Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2016, 02:17
Acework
Avatar van Acework
Acework is offline
Hallo iedereen,

Ik ben een MBO student die graag een eigen bedrijf wil starten op het gebied van web development en web-hosting. Nu wil ik dit of met Wordpress doen aangezien dit vele mogelijkheden bied en al een bewezen concept is, of vanuit scratch met Python's web framework Django.

Met Wordpress loop ik tegen dure theme's aan, aangezien ik deze niet zelf kan ontwikkelen. Mijn voorkeur gaat dus uit naar Django development, hier heb ik al ervaring in, alleen niet op gebied voor clienten, dat zal dus nog moeten komen.

Hoe dien ik dit aan te pakken qua hosting? Wil graag white label mezelf kunnen presenteren. Dien ik voor elke website een VPS op te zetten als reseller? Het gaat hier om websites voor kleine bedrijven.

Graag ontvang ik jullie tips of ervaringen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2016, 07:00
Verwijderd
Dat hoeft niet. Weet je wat docker containers zijn?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2016, 11:09
Acework
Avatar van Acework
Acework is offline
Citaat:
Dat hoeft niet. Weet je wat docker containers zijn?
Bedankt voor de reactie. Nee, nog nooit van gehoord. Wat houdt dit in? Zal zelf ook even Googlen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2016, 14:46
Verwijderd
Docker maakt het mogelijk om software eenvoudig van A naar B te verhuizen, nieuwe softwareversies uit te rollen, et cetera. Het wordt ook eenvoudig om software X meerdere tegelijkertijd naast elkaar te kunnen draaien, en het is niet al te complex.
Het werkt alleen veilig als er geen root-toegang nodig is.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2016, 15:11
Acework
Avatar van Acework
Acework is offline
Citaat:
Docker maakt het mogelijk om software eenvoudig van A naar B te verhuizen, nieuwe softwareversies uit te rollen, et cetera. Het wordt ook eenvoudig om software X meerdere tegelijkertijd naast elkaar te kunnen draaien, en het is niet al te complex.
Het werkt alleen veilig als er geen root-toegang nodig is.
Bedankt voor de info. Zie alleen niet wat dit te maken heeft met mijn topic?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2016, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor de info. Zie alleen niet wat dit te maken heeft met mijn topic?
Als je dat niet inziet dan heb je een technische partner nodig die het wel inziet om heel eerlijk te zijn. Ik heb namelijk wel een antwoord gegeven op de vraag of je voor iedere site een VPS nodig hebt hiermee. Als je deze kennis mist dan ben je wat mij betreft een inherent beveiligingsrisico. Het kan best zijn dat je dat niet bent maar weten hoe een webserver werkt, wat de samenhang tussen de componenten is en waar de V in VPS voor staat is echt hele basale kennis.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2016, 17:31
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Nou ja, je kan ook verschillende sites op een niet-Docker-VM draaien, zelfs zo dat root niet nodig is voor daily common taksk, maar ehm ja. Iets zegt mij dat je daar niet klaar voor bent, Acework. Dat je niet weet wat Docker is doet mij vermoeden dat je meer research moet doen naar een plan en consequenties. Ook; hoe is je skill in Linux? Ooit een een simpele LAMP opgezet? Bekend met reverse proxies, in zowel theorie als praktijk?

Denk er niet te makkelijk over. Natuurlijk, met ongestructureerd wat aanrommelen krijgt iedereen wel wat voor elkaar maar dan heb je een grote kans op wat Deadlock zegt; halfgare setups die zo lek als een mandje zijn.

Daar komt bij; wat ga je bieden? Een service level agreement (SLA) ten aanzien van updates? Content? Patches? Ga je uptime garanderen? Bandbreedte?
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-11-2016, 17:38
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Waarom kies je voor Wordpress en niet Drupal? En ga je een separate databaseserver opzetten of lokaal op de webserver? Heb je een backupstrategie uitgedacht? Hoe zit het met een mailserver, zowel intern als extern?
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 28-12-2016, 21:09
IkBenDieEkteMan
IkBenDieEkteMan is offline
Check TransIP.nl
Gratis Whitelabel account voor het eerste jaar.

Ali Niknam is de oprichter van TransIP. Hij heeft nu een eigen bank. "Bunq".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.