Oud 13-03-2008, 15:49
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik moet op een zaterdag in Gent zijn. Nu kan ik met de auto gaan (benzine is €35), maar ik dacht dat de trein goedkoper was.

NSHispeed geeft aan dat een retour Rotterdam - Gent mij €30 kost.
Nu vroeg ik mij af of er een goedkopere manier is?

Bijvoorbeeld Rotterdam - net over de grens, met korting (want: weekOV) en daarna een Belgisch weekendretour (ik dacht dat die 9 euro kostte). Moet toch voordeliger kunnen?
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2008, 17:09
Verwijderd
Volgens mij kun je in België ook met het jongerentarief reizen omdat je student bent. Zoiets heb ik destijds wel gedaan, scheelt redelijk wat
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 18:10
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Binnen Nederland gaat het niet goedkoper lukken. Reguliere treinen zijn het goedkoopst en duren het langst.
Ik weet dat je richting duitsland ook een grensovergangskaartje moet kopen (daar 1 euro oid) voor naar het eerstvolgende station in duitsland. Ook als je een kaartje vanaf het eerste station naar een heel eind verder koopt. Ik weet niet hoe dat in België zit, maar ik zou er wel op letten.
En studententarief idd.
HiSpeed is sowieso duur.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 18:12
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
HiSpeed is de nieuwe website van de NS voor internationale reizen, dacht ik. (Die geeft ook een prijs van €30, is geen hi-speed trein, maar gewoon een internationale intercity).

Die 9 euro is weekendretour en volgens mij het goedkoopste wat er in belgië te krijgen is. Het zit hem meer in de Nederlandse prijs van Rotterdam tot net over grens, dat kan blijkbaar niet goedkoper dan 20 euro?
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 19:25
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Je kunt in Belgie voor 45 euro een 10 enkeltjes kaart kopen. Go pass heet dat. Dus 4,5 per enkele reis.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 21:45
PV
PV is offline
misschien via roosendaal - goes - terneuzen - zelzate - gent?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 23:30
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Ga je ook zaterdag weer terug of niet? >> Superdagretour met studenten-/jongerenkorting.
Ga je zondag terug? >> Weekendretour.

Internationale prijzen (grensoverschrijdend): http://www.jizdenka.cz/(S(z2cks4aqul...rs45))/IT.aspx Helaas geen kortingoptie.

Internationale planner: http://www.bahn.de of nmbs.be, eerste geniet mijn voorkeur.

Prijzen van Essen - Gent: http://sefora.b-rail.be/sefora/Sefor...503b1fdfdd7b33

Je kan natuurlijk met de auto naar Zelzate rijden, maar dan rijd je of over Antwerpen of via de Tunnel en dan maak je evengoed verlies qua benzine en qua tol.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 07:43
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ja, ik ga zaterdag ook weer terug
Dus superdagretour met jongerenkorting zou in België kunnen? Volgens de nmbs.be website bestaat die optie niet, maar kost een weekendretour €9 (en een gopass zou op €9.20 uitkomen). Van Antwerpen naar Gent.

Maar volgens de NS website is een retour Rotterdam-Antwerpen al €21, dus dan kan ik het beter rechtstreeks bij de NS boeken, dan ben ik ook €30 kwijt, maar hoef ik in België geen treinkaartje meer te kopen.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 15:08
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Vorig jaar ben ik nog een keer met superdagretour met jongerenkorting (wel bewijs meenemen dat je student bent voor de treinbegeleiders, SOV voldoet meestal ook) naar Antwerpen gereisd voor iets meer dan €9.00. Kijk even op het station bij de automaat, ik kan mij niet voorstellen dat Gent Sint Pieters of Gent Agglo er niet instaat. Zulke informatie mag van NS niet online gegeven worden, wat natuurlijk een schande is. Zolang iedereen maar met de veel duurdere Thalys naar Antwerpen reist.

Houd met reizen met de Benelux wel rekening met vertraging, daar staat deze trein om bekend.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 00:07
PV
PV is offline
vanaf Breda rijdt trouwens ook een Connexxion-lijnbus naar Antwerpen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 17:02
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
De concessie Zeeuws-Vlaanderen is inmiddels (al een jaar oid) in handen van Veolia en lijn 19 (Hulst - Antwerpen - Breda vv) wordt door Veolia Transport geexploiteerd.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 16-03-2008, 20:39
PV
PV is offline
oh oeps zo zie je maar weer waar autobezit toe leidt
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 19:14
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
En met Veolia wil je niet!

Ik ben eind vorig jaar van Brussel Airport naar Roosendaal gereisd voor ongeveer €11,-. Dat was met jongerenkorting, misschien had ik er nog meer uit kunnen halen met studentenkorting, maar daar had ik allemaal geen tijd voor. Het scheelt best in België, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2008, 23:21
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
En met Veolia wil je niet!
Veolia rijdt meestal op lijn 19 gewoon met MB Integro, net zoals CXX daarvoor deed. Al is de service wel beroerder, uiteraard. En volgens mij zitten er ook andere zittingen in. Modulaire zooi van tegenwoordig.

Citaat:
Het scheelt best in België, vind ik.
De NMBS heeft een exploitatieverlies van zo'n zes miljoen per jaar, de NS maakt winst. Op de kantoren, woningen, patat en de koffie dan eh
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 07:29
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik ben naar het internationaal loket geweest en heb wat geklooid met de kaartenautomaat.

De goedkoopste optie Rotterdam - Gent is een weekendretour, deze kost €30.80. Verder heb je ook nog een retour en een superdagretour, maar deze zijn beide duurder.
Alleen op een normaal retour krijg je korting tot de grens (met je OV), maar dan ligt de prijs nog hoger dan bovenstaande 30 euro. (Maar voor de mensen die dan vanaf Roosendaal Grens reizen, dan is een retourtje nog maar 18 euro ).
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 10:25
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Op een superdagretour krijg je ook korting. :? Geen flauw idee of je aanstaande zaterdag al gaat, als ik dinsdag tijd heb en er kaartautomaten vrij zijn zal ik eens even kijken.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 10:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Uit mijn hoofd, wat ik er nog van weet:
- op een superdagretour krijg je iig in Nederland 40% korting, wat je in Belgie voor korting krijg weet ik niet. Dit kan je iig niet uitbreiden met eventueel jongerenkorting of korting van je OV.
- op een gewoon retour kan je jongerenkorting krijgen in Belgie en korting van je OV in Nederland. Ook is het mogelijk om een retour van/naar de grens te kopen (Roosendaal grens). Dit zelfde geldt overigens allemaal voor een enkeltje
- op een weekendretour krijg je standaard in Nederland 25% en in Belgie 35 of 40% (is net gewijzigd toen ik er wegging) korting en zal dus in veel gevallen het goedkoopste zijn. Weet niet of dit alleen onder de 26 is maar dacht eigenlijk van wel.

De combinatie Nederlands kaartje (eventueel OV of kaartje met korting) tot Roosendaal - kaartje Roosendaal - Essen - Go pass (of campus kaart of Belgisch weekendretour oid) is nooit voordeliger omdat je dan twee of zelfs drie keer starttarief betaald.

Als ik straks wat oude treinkaartjes van mezelf vind (moet m'n kamer gaan opruimen) dan kan ik nog wel eens kijken of het allemaal echt klopt maar wat ik me er van herinner zit het zo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 12:06
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
De prijs van een weekendretour was in ieder geval het goedkoopste
Ik ben uiteindelijk met de auto gegaan, vanwege de niet-flexibiliteit met de trein. Ik zou 5 minuten overstaptijd hebben op Antwerpen Centraal, en 's avonds zou dat mijn laatste aansluitmogelijkheid zijn. Ik heb het er dus niet op gegokt
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-02-2009, 12:58
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Even een oud topic van mij uppen, want ik vraag mij toch af hoe je goedkoop naar België kunt reizen.

Ik heb ontdekt dat je voor 50 euro een Go Pass kunt kopen. Dus 5 euro per enkele reis in België zelf. Heerlijk

Maar hoe kom je vanuit Nederland zo goedkoop mogelijk de grens over bij een station waar je de Go Pass kunt gebruiken? (Voor mij vanaf Rotterdam CS)
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 13:07
Verwijderd
Roosendaal.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 13:12
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Even een oud topic van mij uppen, want ik vraag mij toch af hoe je goedkoop naar België kunt reizen.

Ik heb ontdekt dat je voor 50 euro een Go Pass kunt kopen. Dus 5 euro per enkele reis in België zelf. Heerlijk

Maar hoe kom je vanuit Nederland zo goedkoop mogelijk de grens over bij een station waar je de Go Pass kunt gebruiken? (Voor mij vanaf Rotterdam CS)
Heerlijk? 3 Jaar geleden kostte zo'n kaart nog €40, de afzetters.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 13:24
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb even wat rondgeneuzeld. Ik ben op het volgende gekomen:

Rotterdam CS - Roosendaal E9.60 (of 5.80 met korting)
Roosendaal - Essen (B) E5
Essen - Vielsalm E5 (normaal E20!)

Dus dan kost dat hele traject maar 20 euro? Daar kan ik in NL niet eens van naar Leeuwarden

Of is er een goedkopere optie Rotterdam - Essen, omdat ik nu twee losse kaartjes zou kopen en dus ook twee keer starttarief zou betalen? Weet iemand ook de prijs van die optie? (NS planner geeft geen internationale tarieven )
(En kost een enkeltje Roosendaal - Essen echt 5 euro?)
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 13:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Even een oud topic van mij uppen, want ik vraag mij toch af hoe je goedkoop naar België kunt reizen.
Nou, om even terug te komen op je suggestie van NS HiSpeed eerder: niet doen.

De prijzen die ze vermelden zijn met de maximale korting, maar dan moet je dus drie maanden van tevoren boeken. Hamburg maximale korting twee personen is € 70. Hamburg drie weken van tevoren boeken is € 185. Je kan dus flink bedrogen uitkomen. Bovendien loopt de wachttijd aan hun loketten (in Utrecht tenminste) op tot meerdere uren. Op slechte dagen kan het zelfs 5+ uur duren eer je aan de beurt bent.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 13:25
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Heerlijk? 3 Jaar geleden kostte zo'n kaart nog €40, de afzetters.
Je mag in heel België reizen voor maar 5 euro, niet zo klagen
Als ik in Nederland naar mijn vrienden wil in het noorden betaal ik 25 euro voor een enkeltje
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 13:26
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Nou, om even terug te komen op je suggestie van NS HiSpeed eerder: niet doen.
Hi-speed is nu toch gewoon de term van de NS voor internationaal reizen? Die indruk wekt het wel op de website.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2009, 13:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hi-speed is nu toch gewoon de term van de NS voor internationaal reizen? Die indruk wekt het wel op de website.
Yep, dat is het.

Maar goed, wie zichzelf voor een paar tientjes in het buitenland ziet, komt dus veelal bedrogen uit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 16:42
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Je mag in heel België reizen voor maar 5 euro, niet zo klagen
Als ik in Nederland naar mijn vrienden wil in het noorden betaal ik 25 euro voor een enkeltje
Ik mag dat niet meer. Binnenkort 26 jaar en dan mag je zo'n kaart niet meer gebruiken. Wel een Railpass en da's iets van een 79 euro ofzo.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 12:12
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik mag dat niet meer. Binnenkort 26 jaar en dan mag je zo'n kaart niet meer gebruiken. Wel een Railpass en da's iets van een 79 euro ofzo.
En dan mag je alsnog voor nog geen 8 euro (!!) door het hele land reizen. Echt, voerde Nederland dat maar eens in
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 15:20
Verwijderd
Citaat:
En dan mag je alsnog voor nog geen 8 euro (!!) door het hele land reizen. Echt, voerde Nederland dat maar eens in
NS OV Jaarkaart! Alleen is dat volgens mij wat duurder
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 20:04
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
NS OV Jaarkaart! Alleen is dat volgens mij wat duurder
350 euro per maand
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 20:04
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik heb even wat rondgeneuzeld. Ik ben op het volgende gekomen:

Rotterdam CS - Roosendaal E9.60 (of 5.80 met korting)
Roosendaal - Essen (B) E5
Essen - Vielsalm E5 (normaal E20!)

Dus dan kost dat hele traject maar 20 euro? Daar kan ik in NL niet eens van naar Leeuwarden

Of is er een goedkopere optie Rotterdam - Essen, omdat ik nu twee losse kaartjes zou kopen en dus ook twee keer starttarief zou betalen? Weet iemand ook de prijs van die optie? (NS planner geeft geen internationale tarieven )
(En kost een enkeltje Roosendaal - Essen echt 5 euro?)
Even terugkomend op het topic. Kan iemand het bovenstaande bevestigen?
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 03:29
Verwijderd
Nee, dat kan ik niet bevestigen. Het kan nog goedkoper als je zwartrijdt.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 17:31
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Ik zou een kaartje kopen van Rotterdam naar Essen, dan heb je maar één ticket nodig. En vanaf daar je GoPass gebruiken. Bij het kopen van het kaartje wel aangeven dat je in Nederland met korting reist.
Ik weet niet hoeveel dat kost. Een enkele reis van Roosendaal naar Essen, waarbij ik in Nederland gratis reis, kost €1,80, wellicht is het een referentiepunt.
Ohja, en als je niet gecontroleerd bent, kun je het kaartje tot twee maanden later nog gebruiken. Zie de datum die bovenaan je ticket staat.

Ik ben afgelopen zomer met de GoPass naar de Ardennen gereisd, dat is inderdaad erg goedkoop.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 17:53
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb helaas geen korting meer (of ik moet een voordeelurenkaart kopen) Maar dan zal dus een kaartje van Rotterdam - Essen de voordeligste optie zijn.
Waarom zou je dit kaartje nog tot twee maanden later kunnen gebruiken? Naar mijn weten koop je in Nederland een kaartje met datum (dus alleen die dag reizen) of een kaartje zonder datum (maar die moet je op de reisdag stempelen).
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 08:43
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling...

Ik ben wel eens naar Duitsland gereist met een NS-kaartje en bij de automaat moest ik toen aangeven vanaf wanneer hij geldig moest zijn en dan is hij twee maanden geldig.
Echter, als je hem gaat gebruiken, moet je hem wel stempelen die dag, anders reis je eigenlijk gewoon zwart.
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 13:49
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Waarom zou je dit kaartje nog tot twee maanden later kunnen gebruiken? Naar mijn weten koop je in Nederland een kaartje met datum (dus alleen die dag reizen) of een kaartje zonder datum (maar die moet je op de reisdag stempelen).
Maar als het een kaartje voor een reis naar België is, dan is 'ie twee maanden geldig. Tenzij je gecontroleerd bent. Je moet 'm dus niet zelf stempelen. Het zal inderdaad niet de bedoeling zijn, maar ze zijn daar blijkbaar niet zo strikt in als in Nederland.
En ik kan het weten, want m'n lief is Belgisch.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-03-2009, 08:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Maar als het een kaartje voor een reis naar België is, dan is 'ie twee maanden geldig. Tenzij je gecontroleerd bent. Je moet 'm dus niet zelf stempelen. Het zal inderdaad niet de bedoeling zijn, maar ze zijn daar blijkbaar niet zo strikt in als in Nederland.
En ik kan het weten, want m'n lief is Belgisch.
Je koopt een Nederlands kaartje en je reist binnen Nederland en daar heb je vrij weinig met Belgie te maken.
Het zou kunnen dat het in Belgie mag, maar in Nederland kun je er gewoon een boete voor krijgen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 14:19
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Je koopt een Nederlands kaartje en je reist binnen Nederland en daar heb je vrij weinig met Belgie te maken.
Het zou kunnen dat het in Belgie mag, maar in Nederland kun je er gewoon een boete voor krijgen.
Ja, ik snap ook wel dat het illegaal is Maar volgens mij is het ook niet eens mogelijk, want in Nederland moet je inderdaad verplicht stempelen (misschien in België niet het geval), en je reist de eerste vijftig minuten van het traject toch in Nederland.
Maar toch, als een enkeltje Rotterdam - Essen maar tien euro is, en van Essen naar bestemming maar vijf euro... dan is de trein vijftien euro en de auto aan benzine alleen al dertig euro... dan neem ik de reistijd en het ongemak maar voor lief
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 14:58
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Via Hi-speed kwam ik er achter dat een enkeltje Rotterdam - Essen (B) 9 euro kost. Jongerentarief. En zonder OV/kortingskaart korting. Een enkeltje Essen - Vielsalm (daar moet ik heen) kost met een Go Pass slechts 5 euro. Ik kom dus voor 14 euro op een bestemming 300km verderop, met een reistijd van 4,5 uur en 2x overstappen. Dat tegenover de auto, drie uur rijden plus 30 euro benzine.

Maar wat een gezoek zeg, om tarieven en mogelijkheden te vinden
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.