Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2006, 23:23
Verwijderd
Ik ga redelijk regelmatig fietsen, niet op een racefiets maar wel een dihybride sportfiets. Ik doe dan gemiddeld van 50 tot 100 km. Maar als ik een tijd gefietst heb krijg ik echt last van mijn knieen en vooral de rechter. Het voelt als gewrichtpijn maar ik heb er ook niet echt verstand van.


Iemand een idee hoe dit komt? Zou het voorkomen kunnen worden door de fiets te verstellen of een andere houding of zo?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 15:43
Bottleneck
Bottleneck is offline
Laat je eens opmeten en goed op de fiets zetten, dit kan prijzig zijn maar helpt wel! Je houding op de fiets is zooo belangrijk! Ik heb ooit door een schoenplaatje wat 2 mm verkeerd onder mn schoen stond een overbelasting in mn knie getrapt tijdens de Amstel Gold Race 150 km. Het is echt mm-werk
__________________
Tot de volgende post!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 17:40
Verwijderd
Ik heb dat ook wel eens na lang fietsen, tegen de wind in, in de derde versnelling (ik heb er drie). Wat ik daarmee wil zeggen: misschien trap je te zwaar? Een lichte versnelling is dan beter

En het is inderdaad altijd goed om je zadel en stuur op precies de goede hoogte in te stellen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 18:09
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
ligt aan de fiets in ieder geval, ik heb het zelf ook en een mattie van me ook.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 21:04
Verwijderd
ik heb 24 versnellingen en op zich heeft de jongen van de fietsenwinkel hem naar mijn hoogte ingesteld.. maarja of die er nou zoveel verstand van heeft weet ik ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 21:07
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
ik had daar ook altijd last van na het fietsen (gewoon naar school fietsen bijvoorbeeld), maar bij mij komt het omdat ik geen of niet genoeg kraakbeen tussen mn knieschijf en mn been heb ofzo (zegt de dokter en hij zegt ook dat er niks aan te doen is) maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn bij jou...maar ik dacht ik meld het even
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 07:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
dark princess schreef op 12-11-2006 @ 22:07 :
ik had daar ook altijd last van na het fietsen (gewoon naar school fietsen bijvoorbeeld), maar bij mij komt het omdat ik geen of niet genoeg kraakbeen tussen mn knieschijf en mn been heb ofzo (zegt de dokter en hij zegt ook dat er niks aan te doen is) maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn bij jou...maar ik dacht ik meld het even
Same here.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 07:39
Verwijderd
Misschien val je wel telkens zonder 't te merken van je fiets
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 08:59
Gevederde
Gevederde is offline
Komt dat niet doordat je je fiets in een te zware versnelling hebt als je fietst? Ik fietste zelf eerst ook altijd in een te zware versnelling en kreeg daar last van in mijn knieen. Het kan natuurlijk ook gewoon door overbelasting komen of verkeerde afstand tussen stuur en zadel.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:04
Amon Din
Avatar van Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 13-11-2006 @ 08:39 :
Misschien val je wel telkens zonder 't te merken van je fiets
z0mg x')
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 14:03
Yaris
Yaris is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 12-11-2006 @ 00:23 :
Ik ga redelijk regelmatig fietsen, niet op een racefiets maar wel een dihybride sportfiets. Ik doe dan gemiddeld van 50 tot 100 km. Maar als ik een tijd gefietst heb krijg ik echt last van mijn knieen en vooral de rechter. Het voelt als gewrichtpijn maar ik heb er ook niet echt verstand van.


Iemand een idee hoe dit komt? Zou het voorkomen kunnen worden door de fiets te verstellen of een andere houding of zo?
Het kan zijn dat je knieschijf wordt scheefgetrokken waardoor het niet lekker aanvoelt. 1 van de spieren is sterker geworden dan de ander waardoor je knieschijf naar links of naar rechts wordt getrokken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 23:17
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik heb dat ook ja, maar bij mij komt het volgens mijn fysiotherapeut omdat mijn rugspieren zo verkrampt zijn dat mijn lanbge zenuwbanen overspannen zijn. En daardoor zou mijn knieschijf minder flexibel kunnen bewegen nu ofzo... Anyway, als het blijft, laat je ff door evrwijzen naar een fysiotherapeut, want ik ga echt best heel hard vooruit sinds ik bij die gast ben begonnen.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 12:22
Guinevere03
Avatar van Guinevere03
Guinevere03 is offline
Ik krijg ook last van mijn knieën na het fietsen, maar ook als ik bijvoorbeeld lang moet zitten. Bij mij zou dit komen omdat het kraakbeen in m'n knieën ruw is, volgens de huisarts. Mijn knieën knakken ook erg vaak en soms lijkt het alsof mijn knieschijf even blijft 'hangen'. Ik heb geen idee of dit vergelijkbaar is met waar jij last van hebt, maar misschien kun je er wat mee
__________________
if (value == 0) return value; else return 0;
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Gebroken knieschijf (revalidatie)
Arend22
3 03-05-2007 09:42
Lichaam & Gezondheid Hier nog meer mensen met Osgood Schlatter???
jesjah
4 19-01-2004 18:49
Verhalen & Gedichten QuaTro by Q-Wi-Q
Q-Wi-Q
3 06-08-2001 22:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.