Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2006, 21:05
Gevederde
Gevederde is offline
Even een vraagje over mondspray. Ik heb laatst mondspray gekocht. Zo'n een van Kruidvat. Het klinkt misschien een beetje stom, maar nu vraag ik me af of je dat spul nu uit moet spugen nadat je het in je mond hebt gespoten(het smaakt immers naar tandpasta) of dat je het gewoon kan doorslikken?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 21:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij kan je het gewoon doorslikken. Mensen gebruiken het vaak onderweg en dan lijkt het me niet zo handig als je het moet uitspugen namelijk Ik weet het alleen niet zeker hoor, staat het niet op de verpakking?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 22:30
Verwijderd
Zover ik weet kun je mondspray gewoon doorslikken, mondwater daarentegen niet!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 22:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mondwater staat het ook duidelijk op de fles dat het NIET mag dus ik denk dat als er niets op staat dat het niet zoveel kwaad kan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 07:46
Verwijderd
Als je gewoon een beetje sprayt hoef je het niet uit te spugen, als je heel veel sprayt beter wel (maar het is nutteloos om meer dan een beetje te sprayen).
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 11:59
Verwijderd
Wat is eigenlijk de bedoeling en werking van mondspray ?! Ik heb zelf wel eens een tijd anti-bacteriële mondspoeling gebruikt, maar dat was zo sterk dat ik het idee had dat het gewoon slecht voor mijn tanden was.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 12:03
Verwijderd
Volgens mij is mondspray vooral voor een frisse adem. Mondwater is bedoeld als aanvulling op het flossen, om bacteriën die tussen je tanden zitten ook weg te krijgen. Meestal zit daar wel een heel sterke mintsmaak aan maar geen stoffen die je tanden kunnen beschadigen. Er zit ook veel fluoride in en daarom is het wel ongezond om er een hele slok van door te slikken.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 14:32
Hartje
Avatar van Hartje
Hartje is offline
ik heb juist gehoord dat mondwater helemaal niet zo goed schijnt te zijn. iets van dat het je tandglazuur aantast. maar dat kan ik ook mis hebben

mondspray kun je volgens mij gewoon doorslikken. ik heb het wel eens gedaan en ik heb er niks aan over gehouden
__________________
En ik wil met jou de lente in! :)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Hartje schreef op 14-11-2006 @ 15:32 :
ik heb juist gehoord dat mondwater helemaal niet zo goed schijnt te zijn. iets van dat het je tandglazuur aantast. maar dat kan ik ook mis hebben

mondspray kun je volgens mij gewoon doorslikken. ik heb het wel eens gedaan en ik heb er niks aan over gehouden
Ik had dus inderdaad ook begrepen dat het glazuur kon worden aangetast. Maar toen ik daarover nadacht vond ik dat nogal vreemd. Ik zal het volgende week wel eens aan de tandarts vragen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 14:56
Gevederde
Gevederde is offline
Ah okee, dank jullie wel allemaal! Er stond geen gebruiksaanwijzing op de verpakking. Ik kan het dus gewoon doorslikken Zolang je het niet elke dag gebruikt kan dat vast geen kwaad..
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 18:58
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Hartje schreef op 14-11-2006 @ 15:32 :
ik heb juist gehoord dat mondwater helemaal niet zo goed schijnt te zijn. iets van dat het je tandglazuur aantast. maar dat kan ik ook mis hebben
Dat klopt. Het tast ook je glazuur aan. Vooral als je daarnaast flost en tandenstokers gebruikt na het poetsen. Maar dit geldt alleen voor mondwater waar chloor/chloride in zit. Dus als je mondwater koopt: kijk eens bij de bestanddelen. Zit er geen chloor/chloride in, dan is het veilig en kan je het zonder problemen gebruiken
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 19:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hmm, dan zal ik toch eens kijken. Ik heb juist te horen gekregen dat ik mondwater moest gebruiken omdat ik medicijnen neem die slecht kunnen zijn voor mijn tanden. Ik flos wel maar als ik dat doe dan flos ik 's ochtends na het poetsen en spoel ik 's avonds na het poetsen met mondwater, is het dan nog slecht?

Ik zie net dat in het C1000 mondwater cetylpyridinium chloride, zinc choloride en Cl 42051 zit, is dat ook slecht? In het Edah mondwater zit wel chloorhexidine en een aantal van die Cl dingen, is dat ook chlo(o)r(ide)?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...

Laatst gewijzigd op 14-11-2006 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 23:41
Verwijderd
Chloorhexidine lijkt me minder erg, die andere stoffen zijn gewoon chloorzouten en lossen dus op in o.a. een Cl-ion (dus wel slecht).
Mijn tandarts had het over slijmvliezen die door de alcohol in bv. Lysterine aangetast worden. Je kan beter een alcoholvrije variant gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 09:37
Verwijderd
Mijn tandarts zei juist weer dat Lysterine als enige goed is en dat andere vrij verkrijgbare merken niet goed zijn. Wel zei hij dat 2 keer spoelen op een dag niet nodig is; een keer is genoeg. (Op de fles staat dat je het 's ochtends en 's avonds moet doen.)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 11:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar Lysterine is zo duur Als die Edahmerk nou ook goed is dan vind ik die prijs toch een stuk leuker.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 11:45
Verwijderd
Mijn tandarts zei dat mondwater op zich overbodig is als je flost, maar dat veel mensen het fijn vinden om dat ook te doen en dat dat geen kwaad kan
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat het alleen nut heeft als je speciaal spul gebruikt en echt een chronische tandvleesontsteking ofzo hebt. Nou gebruik ik het ook vooral om te zorgen dat mijn medicijnen mijn tanden niet zoveel kwaad doen. Ik had altijd zoiets van baat het niet dan schaad het niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Waarom heb ik een nare adem geur.
joey10076
15 10-03-2013 02:01
Lichaam & Gezondheid frissere adem
JustSaying
12 30-03-2012 19:13
Drugs & Alcohol Hoe kan je roken het best voor je ouders verbergen
CEO123
28 25-01-2011 20:53
Flora & Fauna vlees eten ....
sicilion
323 12-04-2003 21:33
Lichaam & Gezondheid Stinkende adem
McMotion
12 06-02-2002 16:57
Lichaam & Gezondheid Hoe vaak...
52 02-12-2001 17:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.