Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2006, 07:06
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Hai allen

Spieren hebben tijd nodig om zich te herstellen van een inspanning. Nou vroeg ik mij af: hoe lang moet je wachten tussen twee series opdrukken? En ten tweede: in trainingsschema's op internet kom vaak tegen dat je twee keer achter elkaar een serie moet doen van één of andere oefening. Hoe vaak is het zinvol om een serie kort achter elkaar te herhalen?

Voorbeeldje, stel ik zou 30 keer kunnen opdrukken. Heeft het volgende dan zin:
Dagelijks:
's ochtends:
-30 keer
-1 minuut rust
-weer 30 keer

's avonds:
-30 keer
-1 minuut rust
- weer 30 keer

En ten derde, maakt het uit of je bijv. precies één minuut rust neemt?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 08:10
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline



bij herstel bedoelen ze dus dat je mins 24 uur moet wachten na een serie van oefeningen vooraleer je dezelfde spieren opnieuw traint.
Maar ik denk niet dat van oprukken echt hard moet herstellen dus kan je eigenlijk gerust 's morgens en 's avonds oprukken tot je er bij neer valt.

Pauze: 1 min à 90 sec is voldoende
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 14:15
Vip3r
Vip3r is offline
Ik zou 2min rust nemen ertussen. Scheelt nogal wat voor je ATP om te herstellen.

Verder zou ik niet gaan opdrukken, maar gewoon met gewichten beginnen. Ik weet niet wat je doel is?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 23:19
Verwijderd
30 keer is nogal wat als je nog niet echt getrainde armspieren hebt
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 14:20
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
opdrukken zou ik om de dag doen, geen twee dagen achter elkaar.
en dan gewoon alleen 's ochtends of alleen 's avonds. bijvoorbeeld
4 setjes van30 (of totdat je niet meer kan)
week later 4x35

en afwisselen met je positie van je handen/armen. bijvoorbeeld dag1: handen schouderbreedte, ellebogen langs je lichaam (nadruk op triceps)
dag 3: ellebogen naar buiten, handen 15 centimeter wijder dan schouderbreedte (nadruk op borstspier)
dag5: driehoek vormen met je wijsvingers en duimen, ellebogen naar buiten. (nadruk op voorkant schouder)

verder kun je je voeten of handen op een verhoging zetten om verschillende banen van je borstspier te benadrukken.

zorg iig dat je progressief traint, dwz week 1 alle setjes 20 keer, week 2 alle setjes 25 keer etc...

rustperiodes zijn niet echt heel belangrijk, ook hier geldt afwisseling is het beste. als je op een gegeven moment niet vooruitgaat kun je kiezen om korter te rusten en kleinere setjes te doen. norm is een nieuw setje als je hartslag op ongeveer 120 zit. ik begin meestal gewoon als ik voor mn gevoel genoeg uitgerust ben
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ

Laatst gewijzigd op 12-11-2006 om 14:25.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 18:10
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
De Super slow methode

Een onderzoek in februari 2003 door de Human Studies Department University of Alabama at Birmingham naar fitness toonde aan dat super low training beter is dan de traditionele manier van snelle training. Er werden twee groepen getest, eentje met de traditionele aanpak en de andere met super slow-methode. De langzamere methode maakte meer spierweefsel aan. Bij het tillen van gewichten werd door de conventionele groep een gewicht elke 2 seconden opgetild met een totaal van 12 keer, terwijl de trage groep het elke keer na 10 seconden deed in slechts 5 herhalingen. Het neerlaten van de gewichten deden beide groepen in 4 seconden.


De super slow-groep deed het programma slechts een keer per week voor 30 minuten, terwijl de traditionele groep 2 tot 3 keer per week 30 minuten oefende. De tradionele groep verbruikte 45 procent meer energie dan de super slow-groep. De super slow-groep had bovendien meer uithoudingsvermogen om door te gaan met het liften, dan de snellere groep.


Toch besloot 95 procent van de super slow-groep niet voor de slow-methode te kiezen, ondanks het goede resultaat. Dat bewijst dat zij in feite al zo geconditioneerd zijn in snellere en heftiger training dat zij het tragere maar niets vinden. Dit idee is inherent aan de jachtige maatschappij. Het betekent dat er ook nog een mentale omslag nodig is om tot een rustiger aanpak te komen Dr. Joseph Mercola wijst er op, dat de super slow-methode niet nieuw is omdat het in 70-er door Ken Hutchins jaren al is ontdekt, toen hij hiermee goede resultaten behaalde bij mensen met osteoporose.


http://www.jankraak-taichitao.nl/con...pagina_id=1012

__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 22:20
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 12-11-2006 @ 00:19 :
30 keer is nogal wat als je nog niet echt getrainde armspieren hebt
Borstspieren
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 21:16
squat
squat is offline
Opdrukken is altijd zinloos.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 21:26
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
squat schreef op 16-11-2006 @ 22:16 :
Opdrukken is altijd zinloos.
Onzin.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 22:16
Ndimension
Ndimension is offline
De ene geweldige onderbouwing na de andere.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.