Oud 06-06-2006, 15:11
Verwijderd
PvdA: kabinet negeert racisme

van onze redactie politiek

DEN HAAG - Het kabinet heeft de afgelopen jaren stelselmatig het probleem van racisme in Nederland genegeerd, vindt oppositiepartij PvdA.

De scheiding tussen witte en zwarte wijken en scholen is toegenomen, discriminatie op de arbeidsmarkt blijft onbestraft en iedereen die zich druk maakt over racisme wordt weggezet als 'soft' of 'politiek correct' . ,,Het kabinet kijkt naar racisme als een konijn naar een koplamp'', aldus PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem.

De PvdA'er vindt de uitkomsten van het grootschalige onderzoek naar racisme dat zaterdag in het Nederlands Dagblad werd gepubliceerd 'niet verrassend, maar wel bedroevend'. ,,Het is al langer duidelijk dat de segregatie in Nederland snel toeneemt. We komen elkaar gewoon niet meer tegen. Iedereen gaat naar zijn eigen school, leeft in zijn eigen wijk, gaat met zijn eigen groep uit. Hoe minder contact mensen met elkaar hebben, hoe sneller vooroordelen worden bevestigd. Een bericht in de krant over een overval of overlast op straat is dan al genoeg om een hele bevolkingsgroep over één kam te scheren.''

Het kabinet heeft volgens de PvdA veel te lang gedraald met de aanpak van achterstanden op zwarte scholen. Ook wil de regering geen drastische maatregelen nemen om zwarte en witte scholen te dwingen samen te werken. De grootste oppositiepartij verwijt verder minister Verdonk van Integratie dat er nog steeds geen nieuwe wet is om de inburgering van allochtonen te bevorderen. Ook geeft Verdonk volgens de PvdA verkeerde signalen af door heel fel te reageren op misstanden binnen de allochtone gemeenschap, terwijl ze discriminatie amper serieus lijkt te nemen. ,,Jongeren krijgen dan toch het gevoel dat racisme blijkbaar gedoogd wordt.''

De VVD, waartoe ook Rita Verdonk behoort, vindt de kritiek van de oppositie 'te makkelijk'. ,,Uit onderzoek blijkt dat er in andere Europese landen nog meer racisme is en daar hebben ze geen minister die Verdonk heet'', aldus VVD-Kamerlid Arno Visser. ,,Er is heel veel gedaan en niemand weet of er zonder het beleid van dit kabinet niet nog meer racisme was geweest. We moeten racisme hard aanpakken en de migratie blijven beperken. Maar de economie is ook heel belangrijk. Als het slecht gaat, neemt racisme toe.''

Schrikbarend
Ayhan Tonca, voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid, vindt de uitkomsten van het onderzoek schrikbarend. ,,Het idee dat Nederland zo'n tolerant land is heeft door dit onderzoek een flinke deuk opgelopen.'' Nederland is de laatste jaren steeds rechtser geworden. ,,Vrouwen met hoofddoeken worden steeds vaker nageroepen dat ze moeten oprotten naar hun eigen land. Ook hebben steeds meer allochtone jongeren moeite met het vinden van een baan en een stageplek. Funest voor de samenleving'', vindt hij. Het groepje raddraaiers onder de Marokkaanse en Antilliaanse jongeren zijn volgens hem gezichtsbepalend. ,,Blijkbaar moeten we dat overgrote deel allochtonen dat het wel goed doet, nog beter promoten.''

Igor Boog van het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR) vindt het opmerkelijk en zorgelijk dat Nederlanders er voor het eerst zo uitgesproken voor uitkomen dat ze racistisch zijn. ,,De afgelopen jaren is er steeds meer een sfeertje van 'ik zeg wat ik denk' ontstaan.'' Mensen dachten vroeger misschien hetzelfde, maar veegden dat gevoel onder het tapijt. Nu niet meer en dat is geen vooruitgang, vindt hij. Ook SP-fractievoorzitter Jan Marijnissen denkt dat het tien jaar geleden ondenkbaar was geweest dat mensen zichzelf open en bloot racist noemden. ,,Die mensen zou ik aanraden toch eens in een geschiedenisboek te kijken naar wat daarvan de gevolgen kunnen zijn.'' Over de verdere uitkomsten van het onderzoek is Marijnissen minder verbaasd. ,,Iedereen die wel eens in de wijken komt, weet dat het zo is. Het resultaat van 25 jaar slap integratiebeleid.''

Bron

Ben je het met de PvdA eens en vind je dat het kabinet (opkomend) racisme negeert/gedoogt? Of denk je dat de overheid er niet veel aan kan doen/veranderen?

Stelling: Het kabinet kijkt naar racisme als een konijn naar een koplamp.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2006, 15:24
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Arm beestje

Ontopic: Ja, ik denk dat rascisme en de scheiding tussen allochtoon en autochtoon onderschat worden.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 15:32
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Oorzaak -> gevolg.

Ik: PvdA negeert mistanden en discimineert de autochtoone bevolking.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 06-06-2006 @ 15:11 :
De VVD, waartoe ook Rita Verdonk behoort, vindt de kritiek van de oppositie 'te makkelijk'. ,,Uit onderzoek blijkt dat er in andere Europese landen nog meer racisme is en daar hebben ze geen minister die Verdonk heet'', aldus VVD-Kamerlid Arno Visser. ,,Er is heel veel gedaan en niemand weet of er zonder het beleid van dit kabinet niet nog meer racisme was geweest. We moeten racisme hard aanpakken en de migratie blijven beperken. Maar de economie is ook heel belangrijk. Als het slecht gaat, neemt racisme toe.''
Haha, wat een argumentatie. Eerst maakt hij een irrelevante vergelijking met andere landen, als een moordenaar die zijn daden probeert goed te praten door een vergelijking te maken met seriemoordenaars. Vervolgens zegt hij zoiets als "misschien zou het anders wel erger zijn geweest", als een moordenaar die zijn daad probeert goed te praten door te suggereren dat het slachtoffer misschien wel meer anderen dood gemaakt zou kunnen hebben. Daarna begint hij over migratie en de economie, wat er niets mee te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 15:37
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
En dan zeg je dat de VVD met zwakke argumenten aankomt..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 15:56
200E
Avatar van 200E
200E is offline
De PvdA heeft jarenlang alle kritiek op allochtonen, het immigratiebeleid of de multiculturele samenleving systematisch afgedaan als "extreem-rechts", "racistisch" of vergelijkbare termen. "Pappen en nathouden" en "de boel bij elkaar houden" golden jarenlang als oplossing rond de problemen met allochtonen (als die tenminste al bij naam genoemd mochten worden). Dat was politiek correct, en iedereen die zich ertegen verzette, was extreem-rechts en werd gedemoniseerd. Zie Janmaat, zie Fortuyn. En dat had blijkbaar effect, want 10 jaar geleden vond iedereen Janmaat extreem-rechts. Maar als je hem in de hedendaagse politiek zou zetten, zou hij niet rechtser zijn dan Pastors of Wilders.

Maar ik snap de PvdA wel, na jarenlange positieve discriminatie van allochtonen en aldus achterstelling van eigen volk en cultuur, komen ze erachter dat steeds minder mensen positief staan tegenover allochtonen. Dus als ze zich maar flink laten horen, hopen ze onder allochtonen weer meer stemmen te krijgen, het klinkt misschien niet netjes, maar gezien de geschiedenis is dat toch een deel van hun stemvee.
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 15:59
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Dat Marokkanen en Antillianen moeilijk aan een baan komen kan natuurlijk niets te maken hebben met de idiote verwachtingspatronen die die jongeren vaak hebben en het gegeven dat ze zelden bereid zijn opleidingen te volgen etc.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 16:33
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 15:32 :
Oorzaak -> gevolg.

Ik: PvdA negeert mistanden en discimineert de autochtoone bevolking.
Ja ben het wel een beetje met je eens, maar dat neemt niet weg dat er het 1 en ander moet veranderen met het klimaat in Nederland en dan richt ik me naar de gehele nederlandse samenleving (dus alle bevolkingsgroepen)

Persoonlijk ben ik een record aantal keren geweigerd voor discotheken (vooral buiten amsterdam), nu ben ik mij ervan bewust dat het niet per definitie met mijn afkomst te maken heeft, maar een aantal keren had ik wel dat vermoeden. In Rotterdam ben ik op 1 avond 4 keer niet toegelaten tot discotheken. (zeg maar die straat met al die barretjes en die studentendiscotheken). Bij 1tje werd ons letterlijk gezegd "jullie weten wel waarom jullie niet naar binnen mogen, maar ik ken een leuke tent" en jahoor wij werden gestuurd naar 1 of andere hiphop r & b tent met voornamelijk gekleurde mensen, ofwel naar ons zogenaamde "eigen soort". Dus wij opweg naar de 5de studentendiscotheek, "Srry, dit is alleen voor studenten", maar hij verwachte niet dat wij studeerde en we trokken allemaal ons studentenpasje en we konden naar binnen. Hadden we ook nog de pech dat 1 of andere dronken dude begon te zeuren, waardoor het bijna leek alsof de "allochtoontjes" weer voor problemen zouden zorgen. Gelukkig was ze maat oke, en die heeft de boel een beetje gezust.

We dachten een dagje naar Utrecht te gaan, omdat we al zo vaak hier in amsterdam uit zijn geweest. Ik was met twee andere knapen, dus drie man dat valt best mee. Eenmaal op het perron vroeg een vriend aan twee dudes (van buitenlandse komaf) waar we leuk konden uitgaan. En zij reagerden beide verontwaardigt en vragen ons waar we vandaan komen? Uit amsterdam "ooh dan kan jullie liever de trein terugpakken, ik wil jullie niet beledigen maar wij gaan juist naar Amsterdam, omdat allochtone jongens hier moeilijk discotheken binnen komen". Wij namen dat met een korreltje zout en vol goede moed zijn wij discotheken afgegaan om daarna teleurgesteld terug te keren naar amsterdam.

Ik vind dat toch wel jammer, op dat moment wordt je er heel even mee geconfronteerd dat je niet "helemaal" als nederlander wordt beschouwd door sommigen.

Gelukkig ondervind ik over het algemeen geen last van discriminatie, maar ik ben het er zekers mee eens dat we als samenleving eraan moeten werken, het is de laatste jaren wel de verkeerde kan op gegaan met Nederland.

Laatst gewijzigd op 06-06-2006 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 16:38
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik ben juist van mening dat we de laatste jaren juist de goede kant opgaan. Problemen kunnen weer een beetje besproken worden, men durft weer een mening te hebben. Zowel autochtonen als allochtonen.

Nog steeds is het in de politiek zo dat je vooral niets moet aanmerken op de allochtoonse bevolking want dan discrimineer je ofzo. Mar dat er wel degeleijk veel problemen zijn wordt door de pvda gewoon weer genegeert.

Pappen en nathouden inderdaad, dat is wat ze al jaren doen en blijkbaar vinden ze het leuk. Dat ze daarbij de autochtoonse bevolking discrimineren maakt ze blijkbaar niet uit.

Overigens, dat je discotheken niet binnenkomt ofzo is niks nieuws, ik kom de meeste discotheken hier in utrecht ook niet in alleen omdat ik verkeerde kleding draag. Maar als jij naar t ACU, Ekko of een willekeurige andere wat alternatievere tent gaat zal ook jij geen enkel probleem hebben binnen te komen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 16:43
Verwijderd
Problemen besroken worden? Er is een nieuw probleem ontstaan dat niemand wil bespreken, namelijk racisme en vreemdelingenhaat die zich uit.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 16:45
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-06-2006 @ 16:43 :
Problemen besroken worden? Er is een nieuw probleem ontstaan dat niemand wil bespreken, namelijk racisme en vreemdelingenhaat die zich uit.
Racisme een nieuw probleem? Grapjas.

Overigens zie ik helemaal niet dat er meer racisme of vreemdelingenhaat is. Er is wel meer kritiek en men durft ook weer andere bevolkingsgroepen aan te spreken ipv altijd maar krampachtig politiek correct te blijven en daarmee het welbekende pappen en nathouden weer voort te zetten.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 16:48
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 16:38 :
Ik ben juist van mening dat we de laatste jaren juist de goede kant opgaan. Problemen kunnen weer een beetje besproken worden, men durft weer een mening te hebben. Zowel autochtonen als allochtonen.

Nog steeds is het in de politiek zo dat je vooral niets moet aanmerken op de allochtoonse bevolking want dan discrimineer je ofzo. Mar dat er wel degeleijk veel problemen zijn wordt door de pvda gewoon weer genegeert.

Pappen en nathouden inderdaad, dat is wat ze al jaren doen en blijkbaar vinden ze het leuk. Dat ze daarbij de autochtoonse bevolking discrimineren maakt ze blijkbaar niet uit.

Overigens, dat je discotheken niet binnenkomt ofzo is niks nieuws, ik kom de meeste discotheken hier in utrecht ook niet in alleen omdat ik verkeerde kleding draag. Maar als jij naar t ACU, Ekko of een willekeurige andere wat alternatievere tent gaat zal ook jij geen enkel probleem hebben binnen te komen.
Ja ik ben het er zekers mee eens dat het een goeie zaak is dat er openlijk over bepaalde problematiek wordt gesproken, dat moet ten alle tijden kunnen. En het is idd flauw om autochtone nederlanders als boemannen af te schilderen, terwijl het zoveel complexer ligt.

Maar als het idd zo is dat segregatie en spanningen tussen bepaalde groepen is toegenomen, lijkt me dat geen goeie zaak... maar wie weet zorgt juist die openheid idd voor verbetering.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 16:51
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 16:38 :


Overigens, dat je discotheken niet binnenkomt ofzo is niks nieuws, ik kom de meeste discotheken hier in utrecht ook niet in alleen omdat ik verkeerde kleding draag. Maar als jij naar t ACU, Ekko of een willekeurige andere wat alternatievere tent gaat zal ook jij geen enkel probleem hebben binnen te komen.
Je hebt het hier over kleding maar donkere mensen worden regelmatig geweigerd ook al hebben ze een pak aan
Een goede vriend van mij is donker en kleedt zich een stuk fatsoenlijker dan mij maar heeft toch echt meer moeite ergens binnen te komen. Het is dat de rest van mijn vriendengroep autochtoon is anders zou hij regelmatig geweigerd worden.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 16:45 :
Racisme een nieuw probleem? Grapjas.

Overigens zie ik helemaal niet dat er meer racisme of vreemdelingenhaat is. Er is wel meer kritiek en men durft ook weer andere bevolkingsgroepen aan te spreken ipv altijd maar krampachtig politiek correct te blijven en daarmee het welbekende pappen en nathouden weer voort te zetten.
Ik meen me te herrineren dat een partij als de SP zich al bijna in hun hele bestaan zich inzet voor voor maatschappelijke zwakkeren en probleem groepen en jarenlang is weggehoont door die rukkers van de VVD, D66, PvdA, CDA als linkse aanstellers met onrealistische visies. Nu blijkt dat er massaal groepen zijn die in een maatschappelijke slechte positie zitten met alle gevolgen van dien en dan komen die 4 bovengenoemde partijen opeens aan met geneuzel van het ligt aan hun geloof, het ligt aan hun cultuur, bla bla etc, terwijl er in nederland mensen zijn die dit nu al bijna 30 jaar roepen en voor deze mensen goede scholing en toekomst perspectieven wilden creeren die deze maatschappelijke problemen voorkomen.
Maar ipv dat daar naar gekeken werd ging men liever onverschillig verder, en zelf nu gaat men liever over op racisme, vooroordelen en beschuldigen en ontloopt men daarmee gewoon wel weer de echte oorzaken en drijft men maatschappelijke zwakkere groepen nog verder de verdomhoek in, met alle gevolgen van dien.

Dus rot op met je rechtse idioten gelul.

Laatst gewijzigd op 06-06-2006 om 16:58.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:02
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-06-2006 @ 16:54 :
Ik meen me te herrineren dat een partij als de SP zich al bijna in hun hele bestaan zich inzet voor voor maatschappelijke zwakkeren en probleem groepen en jarenlang is weggehoont door die rukkers van de VVD, D66, PvdA, CDA als linkse aanstellers met onrealistische visies. Nu blijkt dat er massaal groepen zijn die in een maatschappelijke slechte positie zitten met alle gevolgen van dien en dan komen die 4 bovengenoemde partijen opeens aan met geneuzel van het ligt aan hun geloof, het ligt aan hun cultuur, bla bla etc, terwijl er in nederland mensen zijn die dit nu al bijna 30 jaar roepen en voor deze mensen goede scholing en toekomst perspectieven wilden creeren die deze maatschappelijke problemen voorkomen.
Maar ipv dat daar naar gekeken werd ging men liever onverschillig verder, en zelf nu gaat men liever over op racisme, vooroordelen en beschuldigen en ontloopt men daarmee gewoon wel weer de echte oorzaken en drijft men maatschappelijke zwakkere groepen nog verder de verdomhoek in, met alle gevolgen van dien.

Dus rot op met je rechten idioten gelul.
met je rechten idioten gelul? Waar heb jij het nou weer over?

Die post van jou raakt kant nog wal als reactie op wat ik typte. Verduidelijk jezelf eens?

Dat de SP al jaaaaren dingen roept klopt wel, ze roepen heel veel en het grootste deel ervan is onrealistische onzin. Het meeste wat ze roepen komt neer op mensen die het goed hebben laten barsten en leeg plunderen en degene in een maatschappelijk zwakkere positie zo veel mogelijk knuffelen. Bespreken van problemen ho maar. Problemen die er weldegelijk zijn gewoon negeren, dat is waar de pvda, gl en sp erg goed in zijn.

Edit: oooh, rechtse idioten gelul. Ja, t geeft precies de links instelling aan: Probleem-> Negeren. Probleem word aangehaald -> Rechts idioot gelul.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 17:02 :
met je rechten idioten gelul? Waar heb jij het nou weer over?

Die post van jou raakt kant nog wal als reactie op wat ik typte. Verduidelijk jezelf eens?

Dat de SP al jaaaaren dingen roept klopt wel, ze roepen heel veel en het grootste deel ervan is onrealistische onzin. Het meeste wat ze roepen komt neer op mensen die het goed hebben laten barsten en leeg plunderen en degene in een maatschappelijk zwakkere positie zo veel mogelijk knuffelen. Bespreken van problemen ho maar. Problemen die er weldegelijk zijn gewoon negeren, dat is waar de pvda, gl en sp erg goed in zijn.

Edit: oooh, rechtse idioten gelul. Ja, t geeft precies de links instelling aan: Probleem-> Negeren. Probleem word aangehaald -> Rechts idioot gelul.
Het zint jou gewoon niet dat het toonbeeld van de linkse kerk het al bijna 30 jaar roept en daardoor door jou Führerpartei jarenlang stelselmatig is afgebrand in de jaren 80 als deugnieten. En dan kom je nu opeens zeuren over de linkse kerk en langs de problemen praten.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:17
Boebsie
Boebsie is offline
Enkele oplossingen denk ik:

- Nog meer aandacht bij het vak maatschappijleer betreffende Nederland als multiculterele samenleving. En dan niet alleen op scholen die multicultureel zijn!.
Leer kinderen dat Nederlanders vandaag de dag vele gezichten hebben.

- De media moet eens ophouden met onnodige berichtgevingen, als statestieken over het alcohol gebruik waarbij er onnodig onderscheid wordt gemaakt tussen autochtonen en allochtonen.
Het onderscheid wordt teveel benadrukt.

- Sommige allochtonen moeten ophouden in een slachtofferrol te vervallen en te zeuren over Nederland. Benadruk dat je je nederlander voelt door de taal te spreken.
Stimuleer het spreken van nederlands door campagne te voeren, reclames op tv etc etc.

- Sommige autochtonen, pls accepteer dat Nederland divers is geworden en dat dat zo zal blijven. Zie iedereen met het nederlands paspoort dan ook als nederlander en behandel ze ook als dusdanig.

- En last but not least: GEDULD, GEDULD en nog eens GEDULD.
Integratie heeft tijd nodig, je kan niet verwachten dat in 50 jaar tijd mensen met een ontwikkelingsachterstand op gelijke hoogte varen als anderen.

Ok genoeg propaganda alla Boebsie, ik ga leren

Peace out.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:18
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-06-2006 @ 17:07 :
Het zint jou gewoon niet dat het toonbeeld van de linkse kerk het al bijna 30 jaar roept en daardoor door jou Führerpartei jarenlang stelselmatig is afgebrand in de jaren 80 als deugnieten. En dan kom je nu opeens zeuren over de linkse kerk en langs de problemen praten.
Jou Führerpartei? Hahahaha, wat ben jij een ontzettende nitwit zeg.

De linkse partijen negeren ook de problemen. Ze weigeren actie te zetten op misstanden en lui die over de schreef gaan aan te pakken. Dat er een apart onderwijs systeem of wat dan ook zou moeten zijn voor allochtonen is natuurlijk belachelijk. Ze behoren precies hetzelfde als alle andere nederlanders behandeld te worden, niks geen positieve discriminatie (ook dat is discriminatie).

Weetje waar links eens mee op zou moeten houden? Met het constant roepen dat het allemaal de schuld is van rechts en van de autochtonen in dit land. Ze zouden eens daadwerkelijk naar de problemen moeten kijken en daar eens wat aan doen. En dat houdt dus in dat je kritisch naar hen zal moeten kijken, maarja, dan krijg je weer dat de pvda gaat roepen: racisme!

Pak de problemen aan en je bent al een heel stuk verder, constant roepen ja maar racisme, ja maar je plaatst allochtonen in een hokje, weet ik veel wat is gewoon dom geneuzel. Zeker als je weer aankomt met "Jou Führerpartei" kan ik je gewoon neit meer serieus nemen. Maargoed, kom eens met punten ipv met dom gelul in de ruimte over "mijn Führerparei".

Ik ben het gewoon niet eens met de standpunten van de SP. Ik wil geen systeem wat er is om de minderheden dood te knuffelen en degene die het wel goed hebben leeg te plunderen.

Overigns, kan je me gelijk even vertellen wat mijn "Führerpartei" zou zijn?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-06-2006, 17:26
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-06-2006 @ 15:35 :
Haha, wat een argumentatie. Eerst maakt hij een irrelevante vergelijking met andere landen, als een moordenaar die zijn daden probeert goed te praten door een vergelijking te maken met seriemoordenaars. Vervolgens zegt hij zoiets als "misschien zou het anders wel erger zijn geweest", als een moordenaar die zijn daad probeert goed te praten door te suggereren dat het slachtoffer misschien wel meer anderen dood gemaakt zou kunnen hebben. Daarna begint hij over migratie en de economie, wat er niets mee te maken heeft.
Echt kenmerkend struisvogel gedrag
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 17:18 :
Jou Führerpartei? Hahahaha, wat ben jij een ontzettende nitwit zeg.

De linkse partijen negeren ook de problemen. Ze weigeren actie te zetten op misstanden en lui die over de schreef gaan aan te pakken. Dat er een apart onderwijs systeem of wat dan ook zou moeten zijn voor allochtonen is natuurlijk belachelijk. Ze behoren precies hetzelfde als alle andere nederlanders behandeld te worden, niks geen positieve discriminatie (ook dat is discriminatie).

Weetje waar links eens mee op zou moeten houden? Met het constant roepen dat het allemaal de schuld is van rechts en van de autochtonen in dit land. Ze zouden eens daadwerkelijk naar de problemen moeten kijken en daar eens wat aan doen. En dat houdt dus in dat je kritisch naar hen zal moeten kijken, maarja, dan krijg je weer dat de pvda gaat roepen: racisme!

Pak de problemen aan en je bent al een heel stuk verder, constant roepen ja maar racisme, ja maar je plaatst allochtonen in een hokje, weet ik veel wat is gewoon dom geneuzel. Zeker als je weer aankomt met "Jou Führerpartei" kan ik je gewoon neit meer serieus nemen. Maargoed, kom eens met punten ipv met dom gelul in de ruimte over "mijn Führerparei".

Ik ben het gewoon niet eens met de standpunten van de SP. Ik wil geen systeem wat er is om de minderheden dood te knuffelen en degene die het wel goed hebben leeg te plunderen.

Overigns, kan je me gelijk even vertellen wat mijn "Führerpartei" zou zijn?
Het simpele feit dat jij SP en doodknuffelen in een zin durft te gebruiken is al een teken van bespottelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:29
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-06-2006 @ 17:26 :
Het simpele feit dat jij SP en doodknuffelen in een zin durft te gebruiken is al een teken van bespottelijkheid.
En weer niet erop ingaan en t afdoen met "bespottelijkheid".

Blijf t bord maar voor je koppie houden. Misschien dat je ooit nog je ogen open wilt doen en problemen gaat durven benoemen en aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 17:29 :
En weer niet erop ingaan en t afdoen met "bespottelijkheid".

Blijf t bord maar voor je koppie houden. Misschien dat je ooit nog je ogen open wilt doen en problemen gaat durven benoemen en aanpakken.
Ik stel jou een vraag: Wie heeft al die allochtonen hier binnengehaald en gouden bergen beloofd en ze daarna in de maatschappelijke achterstand en armoede gedumpt, met alle gevogen van dien?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:36
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-06-2006 @ 17:33 :
Ik stel jou een vraag: Wie heeft al die allochtonen hier binnengehaald en gouden bergen beloofd en ze daarna in de maatschappelijke achterstand en armoede gedumpt, met alle gevogen van dien?
Niemand heeft ze in maatschappelijke achterstand en armoede gedumpt.

Maar dat er na de 2 wereld oorlog een beleid is geweest waar we niet trots op hoeven te zijn lijkt me een algemeen bekend feit. Jouw statement dat men ze toen in maatschappelijke achterstand en armoede heeft gedumpt lijkt me weer eens onzin van de bovenste plank.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 17:36 :
Niemand heeft ze in maatschappelijke achterstand en armoede gedumpt.

Maar dat er na de 2 wereld oorlog een beleid is geweest waar we niet trots op hoeven te zijn lijkt me een algemeen bekend feit. Jouw statement dat men ze toen in maatschappelijke achterstand en armoede heeft gedumpt lijkt me weer eens onzin van de bovenste plank.
Helemaal niet, wat denk je dat er met die goedkope buitenlandse budjes arbeidskrachten is gebeurd toen begin en midden jaren 80 de industrie steeds meer ging sluiten en die mensen werkloos werden en bij elkaar gepropt in goedkope wijken werden gedumpt omdat er geen werk meer voor ze was. Denk maar niet dat die mensen een goede opleiding hadden, de nederlandse taal machtig waren, want het enige wat die lui hadden gedaan was in de fabriek staan zwoegen. Die mensen hebben hun kinderen niets mee kunnen geven, het onderwijs systeem was niet in staat die achterstanden op te vangen. Met als gevolg dat die mensen laag geschoold zijn en daardoor moeilijk een baan kunnen krijgen en weer werkloos in de achterbuurten zitten. En het is een algemeen feit dat groepen mensen die in een dergelijke maatschappelijke situatie zich bevinden procentueel veel hogere criminaliteits cijfers vertonen.

En dan komen die sukkels die die mensen eerst zelf de ellende hebben ingeholpen nu aanzetten met sterk klinkende, maar inhoudelijk zinloze praat die in de lijn ligt van:"het land uitschoppen, er met de lat overheen slaan." Wat geen oplossing is, en zelfs niet mogelijk is, en gewoon geheel langs de problemen gaat, namelijk de maatschappelijke positie van die groepen.

Nederland is gewoon jaren onverschillig geweest tegenover die mensen, en nu worden ze geconfronteerd met die gevolgen van die maatschappelijke armoede en dan gaan ze huilen en rechtse praat uitslaan die de bevolkingsgroepen nog verder van de maatschappij verstoot dan dat ze al zijn. En met probleemoplossingen komen ze ook niet. En massas sukkels marcheren er ook nog achteraan, dat is toch te belachelijk voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 17:54
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-06-2006 @ 17:49 :
Helemaal niet, wat denk je dat er met die goedkope buitenlandse budjes arbeidskrachten is gebeurd toen begin en midden jaren 80 de industrie steeds meer ging sluiten en die mensen werkloos werden en bij elkaar gepropt in goedkope wijken werden gedumpt omdat er geen werk meer voor ze was. Denk maar niet dat die mensen een goede opleiding hadden, de nederlandse taal machtig waren, want het enige wat die lui hadden gedaan was in de fabriek staan zwoegen. Die mensen hebben hun kinderen niets mee kunnen geven, het onderwijs systeem was niet in staat die achterstanden op te vangen. Met als gevolg dat die mensen laag geschoold zijn en daardoor moeilijk een baan kunnen krijgen en weer werkloos in de achterbuurten zitten. En het is een algemeen feit dat groepen mensen die in een dergelijke maatschappelijke situatie zich bevinden procentueel veel hogere criminaliteits cijfers vertonen.

En dan komen die sukkels die die mensen eerst zelf de ellende hebben ingeholpen nu aanzetten met sterk klinkende, maar inhoudelijk zinloze praat die in de lijn ligt van:"het land uitschoppen, er met de lat overheen slaan." Wat geen oplossing is, en zelfs niet mogelijk is, en gewoon geheel langs de problemen gaat, namelijk de maatschappelijke positie van die groepen.

Nederland is gewoon jaren onverschillig geweest tegenover die mensen, en nu worden ze geconfronteerd met die gevolgen van die maatschappelijke armoede en dan gaan ze huilen en rechtse praat uitslaan die de bevolkingsgroepen nog verder van de maatschappij verstoot dan dat ze al zijn. En met probleemoplossingen komen ze ook niet. En massas sukkels marcheren er ook nog achteraan, dat is toch te belachelijk voor woorden.
De stem van rede
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2006, 18:01
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
En jij komt wel met oplossingen wou je zeggen?

We hadden die gastarbeiders zowiezo nooit hier moeten houden vind ik. Maar alsnog, we zitten er nu mee en nu moeten we eens ophouden met constant problemen te negeren en dingen eens daadwerkelijk bespreken. En dat is waar jij niet aan wilt beginnen. Dat er veel problemen zijn is gewoon een feit. Die zullen gewoon aangepakt moeten worden. Allochtonen nu krijgen gewoon de kansen om te studeren en naar school te gaan, het gebeurd alleen nouwelijks.

Ik ben het goedpraten van criminaliteit ed een beetje zat eigenlijk. Dat er in het verleden veel fout is gegaan is nou enmaal zo en is nu weinig meer aan te doen. Denken dat dat met de SP aan de macht anders was geweest lijkt me ook een illusie.

Ze hebben de zelfde kansen, zeker de jongere generaties, dat ze die niet pakken is wat anders en zelfs een onderdeel van de problemen. Dat simpel op rechts afwenden als hun schuld is gewoon domme bullshit.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 18:10
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 18:01 :
En jij komt wel met oplossingen wou je zeggen?

We hadden die gastarbeiders zowiezo nooit hier moeten houden vind ik. Maar alsnog, we zitten er nu mee en nu moeten we eens ophouden met constant problemen te negeren en dingen eens daadwerkelijk bespreken. En dat is waar jij niet aan wilt beginnen. Dat er veel problemen zijn is gewoon een feit. Die zullen gewoon aangepakt moeten worden. Allochtonen nu krijgen gewoon de kansen om te studeren en naar school te gaan, het gebeurd alleen nouwelijks.

Ik ben het goedpraten van criminaliteit ed een beetje zat eigenlijk. Dat er in het verleden veel fout is gegaan is nou enmaal zo en is nu weinig meer aan te doen. Denken dat dat met de SP aan de macht anders was geweest lijkt me ook een illusie.

Ze hebben de zelfde kansen, zeker de jongere generaties, dat ze die niet pakken is wat anders en zelfs een onderdeel van de problemen. Dat simpel op rechts afwenden als hun schuld is gewoon domme bullshit.
Je negeert het verleden dat direct van invloed is op het heden. Hoewel de jongere generaties dezelfde kansen hebben om te studeren, komen ze uit een kansarmer en minder ontwikkeld gezin en omgeving met alle gevolgen van dien. Gauloises praat die criminaliteit niet goed, maar geeft alleen maar de directe oorzaak aan.
Het probleem moet bij de wortels worden aangepakt, ik ben het dan ook met hem eens dat er verandering moet komen in de maatschappelijke posities van deze groepen. Alleen heeft dat tijd nodig, wat niet wil zeggen dat we dat tijdsproces niet kunnen versnellen.

Laatst gewijzigd op 06-06-2006 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 18:13
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Negeer ik dat het verleden invloed heeft op het heden? Nee toch. Ik zeg alleen dat het tijd wordt om de problematiek eens aan te pakken en te benoemen ipv het constant ontkennen zoals de PvdA weer eens doet en t afschuiven op "de racistische samenleving".
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 18:21
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 18:13 :
Negeer ik dat het verleden invloed heeft op het heden? Nee toch. Ik zeg alleen dat het tijd wordt om de problematiek eens aan te pakken en te benoemen ipv het constant ontkennen zoals de PvdA weer eens doet en t afschuiven op "de racistische samenleving".
Ok dan zijn we het enigzins allemaal met elkaar eens. Het is idd tjdverspilling om met vingertjes te gaan wijzen.

Maar Gauloises benoemde het probleem (sociale achterstand) heel duidelijk wat gaan we daaraan doen als samenleving? moeilijk...

Wat zijn volgens jou goeie oplossingen?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 18:13 :
Negeer ik dat het verleden invloed heeft op het heden? Nee toch. Ik zeg alleen dat het tijd wordt om de problematiek eens aan te pakken en te benoemen ipv het constant ontkennen zoals de PvdA weer eens doet en t afschuiven op "de racistische samenleving".
Wie geeft links nu de schuld dan, terwijl het wel vrij aantoonbaar allemaal in rechts-midden regeer periodes tot stand is gekomen.

Wat stel jij trouwens voor als haalbare oplossing, want daar heb ik je nog nooit over gehoord?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 18:36
juno
Avatar van juno
juno is offline
Oh en daar moet vooral de Pvda nu mee aan komen zetten. Pfff. .
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 18:44
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-06-2006 @ 18:27 :
Wie geeft links nu de schuld dan, terwijl het wel vrij aantoonbaar allemaal in rechts-midden regeer periodes tot stand is gekomen.

Wat stel jij trouwens voor als haalbare oplossing, want daar heb ik je nog nooit over gehoord?
Geef ik links de schuld? Nee toch? Ik zeg dat links, in dit geval de pvda, weer eens problemen ontkend en t nu weer afschuift op de "racistische samenleving". Apart dat je daar uithaalt dat ik links de schuld geef..

Maar maatregelen?

- Een vervolg opleiding verplicht stellen (MBO als minimum)
- Leerplicht oprekken tot 21 jaar.
- Extra toetsing op nederandse taal (want ook dat blifjt vaak een groot probleem) en het vak nederlands ook op MBO, HBO en Uni verplicht blijven geven (vooral op MBO zie je het nog zelden).
- Project gewijs onderwijs is best, maar niet als complete opleiding, er moeten vakken blijven, waaronder Nederlands.

Om mee te beginnen.

(overigens moet dit voor iedereen gelden, niet alleen voor allochtonen).
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 18:46
Verwijderd
Vooral hogeropgeleiden komen problemen tegen op de arbeidsmarkt.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:07
juno
Avatar van juno
juno is offline
Omdat je op de markt voor hoger opgeleiden meer gebruik moet maken van je netwerk om ergens binnen te komen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:09
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 18:44 :
Geef ik links de schuld? Nee toch? Ik zeg dat links, in dit geval de pvda, weer eens problemen ontkend en t nu weer afschuift op de "racistische samenleving". Apart dat je daar uithaalt dat ik links de schuld geef..

Maar maatregelen?

- Een vervolg opleiding verplicht stellen (MBO als minimum)
- Leerplicht oprekken tot 21 jaar.
- Extra toetsing op nederandse taal (want ook dat blifjt vaak een groot probleem) en het vak nederlands ook op MBO, HBO en Uni verplicht blijven geven (vooral op MBO zie je het nog zelden).
- Project gewijs onderwijs is best, maar niet als complete opleiding, er moeten vakken blijven, waaronder Nederlands.

Om mee te beginnen.

(overigens moet dit voor iedereen gelden, niet alleen voor allochtonen).
Ik denk ook dat de aansluiting tussen het vmbo en het MBO beter moet. Men klaagt met regelmaat over deze aansluiting.
Dat is ook 1 van de redenen dat het aantal schoolverlaters zo hoog is onder de allochtonen, aangezien veel allochtonen participeren in het vmbo.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:10
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Heel lief en aardig van de PvdA, maar met welke oplossingen komen zij?
Een beetje met lege hulsters schieten om goedkope zieltjes te winnen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-06-2006, 19:11
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Tja, die duizenden psychologie studenten die jaarlijks afstuderen hebben inderdaad nouwelijks zicht op een baan. Dat wisten ze ookal toen ze met die studie begonnen overigens.

Zo is het met wel meer studies, was laatst ookal een onderzoek naar geloofik naar hoeveel onzinnige studies er wel niet zijn. Duizenden antropologie studenten terwijl je aan een handvol zat hebt voor de nederlandse markt.

Daar zou de politiek ook eens maatregelen tegen nemen. Voor de pretopleidingen een klein maximum aantal studenten toelaten bv.

Studeren moet meer nut krijgen. Meer een echte vak opleiding zou het moeten worden in het MBO en HBO, vooral in het MBO veel meer de nadruk leggen op vakwerk. Een ICT opleiding afronden zonder ooit een PC in elkaar te hoeven zetten is toch van de gekken eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:15
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 06-06-2006 @ 19:09 :
Ik denk ook dat de aansluiting tussen het vmbo en het MBO beter moet. Men klaagt met regelmaat over deze aansluiting.
Dat is ook 1 van de redenen dat het aantal schoolverlaters zo hoog is onder de allochtonen, aangezien veel allochtonen participeren in het vmbo.
Het vmbo mag van mij zowiezo compleet op de schop. Het werkt niet. Totaal niet. Dacht dat alle onderzoeken op dat gebied redelijk unaniem daarover waren.

Zowiezo moeten scholen kleiner en persoonlijker worden in mijn ogen. Een MBO waarop 6000 man rondlopen is veel te groot. Specifieke richtingen bundelen ipv vanalles onder 1 dak gooien. Meer het feculteiten systeem wat je hebt op HBO proberen te integreren in MBO, gepaard met schriftelijke toetsing, veel meer uren (kom op zeg, 20 uur in de week naar school is toch een lachertje) en veel intensievere begeleiding en sancties stellen aan wangedrag. Bijvoorbeeld bij het niet afronden van een opleiding zonder gegronde reden de eventuele uitkering korten bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:27
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Trouwens, mensen met een uitkering naast de solicitatie plicht verplicht een thuisstudie laten volgen die schriftelijk getoest wordt lijkt me ook wel wat.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:42
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 19:27 :
Trouwens, mensen met een uitkering naast de solicitatie plicht verplicht een thuisstudie laten volgen die schriftelijk getoest wordt lijkt me ook wel wat.
Aan de ene kant: ja, mij ook.
Aan de andere kant: het klinkt mij een beetje griezelig in de oren.


Verder vind ik dit een goedkope manier van een oppositiepartij om de zittende regering in discrediet te brengen.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:46
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-06-2006 @ 19:42 :
Aan de ene kant: ja, mij ook.
Aan de andere kant: het klinkt mij een beetje griezelig in de oren.

Waarom griezelig in de oren?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:49
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 19:46 :
Waarom griezelig in de oren?
Ik weet niet precies... Onderbuikgevoelens

Het idee iemand te verplichten iets te leren (op straffe van korting of opschorting van de uitkering neem ik aan) vind ik gewoon een beetje raar. Ja, ik weet wel, op school gaat het ook zo, maar toch... Vrije keus enzo.

Misschien is het een ethische grens die de regering niet over zou moeten gaan.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ja, en die discriminatie is ook echt iets dat pas in de laatste paar maanden is gebeurd, dus de PVDA had er uiteraard niets aan kunnen doen toen ze zelf aan de macht waren.

En ja, het ligt ook uiteraard wel zo simpel dat je als kabinet een wet maakt die zegt dat iedereen nu toch echt moet stoppen met elkaar discrimineren, en ploep, het is weg.

Afijn, het was het zoveelste zwaktebod van de PVDA. Visser gaf in ieder geval al perfect aan waarom de kritiek nergens op sloeg.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:57
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-06-2006 @ 19:49 :
Ik weet niet precies... Onderbuikgevoelens

Het idee iemand te verplichten iets te leren (op straffe van korting of opschorting van de uitkering neem ik aan) vind ik gewoon een beetje raar. Ja, ik weet wel, op school gaat het ook zo, maar toch... Vrije keus enzo.

Misschien is het een ethische grens die de regering niet over zou moeten gaan.
Maar dat is toch een belachelijke grens?

Iemand die niet werkt maar wel geld vangt, kan je ook zien als ipv werken voor een bedrijf ga je werken voor de staat aan je eigen ontwikkeling. Als je gebrekkig nederlands spreekt ga je daar verplicht aan werken, als je geen baan krijgt omdat niet kan hoofdrekenen dien je een cursus hoofdrekenen te volgen (lastig schriftelijk te testen, maar daar vinden we wel wat op), als je als ex-automonteur geen verstand hebt van de techniek mensen verplicht stellen zich daar in te verdiepen. Dat zijn toch helemaal geen gekke eisen?

Dat je niet moet verwachten dat iemand binnen een paar maanden perfect nederlands kan lijkt me logisch, maar dat je mensen wiens inkomen betaald wordt door de staat verplicht zichzelf te ontwikkelen en te onderwijzen is toch logisch eigenlijk?

Ik vind dat er meer eisen gesteld moeten worden aan uitkeringen. Alleen solicitatieplicht voldoet niet. Mensen verplichten zich te ontwikkelen wel. Zie je uitkering maar als salaris voor thuisstudie.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 20:09
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Nu klinkt het me al heel wat redelijker in de oren. Wel zou ik dan toe willen voegen dat ik vind dat de persoon dan wel een keuze mag maken tussen verschillende (vooraf door de staat uitgezochte) relevante opleidingen.

Als probleem blijft dan nog overeind dat het ook kan gebeuren dat iemand een goede reden heeft waarom hij zijn examen niet haalt (grootmoeder overleden, met zichzelf in de knoop etc), die niet altijd even goed aan te tonen is, maar daarom niet minder kreupelend hoeft te zijn.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 20:19
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-06-2006 @ 20:09 :
Nu klinkt het me al heel wat redelijker in de oren. Wel zou ik dan toe willen voegen dat ik vind dat de persoon dan wel een keuze mag maken tussen verschillende (vooraf door de staat uitgezochte) relevante opleidingen.

Als probleem blijft dan nog overeind dat het ook kan gebeuren dat iemand een goede reden heeft waarom hij zijn examen niet haalt (grootmoeder overleden, met zichzelf in de knoop etc), die niet altijd even goed aan te tonen is, maar daarom niet minder kreupelend hoeft te zijn.
Kijk, dat is zo natuurlijk, maar precies hetzelfde geldt voor een normale werkgever. Als je daar neit komt opdagen zal ie ook niet blij zijn, maar als is vervolgens hoort dat je ma net de pijp uit is gegaan zal ie daar wel respect voor kunnen opbrengen.

Maar een systeem waarin naar je verleden wordt gekeken en je wordt getoest op een aantal basic zaken en waarbij gekeken wordt naar wat je zou willen en wat men nodig acht voor je lijkt dat me helemaal niet onredelijk.

Wat wel een lastig punt is is om emnsen die hier nu al 30 jaar uitkering trekken te verplichten een studie te volgen. Dat kan bijna niet, vooral omdat ouderen gewoon minder studie capaciteiten hebben dan jongeren), maar zulke eisen stellen aan bijvoorbeeld mensen onder de 30, en mensen daarboven dmv bijvoorbeeld dmv praktijklessen proberen bij te scholen kan toch eigenlijk alleen de samenleving ten goede komen?

Zoiets laten gelden voo bijvoorbeeld iedereen die langer dan een jaar uitkeringstrekker is lijkt me helemaal zo gek nog niet.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 06-06-2006 @ 15:11 :
Het kabinet heeft volgens de PvdA veel te lang gedraald met de aanpak van achterstanden op zwarte scholen. Ook wil de regering geen drastische maatregelen nemen om zwarte en witte scholen te dwingen samen te werken.
Dat is onzinnig. Het is namelijk geenszins bewezen dat het mengen van witte en zwarte leerlingen op scholen goed werkt, noch voor de integratie noch voor de schoolresultaten. Het staat mij ook nogal tegen dat gesproken wordt over in je eigen wijk leven, naar je eigen school gaan en met je eigen groep uitgaan alsof het iets slechts is. Je kunt mensen niet dwingen om (tegen hun zin) met mensen om te gaan waar ze uit zichzelf niet mee om zouden zijn gegaan.

Er wordt heel gemakkelijk gedaan alsof 'samenleven' de natuurlijke gang van zaken is en 'scheiding' onnatuurlijk, maar het is eerder andersom. Net zoals domme en slimme jongeren in de basisvorming elkaar niet als vanzelf gaan helpen en gaan samenwerken, gaan autochtoon en allochtoon niet als vanzelf lekker fijn met elkaar picknicken. Als je dat tegen beter weten in toch probeert af te dwingen stuit je inderdaad op erg veel weerstand.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 23:47
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Nou boebsie en sigaretten man, jullie wilden mijn ideeën, nu geef ik ze, en niks meer van jullie te horen. Beetje zwak hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 23:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 06-06-2006 @ 23:47 :
Nou boebsie en sigaretten man, jullie wilden mijn ideeën, nu geef ik ze, en niks meer van jullie te horen. Beetje zwak hoor.
Sommige mensen hebben wél een leven en reageren niet binnen 24 uur.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 23:55
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-06-2006 @ 23:50 :
Sommige mensen hebben wél een leven en reageren niet binnen 24 uur.
Lijkt me stug, in een discussie waarin elke paar minuten weer een antwoord is, waarbij ook beide enkele uren nadien nog online geweest zijn. Dus wat dat betreft heb je weer eens geen punt.

Maar welke "Führerpartei" hang ik nou aan? Dat vraag ik me nog steeds af eigenlijk.

Laatst gewijzigd op 07-06-2006 om 01:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.