Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 13:02
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
hallo! ik ben nina en ik zit met een groot dilemma. Ik zit nu in 5VWO en alles gaat eigenlijk wel goed. Mijn cijfers zitten allemaal tussen de 6,5 en 8 dus eigelijk heb ik niets te klagen. Behalve Aardrijkskunde (echt te moeilijk!) Alleen werk ik wel KEIHARD voor die cijfers.. Ik ken wel uren achter elkaar werken en dan haal ik alsnog een 7 ofzo. Ik heb het dan over 5 a 6 uur.. soms wel meer..Nu moeten we heel veel dingen doen die meetellen voor het examen enzo.. en dat maakt me heel erg bang. Ik denk zelfs dat ik het examen niet ga halen Ik denk er steeds vaker over om volgend jaar over te stappen naar 5 HAVO. Maar aan de andere kant denk ik weer dat het dom van me was om VWO te blijven doen i.p.v. al eerder over te stappen naar de HAVO. Het kan natuurlijk komen doordat ik een vreselijke last heb van faalangst. Het is gewoon echt niet normaal. Het leren van een toets gaat nooit zonder huilbuien! En dat is nog nooit voorgekomen!! Ik ben hier echt sooo onzeker over! Ik weet echt niet wat ik wil doen. Aan de ene kant VWO want ik wil het.. en aan de andere kant 5 HAVO want dan heb ik meer rust en ik wil een HBO opleiding doen.... wat raden jullie me aan?

Alvast bedankt. Ik zal veel aan jullie adviezen hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2005, 13:16
Verwijderd
Beste Nina
Als je cijfers tussen de 6,5 en de 8 zijn, wat heb je dan nog te klagen. Ik neem aan dat je dan niet vaak een onvoldoende haalt.
Het is heel normaal om 7 uur te leren voor een toets. Het is ook normaal om nog veel meer te leren voor een toets. Dat andere mensen daar minder voor doen zegt niks, want het gaat om jou. Ik herken me in je cijferverhaal. Ik haalde ook zulke cijfers en ik haalde ook niet altijd een 9 als ik er alles uit haalde wat erin zat. So what? Je kunt niet alles hebben. Er is geen reden om onzeker te zijn. Maak gewoon een beetje een planning zodat je tijd over houdt voor leuke dingen en je niet de avond tevoren in de stress schiet. Ik zou gewoon VWO blijven doen, want het gaat toch heel goed?

PS Op je vervolgopleiding moet je nog veel en veel meer leren per tentamen. Dan is de middelbare school een eitje. Je moet er gewoon aan wennen dat het steeds meer tijd gaat kosten.
(Ik heb nu bijvoorbeeld een heel moeilijk tentamen waar ik ongeveer 40 uur voor moet leren).
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:16
Freestyler*
Freestyler* is offline
In principe zou ik altijd aanraden VWO te blijven doen.
Voor alleen AK moet je niet overstappen hoor.

Keihard leren en dan haal je een 7?
Nou das een heel mooi cijfer. Dan leer je maar wat vaker.
5 a 6 uur is niet veel trouwens (wel voor een middelbare school toets, maar niet voor keihard leren). Maar ik hoop niet voor je dat je de laatste dag plots 6 uur gaat leren.

Als je gewoon alles bijhoudt en oude oefeneningen maakt enzo, lukt het vast wel. Ook het examen.
Bovendien mag je toch ook met een 5 slagen? of een 4? geen idee
Als je nu gewoon je best doet, met behulp van de leraar ofzo, heb je straks een mooi schoolcijfer, laten we zeggen een 7, en dan hoef je niet eens goed te presteren op het examen.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Jouw verhaal is bijna hetzelfde als die van een vriendin van mij. Ging in 4VWO maar net over en ging daarna super hard werken. Ze haalde toen goede cijfers, maar wel door uren en uren gestudeerd te hebben. Zij was dus ook erg bang voor het examen, maar ze heeft het wel gehaald. Met dezelfde cijfers die ze normaal ook haalde. Het examen valt gewoon heel erg mee. En in 6VWO hoef je een stuk minder te doen dan in 4 of 5VWO, als het goed is.

Ook zij had beter na 4VWO havo kunnen gaan doen.. Ze heeft er véél te hard voor moeten werken en was eigenlijk ook helemaal geen VWO type (inzicht had ze niet, ze moest het echt hebben van de gestampte feitjes). Nu doet ze ook hbo (mét moeite zelfs).

Maar goed, mijn advies is ook om gewoon 6VWO te gaan doen. Nog een jaartje hard leren en je hebt je diploma. En die haal je écht wel als je op dezelfde voet door gaat.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:26
Verwijderd
Gewoon doen, je bent er later alleen maar blij mee.
En je mag toch wel een ov staan voor AK?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:33
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Tja, kun je wel van 5 vwo naar 5 havo? Bij ons op school is dat namelijk onmogelijk. Dan moet je terug naar 4 havo. Maar goed.
Het is denk ik maar net wat je er voor over hebt. Weet je nu al zeker dat je een hbo studie wilt gaan doen, en denk je dat je het volgend jaar niet redt (wat me vrijwel uitgesloten lijkt me je instelling) dan zou ik naar de havo gaan.

Ik zit nu ook in 5V en heb eigenlijk nog nooit wat hoeven uitvoeren, dus daarmee kan ik je niet helpen. Maar je instelling is goed. En om even mijn docenten te citeren "het grootste verschil tussen havo en vwo is de instelling: vwo'ers willen leren, havo (isten???) moeten leren.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 16-04-2005 @ 14:33 :
Tja, kun je wel van 5 vwo naar 5 havo? Bij ons op school is dat namelijk onmogelijk. Dan moet je terug naar 4 havo. Maar goed.
Bij ons kon het wel. En het is havisten
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:40
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-04-2005 @ 14:22 :
Ook zij had beter na 4VWO havo kunnen gaan doen.. Ze heeft er véél te hard voor moeten werken en was eigenlijk ook helemaal geen VWO type (inzicht had ze niet, ze moest het echt hebben van de gestampte feitjes).
dat is gewoon net ik!!!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 16-04-2005 @ 14:40 :
dat is gewoon net ik!!!
Ja, dacht ik al Maar ze heeft het wél gehaald met alleen maar voldoendes. Alleen had ze er wel spijt van dat ze het gedaan heeft omdat ze veel te hard moest werken. Maar nu heeft ze het wel achter de rug.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:48
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 16-04-2005 @ 14:40 :
dat is gewoon net ik!!!
je leert je voor elk vak kapot?
naja dan moet je inderdaad die afweging maken tussen hard werken en vwo dilploma of rustig aan de havo halen

is inderdaad willen leren of niet
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:48
Verwijderd
Als het niet alleen AK is, en je echt hard overal voor moet werken omdat je eigenlijk geen vwo type bent, dan kun je idd wel beter HAVO gaan doen. Hoe wilde je dat immers volhouden op de universiteit?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 16-04-2005 @ 14:48 :
Als het niet alleen AK is, en je echt hard overal voor moet werken omdat je eigenlijk geen vwo type bent, dan kun je idd wel beter HAVO gaan doen. Hoe wilde je dat immers volhouden op de universiteit?
Ze zei al dat ze sowieso hbo wilde gaan doen geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 13:57
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
ik ben idd. van plan om een HBO opleiding te doen. Alleen ik ben nog steeds aan het denken: 6VWO of toch 5HAVO...ik vind het wel lief van jullie dat jullie reageren en met ervaringen komen... dat stel ik erg op prijs.. het zet me aan het denken......
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 14:31
Verwijderd
Tja, je kunt je afvragen wat het voor nut heeft je VWO af te maken als je toch HBO gaat doen.
Aan de andere kant, je bent nu toch zo dichtbij, dat het ook wel weer lekker is om 'VWO-diploma' op je CV te hebben staan. Je zou kunnen zeggen dat je anders 4 jaar VWO voor niets hebt gedaan, omdat je nu slechts een HAVO-diploma krijgt.

Tja, uiteindelijk is het jouw keus
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 14:32
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 16-04-2005 @ 14:57 :
ik ben idd. van plan om een HBO opleiding te doen. Alleen ik ben nog steeds aan het denken: 6VWO of toch 5HAVO...ik vind het wel lief van jullie dat jullie reageren en met ervaringen komen... dat stel ik erg op prijs.. het zet me aan het denken......
ik zou zeggen: maak je vwo af.
op die manier heb je toch weer een voorsprong op het hbo (mocht je daar naar toe gaan) en mocht je toch ineens naar de univ willen, dan kan dat gewoon zonder slag of stoot

met vwo heb je meer keuzemogelijkheden
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 14:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
pyres schreef op 16-04-2005 @ 15:32 :
ik zou zeggen: maak je vwo af.
op die manier heb je toch weer een voorsprong op het hbo (mocht je daar naar toe gaan) en mocht je toch ineens naar de univ willen, dan kan dat gewoon zonder slag of stoot

met vwo heb je meer keuzemogelijkheden
Echt voorsprong zit er niet altijd bij hoor... Zoals mijn vriendin dus, die haalt dr hbo alsnog met moeite. Terwijl ze wel een VWO diploma heeft. Ze moet alsnog hard leren voor het hbo.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 14:38
Verwijderd
kan je uberhaupt wel van 5vwo --> 5 havo?
bij ons kan dat namelijk niet..

Ik zou zowiezo gewoon 6vwo doen. Je cijfers zijn prima, en je moet er wat voor doen maar dat is normaal. Tenzij je ook nog je huiswerk netjes bijhoudt, dan leer je erg veel (of is dat alleen bij Ak?). Hoe dan ook, probeer dus je huiswerk te maken, en leer gespreid, ipv heel lang achter elkaar. En ga op faalangsttraining, als je daar nog niet heengaat
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 15:03
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
ja, die mogelijkheid is er om van 5vwo naar 5havo te gaan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2005, 15:40
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-04-2005 @ 15:34 :
Echt voorsprong zit er niet altijd bij hoor... Zoals mijn vriendin dus, die haalt dr hbo alsnog met moeite. Terwijl ze wel een VWO diploma heeft. Ze moet alsnog hard leren voor het hbo.
vervelend voor je vriendin
bij mij in de klas zitten er ook een paar vwo-ers en die halen over het algemeen altijd wel goed hun tentamens. heeft jouw vriendin misschien moeite met het leren zelf?
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 16-04-2005 @ 14:16 :
Het is heel normaal om 7 uur te leren voor een toets. Het is ook normaal om nog veel meer te leren voor een toets.
Dat is natuurlijk onzin. Zeven uur is niet abnormaal, maar wel aan de hoge kant. Zelf heb ik geen 7 uur besteed aan het leren voor mijn centraal examens.

Ontopic: als je voldoendes haalt, waarom switchen? Nogal nutteloos dan, en later krijg je er spijt van.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 17:28
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon VWO blijven doen. Je cijfers zijn gewoon goed en je hebt er veel voor over. Als je nou steeds met de hakken over de sloot over gaat dan wordt het een ander verhaal. Maar ik zou gewoon naar 6VWO gaan.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 17:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
pyres schreef op 16-04-2005 @ 16:40 :
vervelend voor je vriendin
bij mij in de klas zitten er ook een paar vwo-ers en die halen over het algemeen altijd wel goed hun tentamens. heeft jouw vriendin misschien moeite met het leren zelf?
Lees mijn posts. Mijn vriendin zat in dezelfde situatie als de TS. Haar VWO zegt dus niet dat ze het hbo makkelijk kan aangezien ze moeite heeft met het VWO en eigenlijk niet echt een VWO leerling is. Precies zoals mijn vriendin.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 17:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik leerde btw écht geen 7 uur voor mijn toetsen hoor Hooguit 2 à 3 uur.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 18:34
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-04-2005 @ 18:31 :
Lees mijn posts.
rustig maar

en ik zeg iets anders ok?
lees mijn posts dan ook
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 18:40
Verwijderd
Wat Mephostophilis zegt, het gaat toch prima? Vrijwel alles boven de 6,5 is ruim voldoende, je kunt zelfs nog een groot aantal dikke blunders maken zonder te zakken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2005, 18:46
Princesita
Avatar van Princesita
Princesita is offline
Is het niet beter om iets aan je faalangst te doen? Dan kun je zeker vwo blijven doen, maar zonder die angsten. Aan je cijfers te zien kun je het wel, maar het zit alleen in je hoofd (die faalangst dus) dat je het niet kunt. Als je daar nou vanaf komt (door gesprekken met een psycholoog/decaan), heb je het ook al veel rustiger in je hoofd, en haal je toch lekker je vwo diploma!
Is dat niet de kern van het probleem?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 19:56
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
Citaat:
Princesita schreef op 16-04-2005 @ 19:46 :
Is het niet beter om iets aan je faalangst te doen? Dan kun je zeker vwo blijven doen, maar zonder die angsten. Aan je cijfers te zien kun je het wel, maar het zit alleen in je hoofd (die faalangst dus) dat je het niet kunt. Als je daar nou vanaf komt (door gesprekken met een psycholoog/decaan), heb je het ook al veel rustiger in je hoofd, en haal je toch lekker je vwo diploma!
Is dat niet de kern van het probleem?
jij hebt helemaal gelijk. Het komt voornamelijk door de faalangst waardoor ik denk dat ik misschien beter naar de Havo kan gaan zodat het misschien wat minder wordt.. Ik heb trouwens al gepraat met de decaan en een training omgaan met faalangst gedaan.. maar het hielp niets .. Maar gelukkig heeft m'n moeder geregeld dat ik naar een psycholoog ken gaan
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 20:13
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Afgezien van de vraag welk niveau het meest geschikt voor jou zou zijn, vraag ik mij af of 5HAVO in jouw situatue rustiger is dan 6VWO. Volgensmij is namelijk juist het tegendeel waar. Voor zover ik weet krijg je in 6VWO alleen nog je examenvakken, maar in 5HAVO moet je naast je examenvakken ook nog wat andere vakken afronden. Daarnaast behandelen ze de meeste vakken op de HAVO op een andere manier dan op het VWO, zodat je ook nog vanalles in moet halen. En ik heb ook gehoord dat de 6e van het VWO sowieso rustiger is dan de 4e en 5e klas, doordat je dus alleen nog met je examenvakken bezig bent.
Ik vraag mij dan ook heel erg af of van 5VWO naar 5HAVO gaan een mogelijkheid is vanuit de school. Jij typte van wel, maar heb je het er serieus met iemand (decaan o.i.d.) over gehad die jou dat met zekerheid kan zeggen? Anders zit je er voor niks over na te denken. Op mijn middelbare school kon het in ieder geval niet.

De gedachte dat het dom van je was om niet eerder gekozen te hebben voor de HAVO, is een loze gedachte, want het is nou eenmaal zo gelopen en daar kun je niets meer aan veranderen. Leer ervan en laat de gedachte los.

Verder is het goed dat je van jezelf weet dat je faalangst hebt, want als je dat beseft kun je leren inzien wat het is en wat het met je doet en er op deze manier verandering in brengen. Deze angst is enkel iets dat vanuit jou komt en heeft niks te maken met de realiteit.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 10:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
pyres schreef op 16-04-2005 @ 19:34 :
rustig maar

en ik zeg iets anders ok?
lees mijn posts dan ook


Heel veel moeten leren omdat je het anders niet haalt vind ik hetzelfde als moeite hebben met leren. Leren gaat namelijk niet makkelijk waardoor je er héél veel tijd in moet steken.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 10:25
Global
Avatar van Global
Global is offline
je hebt niks om je zorgen te maken. 6,5en is goed
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 10:46
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
pff wees blij dat je zulke cijfers haalt! ik zit in 4 havo, heb totaal geen faalangst en ik haal met moeite een 6je, en meestal onvoldoendes!

maar goed, je moet gewoon proberen! dadelijk haal je het en dan heb je een keimooi diploma!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 11:40
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
het zijn mooie cijfers hoor en het feit dat je dingen moet doen die later voor het examen tellen, geeft je alleen maar een sterkere positie ten opzichte van het examen, gezien jouw cijfers, dus gewoon even doorzetten en niet alles is makkelijk, zou ik maar aan gaan wennen als ik jouw was
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 14:12
Princesita
Avatar van Princesita
Princesita is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 16-04-2005 @ 20:56 :
jij hebt helemaal gelijk. Het komt voornamelijk door de faalangst waardoor ik denk dat ik misschien beter naar de Havo kan gaan zodat het misschien wat minder wordt.. Ik heb trouwens al gepraat met de decaan en een training omgaan met faalangst gedaan.. maar het hielp niets .. Maar gelukkig heeft m'n moeder geregeld dat ik naar een psycholoog ken gaan
Nou, dan hoop ik voor je dat je je snel wat beter voelt qua school en toetsen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 14:19
Verwijderd
ik wil niet vervelend zijn maar je kan niet naar 5 havo, dan moet je naar 4 havo. Oftewel je keuze is al tamelijk beperkt.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 15:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
devilious schreef op 17-04-2005 @ 15:19 :
ik wil niet vervelend zijn maar je kan niet naar 5 havo, dan moet je naar 4 havo. Oftewel je keuze is al tamelijk beperkt.
Dat is helemaal niet waar. Misschien op jouw (oude) school, maar in ieder geval niet op die van haar. Bij mij ook niet overigens.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-04-2005 @ 11:12 :


Heel veel moeten leren omdat je het anders niet haalt vind ik hetzelfde als moeite hebben met leren. Leren gaat namelijk niet makkelijk waardoor je er héél veel tijd in moet steken.
Sorry dat ik het zeg, ik vind deze uitspraak eigenlijk niet zo heel intellectueel overkomen, maar hier lijkt het me erg gepast:

BOEIEND!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-04-2005, 16:23
sdekivit
sdekivit is offline
het is wel zo dat in de 6e klas je alleen nog maar pta's krijg en niet van die voortgangstoetsen en so-tjes. Dus is allemaal wat rustiger in de 6e. En in de 6e is de hoeveelheid nieuwe stof ook minimaal vergeleken met de 5e. Als je de 5e goed door bent gekomen maak je een heel goede 'kans' op het halen van je CSE's (een kans is het natuurlijk niet. Je hebt immers op het SE al laten zien dat je het kunt. Het CSE is dan enkel een herhaling.)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 17:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
perseus schreef op 17-04-2005 @ 16:43 :
Sorry dat ik het zeg, ik vind deze uitspraak eigenlijk niet zo heel intellectueel overkomen, maar hier lijkt het me erg gepast:

BOEIEND!
Oh my god

Overigens ben jij niet veel beter dan ik: jij kan ook behoorlijk doorzagen over iets.

Laatst gewijzigd op 17-04-2005 om 17:25.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 18:02
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
perseus schreef op 17-04-2005 @ 16:43 :
Sorry dat ik het zeg, ik vind deze uitspraak eigenlijk niet zo heel intellectueel overkomen, maar hier lijkt het me erg gepast:

BOEIEND!
even helemaal offtopic

ik vind je ava echt geweldig
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 18:38
Gary Glitter
Avatar van Gary Glitter
Gary Glitter is offline
je moet gewoon denken, kalm an, ik haal het
dan haal je het
gewoon vwo doen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-04-2005 @ 18:11 :
Oh my god

Overigens ben jij niet veel beter dan ik: jij kan ook behoorlijk doorzagen over iets.
Ja, gewoon omdat jij je fout niet toegaf.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 14:00
Linda1985
Linda1985 is offline
Je zegt dat het aan je faalangst ligt, maar word je faalangst minder op de havo?? Dat lijkt me niet... Ik zou iets aan je faalangst proberen te doen en dat laatste jaar nog even flink doorzetten.
__________________
Eej...Houdoe he!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 15:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
perseus schreef op 18-04-2005 @ 14:47 :
Ja, gewoon omdat jij je fout niet toegaf.
Uhm, fout? Waar dan?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 22:40
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
mensen bedankt voor de reacties! Ik heb toch besloten om door te gaan met het VWO en m'n diploma te gaan halen! En volgende week heb ik een afspraak met de psycholoog... yeah
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 17:43
Fat_Bastard
Avatar van Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Als mensen zeggen dat 6VWO het rustigste jaar is, dan ben ik het daar absoluut niet mee eens... Dit jaar is echt het ergste van allemaal... Je loopt het risico dat je álles in moet gaan halen als je vanaf 4VWO vrijwel niets hebt gedaan (behalve de eventuele toetsen ´s morgens te leren).

Het is echt verschrikkelijk want ik ben nu niet gewend hoe het is om nu van te voren het leren te plannen, wat dus voor m´n tentamens en centrale examens echt wel nodig is...
__________________
I left my cock in the yard so the kids can play with it.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 10:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 22-04-2005 @ 18:43 :
Als mensen zeggen dat 6VWO het rustigste jaar is, dan ben ik het daar absoluut niet mee eens... Dit jaar is echt het ergste van allemaal... Je loopt het risico dat je álles in moet gaan halen als je vanaf 4VWO vrijwel niets hebt gedaan (behalve de eventuele toetsen ´s morgens te leren).

Het is echt verschrikkelijk want ik ben nu niet gewend hoe het is om nu van te voren het leren te plannen, wat dus voor m´n tentamens en centrale examens echt wel nodig is...
Dat is dus allemaal je eigen schuld. Als je niets in te halen had, was het wél makkelijk geweest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Tweede studie onbetaalbaar
Hells Ezel
81 11-11-2009 22:42
Studeren Ik kan niet kiezen!!!
Yab-Yum
17 24-01-2007 21:24
Algemene schoolzaken voel jij je nog veillig op school?
tikmaarwat
49 19-10-2004 18:28
Liefde & Relatie Studeren
WB_Oud
21 02-09-2004 22:04
Eindexamens 2003 Ehm.... ik ben ergens achter gekomen 8| uh-oh
AJMouse
97 01-06-2003 21:40
De Kantine Van school af... het einde van de wereld?!
kuzcotopia
13 26-06-2002 19:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.