Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2008, 10:45
Psycholord
Psycholord is offline
hello iedereen, ik heb dus het voglende probleem. Al meer dan een maandje geleden heb ik iets besteld via een site, geld over gemaakt maar tot nu toe nog niks gehoord. Ik heb al meerdere malen gecontroleerd of ik op de goede rekening heb overgemaakt, maar die klopt echter wel. Ik heb al meerdere emails en telefoon gepleegd maar geen reactie altijd. Ik vroeg me af wat ik in dit geval kan doen?

Bij voorbaat dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2008, 13:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Les 1: op internet betaal je niet, nooit, op voorhand, tenzij je een keiharde garantie hebt dat je je geld terug kunt halen (niet krijgen dus, halen).

Verder hangt het er vanaf. Bij een klein bedrijf werkt telefoonterreur altijd, bij particulieren soms ook wel. 's morgens, 's middags en 's avonds beleefd bellen of ze de bestelling al verzonden hebben en dat volhouden totdat ze dat doen verricht vaak wonderen bij uitstellers en chaoten. Moedwillig kwaadwillenden vang je er echter niet mee.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 09:22
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
wat heb je dan besteld en waar of bij wie?
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 16:43
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
Als je iets bestelt bij een webwinkel zijn er speciale regels van toepassing. Op grond van de wet geldt bij koop via internet een maximale levertermijn van dertig dagen, tenzij er een andere levertermijn is afgesproken. De verkoper is dus verplicht om binnen deze termijn het bestelde product te leveren. Je schrijft dat er inmiddels meer dan een maand verstreken is. We gaan er vanuit dat je geen andere (langere) levertermijn hebt afgesproken. Je hebt nu het recht om de overeenkomst direct te ontbinden en je (aan)betaling terug te vragen.

Je hoeft de verkoper na het verstrijken van de maximale levertermijn dus niet nogmaals in de gelegenheid te stellen om de overeenkomst na te komen, wat wel het geval zou zijn als de verkoper geen webwinkel, maar particulier is.

Uit je verhaal blijkt dat je met een praktisch probleem zit; je kunt geen contact krijgen met de verkoper. Wij adviseren je schriftelijk (aangetekend) je klacht bij de verkoper neer te leggen. Als je de overeenkomst wilt ontbinden kun je de verkoper een termijn stellen waarbinnen het geld op je rekening moet staan, bijvoorbeeld een redelijke termijn van twee weken. Je kunt dan in de brief ook aangeven wat er gebeurt als het geld binnen die termijn niet op je rekening staat; de extra kosten die je (eventueel) moet maken om alsnog je recht te halen, op hem verhalen. Het kan zijn dat de verkoper is aangesloten bij Thuiswinkel.org. In dat geval kun je, nadat je de klacht schriftelijk bij de verkoper hebt neergelegd en nog steeds geen oplossing hebt, de klacht voorleggen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Voor meer informatie over de voorwaarden en procedure kun je kijken op www.geschillencommissie.nl.

Meer informatie over je rechten bij kopen op afstand vind je op ConsuWijzer.nl:
ConsuWijzer - Kopen op afstand
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 00:52
koos20
koos20 is offline
Welke site was dat?

als je iets koopt online is meestal eerst betalen dan versturen ze het, wel irritant dat er dan altijd van die lui tusse zitten die het niet sturen.
zelf nog nooit meegemaakt maar eens komt de 1e keer uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 16:17
Psycholord
Psycholord is offline
een gitaartje bij http://www.musicstore.de

normaal koop ik bij een andere duits muziek instrumenten bedrijf en dat is altijd goed gegaan

ik vroeg me af... kan me bank niet iets voor mij doen? bijv. contact opnemen met de rekening houder? want ben wel zo beetje na tig telefoon en reply loze emails

Laatst gewijzigd op 01-04-2008 om 16:49.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 19:57
koos20
koos20 is offline
Die kunnen voorzover ik weet dan, niets voor je doen.
ander verhaal is als het via automatische incasso gaat. (die kan je dan blokkeren, krijg je geld terug)
dit had ik gedaan na een afspraak opschool jaren geleden, ik zou 400euro betalen voor een niet afgeronde opleiding... ging er vrolijk 800 af. dus terug met de poen, en alsnog 400 betaald.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 14:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Er zal toch wel een Duitse consumentenbond zijn die dergelijke dingen aanpakt?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 01:15
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
hello iedereen, ik heb dus het voglende probleem. Al meer dan een maandje geleden heb ik iets besteld via een site, geld over gemaakt maar tot nu toe nog niks gehoord.
Die pech heb ik (tot nu toe) nog nooit gehad, heb maandag 31 maart een nieuwe GPS via het internet besteld (en vooraf betaald 318 €) en woensdag 2 april keurig met een koerier gekregen.

Verkoper (winkel)

Ik
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 08:02
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
Als je te maken hebt met een Duitse webwinkel, welke is ingericht om ook op de Nederlandse markt te verkopen kun je een beroep doen op Nederlandse wetgeving. Het advies wat wij hiervoor gegeven hebben verandert daardoor niet. Echter, recht hebben is soms iets anders dan recht krijgen. En omdat het een Duitse webwinkel betreft, zal de kans gering zijn dat deze winkel is aangesloten bij de Thuiswinkelorganisatie, waardoor de Geschillencommissie waarschijnlijk geen optie is. Je kunt dat natuurlijk nog even nagaan.

Je kunt ook informeren bij het Europees Consumenten Centrum (ECC) over de mogelijkheden om dit soort klachten bij een Duitse consumentenorganisatie neer te leggen. Het ECC maakt deel uit van het netwerk van Europese Consumenten Centra (ECC-net). Dit is een EU-breed netwerk, waarbij de volgende landen zijn aangesloten: België, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Tsjechië, IJsland en Zweden. In Nederland is het ECC tot stand gekomen met steun van het Ministerie van Justitie en ondergebracht bij het Juridisch Loket.

Contact
Europees Consumenten Centrum
p/o Stichting Consumenten Informatie Punt
Postbus 487
3500 AL Utrecht

(T) 033 - 4699021
http://www.eccnl.eu/
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 14:20
Psycholord
Psycholord is offline
ok ik heb dus klacht brief opgestuurd en met bank afschriften en uitgeprint emails als bewijst dat betaald heb, en dat ik graag het geld zo snel mogelijk terug gestort wilt hebben. En vandaag kreeg ik op eens mailtje dat ze geld hebben ontvangen en de bestelling heb opgestuurd(na 3 maanden en nooit gereageert op me mailtje). Aan de ene kant ben ik wel blij dat ik niet geld heb verspilt, maar aan andere vind ik het wel k** service dat ze doen alsof niks gebeurt en niet eens excuses aanbieden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Problemen met ADSL van Zonnet.
Verwijderd
12 25-12-2004 11:02
Werk, Geld & Recht Mogelijkheid tot vergoeding?
Balance
19 17-02-2004 19:54
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.