Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2003, 13:48
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
kgebruik al 2 weken benzoylperoxide en ik begin me nu toch wel zorgen te maken want mijn puistjes zijn weg (yes!!) maar kheb nu een hele droge huid en het is echt rood en er zijn allemaal van die enge kloofjes onstaan en het brand af en toe..
Wat ik nu wilde weten is of dit goed is en ik door moet gaan of moet ik nu stoppen met het gebruik ervan?
En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en weten waarom dit zo is?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 14:02
Verwijderd
dan is je huid helemaal uitgedroogd... das nie goed hoor, kzou gaan smeren met verzorgende zalfjes als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 14:24
Verwijderd
't lijkt me niet goed (ik heb het ook nooit gehad). Gebruik je 5% of 10%? En hoe vaak smeer je het? Benzylperoxide droogt je huid uit en kennelijk ben jij daar erg gevoelig voor. Je kunt het in het begin ook het beste voorzichtig uitproberen en beginnen met 5%. Lees de bijsluiter eens door (niet lullig bedoeld).

'k zou iig idd stoppen met het gebruik van benzylperoxide (staat volgens mij ook in de bijsluiter) en gaan smeren met verzorgende zalfjes voor droge huid. En als dat niet helpt, naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 14:40
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
kgebruik het 1 keer per dag ('s avonds) en 5%.
Khad het recept van de dokter gekregen maarja het is nu wel heel erg. Voornamlijk op mijn wangen en op mijn voorhoofd niet echt. Kheb nu babycreme gesmeerd( omdat daar denk ik minder chemische dingen inzitten) en het heeft mijn huid al een beetje gekalmeerd. maar kdenk dat ik als het zo doorgaat over een paar dagen naar de dokter ga.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 14:42
Verwijderd
Ik zou er ff mee stoppen (zo iets staat ook in de bijsluiter, dacht ik) en je huid de kans geven om te herstellen. En als het dat niet doet, zou ik idd ff langs de dokter gaan. (Niet te lang mee wachten, want met de feestdagen zijn ze er, denk ik, niet.)
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 14:56
Verwijderd
Ja dat is een bijwerking van die zalf. Staat als het goed is ook in de bijsluiter.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 18-12-2003 @ 15:56:
Ja dat is een bijwerking van die zalf. Staat als het goed is ook in de bijsluiter.
Het hoeft niet zo erg te zijn (was het bij mij absoluut niet), 't lijkt me niet goed om door te smeren als je kloofjes hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 15:11
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Het staat ook in de buisluiter..kheb het er inmiddels al bijgehaald.
het komt idd voor bij de bijwerkingen maar er staat ook dat indien in de loop van de behandeling bijwerkingen optreden de behandeling moet worden gestaakt of op een lagere concentratie overgaan. in mijn geval kan het volgens mij niet lager dus kstop er voorlopig maar mee.. maar het ging net zo goed, komen de puistjes weer terug als je stopt?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 15:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Het beste is iig om nu te stoppen tot je huid weer hersteld is.
Als je bang bent dat de puistjes terug komen is het misschien een idee om niet te vaak te smeren, maar 2x per week oid. Dan blijven de puistjes ook wel weg geloof ik.
Als je heel erg droge huid hebt, wil het bij mij nog wel eens werken om er een dagcreme op te smeren van "de Tuinen". Voor een gecombineerde huid bijvoorbeeld, of voor een droge, wat je zelf fijn vindt. Die werkten bij mij erg goed, alleen ze ruiken niet écht lekker.
__________________
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
xMelissax schreef op 18-12-2003 @ 16:11:
maar het ging net zo goed, komen de puistjes weer terug als je stopt?
Dat kan, maar 't hoeft niet, denk ik.

Misschien nog een keer langs de dokter, er zijn zat andere dingen tegen puistjes. (Diane35 bv. is ook wel een anticonceptiepil, moet je wel willen...maar goed, je dokter zal je er vast meer over kunnen vertellen.)
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 16:06
Verwijderd
Ik zou ermee stoppen; liever puistjes dan een rode, droge, ongezonde huid. Vergeet niet dat je huid 1 van de belangrijkste organen van je lichaam is, het moet je immers de hele dag door beschermen. Als je gezichtshuid kapot is, loop je snel infecties op, enorme puisten eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 16:12
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
jee, dat heb ik ook lange tijd gebruik maar bij mij werkte het niet... maar misschien moet je er zalf op smeren ofsow?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 14:44
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
veel water drinken, ophouden met de benzoylperoxide, goed smeren met een dagcreme ofzo en een ander puisten-bestrijdingsmiddel gebruiken.
__________________
;-)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 15:19
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Misschien heb je het product te veel gebruikt.

Ik zou er mee stoppen en dan wachten totdat je huid verstelt.
Daarna kan je kijken of je het weer gaat gebruiken, maar dan dus minder vaak.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 20:40
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
die shit is echt te erg.
vraag roacutanen, is the ultimate puistenkiller.
maakt wel veel bloedneuzen en droge ogen, maar puisten is weg weetje.
laterzz.
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 01:03
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 26-12-2003 @ 16:19:
Misschien heb je het product te veel gebruikt.

Ik zou er mee stoppen en dan wachten totdat je huid verstelt.
Daarna kan je kijken of je het weer gaat gebruiken, maar dan dus minder vaak.
Precies maar je moet wel nu ff helemaal niets op je huid smeren dus ook geen andere zalfjes misschien maak je het erger. Was je gezicht smorgens gewoon goed. En laat je huid een tijdje zo.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 12:15
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
kben naar de huisarts geweest en die zei dat ik er een tijdje mee moest stoppen. En als mijn huid weer hersteld is dat we dan naar andere mogelijkheden zouden kijken. Kheb niet zo heel veel puistjes maar net genoeg om je er aan te irriteren zeg maar, en dan vind ik roacutane net iets te.
maar toch bedankt voor jullie tips..
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Puistjes bestrijden met benzoylperoxide
h20
2 27-06-2012 20:52
Lichaam & Gezondheid benzoylperoxide hydrogel
SQUARE
6 18-02-2007 02:30
Lichaam & Gezondheid benzoylperoxide gebruik
freakzor1987
5 18-12-2004 15:16
Lichaam & Gezondheid Benzoylperoxide
*ABC*
29 24-11-2004 18:31
Lifestyle benzoylperoxide hydrogel
Sjoukie
4 16-09-2003 17:43
Lichaam & Gezondheid Droge huid door benzoylperoxide
Tuinhuisje
14 05-02-2003 20:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.