Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2003, 19:26
bullshitt
bullshitt is offline
Via via gehoord dat mensen die nog geen 6 jaar in Nederland wonen bepaalde voordele hebben bij het afleggen van eindexamens.

Denk daarbij aan 15 min extra en Nederlands woordenboek.

Maar is dat wel zo ?? Kan wel veel schelen bij mij
Advertentie
Oud 30-04-2003, 19:49
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
jazeker, moet je effe op het internet opzoeken (zie de examensites), je hebt wel extra rechten (en volgens mij wel meer dan 15 min. ik heb ADHD en krijg geloof ik wel een half uur extra, maar dat moet ik nog effe opzoeken )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 30-04-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
bullshitt schreef op 30-04-2003 @ 20:26:
Via via gehoord dat mensen die nog geen 6 jaar in Nederland wonen bepaalde voordele hebben bij het afleggen van eindexamens.

Denk daarbij aan 15 min extra en Nederlands woordenboek.

Maar is dat wel zo ?? Kan wel veel schelen bij mij
en je kan volgens mij ook vrijstelling krijgen voor frans en/of duits?
Oud 01-05-2003, 14:47
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
byebye schreef op 30-04-2003 @ 21:10:
en je kan volgens mij ook vrijstelling krijgen voor frans en/of duits?
lol!

dat zou HELEMAAL nergens op slaan

ik vind dat je alleen meer tijd mag krijgen als je dyslexie hebt

maar dat je nou gelijk meer tijd en vrijstellingen krijgt omdat je een allochtoon bent vind ik wel heel sick
vooral die vrijstelling slaat echt nergens op

ik kan even slecht een buitenlandse taal spreken als een buitenlander hier die taal kan spreken

alsof ik een voordeel heb omdat ik uit NL kom

grappenmakers

ook vind ik dan dat een opleiding bij iedereen evenveel waard moet zijn
strax slaag ik op HAVO met duits en die andere zonder duits
toch krijgen we allebei HAVO achter onze naam terwijl ik dan 'beter' ben


Oud 01-05-2003, 14:50
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Tja, ik vind het alleen de vraag of iemand dan wel net zoveel recht heeft op een diploma als de rest van de klas... Ik bedoel: als je nou de taal niet goed spreekt, dan kan je dat toch later op de universiteit of op je werk toch wellicht ook niet!
__________________
I like my new bunny suit
Oud 01-05-2003, 21:44
Studentje
Studentje is offline
Bij ons mochten vorig jaar ook twee jongens een woordenboek gebruiken, ook bij vakken als maatschappijleer en aardrijkskunde. Dus helemaal eerlijk is het niet, vind ik.
__________________
Geiz ist Geil!
Oud 01-05-2003, 22:34
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Waarom zou je trouwens uberhaupt onderscheid maken tussen mensen op zo'n manier? Ik bedoel, een opleiding is een opleiding en een diploma een diploma, als je de opleiding niet haalt (om wat voor reden dan ook, allochtoon, dyslectisch, niet slim genoeg, 2 armen kwijt geraakt bij ongeluk en niet meer in staat te schrijven) dan krijg je je diploma niet. Ik bedoel, ze gaan je later toch ook geen makkelijker werk geven omdat je dyslectisch bent? Door iedereen zomaar privileges te geven stelt een diploma niet zo veel meer voor.
Oud 01-05-2003, 23:19
barticus
barticus is offline
Ik vind het terecht dat allochtonen vrijstelling krijgen van bijvoorbeeld Frans of Duits. Ik zal even uitleggen waarom.

Eén van de eisen waaraan je moet voldoen om een VWO diploma te halen is dat je minstens 3 vreemde talen kunt. Er wordt van mij verwacht dat als ik mijn diploma in handen heb, dat ik een vreemde taal spreek, en twee vreemde talen kan lezen.
Van allochtonen wordt precies hetzelfde verwacht. Een allochtoon spreekt zijn moedertaal, Nederlands (daar gaan we wel vanuit als je een VWO diploma kunt halen ), Engels (is immers een verplicht vak), en Frans of Duits, hangt af van welke wordt laten vallen.

Bedenk je wel even dat het voor een allochtoon met een Arabische of Oosterse achtergrond wel even een stukje moeilijker is om Germaanse of Romaanse talen te leren!

-Barticus
Oud 02-05-2003, 11:37
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
barticus schreef op 02-05-2003 @ 00:19:


Eén van de eisen waaraan je moet voldoen om een VWO diploma te halen is dat je minstens 3 vreemde talen kunt. Er wordt van mij verwacht dat als ik mijn diploma in handen heb, dat ik een vreemde taal spreek, en twee vreemde talen kan lezen.
Van allochtonen wordt precies hetzelfde verwacht. Een allochtoon spreekt zijn moedertaal, Nederlands (daar gaan we wel vanuit als je een VWO diploma kunt halen ), Engels (is immers een verplicht vak), en Frans of Duits, hangt af van welke wordt laten vallen.

Bedenk je wel even dat het voor een allochtoon met een Arabische of Oosterse achtergrond wel even een stukje moeilijker is om Germaanse of Romaanse talen te leren!

-Barticus
dat is niet in alle gevallen zo
dat je ouders uit het buitenland komen wil toch nog niet zeggen dat je gelijk die taal spreekt?
kan ook hier geboren zijn en gewoon nederlands opgevoed worden

over dat laatste stukkie:
nou en?! werkt ie maar ff wat harder
je gaat toch ook niet zeggen "mensen met een iq van 30 hebben het moeilijk op school, geef ze maar gewoon dat diploma"?
Oud 02-05-2003, 14:51
barticus
barticus is offline
Citaat:
dat is niet in alle gevallen zo
dat je ouders uit het buitenland komen wil toch nog niet zeggen dat je gelijk die taal spreekt?
kan ook hier geboren zijn en gewoon nederlands opgevoed worden
Het ging hier om mensen die minder dan 6 jaar in Nederland wonen. Wel blijven opletten....

Citaat:
over dat laatste stukkie:
nou en?! werkt ie maar ff wat harder
je gaat toch ook niet zeggen "mensen met een iq van 30 hebben het moeilijk op school, geef ze maar gewoon dat diploma"?
nee, maar mensen die hier al minder dan 6 jaar wonen en VWO afmaken met alleen frans 1 of duits 1 voldoen toch aan de eis? het kunnen van 4 talen? (NL, engels, frans/duits, en hun eigen moedertaal)
Mensen met een IQ van 30 geef je inderdaad geen diploma. Het gaat hier ok niet om laag begaafden, maar om mensen die minder dan 6 jaar in nederland wonen en intelligent genoeg zijn om een vwo diploma te kunnen halen. Vind ik klasse.
Oud 02-05-2003, 15:00
Verwijderd
Stel je voor; je komt in een ander land te wonen, je hebt moeite met de nieuwe taal, je moet eindexamen doen maar wel in die moeilijke nieuwe taal. Je bent intelligent genoeg, alleen beheers je de taal nog niet correct. Dan is het toch lullig om je te laten zakken omdat je de taal nog niet uitmuntend beheerst? Omdat je de kans gewoon nog niet gehad hebt?
Ik vind het een beetje naïef dat je dat niet begrijpt...
Oud 02-05-2003, 16:52
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-05-2003 @ 16:00:
Stel je voor; je komt in een ander land te wonen, je hebt moeite met de nieuwe taal, je moet eindexamen doen maar wel in die moeilijke nieuwe taal. Je bent intelligent genoeg, alleen beheers je de taal nog niet correct. Dan is het toch lullig om je te laten zakken omdat je de taal nog niet uitmuntend beheerst? Omdat je de kans gewoon nog niet gehad hebt?
Ik vind het een beetje naïef dat je dat niet begrijpt...
mee eens.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 02-05-2003, 18:59
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
En ik vind het een beetje goedkoop om dan maar meteen het woord 'naief' uit de kast te trekken.
Er wordt gewoon vanaf een ander standpunt naar de zaak gekeken. Jij gaat er van uit dat het halen van een diploma gebeurt op basis van intelligentie, maar alleen op basis daarvan red je het niet. Je moet de taal gewoon goed beheersen, punt. Want nogmaals; je hoeft later van je baas echt niet minder hard te werken omdat je de taal niet goed beheerst.
Het hele idee van een diploma is dat je er van uit kan gaan dat de eigenaar daarvan de stof beheerst die vereist is voor het halen van een diploma. En dan moet je niet bepaalde mensen voordelen geven op basis van wat voor reden dan ook.
Ik zou nu kunnen zeggen dat ik het een naief van jou vind dat je DIT niet ziet maar ja...
Oud 02-05-2003, 19:42
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 01-05-2003 @ 23:34:
Waarom zou je trouwens uberhaupt onderscheid maken tussen mensen op zo'n manier? Ik bedoel, een opleiding is een opleiding en een diploma een diploma, als je de opleiding niet haalt (om wat voor reden dan ook, allochtoon, dyslectisch, niet slim genoeg, 2 armen kwijt geraakt bij ongeluk en niet meer in staat te schrijven) dan krijg je je diploma niet. Ik bedoel, ze gaan je later toch ook geen makkelijker werk geven omdat je dyslectisch bent? Door iedereen zomaar privileges te geven stelt een diploma niet zo veel meer voor.
Waarom zou je die mensen niet meer tijd geven? Ik ben zelf dislectisch en ik zit nu in 6 VWO. Ik red het waarscheinlijk mer gemak, maar ik heb alleen iets meer tijd nodig om iets op te schrijven en wat te lezen. Mag ik van jou dan geen extra tijd zodat ik mijn vwo diploma (makkelijker) kan halen?

Het is idd waar dat allogtonen in hele zeldzame omstandigheden een vrijstelling voor duits/frans1 kunnen krijgen. Maar dit geld ook voor mensen die van HAVO komen en dan VWO willen gaan doen en 1 van die talen niet hebben gehad. Ik heb zelf ook geprobeert om een vrijstelling te krijgen voor frans1 omdat ik dyslectisch ben. Niet gelukt, de school zat zo dwars dat het niet ging. Gelukkig is het me gelukt om het nog redelijk goed afgesloten te krijgen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 02-05-2003, 20:48
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-05-2003 @ 16:00:
Stel je voor; je komt in een ander land te wonen, je hebt moeite met de nieuwe taal, je moet eindexamen doen maar wel in die moeilijke nieuwe taal. Je bent intelligent genoeg, alleen beheers je de taal nog niet correct. Dan is het toch lullig om je te laten zakken omdat je de taal nog niet uitmuntend beheerst? Omdat je de kans gewoon nog niet gehad hebt?
Ik vind het een beetje naïef dat je dat niet begrijpt...
Ik ben het in grote lijnen wel met je eens, maar bij vakken als aardrijkskunde en maatschappijleer hebben ze dus een voorsprong omdat ze èn meer tijd hebben(wat ik wel begrijp) èn de begrippen kunnen opzoeken, dus minder uit hun hoofd hoeven te weten. Maar ik weet niet hoe je dat op zou kunnen lossen.
__________________
Geiz ist Geil!
Oud 02-05-2003, 21:32
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-05-2003 @ 16:00:
Stel je voor; je komt in een ander land te wonen, je hebt moeite met de nieuwe taal, je moet eindexamen doen maar wel in die moeilijke nieuwe taal. Je bent intelligent genoeg, alleen beheers je de taal nog niet correct. Dan is het toch lullig om je te laten zakken omdat je de taal nog niet uitmuntend beheerst? Omdat je de kans gewoon nog niet gehad hebt?
Ik vind het een beetje naïef dat je dat niet begrijpt...
Ik vind wel dat je gelijk hebt maar ik denk dan toch dat er bepaalde grenzen aan moeten zitten. (als iemand al 5 jaar ofzo in Nederland woont zou ie de taal toch al behoorlijk onder de knie moeten hebben.)
Oud 02-05-2003, 21:39
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Ieke schreef op 02-05-2003 @ 20:42:
Waarom zou je die mensen niet meer tijd geven? Ik ben zelf dislectisch en ik zit nu in 6 VWO. Ik red het waarscheinlijk mer gemak, maar ik heb alleen iets meer tijd nodig om iets op te schrijven en wat te lezen. Mag ik van jou dan geen extra tijd zodat ik mijn vwo diploma (makkelijker) kan halen?

Het is idd waar dat allogtonen in hele zeldzame omstandigheden een vrijstelling voor duits/frans1 kunnen krijgen. Maar dit geld ook voor mensen die van HAVO komen en dan VWO willen gaan doen en 1 van die talen niet hebben gehad. Ik heb zelf ook geprobeert om een vrijstelling te krijgen voor frans1 omdat ik dyslectisch ben. Niet gelukt, de school zat zo dwars dat het niet ging. Gelukkig is het me gelukt om het nog redelijk goed afgesloten te krijgen.
Dus het feit dat jij toevallig lijdt aan een kwaal die erkend stelt jou boven de mensen die daar niet aan lijden. En wat nu als je om een andere (nog niet erkende) reden meer tijd nodig hebt? Verdien je dan geen extra tijd? En wat nu als je gewoon de capaciteiten niet bezit voor het vwo, verdien je dan geen extra tijd?
Wat ik hier mee wil zeggen is dat wanneer je eenmaal begint met het geven van bepaalde privileges aan bepaalde mensen er geen eerlijke verdeling meer te krijgen is. Waarom persoon A wel en persoon B niet? Om deze oneerlijkheid te vermijden ben ik er voor om iedereen gewoon gelijk te behandelen. Geen gelijke kansen, maar wel gelijke behandeling.

Maar om even antwoord te geven op je vraag: nee, ik vind niet dat jij extra tijd verdiend. Haal je dan je examen niet, sorry, dan probeer je het volgend jaar maar weer. Haal je het dan nog niet, dan moet je misschien eens gaan denken aan een niveautje lager. En dan kan je wel zeggen: 'ik ben intelligent genoeg', daar heeft je werkgever later ook geen boodschap aan. Het gaat om wat er uit komt, niet om wat er in zit.
Klinkt hard, is het misschien ook, maar zo denk ik erover.
Oud 02-05-2003, 21:57
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 02-05-2003 @ 22:39:
Maar om even antwoord te geven op je vraag: nee, ik vind niet dat jij extra tijd verdiend. Haal je dan je examen niet, sorry, dan probeer je het volgend jaar maar weer. Haal je het dan nog niet, dan moet je misschien eens gaan denken aan een niveautje lager. En dan kan je wel zeggen: 'ik ben intelligent genoeg', daar heeft je werkgever later ook geen boodschap aan. Het gaat om wat er uit komt, niet om wat er in zit.
Klinkt hard, is het misschien ook, maar zo denk ik erover.
hier ben ik het dus echt niet mee eens. ik heb een concentratiestoornis (adhd) waardoor het voor mij lastig is om me op iets te concentreren, en ik krijg extra tijd hiervoor. Zou ik dan "oneerlijk" m'n diploma halen? Op je werk liggen de zaken heel anders, dan op school. dat kun je niet vergelijken. daar komt bij dat mijn moeder lid is van Balans (een soort bijeenkomst van adhd-ers en dyslectie mensen, of mensen die een kind hebben met deze aandoeningen, enz.) en die kent een hoop mensen die (via de LOI of iets dergelijks, die extra tijd is nog niet zolang wettelijk vastgesteld) extra tijd hebben gehad bij dingen zoals examens, en die doen het nu prima op hun werk! Er zijn heel veel jaloerse typetjes in m'n klas die zeggen van "o, maar als ik extra tijd zou hebben gehad, had ik ook een voldoende kunnen krijgen, boehoehoe...", maar die zitten ondertussen thuis naar Pokémon (vraag maar niets ) te kijken, terwijl ze de volgende dag een proefwerk scheikunde hebben. Trouwens, die wetgeving die bepaald wie er wel en geen extra privileges krijgen, is door de overheid vastgesteld, en die weten echt wel wat ze doen, alsof die het risico zouden lopen dat de arbeidsmarkt werd overspoeld (weet niet hoe het met dyslectie zit, maar 1 op de 20 mensen heeft al adhd) met allemaal onbekwame arbeidskrachten die weliswaar een diploma hebben, maar er op het werk niets van bakken? Geloof ons nou maar, die regels zijn echt niet voor niets opgesteld. Een beetje meer vertrouwen in onz geliefde wethouders a.u.b
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Ads door Google
Oud 02-05-2003, 22:20
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 02-05-2003 @ 22:39:

Maar om even antwoord te geven op je vraag: nee, ik vind niet dat jij extra tijd verdiend. Haal je dan je examen niet, sorry, dan probeer je het volgend jaar maar weer. Haal je het dan nog niet, dan moet je misschien eens gaan denken aan een niveautje lager.
dit gedeeltje nog eens speciaal gequote:
jij hebt niet goed gelezen wat ze heeft opgeschreven. Het probleem is niet dat ze niet inteligent genoeg is voor het VWO, het punt is dat ze de vragen niet goed kan lezen. En Havo of VMBO examens zijn heus niet makkelijker te lezen (ik heb het over LEZEN hé?, niet maken). Bovendien kan daar later op haar werk wel degerijk rekening mee worden gehouden. mensen die zonder benen zijn geboren, en in een rolstoel ztten krijgen een speciale ingang, mensen met dyslectie krijgen extra grote computerschermen, en zo kan ik even doorgaan. Goed, als je echt hele, hele, hele zware dyslectie hebt, en je bijna geen woord kan lezen (ja, ik overdrijf), ja... dan word het wat lastig in het bedrijfsleven, maar als je een normale of (nog beter natuurlijk) lichte vorm hebt, is daar zowel thuis als op je werk, prima mee te leven zonder dat andere mensen eronder lijden om het zo maar even te zeggen.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 02-05-2003, 22:55
Verwijderd
Als ik heel eerlijk ben dan vind ik iedere versoepeling van de regels (tenzij je zwaar lichamelijk gehandicaped ben) eigenlijk onzin. Je haalt het gewoon niet binnen de gestelde tijd. Wat heeft de rest van de wereld ermee te maken dat jij dyslectisch/stressgevoelig bent? Jij moet zorgen dat je binnen de normen valt, de normen hoeven zich niet aan te passen aan jou....
Oud 02-05-2003, 23:04
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
SuperSanne, ik denk dat ik mijzelf niet helemaal duidelijk heb gemaakt. Waar het mij om gaat is niet dat ik jullie geen extra tijd gun, maar dat ik vind dat iedereen gelijk behandelt dient te worden. Geen negatieve en geen positieve discriminatie. Het zou me werkelijk een rotzorg zijn of jij extra tijd krijgt of niet, maar het feit dat er mensen in het algemeen extra tijd krijgen vind ik niet kunnen. Hmm, maar ik moet nu echt maar eens naar bed, het is al over 12en. Misschien dat ik morgen de rest nog type, hangt van mijn bui af.
Oud 02-05-2003, 23:04
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Waarom zou je iemand een middelbare school diploma geven als hij tojch niet voldaan heeft aan de helft van de eisen? Ik vind et echt onzin. Als je dat diploma echt wilt neem je maar extra lessen ofzo.

Ik ken een jongen die 3 jaar in Nederland woont en nu gymnasium doet. Hij komt uit Rulsand, heeft nog een behoorlijk accent en heeft soms moeite met school. Maar hij doet er in ieder geval extra moeite voor om het zo goed mogelijk bij te houden en het lukt hem. Dat is een goede instelling. Enn niet dat geouwehoer van ik ben zielig want ik heb mijn inburgeringscursus niet afgerond.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 03-05-2003, 14:09
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 02-05-2003 @ 22:32:
Ik vind wel dat je gelijk hebt maar ik denk dan toch dat er bepaalde grenzen aan moeten zitten. (als iemand al 5 jaar ofzo in Nederland woont zou ie de taal toch al behoorlijk onder de knie moeten hebben.)
't Is ook een moeilijk onderwerp, omdat de één een taal in drie jaar wel aardig onder de knie heeft en de ander doet er 8 jaar over en spreekt het dan nog maar matig. Ik vind allereerst dat mensen die zes jaar of korter in NL zijn Nederlands als extra bijvak moeten krijgen (bij mij heette dat NT2 (Nederlandse Taal 2) daar leerden ze dan de dingen die wij als simpel beschouwen). Maar ik vind dat een school met behulp van een school examen voor dat NT2 moet bepalen of een leerling z'n Nederlands goed of niet goed beheerst en op basis daarvan een beslissing moet nemen. Als blijkt dat een persoon echt nog moeite heeft met de taal; vraag je af of het wel verstandig is hem/haar te laten slagen. Als blijkt dat een persoon de taal matig beheerst; geen hem dan bij enkele vakken wat 'makkelijkheden'. Ik denk dat die verantwoording bij het CEVO ligt; maak een lijst met moeilijke woorden voor mensen die de taal niet goed beheersen (leg de woorden wel in het Nederlands uit).
Oud 03-05-2003, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 03-05-2003 @ 00:04:
Waarom zou je iemand een middelbare school diploma geven als hij tojch niet voldaan heeft aan de helft van de eisen? Ik vind et echt onzin. Als je dat diploma echt wilt neem je maar extra lessen ofzo.

Ik ken een jongen die 3 jaar in Nederland woont en nu gymnasium doet. Hij komt uit Rulsand, heeft nog een behoorlijk accent en heeft soms moeite met school. Maar hij doet er in ieder geval extra moeite voor om het zo goed mogelijk bij te houden en het lukt hem. Dat is een goede instelling. Enn niet dat geouwehoer van ik ben zielig want ik heb mijn inburgeringscursus niet afgerond.
juist !
ik kan het wel begrijpen met mensen die een of andere afwijking hebben, dit klinkt hard maar zo bedoel ik het niet..
maar als je iets kan dan mag je taal bijna geen belemmering zijn.. het moet juist een prikkel zijn om nog harder te gaan werken en een keer ECHT te gaan inburgeren en niet op de manier hoe het hier in nederland aan toe gaat.
Oud 03-05-2003, 14:27
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Eh, als we daar aan moeten beginnen heeft iedereen uitzonderen!

Kijk, dyslectie, dat kan ik begrijpen, dat ik aangetoond, klaar.
ADHD, okay, als het aangetoond is ook klaar.

Maar zo kunnen we doorgaan: ik heb hooikoorts, heb dus last van mijn ogen, kriebel in de mond, neus etc. Krijg ik extra tijd omdat dit afleid? Nee.

Ik vind dat er alleen bij uitzonderingen extra tijd en dergelijke moet worden toegestaan. Dus niet alle allochtonen bijv.
__________________
I like to say what I want to say
Advertentie
Oud 03-05-2003, 14:37
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 03-05-2003 @ 15:27:
Eh, als we daar aan moeten beginnen heeft iedereen uitzonderen!

Kijk, dyslectie, dat kan ik begrijpen, dat ik aangetoond, klaar.
ADHD, okay, als het aangetoond is ook klaar.

Maar zo kunnen we doorgaan: ik heb hooikoorts, heb dus last van mijn ogen, kriebel in de mond, neus etc. Krijg ik extra tijd omdat dit afleid? Nee.

Ik vind dat er alleen bij uitzonderingen extra tijd en dergelijke moet worden toegestaan. Dus niet alle allochtonen bijv.
dan kan half nederland wel extra tijd krijgen
Oud 03-05-2003, 14:42
barticus
barticus is offline
Citaat:
dan kan half nederland wel extra tijd krijgen
Klopt, en daarom moeten er mensen zijn die keuzes maken. Die mensen zijn er dan ook, en hun keuze is gevallen op mensen met taalprobelem, (dyslectici of (bepaalde) allochtonen), en ADHD'ers

Wellicht nog anderen, maar van deze ben ik er zeker van...

-Bart
Oud 04-05-2003, 13:04
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
alpha schreef op 03-05-2003 @ 15:27:

Maar zo kunnen we doorgaan: ik heb hooikoorts, heb dus last van mijn ogen, kriebel in de mond, neus etc. Krijg ik extra tijd omdat dit afleid? Nee.
fuck ja
daar heb ik niet eens aan gedacht

ik heb t ook
gelukkig wordt het wel ieder jaar minder

maar toch, idd, als je t zwaar heb kan het ook behoorlijk je examen verneuken
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.