Oud 12-09-2005, 12:38
Verwijderd
Hee, ik had even een vraagje over dat nieuwe zorgstelsel en die verzekeringen enzo. Ik ben ouder als 18 jaar, verdien minder als 40.000 euro per jaar, dus ik heb recht op de vergoeding van de zorgtoeslag (schijnbaar?)

Krijg ik nu ook automatisch zo'n formulier toegestuurd of niet? Ik kan het op de site nergens vinden en ik kan ook geen link vinden om het formulier aan te vragen, alleen een telefoonnummer om het aan te vragen.

Weet iemand het? Alvast bedankt!

[edit]Vanaf nu is dit het sticky topic over zorgtoeslag en de basisverzekering. Andere topics over dit onderwerp worden gesloten.[/edit]

Laatst gewijzigd op 25-09-2005 om 20:04.
Advertentie
Oud 12-09-2005, 12:40
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
Als je bij het ziekenfonds verzekerd bent op dit moment krijg je automatisch een aanvraagformulier toegestuurd. Anders moet je het zelf aanvragen bij de belastingdienst
__________________
Fe este dia que hora
Oud 12-09-2005, 12:44
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
maar die toeslagen gaan, voor zover ik begrepen heb, wel per huishouden
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 12-09-2005, 12:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-09-2005 @ 12:44 :
maar die toeslagen gaan, voor zover ik begrepen heb, wel per huishouden
Huh?
__________________
Oud 12-09-2005, 13:16
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ze zijn vanaf vandaag verstuurd naar degene die er recht op hebben en ze dienen voor 1 november terug gestuurd te zijn.
Oud 12-09-2005, 13:19
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-09-2005 @ 12:44 :
maar die toeslagen gaan, voor zover ik begrepen heb, wel per huishouden
Lijkt me niet
Dan gaat iedereen spontaan uit huis wonen of zich uitwonend registreren

Veel mensen hebben recht op de zorgtoeslag. Als u in 2005 in het ziekenfonds zit, komt u in 2006 waarschijnlijk in aanmerking voor de zorgtoeslag.
Voor de zorgtoeslag moet u voldoen aan de volgende voorwaarden:

- U bent 18 jaar of ouder.
- U heeft een Nederlandse zorgverzekering. Met andere woorden: u bent verzekerd voor uw ziektekosten.
- Uw inkomen is niet te hoog. Als u geen toeslagpartner heeft: maximaal € 25.339 per jaar. En als u wel een toeslagpartner heeft: samen maximaal € 40.720 per jaar. Hierbij gaat Belastingdienst/Toeslagen uit van het toetsingsinkomen.

Let op!
De inkomensgrenzen voor de zorgtoeslag zijn nog niet definitief vastgesteld. Zodra ze dat wel zijn, vindt u ze op deze site.

Kinderen en zorgtoeslag
Kinderen die jonger zijn dan 18 jaar, hoeven geen premie voor de zorgverzekering te betalen. Kinderen tot 18 jaar komen daarom niet in aanmerking voor zorgtoeslag.

Heeft u (thuiswonende) kinderen van 18 jaar of ouder die niet meer dan € 25.339 verdienen? Dan kunnen zij zelf zorgtoeslag aanvragen.

Bron; klik


Ik weet niet of jij thuis woont, maar anders geldt het onderste neem ik aan.
Oud 12-09-2005, 13:24
Verwijderd
Ja, het gaat per individu. Toeslaggerechtigd zijn inderdaad alle personen van achttien jaar en ouder, waarbij eigenlijk de enige uitzondering is dat in het geval van levenspartners/echtgenoten de toeslaggerechtigdheid wordt bepaald aan de hand van het gezamenlijke inkomen. Maar per gezin zou betekenen dat het inkomen van de kinderen mede aan de ouders wordt toegerekend, dat zou wel heel zuur zijn
Oud 12-09-2005, 14:22
madwoman
madwoman is offline
Tot nu toe ben ik particulier via mijn ouders verzekerd, dus geen studentenpolis o.i.d. Ik woon op mezelf (als in een studentenhuis). Krijg ik nu automatisch zo'n formulier toegestuurd? Of moet ik daar zelf achteraan?
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Oud 12-09-2005, 14:29
Verwijderd
Of je zo'n formulier krijgt toegestuurd hangt, naar ik begrijp van de site basisverzekering.nl, af van de gegevens die van jou bekend zijn bij de belastingdienst. Als de gegevens over inkomen, leefsituatie en dergelijke er aanleiding toe geven krijg je automatisch zo'n ding toegestuurd.
Oud 12-09-2005, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 12-09-2005 @ 13:19 :
Heeft u (thuiswonende) kinderen van 18 jaar of ouder die niet meer dan € 25.339 verdienen? Dan kunnen zij zelf zorgtoeslag aanvragen.

Bron; klik [/size]

Ik weet niet of jij thuis woont, maar anders geldt het onderste neem ik aan.
Zelf aanvragen... Ja, HOE? Maar als ik het goed begrijp krijg ik er dus vanzelf eentje toegestuurd? Ik ben gewoon ziekenfonds verzekerd... Nja, ik wacht het wel af, en als ik voor 1 oktober niets gehoord heb, dan bel ik wel even denk ik...

Vind het maar ingewikkeld...
Oud 12-09-2005, 15:13
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 12-09-2005 @ 14:35 :
Zelf aanvragen... Ja, HOE? Maar als ik het goed begrijp krijg ik er dus vanzelf eentje toegestuurd? Ik ben gewoon ziekenfonds verzekerd... Nja, ik wacht het wel af, en als ik voor 1 oktober niets gehoord heb, dan bel ik wel even denk ik...

Vind het maar ingewikkeld...
Zoals ik al zei;
Vanaf vandaag wordt het automatisch toegestuurd naar degene die er recht op hebben en dan wijst het zichzelf wel uit.

Oud 12-09-2005, 15:42
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Dan <> als

blijkbaar <> schijnbaar


?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 12-09-2005, 15:44
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Rachel schreef op 12-09-2005 @ 13:19 :
Lijkt me niet
Dan gaat iedereen spontaan uit huis wonen of zich uitwonend registreren

Veel mensen hebben recht op de zorgtoeslag. Als u in 2005 in het ziekenfonds zit, komt u in 2006 waarschijnlijk in aanmerking voor de zorgtoeslag.
Voor de zorgtoeslag moet u voldoen aan de volgende voorwaarden:

- U bent 18 jaar of ouder.
- U heeft een Nederlandse zorgverzekering. Met andere woorden: u bent verzekerd voor uw ziektekosten.
- Uw inkomen is niet te hoog. Als u geen toeslagpartner heeft: maximaal € 25.339 per jaar. En als u wel een toeslagpartner heeft: samen maximaal € 40.720 per jaar. Hierbij gaat Belastingdienst/Toeslagen uit van het toetsingsinkomen.

Let op!
De inkomensgrenzen voor de zorgtoeslag zijn nog niet definitief vastgesteld. Zodra ze dat wel zijn, vindt u ze op deze site.

Kinderen en zorgtoeslag
Kinderen die jonger zijn dan 18 jaar, hoeven geen premie voor de zorgverzekering te betalen. Kinderen tot 18 jaar komen daarom niet in aanmerking voor zorgtoeslag.

Heeft u (thuiswonende) kinderen van 18 jaar of ouder die niet meer dan € 25.339 verdienen? Dan kunnen zij zelf zorgtoeslag aanvragen.

Bron; klik


Ik weet niet of jij thuis woont, maar anders geldt het onderste neem ik aan.
je hebt (volgens je bron, en die vertrouw ik voorlopig dan maar) helemaal gelijk. dan zal ik het hopelijk verkeerd begrepen hebben. (gelukkig maar, het gecombineerde inkomen van iedereen die hier woont is wel wat meer dan die 40.000, maar per persoon helemaal niet overdreven veel, helaas.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 12-09-2005, 15:46
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-09-2005 @ 15:44 :
je hebt (volgens je bron, en die vertrouw ik voorlopig dan maar) helemaal gelijk. dan zal ik het hopelijk verkeerd begrepen hebben. (gelukkig maar, het gecombineerde inkomen van iedereen die hier woont is wel wat meer dan die 40.000, maar per persoon helemaal niet overdreven veel, helaas.)
. In mijn geval zal het weinig uitmaken, maar ik kan me voorstellen dat een "normaal" gezin bestaande uit 4 personen, waar iedereen wel wat werkt, er zo boven zit
Oud 12-09-2005, 18:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-09-2005 @ 12:44 :
maar die toeslagen gaan, voor zover ik begrepen heb, wel per huishouden
Onzin, het gaat op dezelfde manier als de belasting betaling, en dat moet iemand van 18 jaar of ouder ook zelf doen ook al woont die nog thuis

Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-09-2005 @ 15:44 :
je hebt (volgens je bron, en die vertrouw ik voorlopig dan maar) helemaal gelijk. dan zal ik het hopelijk verkeerd begrepen hebben. (gelukkig maar, het gecombineerde inkomen van iedereen die hier woont is wel wat meer dan die 40.000, maar per persoon helemaal niet overdreven veel, helaas.)
Als je een ficaal partner hebt heb je tot 40.000 recht op toeslag. Heb je geen ficaal partner heb je tot iets meer als 25.000 recht op toeslag.
Heb je voor je belasting teruggaaf GEEN ficale partner heb je dat dus nu OOK niet

Ik ken je woon situatie niet maar ik neem aan een studentenhuis ofzo?
Als jij dus minder dan 25.000 verdiend en geen ficale partner hebt heb je rechts op zorg toeslag !
Het klopt in ieder geval niet wat je zei
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 12-09-2005, 18:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Rachel schreef op 12-09-2005 @ 15:46 :
. In mijn geval zal het weinig uitmaken, maar ik kan me voorstellen dat een "normaal" gezin bestaande uit 4 personen, waar iedereen wel wat werkt, er zo boven zit
een gezin kan niet bestaan uit 4 personen omdat de 40.000 gebaseerd is op je fiscale PARTNER. Je kan maar één fiscale partner hebben.
Verder telt slaris van b.v. kinderen onder de 18 jaar niet mee.


Mensen verdiep je er iets meer in dan snap je zelf ook dat dit NIET KAN
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 12-09-2005, 19:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
kerel, daar waren we al over uit.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 12-09-2005, 21:48
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 12-09-2005 @ 18:35 :
een gezin kan niet bestaan uit 4 personen omdat de 40.000 gebaseerd is op je fiscale PARTNER. Je kan maar één fiscale partner hebben.
Verder telt slaris van b.v. kinderen onder de 18 jaar niet mee.


Mensen verdiep je er iets meer in dan snap je zelf ook dat dit NIET KAN
Hmm, nou dan heb ik dat verkeerd gelezen/begrepen hè?
Maar bij andere instellingen tellen ze wél alles op {ook al ben je onder de 18}.
Ads door Google
Oud 12-09-2005, 22:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Rachel schreef op 12-09-2005 @ 21:48 :
Hmm, nou dan heb ik dat verkeerd gelezen/begrepen hè?
Maar bij andere instellingen tellen ze wél alles op {ook al ben je onder de 18}.
Denk het wel jah omdat er in deze duidelijk over de fiscale partner word gesproken
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 13-09-2005, 00:41
Verwijderd
Vanaf 15 september kan je het invullen op de site maar je ontvangt het ook thuis. Ik vul het 15 september in; dan weet je zeker dat je op tijd bent (nog erg weinig tijd voor 6 miljoenen aanvragen)
Oud 13-09-2005, 09:04
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 12-09-2005 @ 18:35 :
een gezin kan niet bestaan uit 4 personen omdat de 40.000 gebaseerd is op je fiscale PARTNER. Je kan maar één fiscale partner hebben.
Verder telt slaris van b.v. kinderen onder de 18 jaar niet mee.


Mensen verdiep je er iets meer in dan snap je zelf ook dat dit NIET KAN
ik snap overigens wel wat je bedoelt, maar een gezin kan natuurlijk wel bestaan uit 4 personen

je bedoelt dat een gezin niet per definitie fiscaal partner is. wel vreemd dat je denkt dat dat nooit zo werkt, want voor dingen als o.a. huursubsidie en bepaalde uitkeringen telt wel degelijk het inkomen van het hele gezin mee.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 13-09-2005, 10:01
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-09-2005 @ 09:04 :
ik snap overigens wel wat je bedoelt, maar een gezin kan natuurlijk wel bestaan uit 4 personen

je bedoelt dat een gezin niet per definitie fiscaal partner is. wel vreemd dat je denkt dat dat nooit zo werkt, want voor dingen als o.a. huursubsidie en bepaalde uitkeringen telt wel degelijk het inkomen van het hele gezin mee.
Het gaat hier om zorgtoeslag. Daar werkt het niet zo, als ik iets anders wil uitzoeken (weten) dan verdiep ik me daar in en dan zou het best wel kunnen .
EN jah Fiscaal kan een gezin niet uit 4 mensen bestaan want dan kent men alleen een "partner"
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 13-09-2005, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 13-09-2005 @ 00:41 :
Vanaf 15 september kan je het invullen op de site maar je ontvangt het ook thuis. Ik vul het 15 september in; dan weet je zeker dat je op tijd bent (nog erg weinig tijd voor 6 miljoenen aanvragen)
op de site van de belastingdienst neem ik aan? Zou je anders een link willen geven tegen die tijd?

En zo te zien ben ik niet de enige die er niets van snapt...
Oud 13-09-2005, 14:14
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 13-09-2005 @ 10:07 :
op de site van de belastingdienst neem ik aan? Zou je anders een link willen geven tegen die tijd?

En zo te zien ben ik niet de enige die er niets van snapt...
Je kan ook zelf op de site van de belastingen kijken om het te zoeken neem ik aan
En geduld is een schone zaak, als dat gisteren verzonden is, heb je kans dat je het vandaag of morgen in de bus krijgt
Oud 14-09-2005, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 13-09-2005 @ 14:14 :
Je kan ook zelf op de site van de belastingen kijken om het te zoeken neem ik aan
En geduld is een schone zaak, als dat gisteren verzonden is, heb je kans dat je het vandaag of morgen in de bus krijgt
Ik had in mn beginpost al gezegd dat ik gezocht had, maar dat ik het niet kon vinden? Jeetje zeg...
Geduld is wel eens schone zaak, maar ik heb geen zin om voor nix geld te gaan betalen
Advertentie
Oud 14-09-2005, 10:37
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 14-09-2005 @ 10:32 :
Ik had in mn beginpost al gezegd dat ik gezocht had, maar dat ik het niet kon vinden? Jeetje zeg...
Geduld is wel eens schone zaak, maar ik heb geen zin om voor nix geld te gaan betalen
Ik bedoelde om dat formulier te zoeken
Maar, ik dacht dat die zorgtoeslag werkte dat je het gewoon allemaal moest betalen en dan later die toeslag kreeg of zit ik in de knoop met die no-claim?

heb mezelf er nog niet echt in verdiept, ik zie dat allemaal wel
Oud 14-09-2005, 11:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Rachel schreef op 14-09-2005 @ 10:37 :
Ik bedoelde om dat formulier te zoeken
Maar, ik dacht dat die zorgtoeslag werkte dat je het gewoon allemaal moest betalen en dan later die toeslag kreeg of zit ik in de knoop met die no-claim?

heb mezelf er nog niet echt in verdiept, ik zie dat allemaal wel
dat is je no claim. de zorgtoeslag krijg je per maand, i kzou je er maar in gaan verdiepen gaat toch om een eurotje of wat namelijk Ligt eraan wat je verdiend
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 14-09-2005, 12:00
Verwijderd
Op mn werk zeiden ze; het wordt van je loon afgehouden (wat een onzin... is dat alleen als ik me via mn werk verzeker ofzo?) en iets voor ze die premie afhouden, krijg je die toeslag, zodat je het eigenlijk niet merkt, dacht ik...

Mja, ik vraag het wel aan mn ouders als ze terug zijn van vakantie. Ik snap er niets van, en op mn werk snappen ze het ook niet
Oud 14-09-2005, 22:55
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 14-09-2005 @ 12:00 :
Op mn werk zeiden ze; het wordt van je loon afgehouden (wat een onzin... is dat alleen als ik me via mn werk verzeker ofzo?) en iets voor ze die premie afhouden, krijg je die toeslag, zodat je het eigenlijk niet merkt, dacht ik...

Mja, ik vraag het wel aan mn ouders als ze terug zijn van vakantie. Ik snap er niets van, en op mn werk snappen ze het ook niet
Er word juist NIKS meer van je loon ingehouden (tenzij je het misschien colletief regelt via je werk dat zou idd wel kunnen) Als je het gewoon zelf regelt word er niks ingehouden, ook niet de premie die nu ingehouden word, die word afgeschaft. Je werkgever gaat een bijdrage van 6% betalen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 14-09-2005, 22:56
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
juist. en die 6% mogen ze absoluut NIET van je loon inhouden (!).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 14-09-2005, 23:12
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 14-09-2005 @ 22:56 :
juist. en die 6% mogen ze absoluut NIET van je loon inhouden (!).
jeps ik durf er om te wedden dat (vooral kleine) bedrijven dit wel gaan proberen! DUS LET OP
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 14-09-2005, 23:14
Verwijderd
hmm..denk dat ze dat bij ons dan dus niet doen... kunnen ze niet maken, toch? Nja, werk bij Xenos, die kunnen dat soort dingen niet gebruiken..

Ik zie het allemaal wel tegemoet, maar vind dat er maar slecht voor gelicht wordt
Oud 15-09-2005, 08:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
(voorgelicht, niet voor gelicht )

je kan de informatie op internet en in de kranten terugvinden; daarnaast wijst het zich uiteindelijk vanzelf.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 15-09-2005, 09:34
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-09-2005 @ 08:31 :
(voorgelicht, niet voor gelicht )

je kan de informatie op internet en in de kranten terugvinden; daarnaast wijst het zich uiteindelijk vanzelf.
(jaja, mierenneuker )

Het wijst zich inderdaad vanzelf, vind alleen dat we er wel door overvallen worden. Mja, we shall see!
Oud 15-09-2005, 12:25
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 15-09-2005 @ 09:34 :
(jaja, mierenneuker )

Het wijst zich inderdaad vanzelf, vind alleen dat we er wel door overvallen worden. Mja, we shall see!
hoe kun je je nou overvallen voelen door iets wat al >1 jaar geleden is aangekondigt ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 15-09-2005, 12:29
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-09-2005 @ 12:25 :
hoe kun je je nou overvallen voelen door iets wat al >1 jaar geleden is aangekondigt ?
omdat ik er nog nooit van gehoord had
Ads door Google
Oud 15-09-2005, 19:45
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 15-09-2005 @ 12:29 :
omdat ik er nog nooit van gehoord had
dus jij wordt er door overvallen.niet ''we''

Vaker een krant lezen/journaal kijken?
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 16-09-2005, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 15-09-2005 @ 19:45 :
dus jij wordt er door overvallen.niet ''we''

Vaker een krant lezen/journaal kijken?
god, er zijn heus meer mensen die er niet van weten

en ik lees toevallig elke dag de krant (vroeger zelfs metro en spits er nog bij, dus 3 kranten), en kijk elke dag journaal. Miep nit zo, ik vraag al niets meer
Oud 17-09-2005, 14:13
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik vind het nu allemaal een beetje onduidelijk worden. op de site zeggen ze na 2 vragen beantwoord te hebben (geen inkomen, geen partner) dat ik recht heb op 412 euro.
als ik vervolgens mijn gegevens invul in de elektronische belastingaanvraag komen ze uit op 387 euro. en hier wordt dan niet rekening gehouden met een premie van 1100 euro maar van 1000 euro?

iemand die hier meer over weet?

is het trouwens voor de "arme" student voordelig om een toeslagpartner te "nemen" (een kleine verandering in huisvesting is genoeg om een toeslagpartner te krijgen en mijn geval) of juist niet?
__________________
hoi, ik ben een signature
Oud 17-09-2005, 14:19
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 17-09-2005 @ 14:13 :
ik vind het nu allemaal een beetje onduidelijk worden. op de site zeggen ze na 2 vragen beantwoord te hebben (geen inkomen, geen partner) dat ik recht heb op 412 euro.
als ik vervolgens mijn gegevens invul in de elektronische belastingaanvraag komen ze uit op 387 euro. en hier wordt dan niet rekening gehouden met een premie van 1100 euro maar van 1000 euro?

iemand die hier meer over weet?

is het trouwens voor de "arme" student voordelig om een toeslagpartner te "nemen" (een kleine verandering in huisvesting is genoeg om een toeslagpartner te krijgen en mijn geval) of juist niet?
Ik denk dat dat komt, omdat de bedragen nog niet vastgesteld zijn en die pas ná prinsjesdag helemaal duidelijk worden. Dit staat namelijk op zo'n site:
Let op!
Dit aanvraagprogramma bevat bedragen die nog niet definitief zijn. De bedragen uit dit programma kunnen afwijken van de Proefberekening op deze site. Zo snel mogelijk na Prinsjesdag zullen de nieuwe bedragen in het programma worden verwerkt.

klik
Oud 17-09-2005, 18:42
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Vraagje: De Belastingdienst heeft mijn inkomen geschat. Nu vind ik die schatting aardig hoog (mijn vaste middag per week kan ik wel uitrekenen, maar in de zomer is het altijd afwachten hoeveel ik kan werken, en twee weekjes meer of minder werken scheelt nogal met 10 euro per uur, laat staan een maand).
Wel ben ik nu op zoek naar een baan doordeweeks erbij van één dag ongeveer. Wat moet ik nu met die schatting?
Deze schatting zo laten staan en het dan doorgeven als ik een baan gevonden heb ofzo? Of als ik in juni weet hoeveel ik ga werken dan doorgeven wat mijn schatting is?
Want ik kan dus verder met die rekenhulp ook niks, omdat ik t gewoon echt nog niet weet..
Heeft het gevolgen als je je schatting later moet veranderen?
__________________
Keep on rockin'
Oud 17-09-2005, 19:09
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Hmm, ik was bezig met dat programma van internet om je zorgtoeslag te berekenen. Nergens staat de optie van "ik ben 18+ en ik woon thuis" of iig iets in die richting. Het is me nu een beetje onduidelijk, maar zover ik geprobeerd heb krijg ik per jaar +/- (omdat het nog niet vast staat) 687 terug, maar ik reken er niet op dat dit goed is.
Ik neem namelijk aan dat ik géén toeslagpartner heb (woon samen met mijn moeder en mijn vader is overleden) of is mijn moeder nu wél mijn toeslagpartner?

Weet iemand wat het vermogen is wat je maximaal mag hebben i.v.m. huurtoeslag? Bij dat programma worden namelijk geen cijfers genoemd.
Oud 17-09-2005, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 17-09-2005 @ 19:09 :
Hmm, ik was bezig met dat programma van internet om je zorgtoeslag te berekenen. Nergens staat de optie van "ik ben 18+ en ik woon thuis" of iig iets in die richting. Het is me nu een beetje onduidelijk, maar zover ik geprobeerd heb krijg ik per jaar +/- (omdat het nog niet vast staat) 687 terug, maar ik reken er niet op dat dit goed is.
Ik neem namelijk aan dat ik géén toeslagpartner heb (woon samen met mijn moeder en mijn vader is overleden) of is mijn moeder nu wél mijn toeslagpartner?

Weet iemand wat het vermogen is wat je maximaal mag hebben i.v.m. huurtoeslag? Bij dat programma worden namelijk geen cijfers genoemd.
Ik heb het zo gedaan



(op klikken)

18+ en woon thuis.
Oud 17-09-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 17-09-2005 @ 18:42 :
Vraagje: De Belastingdienst heeft mijn inkomen geschat. Nu vind ik die schatting aardig hoog (mijn vaste middag per week kan ik wel uitrekenen, maar in de zomer is het altijd afwachten hoeveel ik kan werken, en twee weekjes meer of minder werken scheelt nogal met 10 euro per uur, laat staan een maand).
Wel ben ik nu op zoek naar een baan doordeweeks erbij van één dag ongeveer. Wat moet ik nu met die schatting?
Deze schatting zo laten staan en het dan doorgeven als ik een baan gevonden heb ofzo? Of als ik in juni weet hoeveel ik ga werken dan doorgeven wat mijn schatting is?
Want ik kan dus verder met die rekenhulp ook niks, omdat ik t gewoon echt nog niet weet..
Heeft het gevolgen als je je schatting later moet veranderen?

Al het geld dat je krijgt is een voorschot. Het bedrag dat je daadwerkelijk krijgt berekenen ze in 2007, over het jaar 2006. Heb je veel meer loon gekregen dan moet je terugbetalen, heb je minder gekregen krijg je nog een extra betaling van ze.

Overigens krijgt iedereen die onder de 15000 zit hetzelfde volgens mij
Oud 18-09-2005, 11:45
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Alex schreef op 17-09-2005 @ 21:56 :
Ik heb het zo gedaan

[afbeelding]

(op klikken)

18+ en woon thuis.
Hmm oke.. Zo had ik het ook volgens mij
Maar bedankt!
Oud 18-09-2005, 13:05
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Rachel schreef op 17-09-2005 @ 19:09 :
Hmm, ik was bezig met dat programma van internet om je zorgtoeslag te berekenen. Nergens staat de optie van "ik ben 18+ en ik woon thuis" of iig iets in die richting. Het is me nu een beetje onduidelijk, maar zover ik geprobeerd heb krijg ik per jaar +/- (omdat het nog niet vast staat) 687 terug, maar ik reken er niet op dat dit goed is.
Ik neem namelijk aan dat ik géén toeslagpartner heb (woon samen met mijn moeder en mijn vader is overleden) of is mijn moeder nu wél mijn toeslagpartner?

Weet iemand wat het vermogen is wat je maximaal mag hebben i.v.m. huurtoeslag? Bij dat programma worden namelijk geen cijfers genoemd.
ik hoop dat dat 387 euro moet zijn? daar kom ik tenminste op uit
__________________
hoi, ik ben een signature
Oud 18-09-2005, 13:29
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 18-09-2005 @ 13:05 :
ik hoop dat dat 387 euro moet zijn? daar kom ik tenminste op uit
Standaardpremie voor uzelf : 1.000
Normpremie: 613
Zorgtoeslag voor 2006: 387

sorry (A)
Oud 18-09-2005, 14:17
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nu snap ik t niet meer. wat is een normpremie dan ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 18-09-2005, 16:32
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-09-2005 @ 14:17 :
nu snap ik t niet meer. wat is een normpremie dan ?
Dit staat erbij (bij dat programma)

Oud 18-09-2005, 16:55
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Vanilia schreef op 12-09-2005 @ 12:40 :
Als je bij het ziekenfonds verzekerd bent op dit moment krijg je automatisch een aanvraagformulier toegestuurd. Anders moet je het zelf aanvragen bij de belastingdienst
Ik ben particulier meeverzekerd op de polis van mijn vader, maar ik heb wel zo'n formulier ontvangen. Ik denk dat ik miv 2006 maar gewoon een studentenpolis + zorgtoeslag neem. Ik neem aan dat dit goedkoper is dan op de polis van mijn ouders verzekerd te blijven.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.