Oud 29-04-2002, 13:56
mobie
mobie is offline
Racing Genk is gisteren dus kampioen geworden op het veld van Westerlo. Met nog 2 speeldagen te gaan hadden ze 3punten voor op Club Brugge. Genk kroop door het oog van de naald en behaalde een onverdiende 0-0. Dit was echter genoeg gezien het 5-3 verlies van Brugge op het veld van St-Truiden. Daarmee heeft Genk een beslissende 4puntenkloof op Brugge.

Zelf had ik gehoopt dat Brugge alsnog de titel zou halen. Ze verdienden hem ook. Toch is Genk een waardig kampioen. Het is enkel te hopen dat ze deze ploeg grotendeels kunnen behouden met het vooruitzicht op de (voorrondes) van de C League.

Daarmee is in de Belgische competitie alles belist:
1 Racing Genk - 3e voorronde CL
2 Club Brugge - 2e voorronde CL
3 Anderlecht - Uefa Cup

Enkel de finale van de beker van België moet nog gespeeld worden:
Club Brugge - Moeskroen

Daardoor is Moeskroen ook verzekerd van het laatste Europees ticket, zelfs bij verlies in de finale.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2002, 14:04
Shumi
Shumi is offline
Ik heb eerlijk gezegd ook meer vertrouwen in Club Brugge en Anderlecht, want dit is pas hun tweede titel. En hoe denk je dat Moeskroen het gaat doen in de Uefa Cup...??? Precies, ik kom wel uit NL maar ik volg het wel(een klein beetje) maar Club Brugge kan nog wel de Beker binnenhalen (troostprijs)
__________________
Shumi is the best
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 14:17
mobie
mobie is offline
Citaat:
Shumi schreef:
En hoe denk je dat Moeskroen het gaat doen in de Uefa Cup...??? Precies, ik kom wel uit NL maar ik volg het wel(een klein beetje) maar Club Brugge kan nog wel de Beker binnenhalen (troostprijs)
Moeskroen heeft dit jaar een echt sterke ploeg met oa de Belgische internationals Mbo Mpenza (spits), Franky Vandendriessche (doelman), de Poolse internationals Marcin Zewlakov (aanvaller) en Michael Zewlakov (verdediger). Ze kunnen rekenen op een sterke jeugdwerking met oa de jeugdinternationals, Gregoire en Blondel. Ze hebben een sterke trainer (Hugo Broos) en één van de mooiere stadions van België.
Indien ze die groep kunnen behouden kunnen ze zeker bv een prestatie als Roda JC nadoen, maar veel zal weer afhangen van de transfers.
ps, Moeskroen haalde in de seizoensstart 0 op 15 tegen echt mindere ploegen. Dus tel even bv 10 punten bij, bij hun totaal en ze hadden meegestreden om de titel.

En voor Brugge zou de beker echt maar een schamele troost beteken. Het is namelijk de vierde maal op rij dat ze tweede worden in de competitie.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 19:41
scara
scara is offline
heet moeskroen dan een mooi stadion? een trouwe aanhang, dat wist ik.
kvind dat er maar een ploeg is die de titel verdiende in belgie, en da is genk, club eigenlijk totaal niet (8 x verliezen mag niet als titelkandidaat)

de ploegen die europees spelen zijn het alle4 waard
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 19:45
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
fucked up ik ben voor Brugge...
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:15
V€ÑØM
Avatar van V€ÑØM
V€ÑØM is offline
genk heeft een jong team als ze daar volgend seizoen een paar ervaren spelers bij zetten hebben ze zeker een kans om de 2de ronde te halen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:20
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
V€ÑØM schreef:
genk heeft een jong team als ze daar volgend seizoen een paar ervaren spelers bij zetten hebben ze zeker een kans om de 2de ronde te halen
Ik vrees er voor dat ze hun ploeg niet intact kunnen houden. Dus ik ga er vanuit dat ze zelfs de eerste ronde niet gaan halen van de CL. Dat ligt natuurlijk ook aan de loting, maar misschien beter naar de Uefa Cup en daar een klein beetje verder geraken.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 21:22
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik hoop dat Brugge de bekerfinale niet wint, ze verdienen echt geen prijs dit seizoen. Ze waren barslecht voor de "status" en de spelers die ze hebben.
En ik ben blij dat Genk weer een prijsje beet heeft
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 18:21
scara
scara is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Ik hoop dat Brugge de bekerfinale niet wint, ze verdienen echt geen prijs dit seizoen. Ze waren barslecht voor de "status" en de spelers die ze hebben.
En ik ben blij dat Genk weer een prijsje beet heeft
als limburger is het maar logisch dat je dit zegt
maar anderlecht verdient ook geen prijs ze
van mij mag moescroen de beker winnen, ze verdienen het
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 20:13
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
scara schreef:


als limburger is het maar logisch dat je dit zegt
maar anderlecht verdient ook geen prijs ze
van mij mag moescroen de beker winnen, ze verdienen het
Ik zeg toch nergens dat Anderlecht wel een prijs verdient?
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 21:55
mobie
mobie is offline
Citaat:
scara schreef:


als limburger is het maar logisch dat je dit zegt
maar anderlecht verdient ook geen prijs ze
van mij mag moescroen de beker winnen, ze verdienen het
En Brugge verdient voor hun seizoen dan geen prijs ofzow?
Weet wel dat Brugge de titel weeral zelf heeft weggegooid dit seizoen. Ik hoop echt dat Brugge de beker pakt, maar ze gaan het zeer moeilijk krijgen.

ps, Genk is gisteren weeral in de prijzen gevallen:
Sonck profvoetballer van het jaar.
Vergoossen beste trainer van het jaar.
Koen Daerden beste jongere van het jaar.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 18:41
scara
scara is offline
Citaat:
mobie schreef:



ps, Genk is gisteren weeral in de prijzen gevallen:
Sonck profvoetballer van het jaar.
Vergoossen beste trainer van het jaar.
Koen Daerden beste jongere van het jaar.
ik vind eigenlijk dat er iemand anders de prijs verdiende van profvoetballer van het jaar, en dat is marc degryse
wat die man allemaal nog presteert op zijn leeftijd, spijitg dat hij nu aan zijn laatste match gaat beginnen !
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 21:31
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
genk kampioen, liever zij dan brugge (ik ben anderlecht supporter)

voor 1 keer ga ik wel voor brugge supporteren, als zij de beker winnen, is anderlecht vrijgesteld van de voorrondes voor de uefabeker, en moet moeskroen die spelen, anders moet anderlecht dat doen

enneum, moeskroen is gekend om zijn slechte seizoensstart en sterk seizoenseinde

anderlecht: dit jaar ook slecht gestart, tel 10 punten bij, dan zijn ze kampioen

maar goed, dat is niet 't geval, volgend jaar beter
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 23:25
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
genk kampioen, liever zij dan brugge (ik ben anderlecht supporter)

voor 1 keer ga ik wel voor brugge supporteren, als zij de beker winnen, is anderlecht vrijgesteld van de voorrondes voor de uefabeker, en moet moeskroen die spelen, anders moet anderlecht dat doen

enneum, moeskroen is gekend om zijn slechte seizoensstart en sterk seizoenseinde

anderlecht: dit jaar ook slecht gestart, tel 10 punten bij, dan zijn ze kampioen

maar goed, dat is niet 't geval, volgend jaar beter

die voorondes spelen jullie dan toch tegen een clubje ergens ver in estland ofzow
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 23:36
scara
scara is offline
wij spelen zelfs een wk in Japan, kunnen jullie niet zeggen hé

p.s. kleine zaagmanz-snotneus (als je zin hebt om nutteloos commentaar te geven, doe dat dan op onzin, ok?)
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 23:47
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
scara schreef:
wij spelen zelfs een wk in Japan, kunnen jullie niet zeggen hé

p.s. kleine zaagmanz-snotneus (als je zin hebt om nutteloos commentaar te geven, doe dat dan op onzin, ok?)
watv praat jij bijdehand tegen mij het was niet afkrakend bedoeld idioot en wij staan in de finale van de uefa cup en jullie liggen er toch zo uit
trouwens altijd bij belgie
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 23:58
mobie
mobie is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef:


watv praat jij bijdehand tegen mij het was niet afkrakend bedoeld idioot en wij staan in de finale van de uefa cup en jullie liggen er toch zo uit
trouwens altijd bij belgie
braaf hoor, en nu terug on topic please.
Indien je weeral een nutteloze België-Nederland wil organiseren, open dan ff een nieuwe topic, ok.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 00:26
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
mobie schreef:

braaf hoor, en nu terug on topic please.
Indien je weeral een nutteloze België-Nederland wil organiseren, open dan ff een nieuwe topic, ok.

was niet mij bedoeling maar hij gaat raar doen
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-05-2002, 22:46
mobie
mobie is offline
Club Brugge heeft de beker van België gewonnen: 3-1 tegen Moeskroen. verdiend toch wel denk ik
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 03:45
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
mobie schreef:
Club Brugge heeft de beker van België gewonnen: 3-1 tegen Moeskroen. verdiend toch wel denk ik
bwa... het was 1-1 en Moeskroen was op dat moment de betere ploeg. En ik was aan het roepen voor strafschop en meteen daarna wordt er gescoord aan de andere kant...
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 17:24
mobie
mobie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:


bwa... het was 1-1 en Moeskroen was op dat moment de betere ploeg. En ik was aan het roepen voor strafschop en meteen daarna wordt er gescoord aan de andere kant...
Brugge had toen reeds de match al kunne beslist hebben: 2 ballen op de paal en een wereldsafe van Vandendriessche
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 18:24
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
mobie schreef:


Brugge had toen reeds de match al kunne beslist hebben: 2 ballen op de paal en een wereldsafe van Vandendriessche
Maar dat was niet gebeurt Op dat moment was Moeskroen de betere ploeg.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 20:32
M.Knopfler
M.Knopfler is offline
Is die Wesley Sonck echt zo goed? Ik zie op teletekst dat ie waarschijnlijk bij Genk blijft. dat verbaast me wel enigszins, is er echt geen club die in hem geintereseerd is?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 23:04
Cart?
Avatar van Cart?
Cart? is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Ik hoop dat Brugge de bekerfinale niet wint, ze verdienen echt geen prijs dit seizoen. Ze waren barslecht voor de "status" en de spelers die ze hebben.
En ik ben blij dat Genk weer een prijsje beet heeft

Status & spelers?
De speler is vorm bij Brugge is Mendoza, dat zegt toch genoeg zeker?
Het bestuur heeft een slechte transferpolitiek, en laat ons hard in de steek. Met deze ploeg mogen we nog blij zijn dat we CL spelen, het enige dat in ons voordeel speelt is dat de spelers wel op elkaar beginnen in te spelen, er zijn tenslotte al 3 jaar geen toppers meer bijgekomen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 00:38
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
M.Knopfler schreef:
Is die Wesley Sonck echt zo goed? Ik zie op teletekst dat ie waarschijnlijk bij Genk blijft. dat verbaast me wel enigszins, is er echt geen club die in hem geintereseerd is?
Ja, die is echt zo goed.. 30 doelpunten in 1 seizoen is niet iedereen gegeven... En het dat hij in Genk zou blijven is maar media... Tot op heden zijn er een hoopje scouts geweest uit Nederland (PSV ed), Engeland (Man. ed), Duitsland, Spanje,...
Maar ik persoonlijk vind dat hij beter een jaar in Belgie kan blijven om daar door te groeien. Hij is nog te jong om nu op de bank te gaan zitten bij een grotere club. En als hij in BE blijft dan is dat bij Genk, want geen andere club in BE kan hem betalen. Genk behoord nu eenmaal bij de grotere clubs in BE de laatste jaren, ze hebben idd nog geen geschiedenis zoals Brugge en Anderlecht, maar ze behaalde de afgelopen jaren we een resume prijzen binnen. En Genk is een van de enigste ploegen die een gezonden club zijn, kwa de voetballicentie (dus kwa geldschulden ed)...
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2002, 00:43
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Cart? schreef:
Status & spelers?
jah, Status : Brugge wordt toch gezien als een topclub in BE.
jah, spelers: Brugge heeft op papier de beste spelers in BE.


Citaat:
Cart? schreef:
De speler is vorm bij Brugge is Mendoza, dat zegt toch genoeg zeker?
Idd, een speler die door de eigen supporters wordt uitgeroepen.. Dat zegt voldoende.


Citaat:
Cart? schreef:
Het bestuur heeft een slechte transferpolitiek, en laat ons hard in de steek. Met deze ploeg mogen we nog blij zijn dat we CL spelen, het enige dat in ons voordeel speelt is dat de spelers wel op elkaar beginnen in te spelen, er zijn tenslotte al 3 jaar geen toppers meer bijgekomen
Dat zei ik toch. Ze verdiende geen prijs dit seizoen (vandaar dat ik hoopte dat Brugge niet won op een manier). Ze mogen blij zijn dat Anderlecht het nog slechter deed, en ook slechte aankopen heeft gedaan.
En dan over dat opelkaar ingespeeld geraken. Denk je niet dat CB nu een deel spelers gaat proberen van de hand te doen, en dan enkele andere spelers binnenhalen zodat er meer variatie in de ploeg zit tussen de spelers?
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 03:27
Cart?
Avatar van Cart?
Cart? is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:


jah, Status : Brugge wordt toch gezien als een topclub in BE.
jah, spelers: Brugge heeft op papier de beste spelers in BE.



Idd, een speler die door de eigen supporters wordt uitgeroepen.. Dat zegt voldoende.




Dat zei ik toch. Ze verdiende geen prijs dit seizoen (vandaar dat ik hoopte dat Brugge niet won op een manier). Ze mogen blij zijn dat Anderlecht het nog slechter deed, en ook slechte aankopen heeft gedaan.
En dan over dat opelkaar ingespeeld geraken. Denk je niet dat CB nu een deel spelers gaat proberen van de hand te doen, en dan enkele andere spelers binnenhalen zodat er meer variatie in de ploeg zit tussen de spelers?

Vergelijk de ploeg 'op papier' van Anderlecht met die van Brugge en Genk en je komt tot de simpele conclusie dat Anderlecht met een straat voorsprong kampioen had moeten worden.
Vergeet niet dat A'lecht jestrovic, seol, mornar,..kochten.
Brugge deed het met Ceh & lange.

Ik heb 95% van de wedstrijden van Fcb live gezien en mendoza is nooit 'uitgeroepen' geweest. Of lees je het laatste nieuws, waarin gezegd wordt dat na Fcb - charleroi op mendoza werd gefloten? terwijl men voor hem floot tijdens zijn wissel?

En over het bestuur..lembi is zonet verkocht aan kaiserslautern, de belofte was echter dat men eerst de breedte uit de kern zou halen, om vervolgens enkele transfers in de diepte te doen..
Ach het zal wel schijn zijn zeker: Antoine van hove in het Brugsch handelsblad: "Zoals we in de bekerfinale speelden, hebben we niemand extra nodig"
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 21:04
Bram
Bram is offline
Genk is de enige ploeg die verdiende om kampioen te worden!En dit niet alleen que vertoonde spel, maar ook gewoon qua sfeer ih stadion, entourage,...De sfeer op Club is een lachertje vergeleken met Genk.Genk is een vb. voor de zogenaamde topclubs, 6 jara geleden nog in 2e klasse,nu id laatste 5 jaar 2 titels en 2 bekers.
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 23:20
mobie
mobie is offline
Citaat:
Bram schreef:
Genk is de enige ploeg die verdiende om kampioen te worden!En dit niet alleen que vertoonde spel, maar ook gewoon qua sfeer ih stadion, entourage,...De sfeer op Club is een lachertje vergeleken met Genk.Genk is een vb. voor de zogenaamde topclubs, 6 jara geleden nog in 2e klasse,nu id laatste 5 jaar 2 titels en 2 bekers.
Aan de top komen is niet zo moeilijk, maar er blijven,...
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.