Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2012, 18:42
Zertab
Avatar van Zertab
Zertab is offline
Hee,
Nja, ik heb een probleempje. Ik heb nogal wat gevoelens omtrent zelfmoord. Op een avondje zat ik op facebook, en had iemand die ik kende me toegevoegd. Ik begon gesprek. Ik weet niet meer precies hoe het kwam, maar ik vertelde ineens stukje bij beetje mijn verhaal aan hem. Voor het gemak noemen we hem R. R.,leek echt iemand die niet zomaar weg zou gaan van mijn zijde. Hij wilde me wel helpen. Zou me in de gaten gaan houden, en wilde eigenlijk een keertje praten. Maar dat wilde ik niet.

Omdat stukje bij beetje heel het verhaal eruit kwam, wilde hij ineens persé afspreken. Heb niet tegen gewerkt, had weinig zin dacht ik zo, dus zo gezegd zo gedaan. Uurtje gepraat. Daarna kregen we ruzie. Wat diezelfde avond weer opgelost was, hij stuurde een smsje. Dus de dag erna 'uitgepraat', was gewoon een k_t smoes die die had maarja, wie ben ik om boos te blijven op iemand die me wil helpen? Op een gegeven moment was R. het helemaal zat. Geen idee wat ik verkeerd gedaan heb. Maar omdat ik geen hulp zocht,proffesionele hulp, moest ik maar oprotten. Zo komt het erop neer. Afgelopen zomervakantie geen contact met hem gehad. Daarna moest ik met hem werken. Echt samen werken. Moet nu nog steeds, weet niet voor hoelang. Nja, ging niet echt goed. Hij deed alles, liet mij niks doen. Ook deed hij alsof er niets aan de hand was. Dat is nu opgelost, er zijn met iemand anders erbij afspraken gemaakt. Ook heb ik hem gemaild, met dat ik het niet snap waarom hij zo hatelijk doet. Vriendin van mij heeft hem ook nog een keer gemaild, weet niet wat, ook niet hoe ze aan zijn e-mail adres komt...maargoed. Afgelopen zondag zat ik er echt doorheen, dus stuurde ik een smsje, of ik hem nog kon bellen als het echt slecht met me ging.

"Nee" was zijn antwoord. Ik had er rekening mee gehouden. Maar wie het ook zou zijn, ik zou het niet kunnen. Iemand weigeren die er zo doorheen zat als ik toen. Nu is de maat ook echt vol. Ben niet boos,voel geen enkele emotie erom. Maar ik hoef hem even niet meer te zien of spreken. Lijkt me logisch. Heb hem verwijdert van msn. Niet van facebook, wilde ik wel doen, maar dat valt op, en dan wordt het samen werken nog ongemakkelijker.

Aan de ene kant, snap ik hem ook ergens wel. Maar dat wil ik niet inzien. Het is een verantwoording om iemand te helpen, die voor de rest geen proffesionele hulp heeft. En misschien kan hij het zelf niet meer aan? Lijkt me wel sterk...hij zegt dat hij nog 1 meisje met zelfmoord gedachtes helpt. En nog 2 die gewoon niet lekker in hun vel zitten.

Wilde het even kwijt, en wil weten hoe jullie hier tegenaan kijken. En ik weet dat jullie hard kunnen reageren, maar ik vraag dat nu even niet te doen.
Ik ben trouwens 15, de jongen waar het over gaat 20.
__________________
~ If I could melt your heart,we´d never be apart. Give yourself to me,You hold the key...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2012, 19:07
Verwijderd
Tsja, ik denk dat ik zou denken: 'godverdomme waarom zoekt die domme doos geen hulp?'. Als je dan echt zo zelfdestructief bent (of in ieder geval weigert écht hulp te zoeken) kan ik me voorstellen dat hij er geen land mee te bezeilen vindt. Hij wilde je denk ik echt helpen, maar heeft het idee dat je niet geholpen wil worden? Vanaf daar is het lastig samenwerken en ziet hij je wellicht als instabiel (misschien terecht) en wil hij daarom zorgen dat het resultaat van jullie opdracht in ieder geval goed is, zelfs als dat betekent dat jij niks er aan (mag) doen/t. Dat je nu weer toenadering zoekt, heeft in zijn hoofd geen zin, want welke andere stappen heb je gezet? Hij zal niks er aan kunnen veranderen en voelt zich dus tamelijk moedeloos. Geen wonder dat hij zijn handen er van af trekt?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 19:14
Zertab
Avatar van Zertab
Zertab is offline
Of wat ik zelf denk....

Omg. Nu wordt het me pas allemaal duidelijk. Jij vieze egoïst. Je hebt verdomme gewoon misbruik gemaakt van mijn situatie. Zwakkeling. Je zoekt het maar uit weet je, met je zwemgroepje. Ik bemoei me er niet meer mee. Jij bent geen enkele blik meer waardig. Jij bent geen enkel woord van mij meer waard. Niks. Mensen zoals jij, zouden eigenlijk geëxporteerd moeten worden naar de maan. Ver weg van hier. Ga daar maar aliens misbruiken. Klootzak. Ik had het langs me neer gelegd, maar nu ik pas hoor dat het jou alleen maar om je imago te doen is, ben ik al HELEMAAL klaar met je. Geen woord, geen blik, NIKS krijg je meer van me. Aan mij had je een verkeerde he? Mij kon je niet gebruiken voor je imago. Omdat ik eigenwijs ben. HEERLIJK gevoel geeft me dit, dat ik niet aan jou toegegeven heb. Klootzak. Heb jij eigenlijk wel vrienden? Nu snap ik ineens HEEL goed waarom je al 6 jaar geen vriendin meer hebt, en niemand je wil. Je zoekt meisjes uit, die emotioneel op instorten staan, om ze vervolgens vanalles te beloven, en er zelf beter van te worden.
´Oh kijk...daar hebben we T. weet je dat die veel mensen geholpen heeft met zelfmoord gedachtes?´
Dat is wat je wil dat de mensen over je roepen, als ze je zien. Nou gast, succes met je leven verder. Ik trap er niet meer in. Jij hebt eigenlijk een lesje nodig. Ik weet nog wel een leuk geheimpje over je, dat je me verteld hebt.
´Als je dat door verteld, help ik je niet meer.´
Ach schei uit mongool. Al zou ik het niet door verteld hebben (wat ik dus niet gedaan heb, heb je echt geluk mee kneus.), weten we beide nu dat jij mij toch zou laten vallen. WANT JE HEBT NIKS AAN MIJ HE!?
Jammer, dat ik niet zo van het wraak nemen ben. Jij bent het trouwens ook niet waard. Ooit op een dag, komen ze erachter wat je flikt. Dan ben je nog lang niet jarig. Ik hoop zo dat jou hetzelfde overkomt als wat mij is overkomen. Dat je gebruikt wordt voor iemand´s imago.
En weetje...ik ga niet om overplaatsing vragen. Ik ga er zo van genieten om jou puur te negeren. HEERLIJK.
__________________
~ If I could melt your heart,we´d never be apart. Give yourself to me,You hold the key...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 19:15
Verwijderd
Dat kan natuurlijk ook
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 19:17
Zertab
Avatar van Zertab
Zertab is offline
Als je niks zinnigs te melden hebt, zeg dan niks.
__________________
~ If I could melt your heart,we´d never be apart. Give yourself to me,You hold the key...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 19:34
Verwijderd
Nou ja, het is natuurlijk een vrij radicale en andere zienswijze. Mijn verbazing over je post mag dan ook geen verrassing zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 19:35
kwartel90
kwartel90 is offline
Jemig wat een woede. Het lijkt mij het beste dat je geen contact meer met hem opneemt en met een vertrouwd persoon praat over je problemen (ouders, psycholoog, huisarts, enz). Ik weet niet precies wat voor problemen je hebt, maar het klinkt alsof je depressief bent, je hebt namelijk niet zomaar terugkerende zelfmoordgedachten. Dat is niet raar, je hoeft je niet te schamen, en het is echt heel goed te behandelen. Maar in je eentje kom je er niet zomaar van af (ik spreek uit ervaring).

99% van de mensen heeft werkelijk geen flauw idee wat ze moeten doen om je te helpen, al denken ze misschien van wel, dus trap daar niet in. Ga naar een professional .
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Of wat ik zelf denk....

Omg. Nu wordt het me pas allemaal duidelijk. Jij vieze egoïst. Je hebt verdomme gewoon misbruik gemaakt van mijn situatie. Zwakkeling. Je zoekt het maar uit weet je, met je zwemgroepje. Ik bemoei me er niet meer mee. Jij bent geen enkele blik meer waardig. Jij bent geen enkel woord van mij meer waard. Niks. Mensen zoals jij, zouden eigenlijk geëxporteerd moeten worden naar de maan. Ver weg van hier. Ga daar maar aliens misbruiken. Klootzak. Ik had het langs me neer gelegd, maar nu ik pas hoor dat het jou alleen maar om je imago te doen is, ben ik al HELEMAAL klaar met je. Geen woord, geen blik, NIKS krijg je meer van me. Aan mij had je een verkeerde he? Mij kon je niet gebruiken voor je imago. Omdat ik eigenwijs ben. HEERLIJK gevoel geeft me dit, dat ik niet aan jou toegegeven heb. Klootzak. Heb jij eigenlijk wel vrienden? Nu snap ik ineens HEEL goed waarom je al 6 jaar geen vriendin meer hebt, en niemand je wil. Je zoekt meisjes uit, die emotioneel op instorten staan, om ze vervolgens vanalles te beloven, en er zelf beter van te worden.
´Oh kijk...daar hebben we T. weet je dat die veel mensen geholpen heeft met zelfmoord gedachtes?´
Dat is wat je wil dat de mensen over je roepen, als ze je zien. Nou gast, succes met je leven verder. Ik trap er niet meer in. Jij hebt eigenlijk een lesje nodig. Ik weet nog wel een leuk geheimpje over je, dat je me verteld hebt.
´Als je dat door verteld, help ik je niet meer.´
Ach schei uit mongool. Al zou ik het niet door verteld hebben (wat ik dus niet gedaan heb, heb je echt geluk mee kneus.), weten we beide nu dat jij mij toch zou laten vallen. WANT JE HEBT NIKS AAN MIJ HE!?
Jammer, dat ik niet zo van het wraak nemen ben. Jij bent het trouwens ook niet waard. Ooit op een dag, komen ze erachter wat je flikt. Dan ben je nog lang niet jarig. Ik hoop zo dat jou hetzelfde overkomt als wat mij is overkomen. Dat je gebruikt wordt voor iemand´s imago.
En weetje...ik ga niet om overplaatsing vragen. Ik ga er zo van genieten om jou puur te negeren. HEERLIJK.
Best lange tekst voor iemand die je geen woord of een blik meer waardig vindt.

Deze jongen is geen professioneel therapeut neem ik aan, en hij zegt blijkbaar ook niet precies wat jij wil horen en doet ook niet precies wat jij wil. Daardoor onstaat er ruzie en daarvan presenteer jij je hier als slachtoffer en hem als dader. Lijkt me niet helemaal fair.
Je bent nogal tegenstrijdig, eerst vertrouw je hem allerlei zaken toe, daarna maakt hij zich zorgen en wil langskomen en doe jij vervolgens alsof het allemaal niet zoveel voorstelt.

Ik denk ook trouwens dat je niet echt dood wil, maar gewoon uit je probleemleven wil ontsnappen. Dat is heel iets anders en daar kun je heel veel zelf aan doen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 20:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan het zijn dat het je tegen gaat staan als mensen dichtbij je komen, daardwerkelijk weten waar je mee zit en wat er in je hoofd omgaat en dat je dan dichtklapt? Dat proef ik een beetje in je verhaal. Ik kan me wel voorstellen dat dat heel frustrerend kan werken voor iemand die eerst aanbied om te helpen en dat je daar zo op afknapt en je dan maar laat zitten. Voor jou uiteraard heel vervelend maar ga eens goed bij jezelf te rade of het zoiets kan zijn, dat je onbewust mensen afstoot die je eigenlijk proberen te helpen. Verder blijf ik bij mijn punt wat ik je al eerder gezegd hebt, dat het verstandig is om professionele hulp te zoeken. Dit soort mensen kunnen je verhaal wel aanhoren en een luisterend oor bieden maar om echt van je problemen af te komen zul je echt hulp moeten zoeken. Wacht er niet te lang mee, het is zo zonde om je zo rot te voelen terwijl het ook anders kan!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 08:04
Zertab
Avatar van Zertab
Zertab is offline
Citaat:
Kan het zijn dat het je tegen gaat staan als mensen dichtbij je komen, daardwerkelijk weten waar je mee zit en wat er in je hoofd omgaat en dat je dan dichtklapt? Dat proef ik een beetje in je verhaal. Ik kan me wel voorstellen dat dat heel frustrerend kan werken voor iemand die eerst aanbied om te helpen en dat je daar zo op afknapt en je dan maar laat zitten. Voor jou uiteraard heel vervelend maar ga eens goed bij jezelf te rade of het zoiets kan zijn, dat je onbewust mensen afstoot die je eigenlijk proberen te helpen. Verder blijf ik bij mijn punt wat ik je al eerder gezegd hebt, dat het verstandig is om professionele hulp te zoeken. Dit soort mensen kunnen je verhaal wel aanhoren en een luisterend oor bieden maar om echt van je problemen af te komen zul je echt hulp moeten zoeken. Wacht er niet te lang mee, het is zo zonde om je zo rot te voelen terwijl het ook anders kan!
Dit. Maakt niet uit wie het is, zodra ze meer gaan doen als alleen maar luisteren, doe ik bot. Dag erna spijt hebben, maarja....het cirkeltje begint toch wel weer opnieuw.
__________________
~ If I could melt your heart,we´d never be apart. Give yourself to me,You hold the key...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vrienden die je in de steek laten..
030LY
4 09-01-2012 12:43
Liefde & Relatie In de steek gelaten ..
jacQ
34 28-09-2005 16:04
Lifestyle Vrienden in de steek laten
Sinasappeltje
58 26-10-2003 17:59
Liefde & Relatie Laat hij me zitten of niet..?
Punkygirl
49 25-10-2003 10:50
Psychologie depressiesss
load_harmony
32 12-03-2003 09:32
Psychologie Brief.
Quiana
21 10-12-2002 18:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.