Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2012, 01:11
loveemke
Avatar van loveemke
loveemke is offline
Ik had dus met wat vriendinnen afgesproken om te pikniken in het bos. Een aantal ( 3 ) van mijn vriendinnen rookt en laat dat nu net diegenen zijn die meewaren. Zoals je wss al dacht staken ze ieder een sigaretje op. Op een gegeven moment vroeg een van de meiden of ik ook niet mee wilde doen. Ik ( dom dat ik was ) nam het aan en heb ± 2 derde sigaret opgerookt. Na afloop werd ik enorm duizelig.

Betekend dit het begin van een verslaving? Ik hoef trwns geen antwoorden over het feit dat het vreselijk dom was om die sigaret aan te nemen want dat weet ik inmiddels wel en ben niet van plan dat ooit weer te doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2012, 07:27
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Het is heus niet gelijk een verslaving. Gewoon niet meer doen. En die duizeligheid kan. Je lichaam is niet gewend aan rookopname.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 11:31
Verwijderd
Nee dat is niet het begin van een verslaving. De misselijkheid kwam gewoon omdat je noob bent.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2012, 14:46
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Ik rook vier jaar en als ik wakker word en ik steek een sigaret op voordat ik iets heb gegeten of gedronken word ik duizelig. Hoeft er niet per se aan te liggen dat het je eerste keer was.
En hoe was het nou eigenlijk? Niks bijzonders hè?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 16:07
Slome Kameel
Avatar van Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Heb ik ook wel eens. Mijn oplossing: niet roken!
__________________
Yeezy taught me
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 16:52
Verwijderd
Dat komt omdat je lichaam niet gewend is aan nicotine. Je kunt dan inderdaad duizelig worden . Als je regelmatig rookt dan heb je daar geen last van.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 17:47
Verwijderd
Had ik in het begin ook, of als ik niet genoeg had gegeten of gedronken. Je hoeft nu niet meteen verslaafd te zijn, maar om dat te voorkomen zou ik er nu maar mee stoppen, nu het nog kan.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Had ik in het begin ook, of als ik niet genoeg had gegeten of gedronken. Je hoeft nu niet meteen verslaafd te zijn, maar om dat te voorkomen zou ik er nu maar mee stoppen, nu het nog kan.
Beetje zwak naar mijn mening om te zeggen nu het nog kan. Je kan zelf ook stoppen. Heb zelf nooit echt gerookt, maar ik hoor van de mensen die zijn gestopt vaak dat de gedachte van verslaving bij wijze van spreken vaak nog verslavender is dan de sigarettenverslaving. Ook is het algemene kennis dat stoppen met de dag zwaarder (niet significant) wordt dus het argument is een beetje hypocriet wetende dat je zelf waarschijnlijk nog zwaarder verslaaft bent. Zolang je de laatste sigaret in het verleden licht ben je op het goede pad!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Beetje zwak naar mijn mening om te zeggen nu het nog kan. Je kan zelf ook stoppen. Heb zelf nooit echt gerookt, maar ik hoor van de mensen die zijn gestopt vaak dat de gedachte van verslaving bij wijze van spreken vaak nog verslavender is dan de sigarettenverslaving. Ook is het algemene kennis dat stoppen met de dag zwaarder (niet significant) wordt dus het argument is een beetje hypocriet wetende dat je zelf waarschijnlijk nog zwaarder verslaaft bent. Zolang je de laatste sigaret in het verleden licht ben je op het goede pad!
Met een beetje discipline kun je inderdaad gewoon stoppen met roken, maar het is natuurlijk wel een stuk moeilijker wanneer je al jaren rookt, en ik denk dat ze dat bedoelt
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 23:07
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik denk dat ze inderdaad bedoelt 'stopt nu je roken nog niet boeiend vindt en nog niet verslaafd bent'. Verder: volgens mij zorgt de nicotine voor duizeligheid. Het is in ieder geval een normale bijwerking en die gaat over als je lichaam went aan dat spul (dus als je vaker en regelmatig rookt). Als je een lange tijd niet meer zou roken en je steekt dan een sigaret op, merk je het ook weer, bij mijn weten. Maar goed, na nog geeneens één hele sigaret ben je echt niet verslaafd.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 19:09
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Met een beetje discipline kun je inderdaad gewoon stoppen met roken, maar het is natuurlijk wel een stuk moeilijker wanneer je al jaren rookt, en ik denk dat ze dat bedoelt
Ik hoor van heel veel mensen in mijn omgeving die gestopt zijn dat je er nóóit helemaal vanaf komt. Misschien wel van het roken, maar de zin in een sigaret zal er altijd blijven op bepaalde momenten (bijvoorbeeld bij het drinken van een kop koffie of als je klaar bent met eten).
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Ik hoor van heel veel mensen in mijn omgeving die gestopt zijn dat je er nóóit helemaal vanaf komt. Misschien wel van het roken, maar de zin in een sigaret zal er altijd blijven op bepaalde momenten (bijvoorbeeld bij het drinken van een kop koffie of als je klaar bent met eten).
Dat geloof ik best. Nicotine is zeer verslavend
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 19:15
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Dat geloof ik best. Nicotine is zeer verslavend
Dat heb ik helaas zelf ook al ondervonden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 21:42
Verwijderd
Offtopic maar toch van enig belang naar mijn mening; is het niet slim om een algemeen topic voor dit onderwerp te hebben. Ik lees er nogal veel vragen over met vrijwel allemaal dezelfde achterliggende gedachten.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 12:56
Verwijderd
Ik zie maar één topic waarin iemand die nooit heeft gerookt opeens een sigaret aansteekt en daar vervolgens duizelig van wordt?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2012, 02:03
Robin_
Robin_ is offline
Nicotine overdosis is dat wordt je licht en duizelig van ik vond het altijd wel leuk xD
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 00:45
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik vind het ook wel leuk. Een soort van stonedheidachtig gevoel. De reden dat ik soms rook eigenlijk. als je het te vaak doet gaat het gevoel weer weg.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 00:48
Robin_
Robin_ is offline
idd Sneeuwzwart ik vind het ook chill
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-08-2012, 11:29
Jordyqwerty
Jordyqwerty is offline
Niet meer roken! en het kan een verslaving worden als je door gaat
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 14:48
@johnn
@johnn is offline
ik hoor ook dat als mensen beginnen met roken dat ze dan diarree krijgen maar ik rook zelf ook en heb in het begin en nu nog steeds geen last daarvan, alleen wel van duizeligheid in het begin. maar dat heeft iedereen denk ik(a)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 16:41
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Na één sigaret ben je nog niet verslaafd hoor En de duizeligheid komt omdat je de nicotine en andere dingen in de sigaretten niet gewend bent. Zelfs ervaren rokers kunnen nog duizelig worden van roken, bijvoorbeeld na te veel achter elkaar gerookt te hebben enzulks
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 14:03
Oculus
Oculus is offline
goed dat je van plan bent het niet weer te doen.
Verslaving komt van de nicotine in de sigaret, wat je niet merkt als je aan het roken bent, maar de dag/dagen erna, wanneer je lichaam hiernaar 'snakt'.
Dat duizelige gevoel komt van een ander stofje waarvan ik de naam kwijt bent, dit is het ergst als je niet vaak rookt/noob bent zoals iemand anders het noemde. En wordt minder als je vaker rookt.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 17:15
Elecktric
Elecktric is offline
Heb ik ook af en toe en wij noemen het gewoon even Nicotine stoned xD
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 18:40
Cherryxxx
Cherryxxx is offline
Als je het voor de eerste keer deed kan het inderdaad wel dat je duizelig bent. Je lichaam is er gewoon niet aan gewend. En hou dat ook zo!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2012, 00:06
imosed
imosed is offline
Citaat:
Nee dat is niet het begin van een verslaving. De misselijkheid kwam gewoon omdat je noob bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2012, 01:03
Sergay
Avatar van Sergay
Sergay is offline
Nu weet ik waarom ik zo wazig werd toen ik vandaag bij de smokers ging zitten, maar daar was ook een joint bij. ;o
__________________
I'm a rude bitch.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Duizeligheid na roken
Joshp
21 27-08-2011 10:39
Lichaam & Gezondheid Duizelig na roken
Lo_Siento
34 30-12-2005 14:05
Lichaam & Gezondheid tips om stoppen met roken te vergemakkelijken
Warsocket
53 18-07-2003 13:12
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Drugs & Alcohol flauwvallen na blowen
Secretly
21 03-12-2002 17:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.