Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2001, 19:36
JJzD
JJzD is offline
de soundtrack van the fast en the furious is een van de meest beveiligde cd's tegen mp3 ,maken

ik wil nou geen discussie over mp3 starten maar over het feit dat als jij die cd koopt je dan het absolute recht heb om te doen ermee wat je wil

Dus ook in mp3 zetten als jij dat wil bijv omdat je mixt via een labtop of je cd verzameling graag op je hd te zetten
__________________
-|-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2001, 21:18
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
hmz moeilijke zaak, ik vind dat je CD's wel gewoon op je labtop ofzo mag zetten en mag mixen, zolang het maar alleen voor je eigen gebruik is.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 21:21
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
autodropje schreef:
hmz moeilijke zaak, ik vind dat je CD's wel gewoon op je labtop ofzo mag zetten en mag mixen, zolang het maar alleen voor je eigen gebruik is.

Dat zegt JJzD volgens mij ook

Verder, tja, de vraag is of het recht daarop zwaarder weegt dan de sterkere mate van beveiliging die hiermee bereikt word...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 08:34
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik vind dat je zelf mag weten wat je met je CD's doet, overigens spelen sommige beveiligde CD's ook niet op de computer...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 09:56
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat zegt JJzD volgens mij ook
mag het daar niet mee eens zijn dan?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 10:37
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef:
ik wil nou geen discussie over mp3 starten maar over het feit dat als jij die cd koopt je dan het absolute recht heb om te doen ermee wat je wil
Als ik een wapenvergunning heb, en ik koop legaal een pistool, dan heb ik toch ook niet het recht om ermee te doen wat ik wil? Ik mag dan toch ook niet zomaar iemand doodschieten?

Op het moment dat jij een CD koopt, verklaar je jezelf (impliciet, natuurlijk) akkoord met de voorwaarden die daaraan verbonden zijn. Lees maar eens op de CD of in het boekje 'Any unauthorized duplication and/or reproduction of this material is prohibited' of iets in die geest. Je mag hem dus niet zomaar kopiëren of vermenigvuldigen ook al ben je de eigenaar. Doe je dat wel, dan maak je inbreuk op het auteursrecht, waarmee je je bij de aankoop akkoord hebt verklaard...

Het feit dat jij de rechtmatige eigenaar van een zaak bent, wil nog niet zeggen dat jij met die zaak geen onrechtmatige daden kunt begaan jegens derden.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 20:14
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
JJzD schreef:
als jij die cd koopt je dan het absolute recht heb om te doen ermee wat je wil
Ik zou je graag gelijk geven, maar juridisch gezien zit het dus anders in elkaar. Da's ook maar goed ook.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 20:17
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Joël schreef:
Ik zou je graag gelijk geven, maar juridisch gezien zit het dus anders in elkaar. Da's ook maar goed ook.
da's zeker goed, want die cd's hebben een scherp randje, goed om mee te killen

nee maar ff serieus: dan zou je toch ook cd's mogen kopiëren en verkopen?? en dat mag niet, dus is dat eigenlijk al een antwoord...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 08:09
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Maar je mag CD's kopieren, je mag die kopieen echter niet weggeven, verkopen, enz.
En je moet het origineel hebben...
Maar ik vind het logisch dat je je muziek op de harde schijf wilt hebben staan zodat je niet steeds die CD hoeft op te zoeken...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 16:57
KIXd3
KIXd3 is offline
Beveiliging zal altijd wel omzeild worden
Zolang ze bedacht wordt door een menselijk brein , kan ze ook gekraakt worden door een menselijk brein
__________________
iedereen is gek
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 23:56
DarGull
Avatar van DarGull
DarGull is offline
OK dan daar gaat ie: Die cd is digitaal beveiligt, Sluit je cd-speler via 'n ANALOGE kabel aan op je peeceetje, neem de nummers vervolgens lekker ouderwets op, op wav formaat, en zet dat dan weer om, het kwaliteits verlies is voor menselijk oren niet hoorbaar. Als je van die mp3's weer 'n nieuwe cd zou branden heb je er direct ook de beveiliging uitgesloopt. 'N kind kan de was doen.
__________________
Der Uber Scepticus
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 10:43
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Of gebruik CloneCD
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 13:26
DarGull
Avatar van DarGull
DarGull is offline
hij zij goed beveiligt en dan helpt ook clonecd niet meer WinCDR is trouwens nog 'n stuk beter dan clonecd.
__________________
Der Uber Scepticus
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 14:10
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DarGull schreef:
hij zij goed beveiligt en dan helpt ook clonecd niet meer WinCDR is trouwens nog 'n stuk beter dan clonecd.
CloneCD is nog steeds de enige die beveiligingen zoals LaserLock kan kopieren, kan WinCDR niet.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 16:58
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
nare man schreef:
*zip*
je hbe de rechten dus je mag hem voor eigen gebruik kopieren maar idd niet doorverkopen of weggeven of branden enzo.

wat wel mag is als je het origineel heb het op je hd zetten. Al1 niet verspreiden
__________________
-|-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware beveiliging van CD afhalen
Verwijderd
19 25-07-2005 00:10
Software & Hardware Gekopieerde Muziek CD's - Zelf samengestelde Muziek CD's - Virus?
Tofke_H
11 23-03-2003 18:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.