Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Hoe moeilijk vind jij het om een baan te vinden?
Ongeloofelijk moeilijk 12 11.11%
Best Moelijk 23 21.30%
Best Makkelijk 47 43.52%
De hele wereld wil me aanemen 26 24.07%
Aantal stemmers: 108. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2007, 11:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
marrel schreef op 16-08-2007 @ 22:57 :
Nu ben ik 19 en ook wel een beetje kieskeuriger omdat ik het bij m'n huidige werkgever best goed heb, en merk nu wel dat het moeilijker is om wat te vinden.
En dat mag best je hebt werk dus waarom zou je dan niet wat kieskeuriger zijn met werk uitkiezen het heeft geen haast.

Citaat:
Tripp schreef op 17-08-2007 @ 12:09 :
Maar weetje wat het volgens mij ook is, in mijn geval dan. Als je 19 bent of 20 zoals ik dan het je al een opleiding gedaan. Dan voel je je toch op een of andere manier toch ook waardevoller, en dan neem je minder snel een baantje aan als schoonmaker. Want schoonmaker zijn heeft niet echt een super imago. (snap ie) Toch?
Als je geen baan hebt dan kan je beter daar tijdelijk werken en van daaruit verder zoeken. Geld is op dat moment echt geld
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2007, 12:19
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 17-08-2007 @ 12:41 :

Als je geen baan hebt dan kan je beter daar tijdelijk werken en van daaruit verder zoeken. Geld is op dat moment echt geld
Ja, dat wel natuurlijk.
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 12:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tripp schreef op 17-08-2007 @ 12:09 :
Want schoonmaker zijn heeft niet echt een super imago. (snap ie) Toch?
Daarom betaald die sector ook vrij veel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 20:50
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Jemig, je moet dan wel echt een apart persoon zijn ofzo. Ik krijg heel gemakkelijk een baan, vorig jaar had ik een baan nodig, trok er een middag voor uit en kreeg een baan.

Bleek later een kutbaan te zijn en ben daar weggegaan (kutgedrag van baas), weer middagje eruit gehaald nog een baantje vond het daar niet leuk dus na testen wilde ik niet meer, daarna bij AH gesolliciteerd en aangenomen. Ik werk daar nu een jaar en sinds kort heb ik ook een oppaskindje.

Misschien ben je niet gemotiveerd genoeg?
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 20:55
MH
Avatar van MH
MH is offline
Of kijk eens op www.bijbanen.nl
Is mij ook goed bevallen. Ik werd bij mijn vorige werkgever om onzinredenen niet meer ingepland (was via uitzendbureau), dus heb ik meteen een andere baan gezocht via die site. Die middag net voor vijven nog gebeld, dag erna sollicitatieformulier opgestuurd gekregen en teruggestuurd, dag dáárna gelijk ingepland en inmiddels contract tot december
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:05
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Tripp schreef op 17-08-2007 @ 12:09 :
Maar weetje wat het volgens mij ook is, in mijn geval dan. Als je 19 bent of 20 zoals ik dan het je al een opleiding gedaan. Dan voel je je toch op een of andere manier toch ook waardevoller, en dan neem je minder snel een baantje aan als schoonmaker. Want schoonmaker zijn heeft niet echt een super imago. (snap ie) Toch?
Zeker waar. Zelfs toen ik het even een periode niet zo leuk vond ben ik niet gegaan want wat anders. Elke winkel is egienlijk een betje hetzelfde.

Momenteen zijn we trouwens op zoek naar personeel en het is echt aan de straatstenen niet aan te komen dus als het echt zo moeilijk is dan moet je denk ik naar oostbrabant ofzo pas zag ik in denbosch ook al ontelbare winkels die personeel zochten
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:18
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Citaat:
MH schreef op 20-08-2007 @ 21:55 :
Of kijk eens op www.bijbanen.nl
He, thanks. Die had ik nog niet uitgeprobeert, ik zie al wel dat ze hele leuke hebben!

Hebben jullie nog tips voor het schrijven van een sollicitatiebrief? Want als ik via internet solliciteer dan staat er vaak geen tel. nummer bij van een bedrijf. En dan heb je alleen de mogelijkheid om een brief te schrijven. Nu schrijf ik die brief wel in het net, en met Word haal ik de spellingfouten eruit. Maar de zinsopbouw in mijn zinnen is niet altijd helemaal goed......(dyslectisch he) En ik haar nooit wat van die bedrijven terug, ik krijg alleen maar: we hebben al (een geschikter) iemand gevonden. Terwijl ik wel altijd mijn best doe, en probeer om alles te vermelden van wat ze in een persoon zoeken.

Iemand nog tips.. Want soms denk ik juist dat het daaraan ligt dat ik nog geen baan heb?
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:34
MH
Avatar van MH
MH is offline
Als gewezen onbevoegd leraar durf ik je wel te zeggen dat de brieven voor de meeste bedrijven niet interessant zijn, of in elk geval minder interessant dan je c.v. Dus zorg vooral dat dat interessant is en lever het prominent bij je brief. En voor wat betreft de brief zelf: maak een gemotiveerde indruk!
Laten lezen door een ander kan trouwens helpen voor een betere formulering en zinsbouw.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 09:01
Verwijderd
Ja inderdaad, laat de brief controleren door iemand die goed is in taaldingen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 15:53
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
HET IS GELUKT!!!! Ik ben aangenomen. Super. Al die vacature's invullen is niet voor niets geweest. Het is zelf nog een leuke baan ook.

Tripp,
__________________
They say it is for the commen good.
But good, is not the same as right.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 16:48
adnil18
adnil18 is offline
Ik werk sinds kort in een massagesalon, moet welliswaar vaak naakt, maar hoef niet intiem met klanten. verdient meestal wel lekker
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 16:53
Verwijderd
Op dit moment schreeuwen ze bij de Burger Kings overal in ons land om parttime mederwerkers. Ga daar eens heen.

Zelfde verhaal bij de V&D. Daar word ik ook aangenomen binnenkort
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 16:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
adnil18 schreef op 24-08-2007 @ 17:48 :
Ik werk sinds kort in een massagesalon, moet welliswaar vaak naakt, maar hoef niet intiem met klanten. verdient meestal wel lekker
Lol, als men daarachter komt wordt de tent gesloten omdat je daarvoor een vergunning nodig hebt voor de seksindustrie, terwijl dat voor normale massagesalons niet geldt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:27
Verwijderd
Mijn vriend had zijn (absoluut niet indrukwekkende) cv op monsterboard gezet en een telecomwinkel belde hem vandaag omdat ze hem wel wilden hebben. Dus dat is ook de moeite van het proberen waard
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 19:08
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 24-08-2007 @ 17:53 :
Op dit moment schreeuwen ze bij de Burger Kings overal in ons land om parttime mederwerkers. Ga daar eens heen.

Zelfde verhaal bij de V&D. Daar word ik ook aangenomen binnenkort
en ook supermarkten schreeuwen momenteel om mensen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 08:54
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 24-08-2007 @ 20:08 :
en ook supermarkten schreeuwen momenteel om mensen.
'

ja maar daar moet je nóóit gaan werken omdat het rotwerk is en omdat het slecht betaald en omdat er totaal geen afwisseling in zit. Tenminste dat is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 10:08
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 25-08-2007 @ 09:54 :
'

ja maar daar moet je nóóit gaan werken omdat het rotwerk is en omdat het slecht betaald en omdat er totaal geen afwisseling in zit. Tenminste dat is mijn ervaring.
Ligt geheel aan je eigen inzet. Zit er 7 jaar begonnen als vulploegmedewerker en inmiddels teamleider. Dat het salaris niet echt super hoog is (zeker als je begint, want ik klaag niet over wat ik verdien) beaam ik wel maar als je werk wilt kan je van daaruit altijd verder gaan zoeken.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 18:11
MH
Avatar van MH
MH is offline
Idd, je moet ergens beginnen. Daarnaast is er toch wel een verschil tussen het personeelsbeleid bij AH of bij Aldi...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 19:45
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MH schreef op 25-08-2007 @ 19:11 :
Idd, je moet ergens beginnen. Daarnaast is er toch wel een verschil tussen het personeelsbeleid bij AH of bij Aldi...
Jah we zullen het maar niet over Aldi hebben over het algemeen nee.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 14:29
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-08-2007 @ 19:27 :
Mijn vriend had zijn (absoluut niet indrukwekkende) cv op monsterboard gezet en een telecomwinkel belde hem vandaag omdat ze hem wel wilden hebben. Dus dat is ook de moeite van het proberen waard
Voor de zomer ben ik gestopt met mijn studie. Na een redelijk rommelige 'zomervakantie' met steeds even weg, even thuis en dan weer even weg ben ik nu op zoek naar een leuke fulltime baan.
Mijn (ook niet heel indrukwekkende) CV heeft 2 dagen op Monsterboard gestaan voordat ik werd gebeld (afgelopen vrijdag). Morgen ochtend mag ik op gesprek. Wordt dat niets, dan kan ik vanaf 3 september vier weken lang uitzendwerk doen wat redelijk betaald en heb ik lekker tijd om verder te zoeken. Ook dat uitzendwerk werd me binnen 3 dagen aangeboden. Ondanks dat ik nog wat kieskeurig ben m.b.t. het werk. Ik heb namelijk niet veel haast, ik kan bij mijn huidige bijbaan namelijk ook meteen full-time aan de slag (verdient alleen niet zo goed, vandaar dat ik wat anders zoek)

Ik blijf dus bij wat ik een tijd geleden voor de enquete heb ingevuld: Werk is best makkelijk te vinden, als je het zelf goed aanpakt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 10:02
E.J.
E.J. is offline
Ivo heeft helemaal gelijk, er zijn inmiddels ook meer dan genoeg sites waar je je cv kan plaatsen of zelf kan zoeken naar een leuke baan, zoals in het voorbeeld van Ivo Monsterboard, StudentenWerk, ScholierenWerk etc. etc. het houdt niet op

De moeite wordt voor je weggenomen dus als je zegt dat je niks kan vinden, dan zoek je niet hard genoeg
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 13:46
Ivo
Ivo is offline
En inmiddels heb ik nog een aanbod gehad, wederom via monsterboard. Hoewel ik over het eerste aanbod veel enthousiaster ben, dus nog even duimen dat ik daar op een 2e gesprek mag komen en ik er een redelijk salaris uit kan halen . Het eerste gesprek was voor mijn gevoel in elk geval positief.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 11:47
wouterkolk
wouterkolk is offline
Citaat:
Als je goed kunt voetballen, veel trainen. Misschien kun je net als ik in mijn gouden dagen nog wel een mooie transfer bedingen. Een 16 jarige bij bijvoorbeeld Arsenal verdient al gauw een ton per jaar. Dáár kun je tevreden mee zijn. Ik verdiende overigens amper het gros daarvan in oude pietermannen, maar niettemin een bedrag om tevreden over te zijn
FC Emmen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied? #97
Verwijderd
500 26-04-2009 12:06
Werk, Geld & Recht zak/kleed geld
bob_vitesse
162 02-12-2005 11:52
Liefde & Relatie Afknappers...
bracelance
195 25-11-2004 21:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.