Oud 26-05-2003, 18:16
elledc
elledc is offline
Mijn vriend rookt 1 pak per dag. Ik vraag hem al een tijdje te minderen maar eigenlijk houdt hij er geen rekening mee, hij is verslaafd zegt hij. Maar ik ben er van overtuigd dat als je echt iemand graag hebt en je een sterk karakter hebt, je wel degelijk kàn stoppen.
Gezondheid staat bij mij namelijk voorop.
Het is toch een zonde om elke dag bijna 4 € te betalen om je longen zwart te roken?
Hoe kan ik het hem in godsnaam duidelijk maken?? Moet ik hem voor zoiets dumpen of vinden jullie dat belachelijk?
Wat kan ik doen?
Advertentie
Oud 26-05-2003, 18:16
Verwijderd
Dreigen met 'dumpen' misschien?
Oud 26-05-2003, 18:21
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
niet dumpen, je kan wel je een hééél serieus gesprek beginnen, hem uitleggen dat jij het heel vervelend vind dat hij rookt omdat het slecht voor zjn gezondheid is en je er ook last van hebt

reageert hij dan amper stel je voor elkaar een week niet te zien ofzo dan weet hij dat jij het serieus meent, vraag hem of hij wel om je geeft. Als hij zegt dat hij dat doet vraag waarom hij jou niet serieus neemt en waarom hij dat niet voor je over heeft. Of ga proberen zelf ook te stoppen met iets (op dieet te gaan?!)(weet niet of dat van toepassing is) dat jullie samen "zielig" kunnen zijn en kunnen verlangen naar iets (en als jij rookt kan jij stoppen en hij kan dan minderen ofzo)....
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Oud 26-05-2003, 18:22
Verwijderd
Ik vind dat het zijn leven is en dat als hij niet wil stoppen hem dit ook niet zal lukken.. Waar gaat het je precies om? Dat jij de rook inhaleert omdat je bij hem in de buurt bent, dat je het vies vind smaken bij het zoenen en dat hij naar rook ruikt? Of gaat het je erom dat hij er 4 euro per dag aan uitgeeft en dat het slecht is voor zijn gezondheid?
Oud 26-05-2003, 18:23
HeartandSoul
Avatar van HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 26-05-2003 @ 18:16:
Mijn vriend rookt 1 pak per dag. Ik vraag hem al een tijdje te minderen maar eigenlijk houdt hij er geen rekening mee, hij is verslaafd zegt hij. Maar ik ben er van overtuigd dat als je echt iemand graag hebt en je een sterk karakter hebt, je wel degelijk kàn stoppen.
Gezondheid staat bij mij namelijk voorop.
Het is toch een zonde om elke dag bijna 4 € te betalen om je longen zwart te roken?
Hoe kan ik het hem in godsnaam duidelijk maken?? Moet ik hem voor zoiets dumpen of vinden jullie dat belachelijk?
Wat kan ik doen?
hehe we hebben wel veel overeenkomsten..
mijn vriend rookt ook en ik zeg ook al STOP ERMEE..
maja hij is idd verslaafd..
was wel keertje grappig.. we waren toen in jacuzzi..
en toen moest hij perse roken..
zei ik pff die sigareten zijn gewoon belangrijker dan mij..
(als grapje dan he) zegt ie nee hoor.. gooit ie ze zo in het water.
op dat moment wel liefff.. maar daarna was ie aant balen..
ik heb geen sigareten meeer.. pff JONGENS..
wat moet je ermee..!
Maar dumpen.. nee zou ik niet doen..
haha lekker boeiend verhaal voor jullie
__________________
(( G* HVJ ))
Oud 26-05-2003, 18:25
Some
Avatar van Some
Some is offline
hehe mijn vriendin rookt ook erg veel een pakkie per dag.... ze is pas 15 rookt al 2 jaar.... Ik wil dat ze stopt maarja vind het niet zo erg. Dumpen lijkt me te erg
Oud 26-05-2003, 18:41
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Je kan het wel vragen aan hem maar nbiet verwachtten..

VBraag dan des noods of hij niet wil roken als jij bij hem bent en laat hem voor de rest zn gang gaan..
als hij zn longen wil verklote moet hij dat toch weten..
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Oud 26-05-2003, 18:50
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Je kunt het hem niet verbieden nee, het is helaas zijn keuze.
Wel kun je hem duidelijk maken dat je er last van hebt en dat je het geen prettig idee vindt dat hij zijn longen aan het zwart roken is.
Begin een serieus gesprek erover en laat hem duidelijk merken dat je het echt neit leuk vindt. Maar dumpen is een beetje vergezocht....
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 26-05-2003, 20:12
elledc
elledc is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 26-05-2003 @ 18:22:
Ik vind dat het zijn leven is en dat als hij niet wil stoppen hem dit ook niet zal lukken.. Waar gaat het je precies om? Dat jij de rook inhaleert omdat je bij hem in de buurt bent, dat je het vies vind smaken bij het zoenen en dat hij naar rook ruikt? Of gaat het je erom dat hij er 4 euro per dag aan uitgeeft en dat het slecht is voor zijn gezondheid?
Ik rook zelf ook, maar weinig en slechts bij gelegenheid. Ik vind dat hij teveel rookt en ik vraag hem enkel iets te minderen, gaande van 20 naar 15 en zo steeds iets minder. En dat is zelfs te moeilijk.

Het gaat erom dat als hij teveel rookt zijn mond soms net een asbak is als ik hem zoen. Het gaat niet per se om het geld, want het is zijn geld maar ik vind het gewoon zonde om op 1 week 28 euro uit te geven, terwijl je dat geld voor andere zaken kan gebruiken.
En het is mijn vriend dus zijn gezondheid laat me niet koud (ik ga niet zeggen dat het me niet kan schelen en dat het zijn leven is, want het kan me wél iets schelen), integendeel ik wil hem erop wijzen dat hij niet goed bezig is.
En het belangrijkste punt, zijn gezondheid, hij doet amper aan sport maar roken kan ie wel uitbundig.
Ik vind het wel vervelend en zeg het hem liever niet meer want hij doet toch wat hij wil maar ik denk toch dat het me ooit té veel wordt en dan ja dan zie ik wel...

Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 20:16.
Oud 26-05-2003, 20:30
confabulatie
Avatar van confabulatie
confabulatie is offline
rookte hij ook al voor dat je met hem ging? ik vind dat je hem dat roken niet kan verbieden.. is zijn keuze...
en (dreigen met) dumpen vink echt super zielige actie...
__________________
Here I am
Oud 26-05-2003, 20:32
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
naja....mijn mening hier over is vrij simpel. Roken zie ik echt als een 'zwakte'. Ik heb opzich niks tegen rokers, en zolang er niemand last van heeft doe je het maar lekker. Maar dan moet je ook wel gewoon zo sterk zijn om te kunnen stoppen.

Ik denk niet dat ik het een reden zou vinden om het uit te maken, maar ja......ik heb dan ook nog nooit in zo'n situatie gezeten omdat ik best wel afknap op rokers
Maar aan de andere kant.... ik zou het toch wel heel erg zwak vinden van haar als ze niet zou stoppen als ik daar om vroeg. Dan vind ik echt dat zo'n iemand geen goeie persoonlijkheid heeft.

haha, nouw.....hier word je ook niet echt wijzer van. Ik zit zelf ook nog effe te twijfelen wat ik hier nou van zou vinden

Ik denk toch dat ik het gewoon zo zou laten. Iedereen heeft zo zijn slechte gewoontes
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Oud 26-05-2003, 20:35
elledc
elledc is offline
Citaat:
confabulatie schreef op 26-05-2003 @ 20:30:
rookte hij ook al voor dat je met hem ging? ik vind dat je hem dat roken niet kan verbieden.. is zijn keuze...
en (dreigen met) dumpen vink echt super zielige actie...
Ja altijd al evenveel.
Ik ben niet van plan hem te dumpen, zou ik dat wel doen, vind ik daar niets zieligs aan. Het is iets wat mij stoort en het is mijn vriend dus ik denk niet alleen aan mezelf maar ook aan de gevolgen voor hem.
Ik zou kunnen zeggen "het is zijn leven, hij doet ermee wat ie wil" maar zo ben ik niet.
Oud 26-05-2003, 20:39
elledc
elledc is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 26-05-2003 @ 20:32:
naja....mijn mening hier over is vrij simpel. Roken zie ik echt als een 'zwakte'. Ik heb opzich niks tegen rokers, en zolang er niemand last van heeft doe je het maar lekker. Maar dan moet je ook wel gewoon zo sterk zijn om te kunnen stoppen.
Wel dat vind ik ook. Ik geef je helemaal gelijk en mijn vriend heeft het zelf ook toe dat hij een 'zwak' karakter heeft als het op roken aankomt.
Ik vraag hem niet te stoppen maar te minderen, als hij dat nog niet kan, dan vind ik het niet alleen vrij zwak maar dan knap ik af, ookal zie ik hem dolgraag..
Oud 26-05-2003, 21:08
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
zou t beetje zwak vinden als je het uitmaakt omdat hij rookt. dan stelt t vrij weinig voor denk ik..

maar aan de andere kant. ik heb altijd gezegd'als ik een niet-rokende vriend krijg stop ik'
ik vind ook weer dattie voor jou over moet hebben om te stoppen, of in ieder geval te minderen (als jij erbij bent)
als je om iemand geeft doe je dat tog voor iemand?

zou t er gewoon is goed met m over hebben dat je je er egt aan irriteerd en dat je zelfs 'uitmaak-twijfels' erdoor hebt...
Oud 26-05-2003, 21:16
confabulatie
Avatar van confabulatie
confabulatie is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 26-05-2003 @ 21:08:
zou t beetje zwak vinden als je het uitmaakt omdat hij rookt. dan stelt t vrij weinig voor denk ik..

maar aan de andere kant. ik heb altijd gezegd'als ik een niet-rokende vriend krijg stop ik'
ik vind ook weer dattie voor jou over moet hebben om te stoppen, of in ieder geval te minderen (als jij erbij bent)
als je om iemand geeft doe je dat tog voor iemand?

zou t er gewoon is goed met m over hebben dat je je er egt aan irriteerd en dat je zelfs 'uitmaak-twijfels' erdoor hebt...
ben het hier wel mee eens...
ik heb tijd terug ook gerookt en toen ik vriendje had ben ik voor hem gestopt, want ik vond het een vies idee voor hem en hij zat steeds te zeiken enzo... maar tijdje later is hij begonnen met roken.... duzz
__________________
Here I am
Oud 26-05-2003, 21:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik zou (bijna 100% zeker) niet met een jongen nemen die rookt, je wist het van te voren. Je kunt mensen niet veranderen, hoogstens de scherpe kantjes eraf...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-05-2003, 21:59
miss kittie
miss kittie is offline
mijn vriend rookt, en ook redelijk veel (zeker een pakje per dag en vroeger zelfs bijna twee) maar hij rookt wel nooit als ik bij hem, heeft dan zelfs geen sigaretten bij( op 2 keer na maar nu heeft hij wel geleerd dat het niet lukt stiekem achter mijn rug )

maar ik zou toch ook liever hebben dat hij stopt, en daar hebben we het ook al vaak over gehad, ik vind dat hij gezonder moet leven (allé "moet" ) maar ja hij zegt ook dat hij verslaafd is en dat hij nu langzaam aan het verminderen is

ik kan hem natuurlijk niets verplichten en op zich is het niet een reden om het uit te maken, maar het zegt wel heel veel over het karakter hé, zoals eerder gezegd het is een zwakte, en daar kan ik op zich niet goed mee overweg. Je moet dan zien dat de positieve dingen opwegen tegen de negatieve

natuurlijk is het denk ik wel een groot verschil of hij rookt als hij bij je is, moest mijn vriend roken als ik bij hem ben terwijl hij weet dat ik het niet wil getuigt dat toch ook van een gebrek aan respect..

xx
Oud 26-05-2003, 21:59
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Ik zou helemaal geen relatie met een roker aangaan, en als ze begint te roken maak ik het uit. Al is er iets waar ik (ook lichaamlijk) niet tegen kan is het roken
Ads door Google
Oud 26-05-2003, 22:26
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
't Zou mij persoonlijk m'n reet roesten of m'n vriendin rookt of niet, maar als jij daar wél een probleem mee hebt moet je actie ondernemen.

Ik denk alleen dat je niet meer kan doen dan hem vragen of 'ie alsjeblieft wil stoppen/minderen... als 'ie dat dan niet wil en jij hebt er écht bezwaar tegen dat 'ie rookt, dan kun je denk ik kiezen tussen óf een vriend die rookt, óf geen vriend. It's up to you.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 26-05-2003, 22:28
Verwijderd
Mijn zus heeft indertijd tegen haar vriend gezegd dat ze hem alleen zou zoenen als-ie niet naar sigarettenrook rook. Toen is-ie maar gestopt.
Oud 27-05-2003, 02:29
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
als je in deze tijd nog rookt, ben je toch te dom voor woorden?

ik bedoel, het is bekend wat de gevolgen zijn. als je dan nog rookt, wtf?

als mijn "partner" zou roken, zou ik het wel weten. dump dump :/
ik hoef geen relatie met een retarded persoon, thx.
Oud 27-05-2003, 10:29
checko
Avatar van checko
checko is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 26-05-2003 @ 21:08:
zou t beetje zwak vinden als je het uitmaakt omdat hij rookt. dan stelt t vrij weinig voor denk ik..

maar aan de andere kant. ik heb altijd gezegd'als ik een niet-rokende vriend krijg stop ik'
ik vind ook weer dattie voor jou over moet hebben om te stoppen, of in ieder geval te minderen (als jij erbij bent)
als je om iemand geeft doe je dat tog voor iemand?

zou t er gewoon is goed met m over hebben dat je je er egt aan irriteerd en dat je zelfs 'uitmaak-twijfels' erdoor hebt...
maar als je nou een niet rokende vriend hebt, van wie je niet hoeft te stopppen????
Oud 27-05-2003, 11:53
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 26-05-2003 @ 20:39:
Wel dat vind ik ook. Ik geef je helemaal gelijk en mijn vriend heeft het zelf ook toe dat hij een 'zwak' karakter heeft als het op roken aankomt.
Ik vraag hem niet te stoppen maar te minderen, als hij dat nog niet kan, dan vind ik het niet alleen vrij zwak maar dan knap ik af, ookal zie ik hem dolgraag..
nou van karakter hangt het niet zoveel af misschien heeft ie het al geprobeert maar je hebt ook mensen waarbij de relatie pas naar de knoppen gaat als hij of zij stop met roken omdat hij/zij dan niet te genieten is

en wat zou jij doen als je vriend stop met drinken en zegt dat jij max nog maar 2 glazen per dag mag drinken (omdat het anders ook je gezondheid schaad) zou jij dat dan ook doen?
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Oud 27-05-2003, 12:19
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
checko schreef op 27-05-2003 @ 10:29:
maar als je nou een niet rokende vriend hebt, van wie je niet hoeft te stopppen????
dan rook ik lekker door!!!
Oud 27-05-2003, 12:21
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 27-05-2003 @ 11:53:
en wat zou jij doen als je vriend stop met drinken en zegt dat jij max nog maar 2 glazen per dag mag drinken (omdat het anders ook je gezondheid schaad) zou jij dat dan ook doen?
Dat krijg ik idd wel vaker te horen als tegenargument. Dat mensen over alcohol beginnen.
Naja.....in deze situatie doet dat er sowieso niet toe, want het gaat haar er om (voor zover ik het begrepen heb) dat ie niet zo uit zijn giecheltje stinkt. En aan alcohol zitten voor de resr nou niet echt van die slechte kanten. Het is eerder grappig als je wat gedronken hebt

Het is weer wat anders als iemand echt TE veel zou drinken dat ie elk weekend weer kotsend en bezopen thuis komt. Maar dan gaat het dus weer om een eigenaardigheid wat bij die gewoonte komt kijken.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Advertentie
Oud 27-05-2003, 12:58
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
je moet mensen niet veranderen omdat jij dat zo graag wilt, ga dan alsjeblieft bij em weg, zonder em te chanteren....
en denk dan bij een volgende relatie wat serieuzer naar het persoon, en wat jij graag verlangt van iemand...
__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Oud 27-05-2003, 13:18
David
Avatar van David
David is offline
das een moeilijk iets .. mijn vriendin rookt ook ontzettend veel en m,n grootste wens is dat ze stopt !

dr vader heeft lonkkanker ,, .. dus dat zou toch een flinke hint moeten zijn om te stoppen !?

nee hoor ,, ze gaat gewoon eigenwijs door .. ruzies ,, serieuse gespreken ,, goede bedoelingen .. ect. ect.

niks helpt .. ze moet het echt zelf willen anders lukt het niet ...

ik krijg het iig niet voor elkaardr te laten stoppen ...

maar dreigen om dr te dumpen zal ik nooit doen .. want dat slaat ook nergens op :/
Oud 27-05-2003, 13:30
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Fysieke sancties opleggen?
Oud 27-05-2003, 13:38
howshesings
Avatar van howshesings
howshesings is offline
tis best een redelijke vraag, of hij wil minderen.. maar om het nou als voorwaarde voor een relatie te stellen..
__________________
we are of the going water and the gone
Oud 27-05-2003, 13:41
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
mijn vriend heeft er ook problemen mee als ik rook (ik rook 1 cigaretje per week/2weken ofzo, maar hij ziet het liever niet dus)
en ik ben nu wel geminderd en hij is niet kwaad geworden toen ik vorige week op een festivalletje een saf opstak

we hebben dus allebei nbtje toegegeven. mss es voorleggen aan je vriend?
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Oud 27-05-2003, 13:45
girl1987
girl1987 is offline
Hoi,,

Ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt maar ik ken bijna alleen maar mensen die juist graag willen stoppen met roken!. Probeer een goed gesprek met hem te maken. Als hij zegd dat hij niet wil stoppen en niet wil proberen of minder te gaan roken en dat hij daar geen gesprek over wil is hij je absoluut niet waard. Denk er goed over na doeixx
Oud 28-05-2003, 13:33
l00k At Me
Avatar van l00k At Me
l00k At Me is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 26-05-2003 @ 18:16:
Mijn vriend rookt 1 pak per dag. Ik vraag hem al een tijdje te minderen maar eigenlijk houdt hij er geen rekening mee, hij is verslaafd zegt hij. Maar ik ben er van overtuigd dat als je echt iemand graag hebt en je een sterk karakter hebt, je wel degelijk kàn stoppen.
Gezondheid staat bij mij namelijk voorop.
Het is toch een zonde om elke dag bijna 4 € te betalen om je longen zwart te roken?
Hoe kan ik het hem in godsnaam duidelijk maken?? Moet ik hem voor zoiets dumpen of vinden jullie dat belachelijk?
Wat kan ik doen?
Mensen die zich vervelen beginen met roken.
Mensen die stoppen met roken zijn slim en denken na.
Ikzelf zou opzich ook wel willen roken maar heb er geen geld voor en zou te lui zijn om het te halen.
Heb ik teminste iets te doen en zou ik eerder doodgaan.
Alleen me conditie die achter uit gaat zou ik zien als een nadeel.

Maar ontopic:
Je zegt, of je stop met roken of je stopt met mij.
Oud 28-05-2003, 13:41
elledc
elledc is offline
Citaat:
l00k At Me schreef op 28-05-2003 @ 13:33:
Je zegt, of je stop met roken of je stopt met mij.
Wel, daar heb ik ook even aan gedacht en dat zei ik hem voor de gein. Hij vond het flauw.
Alles willen opgeven omdat hij rookt, is inderdaad niet zeer redelijk.

Maar hij wil zijn best doen te minderen, dat is al iets. En hij beweert dat hij ooit zeker en vast gaat stoppen, plots op een dag. Omdat het hem soms zelf teveel wordt.
Maar we zullen wel nog zien, woorden zijn geen daden
Oud 28-05-2003, 13:55
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Ik zou het niet gelijk opgeven.. ik zou zeggen wat ik van dat roken vind en dat ik het zo niet langer vind kunnen..
Natuurlijk moet hij zelf weten of hij rookt en hoeveel hij rookt, maar hij moet dan iig wel rekening houden met mij (en met anderen) dus dat hij niet aan een stuk gaat roken waar ik bij ben enzo..

Ik zou ook liever hebben dat hij zou stoppen, maar je kunt iemand daar niet toe dwingen, hij moet het zelf ook echt willen (ik denk trouwens dat wanneer je het echt wilt; dat je het dan ook kan!).
Maar als hij gewoon vrolijk verder gaat en niet eens luistert naar wat ik zeg dan zou het bij mij best hoog komen te zitten denk ik..

Of ik het daarvoor uit zou maken weet ik niet, denk dat ik daar pas over kan oordelen als ik zelf in die situatie zou zitten..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Oud 28-05-2003, 14:00
Dominique24!
Avatar van Dominique24!
Dominique24! is offline
Mijn partner rookt ook. Was gestopt maar stiekem weer begonnen. Ik vind het uitermate smerig en het past ook helemaal niet bij mijn levensstijl.
__________________
Love is a drug (Brian Ferry)
Oud 28-05-2003, 14:08
Verwijderd
ik zou echt niet gaan dreigen met uitmaken. vraag gewoon offie in jouw buurt minder of niet meer wil roken, maar je kan het niet verbieden. dat vind ik onzin.
Ads door Google
Oud 28-05-2003, 14:13
)Vampje(
)Vampje( is offline
Dreigen met dumpen heeft totaal geen zin. Hij stopt alleen met roken als hij zelf wil. Mijn ex rookte ook, en ik heb anderhalf jaar gesmeekt of 'ie wilde stoppen, ben met allerlei argumenten gekomen maar hij rookt nog steeds. Leer er dus maar beter mee leven.
Oud 28-05-2003, 14:47
Jean-Paul
Avatar van Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Niet rokers snappen niet wat jullie verlangen van hem/haar als je vraagt om te stoppen...
__________________
The only thing I fear, is running out of beer!
Oud 28-05-2003, 14:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
mijn vriend rookt ook veel, maar als k er bij ben minder en altijd buiten. en hij blaast de rook ook de andere kant op zodat ik er minder last van heb.

tsja en ik heb er nog niet eens zo erg om hoeven te zeuren. hij vroeg of ik last van had en deed toen automatisch dit.

best wel egoistisch van je vriend dat ie geen rekening met je wilt houden.
Oud 28-05-2003, 16:16
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-05-2003 @ 22:28:
Mijn zus heeft indertijd tegen haar vriend gezegd dat ze hem alleen zou zoenen als-ie niet naar sigarettenrook rook. Toen is-ie maar gestopt.
Daar trapte mijn ex niet in..
Oud 28-05-2003, 16:35
poesiefox
poesiefox is offline
Mijn wederhelft heeft acht jaar lang zeer stevig gerookt, en was niet voor rede vatbaar. Hij was verslaafd! Onderschat dat niet.
Hij is wel gestopt, maar dat was pas op het moment dat de bijverschijnselen voor hemzelf (gehijg en gepiep en gehoest en geen conditie) erger werden dan de onthoudingsverschijnselen.

De onthoudingsverschijnselen waren zo heftig dat ik soms wenste dat hij weer ging roken. Niet te genieten!En het heeft ruim een jaar geduurd.

Nu beseft hij pas hoe asociaal en egoistisch het van hem was, en dat ik met mijn geklaag al die jaren niet zomaar zeurde, maar wel degelijk gelijk had. Het is smerig!
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 28-05-2003, 16:55
Jean-Paul
Avatar van Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 28-05-2003 @ 16:35:
Het is smerig!
Blaat...
__________________
The only thing I fear, is running out of beer!
Oud 28-05-2003, 18:45
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Maak het maar uit.
Als je het al zou uitmaken voor zo'n futiliteit, dan is het wel duidelijk dat je relatie niet veel voorstelt.
jezus wat oppervlakkig.
Oud 28-05-2003, 19:24
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 28-05-2003 @ 18:45:
Maak het maar uit.
Als je het al zou uitmaken voor zo'n futiliteit, dan is het wel duidelijk dat je relatie niet veel voorstelt.
jezus wat oppervlakkig.
jezus wat onbegrijpelijk! zegt zij ergens dat zij het echt wil uitmaken???? ze heeft duidelijk gezegd dat ze het dwaas en tegelijkertijd erg zou vinden en dat ze het niet zou doen.. haar vraag is wel, op welke manier kan ik hem duidelijk maken dat ik om hem geef en dat hij zijn roken mindert voor MIJ... (en voor hemzelf natuurlijk)
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Oud 28-05-2003, 19:28
leon-v
leon-v is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 26-05-2003 @ 18:16:
Moet ik hem voor zoiets dumpen of vinden jullie dat belachelijk?
Wat kan ik doen?
Belachelijk....
Misschien kan je het gewoon accepteren (dus ook zijn mindere kanten)

maarja misschien ben ik als roker een btje bevooroordeeld...
__________________
2006: Leon-V. @ Dance Valley
Oud 28-05-2003, 19:46
~Third Day~
Avatar van ~Third Day~
~Third Day~ is offline
Als hij echt helemaal gek op je is, dan stopt hij toch wel voor jou?
__________________
De slak bereikte de ark door volharding.
Oud 28-05-2003, 19:50
Jean-Paul
Avatar van Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Als ik een vriendin zou hebben, en dat ze dan ook nog een van me ging verlangen, of ja het vragen, om te stoppen met roken?

Ik bedoel zoiets doe je niet...

Vraag aan haar toch ook niet of ze wilt stoppen met zonnebanken?
__________________
The only thing I fear, is running out of beer!
Oud 28-05-2003, 19:56
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 28-05-2003 @ 19:50:
Als ik een vriendin zou hebben, en dat ze dan ook nog een van me ging verlangen, of ja het vragen, om te stoppen met roken?

Ik bedoel zoiets doe je niet...

Vraag aan haar toch ook niet of ze wilt stoppen met zonnebanken?
1) ik begrijp haar wel, een heel pakje maakt verschil met zeven sigaretten

2) dat kun je best voor iemand over hebben 'verminderen' als je weet dat dat voor die persoon van zoveel belang is

ik vind het nogal raar of min gezegd 'dat ze ook nog eens van me gaat verlangen' dit doet ze omdat ze van hem houdt...
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Oud 28-05-2003, 20:01
Jean-Paul
Avatar van Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Sjah...

Ik rook er anderhalf per dag...

Mocht ooit iemand klagen...is dat haar probleem...ik weet het lekker egoïstisch, maar ze wist al dat ik rook, dus ze weet waar ze in stapt...dan geen gezeik meer achteraf

En over dat houden van, leuk en aardig, maar nogmaals dit wist ze ook al van te voren
__________________
The only thing I fear, is running out of beer!
Oud 28-05-2003, 20:22
elledc
elledc is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 28-05-2003 @ 18:45:
Maak het maar uit.
Als je het al zou uitmaken voor zo'n futiliteit, dan is het wel duidelijk dat je relatie niet veel voorstelt.
jezus wat oppervlakkig.
Je hebt er duidelijks niets van begrepen.
1. Ik ga het niet uitmaken, ik vraag enkel jullie advies. Ik eis dat hij mindert, niet dat hij volledig stopt.
2. Het gaat niet om een futiliteit: hij rookt haast 1 pak per dag en zijn conditie & gezondheid gaan naar de kloten als hij zo door doet.
3. Ik denk niet enkel aan mezelf, ik word soms ongemakkelijk als hij teveel rookt, maar ik denk ook aan HEM. Je mag dit oppervlakkig noemen maar gezondheid EN goeie conditie gaan bij mij voorop.

Is er dan van oppervlakkigheid gesproken?

I don't think so
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Spoiler: zeer lang verhaal
Scarlet Spider
21 21-09-2012 12:27
Liefde & Relatie mijn dramatische liefde
Juana__
8 13-10-2009 13:00
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #132
Pruts0r
496 25-07-2008 17:56
De Kantine weerwolfspel #30
Eye of Sauron
500 18-03-2007 20:48
Verhalen & Gedichten Mijn zusje Nadia.
Jolt_temp
4 11-01-2004 12:26
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.