Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2006, 07:48
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
histaminechloride
methylnicotinaat
glycolmonosalicylaat


Glycolmonosalicylaat is een pijnstiller. De werking komt op hetzelfde neer als de werking van aspirine.
Methylnicotinaat (een van de bestanddelen van Midalgan) is een voorbeeld van een externe analgesie. Het bewerkstelligt een directe dilatatie van onderliggende oppervlakkige vaten. Een waarschuwing hierbij is dat het onverstandig is om methylnicotinaat (dus Midalgan) op te grote oppervlakten aan te brengen, omdat dit flauwvallen als effect kan hebben door een tekort aan bloed in de hersenen.
Histaminechloride vermindert de spiertonus.



Dit stukje heb ik nu, maar ik vind het lastig. Weet iemand of dit juist is of heeft iemand een aanvulling (liefst met bronnen!)?
Alvast heel erg bedankt.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 10:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
SRLgelei oid? Dilatatie is verwijding van.. Nou ja, vaten neem ik aan hier. Spiertonus is de spierspanning.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 11:25
Verwijderd
ik heb nu even geen tijdn om zelf op zoek te gaan, maar misschien staat op www.fk.cvz.nl wel iets waar je wat aan hebt dan weet je in elk geval zeker dat het klopt. Als je de zoekmachine gebruikt kan het helpen om maar halve woorden in te vullen, omdat de spelling nog wel eens kan variëren.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 11:29
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Volgens mij is het niet zo lastig, zoals ik het kan bekijken is het van dat pijnstillende/spierontspannende smeerspul, doordat je vaten uitzetten wordt die plek ws. warmer. (methylnicotinaat)

Histaminechloride zorgt ervoor dat je spieren ontspannen en dat andere heeft dus een pijnstillende werking.

Maar goed, ik studeer geen geneeskunde dus misschien zit ik er hopeloos naast
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 15:01
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-11-2006 @ 11:35 :
SRLgelei oid? Dilatatie is verwijding van.. Nou ja, vaten neem ik aan hier. Spiertonus is de spierspanning.
mja... dat stukje in cursief heb ik zelf geschreven, dus dat hoef je me niet uit te leggen
Ik weet ook van de stoffen eigenlijk wel wat hun werking is, maar ik heb geen goede bronnen
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 15:02
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
oh ja... het gaat over midalgan warm en het is idd van dat wrijfspul.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 15:04
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-11-2006 @ 12:29 :
Volgens mij is het niet zo lastig, zoals ik het kan bekijken is het van dat pijnstillende/spierontspannende smeerspul, doordat je vaten uitzetten wordt die plek ws. warmer. (methylnicotinaat)

Histaminechloride zorgt ervoor dat je spieren ontspannen en dat andere heeft dus een pijnstillende werking.

Maar goed, ik studeer geen geneeskunde dus misschien zit ik er hopeloos naast
mja... maar dat is dus wat ik denk... ik weet niet of het waar is. Die van methylnicotinaat heb ik wel gevonden, maar die andere twee niet...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 15:42
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Achso. Dan kan ik je ook niet helpen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 15:48
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Kijk even rond op de site die Sarah gaf, daar zou je alles op moeten kunnen vinden (en zoek dan niet alleen op stofnaam maar kijk ook bij de groepsomschrijving, daar staat vaak meer over de werking)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 16:03
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
MieX schreef op 08-11-2006 @ 16:48 :
Kijk even rond op de site die Sarah gaf, daar zou je alles op moeten kunnen vinden (en zoek dan niet alleen op stofnaam maar kijk ook bij de groepsomschrijving, daar staat vaak meer over de werking)
wat is de groepsomschrijving dan?
Heb op de site van Sarah niet de afzonderlijke stoffen kunnen vinden iig.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 17:00
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
http://www.fk.cvz.nl/Preparaattekste...salicylaat.asp gaat in ieder geval over ongeveer dezelfde creme, maar ik zie nu ook dat hier verbazend weinig bij staat.

Verder is histaminechloride gewoon een chemische vorm van histamine die makkelijker verwerkt kan worden, dus als je zoekt naar de effecten van histamine kun je die effecten makkelijker vinden.

Glycolmonosalicylaat is inderdaad een stof die dezelfde groep als aspirine bevat (salicylzuur/salicylaat), dus als je daar de werking van wil weten kun je gewoon op aspirine (of acetylsalicylzuur) zoeken. Daar heb je ook verder geen echte bron voor nodig, dat kun je afleiden doordat beiden dus salicylzuur/salicylaat in hun naam hebben.

Verder ben ik wat aan het zoeken geweest maar kom ik niet verder dan een hele korte omschrijving van de creme in het algemeen, mocht ik nog meer tegenkomen dan houd ik je op de hoogte
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 17:28
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
MieX schreef op 08-11-2006 @ 18:00 :
http://www.fk.cvz.nl/Preparaattekste...salicylaat.asp gaat in ieder geval over ongeveer dezelfde creme, maar ik zie nu ook dat hier verbazend weinig bij staat.

Verder is histaminechloride gewoon een chemische vorm van histamine die makkelijker verwerkt kan worden, dus als je zoekt naar de effecten van histamine kun je die effecten makkelijker vinden.

Glycolmonosalicylaat is inderdaad een stof die dezelfde groep als aspirine bevat (salicylzuur/salicylaat), dus als je daar de werking van wil weten kun je gewoon op aspirine (of acetylsalicylzuur) zoeken. Daar heb je ook verder geen echte bron voor nodig, dat kun je afleiden doordat beiden dus salicylzuur/salicylaat in hun naam hebben.

Verder ben ik wat aan het zoeken geweest maar kom ik niet verder dan een hele korte omschrijving van de creme in het algemeen, mocht ik nog meer tegenkomen dan houd ik je op de hoogte
dankjewel!

Nou heb ik nog een vraagje (ja, ik blijf bezig):

Wat wil een analgetische, antipyretische en in hoge dosering antiflogistische werking zeggen?

analgetisch=verdovend, toch?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 18:14
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
analgetisch= pijnstillend

antipyretisch = tegen koorts

antiflogistisch = ontstekingsremmend
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 18:17
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Waarom wil je het eigenlijk weten?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 06:20
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
DDM schreef op 08-11-2006 @ 19:14 :
analgetisch= pijnstillend

antipyretisch = tegen koorts

antiflogistisch = ontstekingsremmend

duizendmaal dank!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 06:20
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-11-2006 @ 19:17 :
Waarom wil je het eigenlijk weten?
scriptie...
Willen jullie als dank lezen wat ik al heb?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 11:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je zelf geen zakwoordenboek der geneeskunde (van Coelho bijvoorbeeld)? Ik denk dat je daar ook wel veel informatie uit kan halen en het zoekt iig een stuk makkelijker dan op internet. Misschien anders eentje lenen in de bieb ofzo?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-11-2006 @ 12:56 :
Heb je zelf geen zakwoordenboek der geneeskunde (van Coelho bijvoorbeeld)? Ik denk dat je daar ook wel veel informatie uit kan halen en het zoekt iig een stuk makkelijker dan op internet. Misschien anders eentje lenen in de bieb ofzo?
op internet staan op zich genoeg geneeskundewoordenboeken

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=woordenboek

http://www.xs4all.nl/~ftpbb009/medterm.html

http://www.teach2000.nl/lists_book.p...sche%20termen1

lang leve google
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 15:17
FLuKee
FLuKee is offline
Citaat:
MieX schreef op 08-11-2006 @ 18:00 :
Glycolmonosalicylaat is inderdaad een stof die dezelfde groep als aspirine bevat (salicylzuur/salicylaat), dus als je daar de werking van wil weten kun je gewoon op aspirine (of acetylsalicylzuur) zoeken. Daar heb je ook verder geen echte bron voor nodig, dat kun je afleiden doordat beiden dus salicylzuur/salicylaat in hun naam hebben.
En toch zou ik salicylzuur niet als pijnstiller proberen
Het is niet omdat twee stoffen aan elkaar verwant zijn dat ze daarom noodzakelijk de zelfde eigenschappen hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 17:59
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
snoopy schreef op 09-11-2006 @ 07:20 :
scriptie...
Willen jullie als dank lezen wat ik al heb?
Ja wil ik wel Altijd interessant
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 18:03
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
FLuKee schreef op 09-11-2006 @ 16:17 :
En toch zou ik salicylzuur niet als pijnstiller proberen
Het is niet omdat twee stoffen aan elkaar verwant zijn dat ze daarom noodzakelijk de zelfde eigenschappen hebben.
Niet als lokale pijnstiller inderdaad, zal niet zo'n goed effect hebben inderdaad. (note to self: Volgende keer als je wel wakker bent posts nog een keer nalezen)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 18:09
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-11-2006 @ 12:56 :
Heb je zelf geen zakwoordenboek der geneeskunde (van Coelho bijvoorbeeld)? Ik denk dat je daar ook wel veel informatie uit kan halen en het zoekt iig een stuk makkelijker dan op internet. Misschien anders eentje lenen in de bieb ofzo?
naja... ik ben in de medische bieb op het amc geweest met een vriendin die geneeskunde studeert (en toen hebben we dus dat stuk over methylnicotinaat oid gevonden), maar we konden allebei de rest niet vinden...
Het enige wat ik heb is een geneesmiddelen encyclopedie, maar ja... daar staat niet veel in.
Ik zal wat ik al heb ook posten, tips/opmerkingen zijn welkom!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 18:12
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Opzet van het onderzoek Bij het onderzoek wil ik mijn proefpersonen (+/- 30) 3x20 squats laten uitvoeren. De volgende dag wil ik door middel van een enquête onderzoeken wie er spierpijn hebben. De personen die geen last hebben van spierpijn zullen worden uitgesloten van het onderzoek. De overige proefpersonen zullen worden opgedeeld in twee groepen.
Allemaal smeren ze op het ene been vaseline en op het andere been Midalgan Warm.
De ene groep dient allebei de producten er vluchtig op te smeren en groep 2 dient de beide smeersels goed in te masseren. De proefpersonen weten niet dat ze twee verschillende producten opsmeren.
Aan beide groepen zal gevraagd worden of ze een verschil voelen tussen de beide benen en zo ja; wat dat verschil inhoudt. Ook dienen ze een cijfer te geven in hoeverre ze vinden dat er een verbetering optreedt t.o.v. voor het gebruik van de producten.
Er kunnen verschillende uitkomsten zijn:
a) de proefpersonen voelen geen verbetering à Midalgan Warm werkt niet
b) de proefpersonen voelen wel verbetering bij Midalgan Warm en niet bij vaseline à Midalgan Warm werkt op basis van de bestanddelen
c) de proefpersonen voelen bij de vluchtig opgesmeerde versie zowel bij Midalgan Warm als bij vaseline verbetering à er is sprake van een placebo-effect
d) de proefpersonen voelen bij de ingemasseerde versie zowel bij Midalgan Warm als bij vaseline verbetering à Midalgan Warm werkt doordat er sprake is van bindweefselmassage



De bouw van een spier
Iedere spiervezel bevat honderden kabelvormige eiwitstructuren die myofibrillen genoemd worden en die de basis vormen van het contractiele vermogen van de spiervezels. De lichte en donkere banden van de myofibrillen worden respectievelijk I- en A-banden genoemd. De banden bevatten twee eiwitfilamenten, actine en myosine. Actinefilamenten bevatten tevens de eiwitten troponine en tropomyosine. Myosinefilamenten zijn opgebouwd uit kleinere eiwitmoleculen waarvan delen dwars op de lengterichting naar buiten steken, in de richting van de omringende actinefilamenten. Zij kunnen een binding aangaan met het actine. Deze dwarsverbindingen worden ook wel cross –bridges genoemd.
Spiercontractie komt tot stand doordat de actinefilamenten tussen de myosinefilamenten worden getrokken, waardoor spanning ontwikkeld wordt en de spier kan verkorten.


Hoe ontstaat spierpijn?
Er wordt in de literatuur onderscheid gemaakt tussen acute spierpijn en later optredende spierpijn.
Acute spierpijn wordt veroorzaakt door ischemie(=een naar omstandigheden te geringe doorbloeding van de actieve spieren ). Dit is aangetoond door een experiment waarbij de flexoren van een vinger zich gedurende een periode van drie minuten in een isometrische contractietoestand bevonden en waarvan de doorbloeding was gestremd (ischemie). Spierpijn manifesteerde zich niet alleen tijdens de contractie, maar ook gedurende de minuut nadat de contractie weliswaar was beëindigd, maar de bloedstroom nog steeds was geblokkeerd. Pas vanaf het moment dat de spieren weer normaal doorbloed werden trad een snelle afname op van de spierpijn.
Bij acute spierpijn zijn de volgende conclusies van belang:
1) spierpijn treedt op tijdens contracties waarbij de spanning die in de spier ontwikkeld wordt groot genoeg is om de bloedtoevoer naar die spier te blokkeren (ischemie)
2) Door de toestand van ischemie kunnen stofwisselingsproducten, zoals melkzuur en kaliumionen, niet afgevoerd worden. Er ontstaat ophoping van deze producten in het spierweefsel waardoor de pijnsensoren die del uitmaken van het weefsel geprikkeld raken
3) De pijn duurt voort totdat de intensiteit van de spiercontractie minder wordt of de spier ophoudt met contraheren, waardoor de bloedtoevoer naar het spierweefsel wordt hersteld en de opgehoopte producten van de stofwisseling weer kunnen worden afgevoerd.
Acute spierpijn levert in het algemeen niet zoveel problemen op omdat het van korte duur is en snel verdwijnt wanneer de belasting beëindigd wordt. Producten als Midalgan Warm zijn ook niet voor acute spierpijn bedoeld, maar voor later optredende spierpijn.
Er bestaan hier drie theorieën over.
1) De theorie van de weefselbeschadiging. Deze theorie gaat ervan uit dat weefselbeschadiging, kleine scheurtjes die optreden in spiervezels, ten grondslag ligt aan de vertraagd optredende spierpijn.
2) De spasmetheorie. , Deze theorie is gebaseerd op de volgende drie gebeurtenissen: a) belasting veroorzaakt een toestand van ischemie, b) ischemie leidt tot ophoping van een onbekende stof die pijn veroorzaakt, ‘pijnsubstantie’, door prikkeling van de vrije zenuwuiteinden in de spier, en c) de pijn veroorzaakt vervolgens reflexmatig een toestand van spasme in de spier, waardoor de toestand van ischemie wordt versterkt en de cyclus opnieuw doorlopen wordt.
3) De bindweefseltheorie. , . De onderliggende gedachte bij deze theorie is dat het bindweefsel in de spier, inclusief de pezen, tijdens een contractie beschadigd wordt en daardoor spierpijn veroorzaakt.
Uit onderzoek is gebleken dat deze vorm van spierpijn zeer waarschijnlijk het gevolg is van microtrauma in het bindweefsel van spieren en pezen. ,


Hoe kan spierpijn opgewekt worden?
Uit onderzoek is geleken dat de mate waarin later optredende spierpijn optreedt afhankelijk is van het soort spiercontractie dat wordt uitgevoerd. , . Zoals te zien in de tabel (pagina 152 fysiologieboek) wordt de meeste spierpijn ervaren bij excentrische contracties.
Spierpijn kan op een gestandaardiseerde manier opgewekt worden door middel van excentrische contracties. Ik wil in mijn onderzoek 3x20 excentrische contracties (squats) laten uitvoeren. Volgens eerder onderzoek is dit een hoeveelheid die voor het merendeel van de groep spierpijn opwekte.


Wat zijn manieren om spierpijn te verlichten? Veelgenoemde manieren om spierpijn te verlichten zijn warmte (warme douches/baden, warme kleren en het gebruik van producten als Midalgan Warm) en massage.


Wat is het effect van warmte op spieren en de andere weefsels?
Het effect van warmte op verschillende weefsels is als volgt:
Bindweefsel: Vooral de collagene vezels in de huid, pezen, spieren, ligamenten en gewrichtskapsels zullen elastischer worden. Door de toename van de elasticiteit kunnen de verschillende weefsels gemakkelijker op rek gebracht worden en de krachten die op verschillende weefsels aangrijpen beter verwerkt.
Spier: Voor dat deel van de spier dat uit bindweefsel bestaat gelden dezelfde positieve invloeden van warmte zoals bij bindweefsel is vermeld. Voor wat betreft de spanning (tonus)van de spier geldt dat door een vergroting van de stofwisseling er een betere afvoer van afvalstoffen optreedt met als gevolg minder prikkeling van pijnreceptoren. Dit mechanisme geeft reflectoir een afname van de spanning. Ook door een positief effect van warmte op de psyche zal er ontspanning optreden. Gewrichtskapsel: Door de vergroting van de elasticiteit van het kapsel en een verminderde weerstand in het gewricht zullen bewegingen gemakkelijker verlopen.


Wat is het effect van massage op weefsels? Na massage treedt afname van de weefselspanning. Ook wordt er circulatieverbetering opgemerkt. Meestal kan men toename van de bewegingsomvang meten.


Wat is de werking van Midalgan Warm? (wat zijn de werkzame stoffen?) Volgens de reclame: Bevordert de doorbloeding met een gunstige invloed op vermoeide, stijve of overbelaste spieren en gewrichten
Volgens de medische encyclopedie: Veroorzaakt een verwijding van de bloedvaten en een plaatselijke prikkeling van de huid, waardoor een betere doorbloeding ontstaat en een pijnstillende werking kan optreden. Geeft een gevoel van warmte.
De ingrediënten van Midalgan Warm zijn: histaminechloride, methylnicotinaat en glycolmonosalicylaat. De verhouding is: 1 mg histaminechloride, 10 mg methylnicotinaat en 100 mg glycolmonosalicylaat per 100 gram
Glycolmonosalicylaat is een pijnstiller. De werking komt op hetzelfde neer als de werking van aspirine , namelijk een analgetische, antipyretische en in hoge dosering antiflogistische werking.
Methylnicotinaat (een van de bestanddelen van Midalgan) is een voorbeeld van een externe analgesie. Het bewerkstelligt een directe dilatatie van onderliggende oppervlakkige vaten. Een waarschuwing hierbij is dat het onverstandig is om methylnicotinaat (dus Midalgan) op te grote oppervlakten aan te brengen, omdat dit flauwvallen als effect kan hebben door een tekort aan bloed in de hersenen.
Histaminechloride vermindert de spiertonus.

Is het mogelijk dat de werkzame stoffen uit Midalgan opgenomen worden door de huid? Opname van geneesmiddel door de huid geschiedt zowel via intercellulaire routes als transcellulaire routes. ,
Methylnicotinaat kan door de huid worden opgenomen , glycolmonosalicylaat ook en histaminechloride eveneens.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 18:20
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ruik je het verschil tussen vaseline en Midalgan niet?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 18:42
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Bloem schreef op 09-11-2006 @ 19:20 :
Ruik je het verschil tussen vaseline en Midalgan niet?
weet ik niet. Ik zoek nog een smeersel wat het het meest op midalgan lijkt
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 18:43
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
wtf... al m'n bronnen zijn weg Naja... vertrouw er maar op dat die erbij staan
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 18:56
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als midalgan hetzelfde principe is als SRL(oid)gelei dan heeft het nogal een opvallende geur iig en is het duidelijk herkenbaar.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 19:27
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Bloem schreef op 09-11-2006 @ 19:56 :
Als midalgan hetzelfde principe is als SRL(oid)gelei dan heeft het nogal een opvallende geur iig en is het duidelijk herkenbaar.
waarschijnlijk is dat wel ongeveer hetzelfde, ja. Heb je dan tips hoe ik daar een blind onderzoek mee kan doen?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 19:38
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
snoopy schreef op 09-11-2006 @ 20:27 :
waarschijnlijk is dat wel ongeveer hetzelfde, ja. Heb je dan tips hoe ik daar een blind onderzoek mee kan doen?
Single blind is hier al lastig. Double blind zou al helemaal niet zo snel kunnen Het enige wat zou kunnen helpen is geurstoffen toevoegen aan de vaseline. Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar de confounder die kan optreden moet je zeker in je discussie bespreken. Dan is er m.i. niet zo veel aan de hand.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 19:40
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
DDM schreef op 09-11-2006 @ 20:38 :
Single blind is hier al lastig. Double blind zou al helemaal niet zo snel kunnen Het enige wat zou kunnen helpen is geurstoffen toevoegen aan de vaseline. Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar de confounder die kan optreden moet je zeker in je discussie bespreken. Dan is er m.i. niet zo veel aan de hand.
maar goed... als de mensen geblindoekt zijn oid en ik smeer het op... dan weten ze toch niet waar de geur vandaan komt? Ze weten niet dat het twee verschillende stofjes zijn.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 19:44
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Maar mensen zullen misschien sneller een werking toekennen aan een middel waar geur vanaf komt en daarbij is Midalgan natuurlijk geen middel dat nog in de handel moet komen, maar een middel dat al in gebruik is waardoor de kans dat mensen de geur herkennen omdat ze het zelf ooit al eens gebruikt hebben ook redelijk aanwezig is lijkt me?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 19:45
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh nee wacht, je hebt gelijk Ze weten niet op welk deel Midalgan zit dan.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 19:45
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
snoopy schreef op 09-11-2006 @ 20:40 :
maar goed... als de mensen geblindoekt zijn oid en ik smeer het op... dan weten ze toch niet waar de geur vandaan komt? Ze weten niet dat het twee verschillende stofjes zijn.
Dan wordt een blind onderzoek wel heel letterlijk genomen Ga je dat dan echt zo doen? Of bedoel je dat (nu achteraf) als surrogaat omdat je nu zit met die geuren. Op zich zou het geen gek idee zijn.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 07:36
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
DDM schreef op 09-11-2006 @ 20:45 :
Dan wordt een blind onderzoek wel heel letterlijk genomen Ga je dat dan echt zo doen? Of bedoel je dat (nu achteraf) als surrogaat omdat je nu zit met die geuren. Op zich zou het geen gek idee zijn.
nee, het was een idee wat ik snel bedacht had omdat Bloem dat zei van die geuren.

Ik was gewoon van plan om de smeersmels in identieke potjes/tubes te doen zodat ze niet weten welke het is, maar als midalgan als zodanig erg herkenbaar is kan dat niet werken vandaar die blindoeken...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 12:18
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik zat te denken: ik kan ook geurstof toevoegen aan de vaseline, toch?
Hoe kom ik erachter wat de geur in Midalgan sterk bepaalt?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 16:18
Verwijderd
de samenstelling van midalgan is

Turpentine, Hexyldecanol, Camphor, Methyl nicotinate, Methyl salicylate, Tocopheryl nicotinate

ik denk dat kamfer (camphor) de geur bepaalt, maar ik kan je geen 100% garantie geven
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 12:28
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 13-11-2006 @ 17:18 :
de samenstelling van midalgan is

Turpentine, Hexyldecanol, Camphor, Methyl nicotinate, Methyl salicylate, Tocopheryl nicotinate

ik denk dat kamfer (camphor) de geur bepaalt, maar ik kan je geen 100% garantie geven
dankjewel! Waar heb je de samenstelling vandaan?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 16:23
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 14-11-2006 @ 13:28 :
dankjewel! Waar heb je de samenstelling vandaan?
google gezocht op midalgan samenstelling
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 21:41
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
heeft iemand nog tips, op- of aanmerkingen over het tot nu toe geschreven stuk tekst?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 23:23
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 13-11-2006 @ 17:18 :
de samenstelling van midalgan is

Turpentine, Hexyldecanol, Camphor, Methyl nicotinate, Methyl salicylate, Tocopheryl nicotinate
Gaat dat niet over de spray?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 09:51
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 15-11-2006 @ 00:23 :
Gaat dat niet over de spray?
ja, dat zat ik ook al te denken. Maar ik geloof dat het ongeveer hetzelfde ruikt. En als kamfer een heel herkenbare geur heeft zal dat ook wel het bestanddeel zijn wat in het smeerbare spul zit.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 15-11-2006 @ 00:23 :
Gaat dat niet over de spray?
ja dat is zo, maar aangezien kamfer heel overheersend is dacht ik dat dat voor de creme ook wel zou gelden
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.