Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2010, 20:18
LRS.
LRS. is offline
oke, dit staat dus echt heel erg in het verkeerde forum maarja, ik weet niet waar die anders moet?

is het normaal, dat ik een kinderwens heb terwijl ik 15 ben?
ik denk hier eigenlijk best wel veel overna enzo :$, en het lijkt me geweldig om een kindje te hebben. ook heb ik bijna een relatie met iemand die echt serieus lijkt, en stiekem fantaseer ik hierover.

is het normaal?
kan ik over een tijdje mijn wens aan haar vertellen? (zij is ook 15).

moet ik er uberhaupt wel aan beginnen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2010, 20:23
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Psychologie, zou ik zo zeggen.

Ik zou er mee wachten als ik jou was. Het is in het algemeen veel zwaarder dan je kunt inschatten, ook al lijkt het nog zo leuk. Op je 15e heb je vaak nog niet dergelijke serieuze relaties dat je samen een kind op kunt voeden. En daarnaast... gun jezelf ook nog een beetje een leven. Als je eenmaal een kind hebt kun je het voor een groot deel wel vergeten om dingen voor jezelf te doen.

Dus nee, het is niet raar, maar ik zou er toch nog een aantal jaar mee wachten als ik jou was..
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 20:31
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Als jongen wel opvallend, ja. Alhoewel ik het ook wel in zekere zin heb; Maar meer een kinderwens als in "over 15 jaar hoop ik toch minstens één keer vader te zijn geworden."

Op je vijftiende is in ieder geval erg onverstandig. Een kind is geen stuk speelgoed, je moet uitgaan van het kind en niet van jou behoeftes voor een nieuw speeltje, sorry dat ik het zo uitdruk. Ik denk niet dat je er vanuit het perspectief van het kind over hebt nagedacht, maar dat moet je wel doen. Een 15-jarige die een goede vader zou zijn is een utopie.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 20:40
Verwijderd
Ik verplaats dit topic maar naar Liefde & Relatie, want ik denk dat-ie daar beter tot z'n recht komt.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 20:51
jjohan
Avatar van jjohan
jjohan is offline
Ik heb soms het zelfde, maar ik raad je aan nog even minstens 5 jaar te wachten met kinderen krijgen.
verder of je het haar moet vertellen... ik durf echt niet te zeggen hoe ze zou kunnen reageren.
__________________
Wat kijk jij nou?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 20:59
Verwijderd
Ik had dat ook al heel sterk rond mijn 15/16de, maar het is echt beter om te wachten tot je dat kindje een wat solidere basis te bieden hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 21:24
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
2 weken geleden had je een relatie puur voor de seks en nu wil je een kind met haar?
Ik zou nog maar even wachten met haar vertellen dat je een kind van dr wil, en nog wat langer vordat je er aan begint.
Een kind van 15 hoort in mijn ogen echt nog lang geen kind te hebbe. maak je school af ga studeren. En als je later volwassen bent een baan hebt en een kind kan onderhouden en een basis geven dan kun je daar serieus over gaan nadenken
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 21:26
Sargeant sarcsm
Avatar van Sargeant sarcsm
Sargeant sarcsm is offline
Een kind op je 15e? Slecht idee.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 22:10
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat al gezegd is, je moet geen kinderen hebben op je 15e, dan ben je zelf nog niet volwassen genoeg om er eentje op te voeden. Dat moet je ook niet op je vriendin leggen want ook al lijkt ze serieus is ze misschien serieus op het niveau van een 15jarige. Een kinderwens ligt toch wel wat verder dan dat. Misschien kan je beter een hond ofzo nemen?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 23:48
Verwijderd
gewoon doen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 13:50
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Volgens mij wil de ts niet een kind op dit moment? Maar ik kan het verkeerd gelezen hebben natuurlijk

Wat mij betreft vind ik het wel mooi dat je zo jong al over dat soort zaken nadenkt. Alleen zoals al gezegd is moet je een kinderwens wel vanuit meerdere perspectieven bekijken, niet alleen hoe 'leuk' (wat behoorlijk relatief is ) het voor jou is/kan zijn.
Met het koesteren van zo'n wens is niks mis. Of fantaseren erover. En ik denk dat als je al n redelijk serieuze relatie hebt je best leuke gesprekken met je vriendin erover kan hebben. Alleen moet je je wel realiseren dat het echt tot uitvoering brengen van zo'n wens gekkenwerk is op je 15e. Wacht 5 jaar en zie of je er dan nog hetzelfde over denkt. Tot die tijd; fantaseer er lekker over en ga oppassen in de buurt, misschien kom je dan al weer veel sneller terug van je wens
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 19:29
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dit was vandaag nog op Dr. Phil trouwens. Een meisje ging onder begeleiding van de moeder een dag voor 4 kinderen zorgen. Dat viel haar ook flink tegen. Misschien moet je dat eens proberen om te ervaren hoe het echt is om voor kinderen te moeten zorgen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 20:39
LRS.
LRS. is offline
ik heb het ook niet over 4 kinderen :$.

laatst had ik het erover met een vriendin van me die ik best wel leuk vind. we hebben nu een tijdje en hebben het erover gehad. zij wil het ook al best wel lang.

maar dus niet doen ?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 20:41
Verwijderd
Citaat:

maar dus niet doen ?
seriously... Gast, wat denk jij nu? Heb je een kind ook maar iets te bieden, buiten een hormonaal aangedreven, puberleven? Je zit nog op school, denk je werkelijk van het minimum jeugdloon jezelf, een hut en een kind te kunnen betalen?

Leer eerst eens voor jezelf zorgen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 21:27
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Een kind willen hebben is een ding, dat willen er wel meer. Een kind krijgen is iets heel anders. Een kind is niet als een stoel van goh die wil ik hebben, zullen we hem nemen?

Een kind enkel willen hebben is egoistisch. Een kind krijgen draait in feite alleen maar om het kind en zijn behoeftes. Het moet gevoed, gekleed, liefgehad en weet ik het wat worden. Je moet er mee naar de dokter, verhaaltjes vertellen etc. Dat kost naast veel tijd ook heel veel geld.

Een kind heeft duidelijkheid nodig, waarschijnlijk zijn er nog genoeg vragen waar je zelf het antwoord niet op weet. Een kind heeft structuur nodig zodat het precies begrijpt wat het kan verwachten. Volwassenen van dertig kunnen dit al vaak niet bieden, laat staan iemand van jouw leeftijd.

Ikzelf ben 20 en wil honderd procent zeker later een kind, maar ik ben nu op dit moment absoluut niet in staat tot het opvoeden van een kind. Namelijk mijn rugzakje met levenservaring is niet voldoende om een kind mee groot te kunnen brengen. Een kind op de wereld brengen is een immens grote verantwoordelijkheid. Die kan jij nu nog niet dragen want je bent zelf een kind.

Maar wat ik me meer afvraag, wat is het precies wat je zo fijn lijkt aan het hebben van een kind? Had je dit gevoel al voordat je je vriendin leerde kennen, of is dat gegroeid sinds je met haar hebt? Is het een soort uitting van de liefde die je voor je vriendin voelt? Of wat is het precies wat je zo aantrekt in dit idee?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 07:40
LRS.
LRS. is offline
Citaat:
Maar wat ik me meer afvraag, wat is het precies wat je zo fijn lijkt aan het hebben van een kind? Had je dit gevoel al voordat je je vriendin leerde kennen, of is dat gegroeid sinds je met haar hebt? Is het een soort uitting van de liefde die je voor je vriendin voelt? Of wat is het precies wat je zo aantrekt in dit idee?
Dat had ik al voor ik haar leerde kennen, maar is inderdaad meer gegroeit toen ik haar leerde kennen en het er met haar over had. Maar ik heb verder geen idee waarom het mij zo mooi lijkt. Ik zie het ook niet als een of ander speeltje waar bijna iedereen het over heeft. Toch geloof ik met hulp van mijn ouders, een kindje alles te kunnen bieden wat hij/zei van me verlangt.

Maar zoiets gaat waarschijnlijk niet, met school (havo) enzovoorts..
Bedankt iedereen voor de goede hulp.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 11:33
kv-user
kv-user is offline
Citaat:
Toch geloof ik met hulp van mijn ouders, een kindje alles te kunnen bieden wat hij/zei van me verlangt.
En je ouders keuren dit niet af?!?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Dat had ik al voor ik haar leerde kennen, maar is inderdaad meer gegroeit toen ik haar leerde kennen en het er met haar over had. Maar ik heb verder geen idee waarom het mij zo mooi lijkt. Ik zie het ook niet als een of ander speeltje waar bijna iedereen het over heeft. Toch geloof ik met hulp van mijn ouders, een kindje alles te kunnen bieden wat hij/zei van me verlangt.

Maar zoiets gaat waarschijnlijk niet, met school (havo) enzovoorts..
Bedankt iedereen voor de goede hulp.
wrong again...

je ouders moeten helemaal geen hulp hoeven bieden. Hoe kun je nu voor iemand zorgen, als je nog niet eens voor jezelf kan zorgen.

hoezo plaat voor je kop...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-04-2010, 13:32
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Dat had ik al voor ik haar leerde kennen, maar is inderdaad meer gegroeit toen ik haar leerde kennen en het er met haar over had. Maar ik heb verder geen idee waarom het mij zo mooi lijkt. Ik zie het ook niet als een of ander speeltje waar bijna iedereen het over heeft. Toch geloof ik met hulp van mijn ouders, een kindje alles te kunnen bieden wat hij/zei van me verlangt.

Maar zoiets gaat waarschijnlijk niet, met school (havo) enzovoorts..
Bedankt iedereen voor de goede hulp.
Eh... Dus jij gelooft dat met hulp van jou ouders je een kind alles kunt bieden wat hij/zij van je verlangt? Hoe zit het met het hebben van een ouder die voor het kind kan zorgen? Wil je je ouders de vele tienduizenden euros die een kind gaat kosten laten betalen? Klinkt als verantwoordelijkheid van je afschuiven. Je kunt nog niet eens voor je zelf zorgen. Je bent nog niet zelfstandig. Je bent nog niet in staat een kind op te voeden. Als je zelf helemaal zelfstandig bent kun je er pas over na gaan denken. Nu moet je het maar houden op een toekomstdroom.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 14:57
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Kinderwens of denken dat je ooit papa wilt worden is iets anders, Ik wist ook al rond mijn 16e dat ik heel graag ooit papa wil worden ,maar ik ben dit niet van plan voor midden-end 20ér jaren.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 15:26
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Al zou je nu je ouders strikken voor het geld van een kind verzorgen, de tijd die er ing aat zitten een band te krijgen en het kind op te voeden heb je ook niet, want je zit op school. En die MOET je dan wel afmaken want anders kan je NOOIT genoeg geld verdienen voor je kinderen.
Wat ik er van hoor heb je n beetje n verwrongen beeld van de realiteit wat betreft kinderen/opvoeding/onderhoud etc.
Of wilde je je vriendin dan dwingen thuis te blijven zodat ze voor het kind kan zorgen maar haar eigen opleiding neit kan afmaken? Ook n beetje naief he..
Serieus, ga alsjeblieft ergens n weekje met n jong gezin meedraaien. En houd daar ook het huishoudboekje/kostenboekje bij. Je bent er zo van terug
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 16:15
Verwijderd
Is het normaal: het is niet gebruikelijk, maar het komt vaker voor. 15jarigen hebben eerder een uitgestelde kinderwens ("ooit wil ik kinderen") dan een directe.
Ik denk dat je toekomstige vriendin ervan schrikt als je zegt dat je NU kinderen zou willen, maar je kunt natuurlijk wel zeggen dat je graag een jonge vader zou worden.

En moet je er uberhaupt wel nu aan beginnen: nee, natuurlijk niet. Maak eerst maar eens je middelbare school af.
Wat je wel alvast kunt doen, is oppassen bij kinderen uit de buurt. Dat is nog een leuk bijbaantje ook
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 17:03
Verwijderd
Ik had ook heel vroeg een kinderwens, maar ik vind dat bewust aan kinderen beginnen iets is dat je pas moet doen als je zelf (met je partner) in staat bent voor dat kind/die kinderen te zorgen (zowel op emotioneel als op materieel gebied). Een wens hebben kan en mag, maar mbt die wens realiseren is mijn mening dus niet doen als je pas 15 bent, nog op school zit, nog bij je ouders woont, onvoldoende eigen inkomen hebt, een relatie hebt die 'serieus lijkt', enzovoorts.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 17:17
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik had ook heel vroeg een kinderwens, maar ik vind dat bewust aan kinderen beginnen iets is dat je pas moet doen als je zelf (met je partner) in staat bent voor dat kind/die kinderen te zorgen (zowel op emotioneel als op materieel gebied). Een wens hebben kan en mag, maar mbt die wens realiseren is mijn mening dus niet doen als je pas 15 bent, nog op school zit, nog bij je ouders woont, onvoldoende eigen inkomen hebt, een relatie hebt die 'serieus lijkt', enzovoorts.
eens!

ik had ook al een kinderwens toen ik vijftien, zestien jaar was, en die wens kan wel bepalend zijn bijvoorbeeld bij een partnerkeuze: als je (nu) een vriendin hebt die zegt NOOIT kinderen te willen kan je nu al veilig stellen dat het tussen jullie niet eeuwig zal blijven werken, was bij mij ook zo, dat was ook één van de redenen waarom ik op m'n achttien een lange relatie heb verbroken. het was dus wel goed dat ik al jong besefte dat ik die wens had, en dat die ook heel diep zat, maar ik wist ook wel héél héél goed dat het op dat moment ab-so-luut geen goed idee was om die wens ook al tot uitvoering te brengen. als je op je zestien een tattoo laat zetten en je krijgt er twee jaar later spijt van: dan spaar je maar voor een laserbehandeling ipv voor een auto. maar als je op je zestien een kind op de wereld brengt en je krijgt er twee jaar later spijt van? pech, ouder blijf je de rest van je leven.
dus zoals Sarah (en zoveel anderen) al zegt (zeggen): er is een groot verschil tussen een wens hebben (dat mag best, op je 15) en die wens tot uitvoering willen brengen. en daar wacht je best nog minstens een jaar of vijf mee...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 19:54
Chikey
Avatar van Chikey
Chikey is offline
Citaat:
oke, dit staat dus echt heel erg in het verkeerde forum maarja, ik weet niet waar die anders moet?

is het normaal, dat ik een kinderwens heb terwijl ik 15 ben?
ik denk hier eigenlijk best wel veel overna enzo :$, en het lijkt me geweldig om een kindje te hebben. ook heb ik bijna een relatie met iemand die echt serieus lijkt, en stiekem fantaseer ik hierover.

is het normaal?
kan ik over een tijdje mijn wens aan haar vertellen? (zij is ook 15).

moet ik er uberhaupt wel aan beginnen ?
Ik zou er maar nu niet aan beginnen het lijkt leuk maar het is veel werk en wie betaalt alles voor dat kind ik denk niet dat je dat kan als je 15 bent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2010, 22:06
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Zoek een oppasbaantje, kan je alvast oefenen en verdien je nog wat bij ook.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 16:41
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik zie nog steeds niet echt duidelijk uitgelegd waaróm het je zo leuk lijkt om een kind te hebben.

Ik zou het trouwens niet doen als ik jou was. Ik denk dat je niet echt overziet hoe het is om een kind te hebben (oké, dat kún je niet helemaal overzien voor je er één hebt, maar ik denk dat je er nog geen 10% van overziet). Een kind is er ALTIJD. Het is van jou afhankelijk en het blijft er ook voor altijd. Je ouders kunnen je wel helpen, maar jij bent degene die moet zorgen dat je het kind in zijn/haar levensbehoeftes voorziet. En als het kan ook nog gelukkig is. Het gaat niet alleen om geld. Je moet ook met je kind naar het consultatiebureau, de dokter etc. En wat ga je doen als het ziek is?

Heel eerlijk gezegd klinkt het meer alsof je het super zou vinden als je ouders nog een kindje zouden krijgen. Zij zorgen ervoor en zijn verantwoordelijk, maar jij kunt lekker 'tutten' met het kind.

(sorry als ik nu echt te bot uit de hoek kom, zo is het niet bedoeld)
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 17:37
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Wat lijkt je zo leuk aan midden in de nacht opstaan om het kind te voeden en dan ook nog vroeg opstaan om het kind weer te voeden en dan naar school gaan en lessen te volgen (wie gaat het kind dan voeden?) thuis komen, het kind voeden en verschonen, huiswerk maken terwijl het kind even zin heeft om flink te blèren en ook nog eens slaap te kort hebben?

Wil je het kind bij haar moeder weghalen of wil je dat de moeder al het werk doet en jij alleen komt om te spelen? Of is het de bedoeling dat de moeder intrekt zodat je ouders behalve voor jouw kosten ook nog voor die je vriendin en kind kunnen opdraaien. Wat leuk trouwens dat je ouders nu hun zoon 15 is ook nog wil opzadelen met een baby, terwijl ze waarschijnlijk heel blij zijn die periode achter zich te hebben. Ze zullen het vast waarderen dat je ze hun vrijheid afneemt.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 10:55
Verwijderd
Een kinderwens op zich vind ik nooit vreemd. Dus dat je het graag zou willen.. Tja, je bent vrij jong en je bent een jongen, dus dat is misschien een afwijking van de norm, maar vreemd vind ik het niet.

Daar tegenover staat wel dat ik het absoluut dom en onverantwoordelijk zou vinden als je er daadwerkelijk werk van gaat maken, maar ik neem aan dat je nu wel inziet dat het een heel slecht idee is.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 17:23
Verwijderd
moet je zelf weten, ik vind het wat jong, maar als je 'bijna relatie' dat ook wil en jullie zijn er al aan toe, dan moet je het gewoon doen, zoniet, dan niet.

Citaat:
oke, dit staat dus echt heel erg in het verkeerde forum maarja, ik weet niet waar die anders moet?

is het normaal, dat ik een kinderwens heb terwijl ik 15 ben?
ik denk hier eigenlijk best wel veel overna enzo :$, en het lijkt me geweldig om een kindje te hebben. ook heb ik bijna een relatie met iemand die echt serieus lijkt, en stiekem fantaseer ik hierover.

is het normaal?
kan ik over een tijdje mijn wens aan haar vertellen? (zij is ook 15).

moet ik er uberhaupt wel aan beginnen ?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 19:00
Verwijderd
Citaat:
moet je zelf weten, ik vind het wat jong, maar als je 'bijna relatie' dat ook wil en jullie zijn er al aan toe, dan moet je het gewoon doen, zoniet, dan niet.
stomste reactie ever... Gewoon doen. Vraag aan de moeders hier op dit forum even wat er allemaal bij komt kijken....
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 21:35
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
moet je zelf weten, ik vind het wat jong, maar als je 'bijna relatie' dat ook wil en jullie zijn er al aan toe, dan moet je het gewoon doen, zoniet, dan niet.
Als je 15 bent ben je er sowieso niet aan toe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.