Oud 17-03-2004, 15:42
Elysium
Avatar van Elysium
Elysium is offline
Ik heb twee weken met een enorme dikke keel rondgelopen voordat ik naar de dokter ging. (Ben wel naar de dokorenpost in het ZH geweest omdat ik nog geen huisarts had in mijn nieuwe woonplaats.) Toen ik daar kwam, en hij in mijn mond keek, ging hij even weg om een geneeskunde stage-student erbij te halen. Die keek ook in mijn keel. Toen hij wegwas, zei de dokter waarom hij hem in mijn keel liet kijken. "Je hebt de model-keel van iemand met Pfeiffer." Hij zei dat hij met me te doen had, want mijn amandelen zaten vol met beslag en zweertjes.

Hij vertelde me dat ik vrijwel zeker Pfeiffer had, zeker omdat ook de klieren in mijn oksels waren opgezwollen en ik ontzettend moe was. Hij raadde me aan nog een dikke week te wachten omdat er dan een bloedtest met adequaat resultaat kon worden gedaan. Hij schreef op het blaadje; 'Ter bevestiging van de aandoening.'

Ik ging weer aan het werk, maar van half negen tot vijf brak me echt op. 's Avonds viel ik om half negen op de bank in slaap en zelfs die 30 km naar mijn werk rijden kostte me moeite. Samen met mijn werkgever besloot ik maximaal tot half vier te gaan werken, hetgeen nu een kleine twee weken goed gaat.

Afgelopen maandag heb ik die test laten doen, en ik kon vandaag bellen voor een uitslag. De assistente aan de telefoon vertelde me in eerste instantie; "nee hoor, je bloed is helemaal goed.' Toen ik vertelde dat ik me wel op Pfeiffer had laten testen. "Oh. Nou die is dan nog niet binnen, maar met je witte bloed cellen is niks mis, dus er is een kans dat je geen pfeiffer hebt."

Goed. Nu voel ik me dus een aansteller, en zit ik ermee wat het dan wél kan zijn als ik vrijdag weer bel en het echt geen pfeiffer is. Vooral omdat ik wellicht naar een bedrijfsarts moet en ik daar niet met vage pijntjes als moe en slapjes en een beetje veel meegemaakt wil aankomen.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:49
Verwijderd
Bij een bloedtest is er altijd een kleine kans dat de test de verkeerde uitslag heeft. Gewoon, doordat het toevallig een druppel bloed was waarin de verkeerde cellen of stoffen wat minder voorkwamen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Elysium schreef op 17-03-2004 @ 15:42:
"Oh. Nou die is dan nog niet binnen, maar met je witte bloed cellen is niks mis, dus er is een kans dat je geen pfeiffer hebt."
- de uitslag van de pfeiffertest is nog niet binnen.
- er is een kans dat je geen pfeiffer hebt.

beide regels overtuigen mij er niet echt van dat jij geen pfeiffer hebt. Nog even afwachten dus.
En je bent sowieso geen aansteller, want als jij zo moe bent dan is dat zo. Dan maakt het niet uit wat voor 'n naampje er aan gegeven wordt (hoewel het wel prettiger is als je weet wat het is)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.