Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2016, 17:11
mentalmess
mentalmess is offline
Hoi,

Op dit moment doe ik 4 mavo en ik ben van plan om hierna door te stromen naar 4 havo, natuurlijk is het nog niet zeker of ik wel naar de havo kan want mijn examenresultaten moeten ook voldoende zijn. Zelf sta ik nu een 7,7 gemiddeld voor al mijn vakken en om naar de havo te gaan moet je een 6,8 gemiddeld staan dus ik denk dat dat wel goed komt.

Als ik havo ga doen weet ik al zeker dat ik het profiel Economie & Maatschappij ga kiezen met de volgende vakken :
- Nl, Eng, Ckv, Ma, Gym, Lb en Lob (verplicht)
- Geschiedenis en Economie (verplicht bij E&M)
- Wiskunde B
- Maatschappijwetenschappen
- Muziek of Filosofie

Muziek en Filosofie zijn keuzevakken en dit is juist het probleem want ik kan echt niet kiezen. Ik vind muziek echt heel erg leuk behalve de theorie en filosofie vind ik erg interessant. Dus ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen.. Er is een mogelijkheid om een extra vak te kiezen dus dan kan ik beide vakken doen maar dan moet ik een 7 gemiddeld staan voor de CE-vakken en ik weet niet zeker of dat gaat lukken. Ook denk ik dat een extra vak een beetje te veel voor mij wordt. Dus ik vroeg mij af of iemand hier een van deze vakken heeft gekozen en mij kan vertellen wat hun ervaring ermee is en waarvoor het nuttig kan zijn etc. Hoe filosofie/muziek jullie bevalt, krijg je veel stof die moeilijk is? Is het vak zelf lastig? Is het makkelijk om er een voldoende voor te staan zonder dat je je moet uitsloven, natuurlijk ga ik er wel wat aan doen xp. Ook wil ik weten wat jullie denken dat het handigst is. Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2016, 14:37
wolf_Mnk
Avatar van wolf_Mnk
wolf_Mnk is offline
Hoi
Zelf ben ik ook van mavo naar havo gegaan, en het is wel echt een groot verschil in de hoeveelheid huiswerk. Of het handig is om zowel filosofie als muziek te kiezen hangt er een beetje vanaf of je die twee vakken moeilijk of makkelijk vind. Bij ons op school hoef je bijna niets te doen voor die vakken, maar de inhoud verschilt een beetje per school.

Dus mijn tip is, kijk nog eens goed wat die twee vakken bij jou op school inhouden en kijk of je ze makkelijk vind of niet.

ik hoop dat je eruit komt, veel succes!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2016, 15:17
Verwijderd
Heb je de mogelijkheid om ze eerst allebei te doen, en dan in bv de kerstvakantie één te laten vallen als het toch te veel werk is? Dan kun je nog even uitproberen wat je leuker vindt.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2016, 17:35
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik vind muziek echt heel erg leuk behalve de theorie en filosofie vind ik erg interessant.
Muziek als eindexamenvak kan behoorlijk theoretisch zijn, mede afhankelijk van je school. Misschien eens over hebben met de muziekdocent(en) die les geeft in de bovenbouw?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profielkeuze HAVO 4 CM/EM of NG
flashingst
2 14-06-2012 19:11
De Kantine Perdition Saaity 571 12+editie
Verwijderd
500 06-04-2009 18:09
Algemene schoolzaken niveau VWO (op mijn school) om te huilen?
Sanctus
124 17-06-2006 15:39
Algemene schoolzaken Profielen na 2007: Een verbetering?
X_Mariet_X
187 05-04-2006 18:24
De Kantine Tribute to Quiana: Control C en ook Control V
hasseltboy
500 28-07-2005 22:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.