Oud 26-07-2014, 14:56
Amateur rukker
Amateur rukker is offline
Ik wil graag een nieuwe mob. en ipod touch maar ik kan totaal niet sparen
Dus iemand tips???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2014, 15:07
AceofSpades
AceofSpades is offline
Probeer gewoon zo weinig mogelijk te kopen of vraag je ouders je geld vast te zetten als je een rekening hebt. Hoe gewoon bij hoeveel je uitgeeft en probeer te kijken waar aan je minder kan uitgeven.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2014, 15:11
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Hoeveel,zakgeld krijg je en waar geef je het aan uit? Een baantje mag nog niet, maar je kunt wel reclamefolders bezorgen en wat klusjes doen of zo.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 26-07-2014, 17:55
Verwijderd
Geen geld uitgeven.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2014, 20:43
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Een vast bedrag opzij zetten iedere keer als je zakgeld krijgt, en het dan ook ergens instoppen waar je het er niet zomaar uit kan halen (zoals een spaarvarken dat je echt kapot moet maken om het geld eruit te krijgen). Maak dat bedrag niet te groot, maar iets wat je makkelijk kunt missen. Anders heb je te snel de neiging om het geld alsnog uit te geven.
En als je een bijbaantje hebt en je geld op een bankrekening hebt staan, kun je instellen dat er elke maand een vast bedrag naar je spaarrekening gaat. Op die manier moet je toch net iets meer je best doen om bij je geld te komen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 28-07-2014, 10:59
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Sparen is (zoals je al hebt gemerkt ) niet altijd gemakkelijk! Om je te helpen met sparen kun je een spaarplan maken. Op deze website vind je hoe je dat kunt doen: http://www.nibud.nl/scholieren/sparen/spaarplan.html
Ook vind je er tips voor hoe je je aan je spaarplan kunt houden.
Succes!
__________________
Meer weten over jongeren & geld? Of een persoonlijke geldvraag? Ga naar twitter.com/nibudscholieren
Met citaat reageren
Oud 09-08-2014, 20:57
RoosjeV
Avatar van RoosjeV
RoosjeV is offline
Van te voren plannen of je geld uitgeeft en zo ja waar aan. Ik spaar elke maand ongeveer 10% van mijn inkomen. En bedenk hoeveel geld ik wil uitgeven aan vrije tijd, reizen, eten en kleding. Ik probeer altijd nog 10% over te houden voor als er onverwachte kosten optreden!
Succes!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 01:24
Some_one
Some_one is offline
Hoi ik las dit net allemaal maar ik weet niet echt hoe ik veel geld kan verdienen in een maand. Ik vroeg. Me af of jullie misschien baantjes weten voor een 13 jarige. Het liefst baantjes die weinig tijd in nemen...

Alvast bedankt #happy
Met citaat reageren
Oud 10-08-2014, 10:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Baantjes kosten nu eenmaal tijd... Als je dertien bent heb je nog niet zoveel keus wat je wil gaan doen. De beste optie is waarschijnlijk oppassen. Hoe intensief dat werk is hangt af van je oppasgezin(nen), als je bijvoorbeeld op moet passen op kinderen die het grootste deel van de tijd op bed liggen kan jij ondertussen mooi huiswerk maken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-08-2014, 22:02
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik kon ook altijd lekker veel geld verdienen door auto's van familieleden te wassen en te stofzuigen. Dan was ik in een uurtje zo weer 15 euro rijker.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 12-08-2014, 19:28
Verwijderd
Schrödinger naamzoek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #16
Verwijderd
500 24-09-2012 20:22
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie het koopgedrag onder jongeren!
eetje-love
5 08-04-2011 16:54
Werk, Geld & Recht Op kamers
apekont
8 24-03-2009 11:34
Lifestyle Algemeen dreadstopic deel 11 alweer!
Verwijderd
495 30-09-2004 22:02
Verhalen & Gedichten Mogelijk detective-achtig verhaal :)! Zeg aub wat je ervan vindt...
Poziomka
6 26-08-2003 12:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.