Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2014, 11:40
Student22
Student22 is offline
Probleem opgelost! Bedankt voor de hulp !

Laatst gewijzigd op 06-10-2014 om 15:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2014, 11:56
Verwijderd
Ja, dat kunnen wij uiteraard niet zo maar weten, staat er in het contract niet wat voor rechtspersoon het MEC is?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2014, 12:13
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ze beroepen zich op de algemene voorwaarden. Zoals het Juridisch Loket in de eerste plaats aangeeft moeten deze je wel redelijkerwijs bekend kunnen zijn (dit geldt ook voor muziekverenigingen). Dit betekent kortgezegd dat de algemene voorwaarden van tevoren op papier of per e-mail aan je moeten zijn uitgereikt, of dat jou op papier (bijv. in de lesovereenkomst/op het inschrijfformulier) of per e-mail moet zijn medegedeeld op welk websiteadres deze algemene voorwaarden te vinden zijn. Zo niet, dan kun je je hierop beroepen tegenover de muziekschool.

Het is overigens aan de muziekschool om dit te bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2014, 12:20
Verwijderd
Maar Axel, als het geen vereniging is, dan kan TS toch sowieso gewoon opzeggen met een opzegtermijn van een maand? Ook al staat er wat anders in hun voorwaarden?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2014, 12:24
Verwijderd
Al heeft TS het over "lidmaatschap", dat ruikt natuurlijk wel heel eg naar een vereniging
Met citaat reageren
Oud 03-10-2014, 12:38
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Maar Axel, als het geen vereniging is, dan kan TS toch sowieso gewoon opzeggen met een opzegtermijn van een maand? Ook al staat er wat anders in hun voorwaarden?
Ja, dat was onduidelijk, dus ben daar maar mee begonnen.

Ik vermoed dat er geen sprake is van een vereniging (algemene voorwaarden hebben het over lesovereenkomst en inschrijving). Bovendien kan aan het antwoord van het Juridisch Loket nog worden toegevoegd dat stilzwijgende verlenging bij verenigingen wel mag voor de contributie, maar niet voor "aanvullende diensten aan/voor leden". Dus als het lesgeld dat topicstarter betaalt eigenlijk bestaat uit x euro contributie en y euro voor de specifiek gekozen lessen, dan mag y euro dus niet in rekening worden gebracht. Maar daarvoor moet je in de ALV-stukken duiken (als het inderdaad een vereniging is) ;p
Met citaat reageren
Oud 03-10-2014, 12:39
Student22
Student22 is offline
-

Laatst gewijzigd op 06-10-2014 om 15:29.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2014, 12:41
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mmmm... Ja, die heb ik vast wel gehad... Het is trouwens een eenmanszaak, volgens de Kamer van Koophandel.

Het klopt inderdaad dat je een maand opzegtermijn hebt maar in mijn geval is die al verstreken. Ik kreeg de factuur daarna pas. Ik was in de veronderstelling dat ik niets op hoefde te zeggen en dat mijn contract vanzelf stopte. Niet heel handig want ik had gewoon schriftelijk op kunnen zeggen om 100% zeker te zijn maar ik weet zeker dat toen ik informeerde meneer mij vertelde dat ik na dat halfjaar weer een nieuw contract moest afsluiten om door te gaan. Bovendien, en dat vind ik nog wel het gekste, dat ze mij nooit op de hoogte hebben gesteld dat mijn contract vernieuwd zou worden en/of dat de lessen weer begonnen...

Al met al: de muziekschool staat in haar recht en ik zit vast aan een halfjaarcontract?
Als het een eenmanszaak is, mag stilzwijgende verlenging niet (je was niet verplicht om op te zeggen, dus: het contract verliep automatisch). Niets betalen en even een e-mail sturen met je uitleg. Verwijs maar naar de website van ConsuWijzer.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2014, 21:04
Student22
Student22 is offline
Citaat:
Als het een eenmanszaak is, mag stilzwijgende verlenging niet (je was niet verplicht om op te zeggen, dus: het contract verliep automatisch). Niets betalen en even een e-mail sturen met je uitleg. Verwijs maar naar de website van ConsuWijzer.
Dank voor je hulp! Ik ga een brief sturen. Ik zag dat ze het geld al van mijn rekening hadden gehaald, zal ik dat nu al terugvorderen? Klopt het trouwens dat dit geregeld is in 6:236 sub j BW? Ik wil namelijk graag het desbetreffende artikel bij de brief voegen als onderbouwing. Of moet ik een ander artikel hebben? De Wet van Dam kon ik namelijk niet vinden in de databanken (of heet die wet officieel anders?)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2014, 21:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou het geld storneren nu het nog kan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2014, 21:23
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dank voor je hulp! Ik ga een brief sturen. Ik zag dat ze het geld al van mijn rekening hadden gehaald, zal ik dat nu al terugvorderen? Klopt het trouwens dat dit geregeld is in 6:236 sub j BW? Ik wil namelijk graag het desbetreffende artikel bij de brief voegen als onderbouwing. Of moet ik een ander artikel hebben? De Wet van Dam kon ik namelijk niet vinden in de databanken (of heet die wet officieel anders?)
Ja, klopt: op grond daarvan vernietig je de bepaling in de algemene voorwaarden. Maar ik zou het bedrag zoals Daantje zegt tegelijkertijd ook terug laten storten via je bank (kan meestal gewoon via internetbankieren). Anders grote kans dat je het toch echt niet terugkrijgt van de muziekschool: hebben er gewoon schijt aan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.