Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2010, 23:09
Voetzool
Voetzool is offline
Hallo,

Het verhaal is lang, maar houd het kort(mogelijk). Ik ben verliefd op een collega van het werk, ik ben 18 jaar, zij 17. Het begon allemaal een heel poos geleden toen zij aangaf mij leuk te vinden. De laatste tijd ben ik pas ook wat losser gekomen zeg maar en kunnen we met elkaar lachen. Ze plaagt me soms ook wel is een beetje etc. veel hints in elk geval.

Nou is het al maanden bezig eigenlijk en door mijn verlegenheid ben ik pas de latatste maanden 'losser' gekomen zeg maar en durf ik wat terug te doen. Heb nog altijd het gevoel dat ze mij ook leuk vind en ik vind het eigenlijk tijd voor de volgende stap.

Aan de ene kant is het misschien nog wat vroeg omdat ik voor mijn gevoel nog niet echt heb laten merken dat ik haar ook leuk vind, terwijl ze dat wel bij mij gedaan heeft. Nou is mijn vraag, wat kan ik nou het beste doen om haar ook te laten zien dat ik haar leuk vind. Wat kan ik doen?

Tuurlijk zullen velen van jullie zeggen, het gewoon vragen en nee heb je en ja kun je krijgen etc. Maar dat is bij mij makkelijker gezegd dan gedaan, ik moet het meer hebben van lichaamstaal zeg maar, of het laten merken via een omweg. Daarmee bedoel ik niet direct te zeggen dat ik haar ook leuk vind want ben namelijk nog al verlegen..

Tips, Hints, advies ! En wanneer jullie iets hebben, hoe kan ik dat het beste aanpakken??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2010, 08:38
verlegenjongen
verlegenjongen is offline
okee lastig verhaal maar ik ben zelf ook heel erg verlegen op zo'n moment.
het lijkt me wel iets als je is probeert wat aftespreken (alleen jullie 2)denk aan bijv. stad gaan, bois etc. er is vast wel iets leuks bij jullie in de buurt.
en meestal als je dat vraagt en ze zegt gelijk ja is dat ook weer een grote hint.
hoe je het daar doet heb ik even geen iedee van
maar succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2010, 08:48
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Logische terug vraag: zie en spreek je haar ook eens tijdens niet-werktijden? Ga maar uit van niet.

Hoe dan ook; de kans dat je iets zegt wat fout is, is vrij klein. Maar het is natuurlijk wel wat eng om ineens maar te zeggen van 'hey, zin om morgen samen filmpje te gaan kijken?'. Dussss... dat moet subtieler!

One way to go; breng dingen als een grap. Gezien jullie met elkaar werken en zij jou leuk blijkt te vinden zal je vast wel eens een gesprek met haar hebben. Het zal vast best een keer gaan over... weet ik veel, de dierentuin, een film, uitgaan, whatever. Je kan het gesprek zelfs sturen wat het onderwerp betreft. Voorbeeld 'oh zo geen zin om te werken, wil naar huis'. 'haha, oh wat ben je zielig *hug*. Al maak je daarmee geen afspraak, je maakt wel fysiek contact. Als ze het heeft over een nieuwe film waar geen van haar vrienden mee naar toe wil kan je best zeggen van 'nou, lijkt mij ook wel prima film, als je wil gaan laat maar weten'. Dan vraag je haar niet mee uit, maar je geeft haar de mogelijkheid om jou mee te vragen, met een extreem lage kans op een 'nee', en dat is voor haar weer prettig.

Zolang je alles met een big smiley zegt kan je er doorgaands wel mee weg komen. Afspraakje maken door het 'gewoon' te zeggen doe ik ook nooit, ik haak altijd in op het gesprek dat gaande is. 'Echt weer eens lekker weer vandaag' 'ja echt he? Eigenlijk zouden we na het werk lekker op het terras moeten gaan zitten'.

Qua body language; tja.. je kan wel haar lichaams taal gaan spiegelen en jou intonatie op die van haar aanpassen, je armen nooit kruisen ed, maar daardoor krijgt ze niet door dat jij haar echt leuk vindt. Het enige wat daar goed in bij draagt ik fysiek contact. Als je iets tegen haar wil zeggen arm op haar schouder leggen, keer voor de grap een knuffel geven als ze zeurt over d'r werk oid ^_ ^
Met citaat reageren
Oud 13-05-2010, 19:19
Voetzool
Voetzool is offline
Bedankt beide! Vooral aan het laatste heb ik zeker wat . Komende zaterdag werken we een paar uurtjes samen, een stuk of vier. Zij begint vroeg en ik begin pas in de middag tot sluit, maar dan is zij dus al vrij, helaas. Hopelijk krijg ik de kans om met haar te praten en dan nog hopen dat ik niet vastloop of wanneer ik wil lachen naar haar niet zo snel wegkijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Durf geen volgende stap te zetten met meisje dat ik leuk vind
y-man
33 08-02-2011 11:42
Werk, Geld & Recht de makkelijkste manier om snel geld te verdienen.
derbipower
4 02-09-2006 17:04
Liefde & Relatie De eerste stap.. hoe ??
Someboy
23 17-04-2005 15:02
Verhalen & Gedichten Vrijheid ten koste van vrijheid - niet voltooid
Raakvlak
11 20-01-2005 18:28
Psychologie Niets meer willen... terug bij af?
Proud
34 30-05-2003 22:19
Psychologie zelmoord is egoïstisch
volentieri
67 03-04-2003 22:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.