Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2006, 11:47
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Sinds enige weken krijg ik steeds meer/vaker last van mijn keel. Hoesten, slijm, het hele pretpakket. Een periode rookte ik 2/3 keer zoveel, maar nu is dat inmiddels weer wat afgenomen. Ik heb nu trouwens meer last van mijn keel dan in de periode dat ik zoveel meer rookte.

Nu vraag ik mij af hoe nauw roken en keelproblemen met elkaar verbonden staat. Je hebt kettingsrokers die vrijwel nergens last van hebben, maar je hebt ook mensen die minder roken en dan al aardig last krijgen van hun keel. Waar hangt dat vanaf?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 12:26
juno
Avatar van juno
juno is offline
MIjn vader ging dood aan keelkanker, en volgens de arts kwam dat echt door het vele roken.

Gewoon stoppen, zo moeilijk is dat toch niet?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 12:51
Amon Din
Avatar van Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 08-11-2006 @ 12:47 :
Waar hangt dat vanaf?
Poison resistance.


Maar serieus, ik zou overwegen om echt helemaal te stoppen met roken, dit kan nooit goed zijn. Dalijk heb je iets waar je niet meer vanaf komt. Dus gooi die peuken weg en save yourself some money.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 13:04
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik rook niet zoveel, maar in een tijdje nádat ik veel gerookt had had ik juist meer last van mn keel. Ik heb ook wel van zware rokers gehoord dat ze juist toen ze probeerde te stoppen/minderen tijdelijk meer gingen hoesten.
Misschien is het dat? maar dat is wel na 2 weken oid weer over.

Kan natuurlijk ook nog door iets anders komen dan roken?

En het advies te stoppen met roken is natuurlijk ook waar, maarja, als je daar geen zin in hebt doe je dat toch niet
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 13:11
Verwijderd
Stoppen met roken is natuurlijk altijd beter.

Ik weet van mijn vader dat hij vooral veel last had helemaal achterin z'n mond, dus echt het begin van de keel. Slikken was pijnlijk enzo. Na het stoppen heeft hij wel een tijdje last gehad van z'n longen; veel slijm ophoesten. Maar nu - hij is volgens mij 3 jaar geleden gestopt - voelt hij zich helemaal prima.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 23:43
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Stoppen? Nee, dat was mijn vraag niet..en ben ik ook niet van plan. De fysieke gevolgen schrikken me daar niet voor af. Ken mensen die er nog veel erger aan toe zijn. Rokers hebben meestal meer redenen nodig om te kunnen/willen stoppen.

Iets anders..nee, ik zou geen andere reden kunnen bedenken..wat het anders zou kunnen zijn bedoel ik dan. Ik heb er nog niet zó lang last van, dus het zou ook tijdelijk kunnen zijn..
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 23:55
Verwijderd
Je keelproblemen hoeven niet percé te worden veroorzaakt door de dagelijke hoeveelheid sigaretten. Alleen het feit dat je rookt maakt je keelproblemen natuurlijk niet minder. De gevolgen zal je nu misschien nog niet merken. Maar over 40 jaar is je haar verschrikkelijk dof, stink je aan alle kanten, klinkt je stem als een kettingzaag, staan er gigantische groeven in je gezicht, zijn je tanden net zo geel als de achtegrond van dit forum en ben je natuurlijk vaste klant in het ziekenhuis.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 11:37
juno
Avatar van juno
juno is offline
Maar ze is niet van plan om te stoppen he. Roken is stoer!

zelf weten hoor. Maar zo stoer is het niet als je ligt te stikken in een ziekenhuisbed van de longkanker.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 11:45
Verwijderd
Als iedereen nu eens kapt met anti-roken propaganda en gewoon antwoord geeft op haar vraag? En als je 't niet weet dan houd je je mond.

Ik ga toch ook niet in een topic waarin iemand vraagt wat voor hamburgers 't lekkerst zijn, tegen iedereen roepen dat ze kut zijn en moetten stoppen met vlees eten? En tegen iemand die veel overgewicht ga je ook niet constant zeggen dat diegene doodgaat aan de meest nare vormen van kanker als 'ie nog één hap neemt van dat koekje.

Respect voor eigen keuze heet dat.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 11:53
Amon Din
Avatar van Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-11-2006 @ 12:45 :
Als iedereen nu eens kapt met anti-roken propaganda en gewoon antwoord geeft op haar vraag? En als je 't niet weet dan houd je je mond.

Ik ga toch ook niet in een topic waarin iemand vraagt wat voor hamburgers 't lekkerst zijn, tegen iedereen roepen dat ze kut zijn en moetten stoppen met vlees eten? En tegen iemand die veel overgewicht ga je ook niet constant zeggen dat diegene doodgaat aan de meest nare vormen van kanker als 'ie nog één hap neemt van dat koekje.

Respect voor eigen keuze heet dat.
Geef ik je helemaal gelijk in. Maar zij heeft iets aan haar keel want waarschijnlijk wordt veroorzaakt door haar rookgedrag. En daar komt ze hier over klagen. Als ik zoveel hamburgers vreet dat ik een terminale schuimende buiktering heb en ik kom erover klagen geef je me ook zo'n soort advies, toch?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 12:13
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 09-11-2006 @ 12:37 :
zelf weten hoor. Maar zo stoer is het niet als je ligt te stikken in een ziekenhuisbed van de longkanker.
1 op de 10 gemiddelde (< 15 sigaretten) rokers sterft uiteindelijk maar aan longkanker. Maar ja longkanker is natuurlijk niet de enige ziekte die je kan ontwikkelen van roken.

TS: vind je uitspraken een beetje hard. Maar oke, je had niet gevraagd om een stopadvies. Wat is je vraag eigenlijk (wat het kan zijn of waarom er verschillen zijn per roker).
Het kan natuurlijk ook iets van een keelontsteking zijn. Heb je je amandelen nog? Heb je last van stress?
Nou is het natuurlijk wel zo dat roken en keelproblemen erg met elkaar in verband staan! En heb je bijvoorbeeld keelontsteking, het roken houdt dan de klachten langer in stand. Vandaar dat hier het advies vaak gegeven wordt om te stoppen. Had je anders verwacht wanneer je zo'n topic opent?

Wellicht iets kopen wat de keel verzacht, tegen het hoesten hoestdrank.

Hoe het komt dat het per mens verschilt (de ene kettingroker wordt 100 de ander niet roker 40 bwv), tsjaa dat is de vraag. Ieder lichaam is anders en reageert overal anders op natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 09-11-2006 @ 12:45 :
Respect voor eigen keuze heet dat.
Houd toch eens op met die eeuwige respect-cultuur. Als je last hebt van je respiratoir systeem zal iedere huisarts aanraden om te stoppen met roken, net zoals iedere diëtist dikkerdjes aan zal raden om minder vet te eten. Ik hoef de term correlatie toch niet uit te leggen?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 13:22
Amon Din
Avatar van Amon Din
Amon Din is offline
Krčkwakzee.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:31
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 09-11-2006 @ 12:37 :
Maar ze is niet van plan om te stoppen he. Roken is stoer!

zelf weten hoor. Maar zo stoer is het niet als je ligt te stikken in een ziekenhuisbed van de longkanker.
Longemfyzeem (sp?), da's pas gruwelijk. Ga je niet meteen dood aan, maar de rest van je leven een luchtmachine meesjouwen is ook niet echt prettig. En dan uiteindelijk sterven aan een longontsteking...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 15:07
FLuKee
FLuKee is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-11-2006 @ 13:13 :
1 op de 10 gemiddelde (< 15 sigaretten) rokers sterft uiteindelijk maar aan longkanker. Maar ja longkanker is natuurlijk niet de enige ziekte die je kan ontwikkelen van roken.
1 op 2 rokers wereldwijd sterft aan de gevolgen van roken.
Jaarlijks sterven 4 miljoen mensen (ook passieve rokers) aan de gevolgen van roken.

Van mij mag iedereen roken zoveel ie wil, maar dan liefst op een afstandje
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 15:08
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
juno schreef op 09-11-2006 @ 12:37 :
Maar ze is niet van plan om te stoppen he. Roken is stoer!

zelf weten hoor. Maar zo stoer is het niet als je ligt te stikken in een ziekenhuisbed van de longkanker.
Ik rook niet omdat het stoer is...ik ben het puber stadium allang al voorbij. Ik vroeg niet om te stoppen trouwens en ik vroeg zeker niet om GEZEIK.

Amandelen heb ik nog en stress heb ik niet echt. En mevrouw, ik vroeg hoeveel effect roken heeft op keelklachten. Dat je eraan dood kan gaan spreekt voor zich. Dus op dat antwoord en alle felle anti rook campagne's hier zat ik niet te wachten...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 15:46
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Rokers hebben meestal meer redenen nodig om te kunnen/willen stoppen.
Sorry dat ik ook al geen nuttige info voor je heb, maar
Mag ik vragen wat dan de redenen zijn om wčl te roken? (of waren, of om niet te stoppen)
En ik hoop dat je meer redenen hebt dan: "Ja, het is lekker." Dat begrijp ik dus al niet, ZO geweldig is het toch niet?!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 09-11-2006 @ 16:08 :
Ik rook niet omdat het stoer is...ik ben het puber stadium allang al voorbij. Ik vroeg niet om te stoppen trouwens en ik vroeg zeker niet om GEZEIK.

Amandelen heb ik nog en stress heb ik niet echt. En mevrouw, ik vroeg hoeveel effect roken heeft op keelklachten. Dat je eraan dood kan gaan spreekt voor zich. Dus op dat antwoord en alle felle anti rook campagne's hier zat ik niet te wachten...
Wat is dan in hemelsnaam de bedoeling van dit topic. Je vraagt naar iets wat je in feite allang weet. Je zegt: ''Nu vraag ik mij af hoe nauw roken en keelproblemen met elkaar verbonden staat. "

Volgens mij zijn roken en keelproblemen in elkaar verweven. Stop je met roken, dan zijn je keelproblemen verdwenen. Blijf je lekker doorroken, dan zullen je keerproblemen blijven en misschien verergeren.

En al dat gezeik kun je natuurlijk ook gewoon opvatten als tips van bezorgde leeftijdsgenoten.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 09-11-2006 @ 16:08 :
Ik rook niet omdat het stoer is...ik ben het puber stadium allang al voorbij. Ik vroeg niet om te stoppen trouwens en ik vroeg zeker niet om GEZEIK.

Amandelen heb ik nog en stress heb ik niet echt. En mevrouw, ik vroeg hoeveel effect roken heeft op keelklachten. Dat je eraan dood kan gaan spreekt voor zich. Dus op dat antwoord en alle felle anti rook campagne's hier zat ik niet te wachten...
Relax. Mijn post was niet zo bedoeld hoor! Daarnaat post ik toch dat het effect heeft op elkaar en bepaalde klachten langer in stand houdt. Het is natuurlijk moeilijk te zeggen hoeveel effect het heeft op keelklachten, bij jou. Volgens mij wil je alleen maar horen dat roken goed voor je keel is?!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 20:30
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 08-11-2006 @ 12:47 :

Nu vraag ik mij af hoe nauw roken en keelproblemen met elkaar verbonden staat. Je hebt kettingsrokers die vrijwel nergens last van hebben, maar je hebt ook mensen die minder roken en dan al aardig last krijgen van hun keel. Waar hangt dat vanaf?
Die relatie is heel sterk. Te vergelijken met roken en de longen. Ten eerste passeert de rook de keel. Dit zorgt voor uitdroging en irritatie, wat dus de pijnklachten geeft. Ten tweede kan je keelkanker krijgen van roken. En waarom de een het wel krijgt en de ander niet? De één heeft de juiste gene en de andere niet.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 21:05
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
DDM schreef op 09-11-2006 @ 21:30 :
Die relatie is heel sterk. En waarom de een het wel krijgt en de ander niet? De één heeft de juiste gene en de andere niet.
Het ligt aan de genen? Hmm...

deleugen: omdat ik er rustiger van wordt in m'n hoofd. M'n chaos van gedachtes wordt minder en de gedachtestroom neemt af. Emoties zwakken tijdelijk af. Een tijdelijk "medicijn" dus eigenlijk. En lekker kun je roken niet noemen, maar het is ook niet vies ( als je zelf eenmaal rookt, voor omstanders blijft het vaak smerig ).

En mevrouw, ik wil helemaal niet horen dat roken goed voor mijn keel is..als ik dat zou willen horen, liet ik dat wel anders merken.
Maar goed, aangezien er geen andere redenen kunnen zijn ( behalve het weer misschien ), ga ik er wel vanuit dat wordt veroorzaakt door roken.

Bedankt voor de reacties in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 09-11-2006 @ 22:05 :
deleugen: omdat ik er rustiger van wordt in m'n hoofd. M'n chaos van gedachtes wordt minder en de gedachtestroom neemt af. Emoties zwakken tijdelijk af. Een tijdelijk "medicijn" dus eigenlijk. En lekker kun je roken niet noemen, maar het is ook niet vies ( als je zelf eenmaal rookt, voor omstanders blijft het vaak smerig ).
Dit is dan misschien wel een reden om dan toch te roken, echter er zijn genoeg alternatieven die niet voor andere kwaaltjes zorgen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 00:11
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Jive. schreef op 10-11-2006 @ 00:38 :
Dit is dan misschien wel een reden om dan toch te roken, echter er zijn genoeg alternatieven die niet voor andere kwaaltjes zorgen.
Zoals welk alternatief?

( Ik ben niet van plan om te stoppen met roken, maar met heel goede redenen ben ik hooguit wel over te halen om het te proberen )
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 09:10
Verwijderd
Wanneer ik weer thuis ben zal ik eens voor je kijken. Je schrijft dat je rookt om rustig te worden in je hoofd. Dat had ik ook een periode vóór mijn centraal-examens, mijn moeder heeft toen een flesje gekocht van Bach remedies. Normaal gesproken geloof ik niet echt in die middeltjes, maar het had precies het juiste effect. Ik kon geconcentreerd werken, zonder alle spanning en drukte.

Het is maar een voorbeeld, maar voor mij in die situatie enorm effectief
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 12:27
juno
Avatar van juno
juno is offline
Je hebt heerlijke homeopatische druppeltjes die je weer rustig maken in je hoofd. Een lekker stukkie hardlopen helpt ook. Of en glas warme melk met honing. De poes aaien werkt stressverlagend. Of gewoon beter leren omgaan met de stress in je leven.

Dat je van roken rustiger wordt is overigens niet waar. Roken zorgt voor een versneld metabolisme, je wordt er juist gejaagder van.

Maar: het lijkt of je er op de korte termijn rustiger van wordt, omdat iedere nieuwe sigaret de ontwenningsverschijnselen van de vorige tijdelijk opheft. Die ontwenningsverschijnselen zijn een gejaagd gevoel, hoofdpijn, duizeligheid. Heel paradoxaal, dat dat nou juist ook de gevolgen zijn van het roken zelf.

Daarom is het vaak heel moeilijk om onderscheid te maken tussen oorzaak en gevolg, en daarom is stoppen ook zo moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 12:51
Amon Din
Avatar van Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
juno schreef op 10-11-2006 @ 13:27 :
Je hebt heerlijke homeopatische druppeltjes die je weer rustig maken in je hoofd. Een lekker stukkie hardlopen helpt ook. Of en glas warme melk met honing. De poes aaien werkt stressverlagend. Of gewoon beter leren omgaan met de stress in je leven.

Dat je van roken rustiger wordt is overigens niet waar. Roken zorgt voor een versneld metabolisme, je wordt er juist gejaagder van.

Maar: het lijkt of je er op de korte termijn rustiger van wordt, omdat iedere nieuwe sigaret de ontwenningsverschijnselen van de vorige tijdelijk opheft. Die ontwenningsverschijnselen zijn een gejaagd gevoel, hoofdpijn, duizeligheid. Heel paradoxaal, dat dat nou juist ook de gevolgen zijn van het roken zelf.

Daarom is het vaak heel moeilijk om onderscheid te maken tussen oorzaak en gevolg, en daarom is stoppen ook zo moeilijk.
goeie post.

En natuurlijk word je rustiger in je hoofd als je toegeeft aan je verslaving. Een heroďneverslaafde is ook onrustig totdat ie een dosis krijgt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 14:08
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 09-11-2006 @ 00:43 :
Stoppen? Nee, dat was mijn vraag niet..en ben ik ook niet van plan. De fysieke gevolgen schrikken me daar niet voor af. Ken mensen die er nog veel erger aan toe zijn. Rokers hebben meestal meer redenen nodig om te kunnen/willen stoppen.

Iets anders..nee, ik zou geen andere reden kunnen bedenken..wat het anders zou kunnen zijn bedoel ik dan. Ik heb er nog niet zó lang last van, dus het zou ook tijdelijk kunnen zijn..
God, hoe kan iemand zo'n bord voor z'n kop hebben.

Ben je dan dom, of wat?

Oh, en voor rustig makende middeltjes. Probeer valeriaan eens. Als dat niet werkt moet je maar aan de harddrugs, of je zoekt fijn psychologische hulp als je zoveel last van dat soort problemen hebt.
Wat me wel altijd opvalt bij rokers, is dat ze juist gestresst worden als ze een tijdje niet hebben gerookt. Heel typisch. Ze roken omdat ze denken dat dat de stress verdrijft, de stress die eigenlijk komt omdat ze lichamelijk verslaafd zijn aan nicotine. Ironisch.

Laatst gewijzigd op 10-11-2006 om 14:12.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 17:24
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 10-11-2006 @ 15:08 :
God, hoe kan iemand zo'n bord voor z'n kop hebben.

Ben je dan dom, of wat?

Oh, en voor rustig makende middeltjes. Probeer valeriaan eens. Als dat niet werkt moet je maar aan de harddrugs, of je zoekt fijn psychologische hulp als je zoveel last van dat soort problemen hebt.
Wat me wel altijd opvalt bij rokers, is dat ze juist gestresst worden als ze een tijdje niet hebben gerookt. Heel typisch. Ze roken omdat ze denken dat dat de stress verdrijft, de stress die eigenlijk komt omdat ze lichamelijk verslaafd zijn aan nicotine. Ironisch.
Ik vind je lief

Harddrugs of psychologische hulp? Gut, je hebt echt een verkeerd beeld van me. Het is niet zo'n drukte als je denkt. Ik wordt niet drukker in m'n hoofd als ik een tijd niet gerookt hebt, ik ben continu druk in m'n hoofd en snel geirriteerd..waardoor m'n emoties nogal omhoog kunnen schieten. Door roken Neemt het wonderbaarlijk veel af bij mij. Verder rook ik daarnaast ook wel tijdens het uitgaan, gewoon voor de gewoonte/sfeer.

Maar bedankt voor alle tips. Ik zal wel eens kijken
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 19:15
Amon Din
Avatar van Amon Din
Amon Din is offline
Hoeveel rook je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 21:14
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 09-11-2006 @ 00:43 :
Stoppen? Nee, dat was mijn vraag niet..en ben ik ook niet van plan. De fysieke gevolgen schrikken me daar niet voor af. Ken mensen die er nog veel erger aan toe zijn. Rokers hebben meestal meer redenen nodig om te kunnen/willen stoppen.

Iets anders..nee, ik zou geen andere reden kunnen bedenken..wat het anders zou kunnen zijn bedoel ik dan. Ik heb er nog niet zó lang last van, dus het zou ook tijdelijk kunnen zijn..
echt dikke bullshit!!!
ik ben zelf gestopt met roken, de laatste paar maanden was ik een kettingroker, ik kreeg nooit genoeg en kreeg daardoor erg last van mn longen.
Toen ging ik een keer in de spiegel roken, het zag er niet uit, nogal ordinair en toen ben ik van de ene op de andere dag gestopt.
En ik voelde helemaal niets. Ben niet down geweest, ik moest niet trillen of wat dan ook. Als ik iets in mn mond wilde hebben pakte ik een flesje water. Ik voel me prima weer mezelf.
Het is gewoon een kwestie van willen inzien wat een achterlijke gewoonte roken is. Je ademt gewoon de rook van een gedroogd plantje wat je met een stukje papier en lijm in de fik hebt gestoken in!
Nu voel ik me prima, geen vieze rooksmaak meer in mn mond, geen stinkkleding, niet 2x per dag douchen. Ik ruik beter en eten smaakt lekkerder. Betere conditie. En most of all: later geen keel-mond-gehemelte-lip-longkanker!

echt meid, je raakt niet van dat hoesten af zonder te stoppen. Na 1 dag stoppen met roken was ik al van het hoesten af Succes, hopelijk stop je toch nog eens.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 22:49
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Amon Din schreef op 10-11-2006 @ 20:15 :
Hoeveel rook je eigenlijk?
Bar weinig..in mijn ogen dan en in tegenstelling tot veel andere rokers die ik ken. Doordeweeks nooit meer dan 2 a 3 per dag ( behalve als ik toevallig een café "passeer" ) en in het weekend minstens een half pakje per dag.

DNMB: tuurlijk is het makkelijk stoppen als je jezelf goed onder controle hebt, voldoende discipline en wilskracht. Maar goed, je moet het inderdaad maar net willen. En vroeger dood is absoluut geen reden om te stoppen..dood ga je toch wel vroeg of laat. Of het nu vroeg of laat is, is mij om het even.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 04:12
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Huh. Stoppen is voor butjes. Echte mannen (voor dat ik weer gezeur krijg: figuurlijk schatjes) roken door tot ze stikken in hun bittere eind.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 09:22
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
oe..gezien het aantal anti-rokertjes hier krijg je hier vast wel wat reacties op
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 09:28
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 10-11-2006 @ 23:49 :


DNMB: tuurlijk is het makkelijk stoppen als je jezelf goed onder controle hebt, voldoende discipline en wilskracht. Maar goed, je moet het inderdaad maar net willen. En vroeger dood is absoluut geen reden om te stoppen..dood ga je toch wel vroeg of laat. Of het nu vroeg of laat is, is mij om het even.
Waarom geef jij zo weinig om je eigen leven, als ik vragen mag? Heb je geen plezier in het leven? Zou je het liefst geen 100 (en gezond blijven) worden als je mocht kiezen?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 09:33
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 11-11-2006 @ 10:28 :
Waarom geef jij zo weinig om je eigen leven, als ik vragen mag? Heb je geen plezier in het leven? Zou je het liefst geen 100 (en gezond blijven) worden als je mocht kiezen?
Het leven is meer een last dan een geluk ( zoals ik tot nu toe ervaren heb en bij anderen vaak zie ). Het leven is niet onaardig, maar zeker niet zo geweldig om dat zo lang mogelijk uit te zitten. En als ik zo al die depressieve bejaarden zie in verzorgtehuizen, dan antwoord ik nee. Wat moet je met al die tijd als je eenmaal met pensioen bent, fysiek bent afgetakeld en achter het raam zit..hooguit 60-70 vind ik wel genoeg als ik dan toch oud moet worden.

Ik neem geen kinderen, dus ook geen kleinkinderen, dus dat is ook geen reden om zo oud mogelijk te worden.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 09:50
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 10-11-2006 @ 22:14 :
En most of all: later geen keel-mond-gehemelte-lip-longkanker!
En nu je dan toch bezig bent, ook aanmerkelijk minder kans op slokdarm-, alvleesklier-, dikkedarm-, rectum-, baarmoederhals-, nier- of blaaskanker!

Offtopic: *misbruikt topic even voor leren van tentamenstof*
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 13:11
Amon Din
Avatar van Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 10-11-2006 @ 23:49 :
Bar weinig..in mijn ogen dan en in tegenstelling tot veel andere rokers die ik ken. Doordeweeks nooit meer dan 2 a 3 per dag ( behalve als ik toevallig een café "passeer" ) en in het weekend minstens een half pakje per dag.
Wellicht ben je er vatbaar voor om keelproblemen te krijgen. Ik raad je aan eens bij de apotheek te informeren of ze geen middeltjes hiervoor hebben.

Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 11-11-2006 @ 05:12 :
Huh. Stoppen is voor butjes. Echte mannen (voor dat ik weer gezeur krijg: figuurlijk schatjes) roken door tot ze stikken in hun bittere eind.
Haha!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 18:52
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Hm..door m'n nieuwe piercing ben ik wel min of meer genoodzaakt te minderen / stoppen..zodat hij sneller geneest. Dus probleem ( tijdelijk ) opgelost.

Als hij eenmaal genezen is, stop ik misschien wel helemaal. Zo niet, ben ik wel gewend om te minderen, dus wie weet komt m'n keel wel op zijn pootjes ( pootjes..? ) terecht
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 00:25
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
juno schreef op 09-11-2006 @ 12:37 :
zelf weten hoor. Maar zo stoer is het niet als je ligt te stikken in een ziekenhuisbed van de longkanker.
Uit onderzoek is ook gebleken dat je door orale seks een verhoogde kans hebt op amandelkanker... Prima als je daaraan doet, maar ga dan ook niet zeuren als je in het ziekenhuis weg ligt te rotten door de kanker
Je krijgt overal kanker van tegenwoordig, dat gezeur altijd
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 10:59
Amon Din
Avatar van Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 11-11-2006 @ 19:52 :
Hm..door m'n nieuwe piercing ben ik wel min of meer genoodzaakt te minderen / stoppen..zodat hij sneller geneest. Dus probleem ( tijdelijk ) opgelost.

Als hij eenmaal genezen is, stop ik misschien wel helemaal. Zo niet, ben ik wel gewend om te minderen, dus wie weet komt m'n keel wel op zijn pootjes ( pootjes..? ) terecht
De beste reden om te stoppen zou voor mij zijn dat ik er dan ook geen geld meer aan hoef uit te geven. Keep that in mind.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 13:17
deleugen
deleugen is offline
Idd, dat "verslavende" van roken geloof ik niet zo het zit toch gewoon in je hoofd!
En als je stopt met roken hou je meer geld over om mss een heel geweldig leuk leven te krijgen waarin je wel 100 wil worden (a) of je bedenkt je, en je wilt toch kinderen! Je weet t nooit.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 14:18
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
deleugen schreef op 12-11-2006 @ 14:17 :
Idd, dat "verslavende" van roken geloof ik niet zo het zit toch gewoon in je hoofd!
En als je stopt met roken hou je meer geld over om mss een heel geweldig leuk leven te krijgen waarin je wel 100 wil worden (a) of je bedenkt je, en je wilt toch kinderen! Je weet t nooit.
Ik word liever geen 100 als ik constant moet opletten met wat ik doe, ik leef liever gewoon een beetje
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 18:13
FLuKee
FLuKee is offline
Citaat:
deleugen schreef op 12-11-2006 @ 14:17 :
Idd, dat "verslavende" van roken geloof ik niet zo het zit toch gewoon in je hoofd!
In je hersenen ja, maar er is wel een serieuze fysiologische afhankelijkheid. De lastige ontwenningsverschijnselen (bijv: zenuwachtigheid, waardoor men dan denkt: "als een sigaretje rook word ik rustig") die daarmee gepaard gaan maken het echt wel lichamelijk moeilijk om te stoppen. Om maar te zeggen dat het zeker niet allemaal psychologisch is.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 18:35
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
FLuKee schreef op 12-11-2006 @ 19:13 :
In je hersenen ja, maar er is wel een serieuze fysiologische afhankelijkheid. De lastige ontwenningsverschijnselen (bijv: zenuwachtigheid, waardoor men dan denkt: "als een sigaretje rook word ik rustig") die daarmee gepaard gaan maken het echt wel lichamelijk moeilijk om te stoppen. Om maar te zeggen dat het zeker niet allemaal psychologisch is.
Nee, dat weet ik wel. Maar het is wel zo dat als het niet in je hoofd zit, je er lichamelijk geen last van hebt. (in principe dan)
Iig overheerst het psychische, laat ik het zo zeggen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 18:35
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-11-2006 @ 15:18 :
Ik word liever geen 100 als ik constant moet opletten met wat ik doe, ik leef liever gewoon een beetje
Ik wil ook geen honderd worden hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 20:39
Amon Din
Avatar van Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-11-2006 @ 15:18 :
Ik word liever geen 100 als ik constant moet opletten met wat ik doe, ik leef liever gewoon een beetje
Ja, want een sigaret roken staat ongeveer op hetzelfde niveau van een verre reis maken, avontuurlijke dingen doen en helemaal uit je dak gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 20:40
Amon Din
Avatar van Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
deleugen schreef op 12-11-2006 @ 19:35 :
Ik wil ook geen honderd worden hoor.
Gelukkig voor jou heb je daar ook weinig kans op.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 20:59
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Van dit topic zou ik spontaan gaan roken!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 22:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Amon Din schreef op 12-11-2006 @ 21:39 :
Ja, want een sigaret roken staat ongeveer op hetzelfde niveau van een verre reis maken, avontuurlijke dingen doen en helemaal uit je dak gaan.
Het gaat er om dat ik mezelf geen dingen ga onthouden alleen met het doel oud te worden.
Van mij part sterf ik op m'n 40ste, zolang ik kan doen wat ik wil
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 22:33
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-11-2006 @ 15:18 :
Ik word liever geen 100 als ik constant moet opletten met wat ik doe, ik leef liever gewoon een beetje
Want mensen die wel op hun gezondheid letten hebben inderdaad een triest leven.

Citaat:
juno schreef op 08-11-2006 @ 13:26 :
Gewoon stoppen, zo moeilijk is dat toch niet?
Eigenwijze mensen blijf je altijd houden.

Citaat:
Shitonya schreef op 11-11-2006 @ 10:33 :
Het leven is meer een last dan een geluk ( zoals ik tot nu toe ervaren heb en bij anderen vaak zie ). Het leven is niet onaardig, maar zeker niet zo geweldig om dat zo lang mogelijk uit te zitten. En als ik zo al die depressieve bejaarden zie in verzorgtehuizen, dan antwoord ik nee. Wat moet je met al die tijd als je eenmaal met pensioen bent, fysiek bent afgetakeld en achter het raam zit..hooguit 60-70 vind ik wel genoeg als ik dan toch oud moet worden.
Je kan ook gewoon voor de trein springen of jezelf ophangen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Duizelig na roken
TheWhiteBoy
14 21-01-2015 08:19
Lichaam & Gezondheid Bloed bij slijm (hoesten) en bruine slijm bij hoesten
Suqeunse
2 29-11-2012 07:53
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Drugs & Alcohol pijn aan je keel
Alto-boy
13 11-10-2004 08:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: roken in restaurants enz. moet verboden worden
ninie
462 28-06-2004 23:14
Levensbeschouwing & Filosofie >>>Islam:Roken<<<
S.I.V.A.S
103 15-01-2004 23:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.