Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Moet België worden opgedeeld
Ja, België moet zeker worden opgedeeld. 26 28.89%
Nee, België moet één staat blijven. 40 44.44%
Het maakt mij niet uit. 24 26.67%
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2004, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Help Valentijn schreef op 26-06-2004 @ 19:27 :
Dit is een zeer laag bij de grondse, ronduit discriminerende opmerking...

Wat Memory hier zegt is grotendeels juist. Hiervoor hoef je geen wetenschappelijke publicaties te doorworstelen, enkel de krant openslaan zou al voldoende zijn.

Jouw houding is kort samengevat: 750.000 Vlamingen willen onafhankelijkheid en 1.000.000 is racistisch. Tamelijk beangstigend toch.

Ik zie echt uit naar je, hopelijk goed onderbouwde, meer-volgt-nog.
Weet je wat laag bij de grond, ronduit discriminerend is? "EIGEN VOLK EERTST" OF "TERUG NAAR EIGEN LAND" ...

Zie nu toch eens in dat Vlamingen over het algemeen gewoon racisten zijn (jammer genoeg)! Het blok haalt in mijn thuisbasis 35%!!! Een partij wiens mandatarissen naar SS-reunies komen, vertolken dat de Islam een minderwaardige godsdienst is, ............ (de tijd ontbreekt me)... => dit zijn dus gwn racisten voor mij hé! Ze zijn hier zelfs voor veroordeeld gdv!!!

Laatst gewijzigd op 26-06-2004 om 20:29.
Advertentie
Oud 26-06-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 26-06-2004 @ 20:32 :
Zo, en nu ga ik lekker naar Nederland - Zweden kijken [/B]
Moge Nederland winnen
hup-holland-hup
Oud 26-06-2004, 20:37
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 26-06-2004 @ 21:18 :
3) Ik ben absoluut VOOR het migrantenstemrecht (gemeentelijk stemrecht voor niet-EU onderdanen)...
Rust 0-0

Jij wel....mijn vraag is ook meer aan degenen die hebben aangegeven er wel tegen te zijn.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 26-06-2004, 20:48
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 26-06-2004 @ 21:37 :
Rust 0-0

Jij wel....mijn vraag is ook meer aan degenen die hebben aangegeven er wel tegen te zijn.
Had ik wel door
Was eerder preventief bedoeld om vragen van andere aan mij hierover te vermijden...
Oud 27-06-2004, 10:23
memory
Avatar van memory
memory is offline
QUOTE]naam onbekend schreef op 26-06-2004 @ 20:32 :
[BEr is echter een ding dat ik nog steeds niet begrijp: wat is er toch tegen het migrantenstemrecht? Meer dan de helft van de Vlamingen schijnt ertegen te zijn, maar wat is dan de angst? Kom eens in Nederland kijken, daar mogen allochtonen na 5 jaar ingezetenschap gewoon stemmen, en dat is al jaren zo. Wordt Nederland nu geregeerd door enge moslimsextremistenpartijtjes? Nee, precies. Ik denk dat de uitsluiting van allochtonen van het politieke spel radicalisering nog sneller in de hand werkt.

Zo, en nu ga ik lekker naar Nederland - Zweden kijken [/B][/QUOTE]

Ik ben, voor alle duidelijkheid, absoluut geen VB'er, maar ik ben wel tegen migrantenstemrecht. Waarom? Omdat het criterium om te mogen stemmen in een bepaald land, de nationaliteit is. Als ik naar Turkije ga, mag ik daar ook niet stemmen want ik ben geen Turk. Er is in België een snel-Belg-wet. Alle buitenlanders die hier wonen kunnen vrij makkelijk de Belgische nationaliteit aanvragen. Er zijn alleen een aantal basisvoorwaarden die moeten aantonen dat ze geintegreerd zijn. Alleen mensen met veroordelingen voor criminele feiten en dergelijke worden geweigerd om Belg te worden.
In de praktijk gaat het overigens maar over een beperkt aantal mensen, vooral oudere Turken en Marokkanen die in de jaren 60 naar België zijn gemigreerd. De 2e en 3de generatie heeft automatisch al de Belgische nationaliteit omdat ze hier geboren zijn.
Ik begrijp wel dat er redenen zijn om het migrantenstemrecht wel toe te laten: het bevordert hun integratie, betrekt hen bij de samenleving etc. maar dat neemt niet weg dat het bepalende criterium om te mogen stemmen, de nationaliteit is.

En proficiat aan alle Nederlanders.
__________________
Laten we de dingen bij hun naam noemen. Laat ons, als het slecht is, zeggen: slecht.
Oud 27-06-2004, 20:04
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Sjied No Clue schreef op 14-06-2004 @ 13:38 :
Ik vind dat het Duitssprekende deel bij Duitsland mag, het Franssprekende deel bij Frankrijk en het Vlaamssprekende deel bij Nederland. Idioot gedoe.
Ik heb liever niet elke dag een vlaming in mijn buurt met zo'n irritant accent. Ik zou er gek van worden
Ik zeg hiermee niet dat ik vlamingen haat, ik wil gewoon liever niet de hele tijd zo'n accent om me heen.
Oud 27-06-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 27-06-2004 @ 21:04 :
Ik heb liever niet elke dag een vlaming in mijn buurt met zo'n irritant accent. Ik zou er gek van worden
Ik zeg hiermee niet dat ik vlamingen haat, ik wil gewoon liever niet de hele tijd zo'n accent om me heen.
Misschien willen vlamingen ook wel niet de hele tijd zo'n Nederlands accent om hun heen horen!
Oud 27-06-2004, 21:30
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 27-06-2004 @ 22:28 :
Misschien willen vlamingen ook wel niet de hele tijd zo'n Nederlands accent om hun heen horen!
Ik dacht er nog over na om dat erbij te schrijven
Oud 27-06-2004, 21:37
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Allez, ik kan er altijd wel mee lachen, met dat Vlaamse accenteke
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 27-06-2004, 21:40
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 27-06-2004 @ 22:37 :
Allez, ik kan er altijd wel mee lachen, met dat Vlaamse accenteke
Er zijn dr ook zo veel! Gents, Antwerps, Brugs, Limburgs, Brabants, Leuvens', ...

Laatst gewijzigd op 28-06-2004 om 00:07.
Oud 04-04-2011, 22:58
VrNina
VrNina is offline
Citaat:
Ik vind dat het Duitssprekende deel bij Duitsland mag, het Franssprekende deel bij Frankrijk en het Vlaamssprekende deel bij Nederland. Idioot gedoe.
Idioot gedoe?? Duidelijk snap je er niks van en betekent het voor jou ook heel weinig, want dit is geen idioot gedoe. En nee, die eenvoudige oplossing gaat ook helemaal niet werken en, just for the record, de Vlamingen horen niet (meer) bij Nederland en zijn geen Nederlanders, de Walen horen niet bij Frankrijk en zijn geen Fransen, en de Duitssprekenden horen ook niet meer bij Duitsland. Er zit veel meer achter dan jij denkt, of dan waarvan jij weet.
Oud 04-04-2011, 23:00
ganralph
ganralph is offline
Dit topic is bijna 7 jaar oud. Het staat je vrij om een nieuw topic over de politieke situatie in België o.i.d. te maken, maar deze gaat dicht.
__________________
Change the planet, or go home.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.