Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2010, 14:47
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik heb op de plekken waar mijn huid ietsjes vetter is (de twee stukken naast mijn neus, neus, kin en voorhoofd) vaak last van roodheid. Dit valt aardig goed weg te moffelen met make-up, maar liever zou ik dit niet nodig hebben.
Ik heb de laatste tijd geen last van puistjes, maar de roodheid is vrijwel constant en wordt erger als ik bijv. reinigingsmelk gebruik, ook al is dat heel vriendelijk spul en mijn make-up is speciaal van de apotheek en niet verstoppend etc. etc. dus ik weet echt niet waar het aan kan liggen, maar het is wel vervelend. Weten jullie iets?
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 14:06
Bright Blue
Bright Blue is offline
Misschien is het een idee om het gewoon elke dag even met wat water schoon te houden? Ik denk eigenlijk dat het dan vanzelf over gaat. Als je er echt heel erg last van hebt zou ik even het aan iemand vragen die er meer verstand van heeft. Doet het verder ook pijn ofzo?
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 14:28
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Je bedoelt, de soort roodheid die je krijgt als je sport of bloost? Zo veel mensen hebben roodheid in hun gezicht, dat maakt toch verder niets uit?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 15:41
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Nee, dat soort roodheid is het niet. Het zit ook niet op mijn wangen maar echt naast mijn neus en op mijn kin. 's Ochtends valt het best mee, maar als ik (echt heel zachtjes) mijn make-up eraf haal of mijn gezicht schoonmaak wordt het HEEL erg rood.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 16:25
Catch
Catch is offline
Schilfert je huid er ook een beetje bij? Ik heb dat soms als de winter aanbreekt, dan is mijn huid op die plekken erg droog en koud en het weer helpt dan ook niet mee. Wat je dan kunt doen is een goede crème op je huid smeren en na een paar dagen zachtjes scrubben om de velletjes weg te halen. Ik maak alleen niet uit je verhaal op dat dit het is (je hebt het juist over een vettere huid), dus ik gok dat dit niet zo helpt
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 07:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar ik denk dat dat samen kan zijn. Ook als je normaal een vette huid hebt, op je neus bijvoorbeeld, kan het door de winter ineens rood en schilferig worden. Tsja, winter hè.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 14:12
Verwijderd
Droge huid heb je op twee manieren: huid waar te weinig vocht in zit, of huid die te weinig talg aanmaakt (al gaat het vaak samen doordat een dun talglaagje beschermt tegen verdampen van het vocht). Te weinig talg aanmaken zal ze niet doen met normaal juist een vette huid, maar je kunt wel te weinig vocht in je huid hebben en toch veel talg aanmaken. Zeker als je het talglaagje eraf wast. Dus dan kan het alsnog helpen om er een milde crème op te smeren, waarbij je als je gevoelig bent voor puistjes wel moet opletten dat je dat hygiënisch doet (bv. creme uit een tubetje). Of die plekjes overslaan met de reinigingsgel/tonic/whatever en alleen met water wassen, maar dat is wat ingewikkeld.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 14:26
flower1989
flower1989 is offline
Bij de gezondheidswinkel hebben ze een middeltje daarvoor die echt ontzettend goed werkt!
Je kunt altijd daar even vragen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 22:29
Catch
Catch is offline
En handen wassen voor je aan je gezicht komt, en overdag zo min mogelijk aanzitten . En idd, wat Sarah zegt klopt. Ik was even vergeten dat je best een droge, vetarme huid kunt hebben in plaats van een droge vochtarme huid.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 11:07
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Het is naar niet droog, juist niet. En ook niet schilferig, alleen roodachtig. Ik heb het al sinds groep 7 of zo, het hele jaar door wel.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 18:58
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Hoi, ik heb en beetje hetzelfde. Soms is het wel een weekje of twee weg, ik deed er weleens maskers op maar die werken vaak tegen, dus die raad ik niet aan. Wel heb ik mijn warm water van de douchekop langs mijn gezicht laten stromen, dus zonder het met de handen aan te raken. En dit heeft heel goed geholpen!
Dus met een temperatuur van ongeveer 30 graden ongeveer 2 minuten per dag, en dan met een zachte handdoek even droogdeppen. Doet wonderen.
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat heb je vandaag niet gewaardeerd #5
Verwijderd
500 23-05-2014 21:18
Lichaam & Gezondheid Hema-intolerantie
fizzle-fluffy
7 30-03-2010 21:57
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Apomes
500 02-07-2008 17:59
Lichaam & Gezondheid Gevoelige gezichtshuid
Roos
32 10-04-2007 23:51
Lichaam & Gezondheid Rode vlekjes
Femme-Fatale
4 25-02-2004 22:23
Lichaam & Gezondheid benzoylperoxide
xMelissax
16 27-12-2003 12:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.