Oud 26-04-2005, 12:21
Verwijderd
Hoi!

Ik kamp al sinds mijn geboorte met een koortslip. Het is ontzettend irritant en ontzettend lelijk, en de mensen die het hebben weten ook dat het ALTIJD op het verkeerde moment komt (als je uitwilt, als je mensen wilt zien, voor examens, blabla). Nou, ik was het dus een paar maanden geleden echt zat. Ik kreeg echt om de 2 weken een koortslip, was de ene weg, kwam de volgende al weer en het frustreerde me mateloos. Ik heb het zo aangepakt. Ik ben gaan denken over het proces van de koortslip. Bij mij komen er eerst tintelingen, dan blaasjes, dan droogt het uit, dan een korst en dan gaat het weg. Nou, ik heb iets gevonden waardoor de koortslip in precies 3 dagen weg is.
Spiritus.
Het klinkt hard, maar je stipt gewoon een aantal keren per dag met een wattenstaafje het liefst als de tintelingen komen al, maar op blaasjes is ook goed. Laat mij fikken die krengen! Het kan geen kwaad voor je lippen hoor! Daarnaast moet je het ook een paar keer per dag onder gloeiend heet water houden (niet zo heet dat je verbrand natuurlijk, het moet wel te doen zijn) zodat de (gedroogde) blaasjes eraf weken. Daarnast gebruikte ik het welbekende middel Vectavir, en een homeopatische zalf Calendulan. Als je dit alles bij elkaar even 2 a 3 dagen volhoudt, zul je zien dat het zo weg is. Ik deed het in deze volgorde: heet water, spiritus, vectavir, calendulan (vectavir trekt vrij snel in). De calendulan zorgt ervoor dat het wondje snel geneest.
Nou, als het helpt laat me dat dan weten, en heel veel succes!

Kirstin
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 12:48
Verwijderd
ik hou het toch maar bij m'n zovirax hoor...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 12:50
Verwijderd
Een combinatie van zovirax en blistex-medex helpt genoeg bij mij.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 12:53
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
HIMling schreef op 26-04-2005 @ 12:21 :
Hoi!

Ik kamp al sinds mijn geboorte met een koortslip. Het is ontzettend irritant en ontzettend lelijk, en de mensen die het hebben weten ook dat het ALTIJD op het verkeerde moment komt (als je uitwilt, als je mensen wilt zien, voor examens, blabla). Nou, ik was het dus een paar maanden geleden echt zat. Ik kreeg echt om de 2 weken een koortslip, was de ene weg, kwam de volgende al weer en het frustreerde me mateloos. Ik heb het zo aangepakt. Ik ben gaan denken over het proces van de koortslip. Bij mij komen er eerst tintelingen, dan blaasjes, dan droogt het uit, dan een korst en dan gaat het weg. Nou, ik heb iets gevonden waardoor de koortslip in precies 3 dagen weg is.
Spiritus.
Het klinkt hard, maar je stipt gewoon een aantal keren per dag met een wattenstaafje het liefst als de tintelingen komen al, maar op blaasjes is ook goed. Laat mij fikken die krengen! Het kan geen kwaad voor je lippen hoor! Daarnaast moet je het ook een paar keer per dag onder gloeiend heet water houden (niet zo heet dat je verbrand natuurlijk, het moet wel te doen zijn) zodat de (gedroogde) blaasjes eraf weken. Daarnast gebruikte ik het welbekende middel Vectavir, en een homeopatische zalf Calendulan. Als je dit alles bij elkaar even 2 a 3 dagen volhoudt, zul je zien dat het zo weg is. Ik deed het in deze volgorde: heet water, spiritus, vectavir, calendulan (vectavir trekt vrij snel in). De calendulan zorgt ervoor dat het wondje snel geneest.
Nou, als het helpt laat me dat dan weten, en heel veel succes!

Kirstin
Komt op hetzelfde neer als de sterilon methode. Hup, gewoon volblaffen met sterilon dat ding en snachts tandpasta er op. Na een paar dagen is de blaar zo ingedroogd dat ie er onder een hete douche idd zo vanaf kan vallen.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 12:59
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Hmm ik gebruik sinds kort ook zo'n vloeistof voor ontstekeningen (bijv als je oren ontstoken zijn door oorbellen) Of heet dat ook sterilon?

Gelukkig heb ik het niet zo vaak meer tegenwoordig! Kvind het zoo irritant en o zo pijnlijk

En dan zitten de mensen je echt zo aan te kijken van "ieeeuhhwww wat heb jij daar!!!!" argh zo frustrerend
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 13:20
Ui
Avatar van Ui
Ui is offline
gewoon levertraan zalf..
__________________
the only obstacle to happiness is reality
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 14:36
miss x
Avatar van miss x
miss x is offline
Hoi Kirstin,

koop gewoon Zovirax en zodra je de EERSTE tinteling voelt meteen er op smeren.((als je snachts de tinteling voelt maar denken ik smeer t er morgenochtend wel op want dan is het dus te laat!!! Mijn ervaring is dat het dan wegblijft. Een koortslip krijg je door een verminderde weerstand dus als je zodra je de tinteling hebt gevoeld een beetje gezond eet en genoeg slaapt als het goed is komt ie dan niet. Suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 17:27
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Zovirax helpt bij mij totaal niet Maar als ik eens een koortsblaas heb gaat ze wel na 3 dagen al weer weg
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 17:37
Verwijderd
Citaat:
miss x schreef op 26-04-2005 @ 14:36 :
Hoi Kirstin,

koop gewoon Zovirax en zodra je de EERSTE tinteling voelt meteen er op smeren.((als je snachts de tinteling voelt maar denken ik smeer t er morgenochtend wel op want dan is het dus te laat!!! Mijn ervaring is dat het dan wegblijft. Een koortslip krijg je door een verminderde weerstand dus als je zodra je de tinteling hebt gevoeld een beetje gezond eet en genoeg slaapt als het goed is komt ie dan niet. Suc6 ermee!
Zovirax werkt bij mij echt voor geen meter maarja, dit wel...toch bedankt
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:14
miss x
Avatar van miss x
miss x is offline
geen dank
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:47
Flip!
Avatar van Flip!
Flip! is offline
Spiritus was me allang bekend.
__________________
take a walk on the wild side ت
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.