd ook niet teveel over nadenken anders word je gek. Ik geloof in het lot.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2002, 23:05
?_€uro_?
?_€uro_? is offline
Citaat:
Kore schreef:
het is een levensvisie.
Studie van levensvisies = Levensbeschouwing....
Met citaat reageren
Oud 04-01-2002, 20:14
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
?_€uro_? schreef:
Klopt, in jou lineair tijdsbesef kan jij ook de geschiedenis veranderen. Filosofisch gezien zal je dat niet weten omdat je de verandering van de geschiedenis niet kunt zien/lezen/herinneren/meten. Dus in onze ogen veranderd de geschiedenis niet.
Naar mijn idee zie ik het anders of formuleer ik het anders. De geschiedenis was door de toekomst verandert, je hebt dit ook ervaren, zonder te weten dat het zo is, omdat je de toekomst niet kunt veranderen (het is ook niet iets dat nog gaat gebeuren). Dit vanuit een menselijk perspectief van tijd gezien. Daarbuiten is het onzin, omdat er gewoon "zijn" is.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 13:31
NY
NY is offline

Slim!
__________________
Learn to trust the people that you know and get to know the people that you trust
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 21:57
BdL
BdL is offline
Als lola van de trap afvalt dan is ze een paar seconde later dan dat ze niet van de trap af zou vallen. Je krijgt een heel ander toekomstbeeld. Maar.. je hebt in het echt niet 3 verschillende versies van je leven. Er is geen sprake van..als ik dit.. dan dat..

Het gaat op 1 manier, deze manier. Je leven is er niet in 3 of meer versies, er is maar 1 versie..

op het moment dat je denkt "als ik het nou zo doe is mijn toekomst anders" dan denk je dat fout, want er is nog steeds 1 versie van jouw leven.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 22:56
Floef
Floef is offline
Citaat:
BdL schreef:
Als lola van de trap afvalt dan is ze een paar seconde later dan dat ze niet van de trap af zou vallen. Je krijgt een heel ander toekomstbeeld. Maar.. je hebt in het echt niet 3 verschillende versies van je leven. Er is geen sprake van..als ik dit.. dan dat..

Het gaat op 1 manier, deze manier. Je leven is er niet in 3 of meer versies, er is maar 1 versie..

op het moment dat je denkt "als ik het nou zo doe is mijn toekomst anders" dan denk je dat fout, want er is nog steeds 1 versie van jouw leven.
Volgens mij gaat het er niet zozeer om dat alles op een andere manier kan verlopen. MAAR wel dat juist 1 bepaalde misschien wel onbewuste keuze de hele rest wat volgt gaat beinvloeden.

Wij kunnen de gevolgen van onze keuzes nooit overzien.

[Dit bericht is aangepast door Floef (06-01-2002).]
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2002, 17:41
BdL
BdL is offline
Ja..maar je maakt een "denkfout"
Wij kunnen maar 1 keuze maken. Er zijn geen andere opties. Het leven gaat zoals het gaat. Als jij bewust denkt "ik doe het nu zo.. ipv zo.." dan kan je dat ook maar 1 keer doen en niet 3 keer zoals lola dat kan.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 12:36
drama
Avatar van drama
drama is offline
Geniale Film
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 12:37
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Prada schreef:
Bepaalde dingen, zoals het lezen van jouw topic, hebben geen invloed op mij
Hoe weet je dat zeker?

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 12:42
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Alles heeft een invloed, zelfs het feit dat ik dit type, maar in welke mate. Een beperkte invloed. Maar aangezien iedereen een invloed uitoefent, is het niet echt te bepalen wiens wil nauw daadwerkelijk doorslag gevend is.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 13:27
Floef
Floef is offline
Citaat:
BdL schreef:
Ja..maar je maakt een "denkfout"
Wij kunnen maar 1 keuze maken. Er zijn geen andere opties. Het leven gaat zoals het gaat. Als jij bewust denkt "ik doe het nu zo.. ipv zo.." dan kan je dat ook maar 1 keer doen en niet 3 keer zoals lola dat kan.
Jaaaaaa, dat snap ik wel, helemaal mee eens, maar volgens mij wordt daar in de film niet de NADRUK op gelegd. Wel dat op alles wat je doet invloed heeft op wat er komt.

Maar tis ook een jaar geleden...
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 16:44
BdL
BdL is offline
ok, maar in de film wordt nadruk gelegd op "het toeval", maar toeval bestaat toeval?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 09:10
slisje
Avatar van slisje
slisje is offline
Citaat:
BdL schreef:
ok, maar in de film wordt nadruk gelegd op "het toeval", maar toeval bestaat toeval?
Een kwestie van geluk... hoe kan je iets bepalen wat niet bepaald kan worden...
toeval of niet... dat achterhalen kan simpel weg niet...
het gebeurt zonder wikken of wegen,
en niks houd het toeval tegen...

__________________
««...*Ilon@*...»»
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 21:35
Kore
Avatar van Kore
Kore is offline
Citaat:
?_€uro_? schreef:
Studie van levensvisies = Levensbeschouwing....
levensbeschouwing - kan ik niet lekker over discussieren. trax vernietig ik iemands levensdoel

__________________
benader de liefde net als koken, met dezelfde onvoorzichtige overgave
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 11:28
AXE
AXE is offline
Citaat:
Prada schreef:
Bepaalde dingen, zoals het lezen van jouw topic, hebben geen invloed op mij
Untrue.
Je reageert, dus het heeft wel invloed op jou gehad.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 19:48
Prada
Prada is offline
Citaat:
AXE schreef:
Untrue.
Je reageert, dus het heeft wel invloed op jou gehad.
Nee hoor, het is slechts een bepaalde ervaring...Verder heb ik er niet meer aan gedacht, totdat ik jouw reply las...Dat noem ik geen invloed...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Interview mit Moritz Bleibtreu
Xerxes
3 17-01-2008 14:59
Lifestyle Cult en retro topic. \m/
Metal
500 15-07-2006 14:14
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duits (voor examen)
QueenOfTheBongo
1 05-06-2005 11:18
Lifestyle Tevreden met je haar?
Quantes
118 16-02-2003 13:03
Films, TV & Radio kwalitatief goede films die bijna niemand kent
science
50 22-01-2002 16:15
Films, TV & Radio films
G-sus girl
39 18-01-2002 22:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.