Oud 13-03-2002, 00:48
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Uit zijn laatste boek, "De puinhopen van 8 jaar Paars".


Hoofdpunten verkiezingsprogramma Lijst Pim Fortuyn

Zorg

O uitgaven voor de zorg twee jaar lang op zelfde peil houden; de sector moet in die tijd arbeidsproductiviteit opvoeren, bureaucratie terugdringen en overtollige managers lozen.

O Stelsel ziektekostenverzekering blijft ongewijzigd.

O Verplichte eigen bijdrage patiënten, eventueel af te kopen door aparte verzekering.

O Vrije prijsvorming in de zorg: medici stellen zelf tarieven vast.

O Zorgaanbieders moeten keurmerk hebben, anders krijgen zij geen vergunning.

O Onderzoek naar medische consumptie verschillende sociale categoriën, waaronder allochtonen, met als doel einde te maken aan de ongebreidelde zorgvraag.

O WAO alleen voor mensen met beroepsziekten.
werkgevers mogen ziekte werknemer ter discussie stellen bij twijfel; werknemer moet aantonen dat hij echt ziek is.

Onderwijs

O ,,Geen dubbeltje extra'' voor onderwijs; eerst rigoureus saneren.

O Stoppen met experimenten als basisvorming en studiehuizen.

O Wieden in de ,,onderwijsverstorende'' secundaire arbeidsvoorwaarden van onderwijzend personeel.

O Geld dat vrijkomt uitgeven aan meer onderwijskrachten en betere primaire arbeidsvoorwaarden.

O Boetes voor elke keer dat een school hele klassen naar huis stuurt vanwege zieke onderwijzers, ADV-dagen en dergelijke.

O Directeuren van basisscholen minstens drie dagen per week voor de klas.

O ,,Flikker die pc de scholen uit''; leerlingen moeten thuis maar met computers leren omgaan.

O Scholen moeten kleiner; voor universiteiten en hogescholen ongeveer 600 leerlingen, basisscholen beduidend kleiner.

Ambtenaren en politie

O Het bestand aan ambtenaren en beambten op het departement terugbrengen met tenminste 25 procent.

O Gemeentepolitie moet weer terugkeren zodat de gemeenteraad de politie rechtstreeks kan afrekenen op (gebrek) aan geleverde resultaten.

O De politie moet geen tijd verspillen aan het oplossen van inbraken, maar moet de criminele netwerken daarachter oprollen. Idem voor bendes achter de grootschalige auto- en fietsendiefstal in de grote steden.

O De politie moet prioriteiten stellen; minder aandacht bijvoorbeeld voor verkeersovertredingen, meer voor het aanpakken van bolletjesslikkers.

Vluchtelingen

O In Nederland alleen nog vluchtelingen toelaten uit Frankrijk, Engeland, Duitsland en Denemarken, mocht daar iets ernstigs gebeuren.

O Er moet meer geld naar de VN-organisatie UNHCR om opvang vluchtelingen in de regio mogelijk te maken.

O Geen boetes voor vliegtuigmaatschappijen die asielzoekers vervoeren zonder papieren, maar wel de verplichting deze personen weer terug te vliegen.

O Grenscontroles tussen de verschillende Europese lidstaten moeten weer worden ingevoerd.

O Het VN-Vluchtelingenverdrag uit 1951 moet ernstig worden herzien en eventueel opgezegd.

O Uitgeprocedeerde asielzoekers vast zetten tot zij Nederland verlaten.

O Het aantal (sobere) opvangplaatsen voor asielzoekers beperken tot maximaal 10.000.

Allochtonen en inburgering

O Iedereen die een uitkering heeft, moet Nederlands spreken; zoniet, dan moet men terug naar de schoolbanken.

O Er moet een gericht emancipatiebeleid komen voor vrouwen in achterstandswijken. Zo kan er een eind gemaakt worden aan de ,,achterlijke'' islamitische opvatting over de positie van de vrouw.

O Wie niet zijn of haar best doet te integreren in de Nederland, zal direct worden gekort op de uitkering.

O In achterstandswijken moet een betere verdeling van mensen komen naar land van herkomst en maatschappelijke positie, desnoods onder dwang.

Overheid en Regering

O Het kabinet wordt teruggebracht tot hooguit zes personen: De minister-president en vijf ministers voor de clusters
Buitenlandse Zaken/Defensie;
Binnenlandse Zaken/Justitie;
Financiën/Sociale Zaken/Werkgelegenheid/Economische Zaken;
Verkeer/Waterstaat/Landbouw/RuimtelijkeOrdening/Volkshuisvesting
/Milieu/Natuurbeheer.

O De minister-president wordt gekozen.

O Het Catshuis in Den Haag wordt de zetel van de regering.

O Het ambtelijk apparaat wordt drastisch teruggebracht.

O Er komen in Nederland tenminste 1000 gemeenten, in plaats van de kleine vijfhonderd die er nu zijn.

O Provincies worden ingedikt tot maximaal 6 regio's met krachtige bevoegdheden. Aan het hoofd komt een gekozen stadhouder.

O Gemeentebestuurders doen hun werk in één dag per week.

O Ambtenaren bieden als zelfstandig ondernemers hun diensten aan het openbaar bestuur.

Openbaar vervoer

O NS, Schiphol en Rotterdamse haven niet privatiseren

O Treinen, trams en metro in de Randstad op elkaar aan laten sluiten en minstens om de tien minuten laten rijden. Geen dienstregeling.

Leger

O De Koninklijke Land- en Luchtmacht opheffen, alleen Marine blijft bestaan.

O Grote schoonmaak onder officieren en burgerpersoneel.

O Herinvoering van de dienstplicht (twee jaar) en invoering van de sociale dienstplicht (één jaar).

O Invoering van een strenge vorm van dienstplicht voor een periode van vier jaar om jonge criminelen vanaf 16 jaar weer in het gareel te brengen.

Diversen

O Warme sanering landbouw met verplichte medewerking Rabobank.

O Vee onderbrengen in flatgebouwen (gestapelde stallen).

O Nutsbedrijven (gas/water/licht) niet privatiseren.

O Rijksinkoopbureau voor benzine.

O Kerncentrale Borsele openhouden en mogelijk een tweede centrale bouwen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2002, 00:49
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Ik had eerst nog wel een beetje sympathie voor die man, maar hij lijkt nu toch echt te zijn doorgeslagen.
Mijn stem heeft hij duidelijk niet.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 00:50
Anna Kournikova
Anna Kournikova is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Mijn stem heeft hij duidelijk niet.
amen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 00:54
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
hij heeft hier en daar best wat zinnige dingen te melden, maar hij overdrijft te veel, blaast te hoog van de toren, en gaat nu recht in tegen alles wat men op dit moment in nederland voor mogelijk KAN houden.

Ik vind hem zelf een te vlakke persoonlijkheid, hij bekijkt de verschillende problemen die hij noemt te kort en de oplossingen die hij aandraagt zijn danwel zwak, danwel weinig ondersteund, ondoordacht, of onhaalbaar.

mijn stem had ie al niet.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 01:08
Verwijderd
Mijn vader is een manager in de zorg (zie punt 1, zorg)! lekker dan! En Pim foryun is wel een relnicht en dat is een gewoon woord!

------------------ http://members.tripodnet.nl/jellerd --> de echte E-M-P-T-Y fanpage!!

[Dit bericht is aangepast door autodropje (13-03-2002).]

[Dit bericht is aangepast door jellerd (13-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 07:04
@pie
@pie is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Ik had eerst nog wel een beetje sympathie voor die man, maar hij lijkt nu toch echt te zijn doorgeslagen.
Mijn stem heeft hij duidelijk niet.
mja, zoals deze samenvatting in elkaar zit in ieder geval niet nee.. maar ik heb alweer gehoord dat dit een overtrokken geheel is.. maar zoals het er nu naar uitziet wordt het dus LN of VVD
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 08:50
eastrtp
eastrtp is offline
Ik denk dat het invoeren van de dienstplicht Fortuyns domste zet is geweest om dat ie zijn jonge stemmers nu heeft verloren
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 08:54
Verwijderd
Citaat:
eastrtp schreef:
Ik denk dat het invoeren van de dienstplicht Fortuyns domste zet is geweest om dat ie zijn jonge stemmers nu heeft verloren
En al die andere domme stemmers zal hij ook op een gegeven moment gaan kwijt raken want van zijn beleid klopt echt geen ene hout.

Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 09:28
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Fortuyn schreef:
Vrije prijsvorming in de zorg: medici stellen zelf tarieven vast.
om maar eens een punt te noemen. Dan wordt de zorgsector nog slechter voor de mensen met een laag inkomen, want die worden dan nauwlijks meer geholpen door de dure medici

Citaat:
Fortuyn schreef:
Boetes voor elke keer dat een school hele klassen naar huis stuurt vanwege zieke onderwijzers, ADV-dagen en dergelijke.
en wat als er gewoon geen leraren te vinden zijn? er zijn gewoon niet genoeg onderwijzers, daar kan de school niks aan doen...

Edit: gebruik voortaan de edit-knop

[Dit bericht is aangepast door Unexplained (13-03-2002).]
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 09:31
Bus_Gemist
Bus_Gemist is offline
een mooi droombeeld, maar valt het ook te realiseren?
Hij heeft in ieder geval wel zijn zegje klaar
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 09:40
NG
Avatar van NG
NG is offline
Citaat:
jellerd schreef:
Mijn vader is een manager in de zorg (zie punt 1, zorg)! lekker dan! [edit]Ik mag Pim niet zo, maar dat kan ik niet op een aardige manier zeggen[/edit]
Wat heeft zijn geaardheid er nou weer mee te maken?



[Dit bericht is aangepast door autodropje (13-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 09:54
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
jellerd schreef:
Mijn vader is een manager in de zorg (zie punt 1, zorg)! lekker dan! [/edit]Ik mag Pim niet zo, maar dat kan ik niet op een aardige manier zeggen[edit]

Tssssk. Managers in de zorg zijn ook totaal overbodig, laat de artsen lekker zelf hun werk doen.


------------------
je maintiendrai

[Dit bericht is aangepast door autodropje (13-03-2002).]
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 10:02
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
Wat heeft zijn geaardheid er nou weer mee te maken?


Och. Artikel 1 wilde hij toch afschaffen? Nou, hier dan alvast een voorproefje!

Suzan


------------------
Vrede in Israel/Palestina zal de eerste stap tot een vredigere wereld zijn. Help mee! Join Israelina www.israelina.tk

[Dit bericht is aangepast door DruidessI (13-03-2002).]
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 12:15
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
Citaat:
jellerd schreef:
Mijn vader is een manager in de zorg (zie punt 1, zorg)! lekker dan! [/edit]Ik mag Pim niet zo, maar dat kan ik niet op een aardige manier zeggen[edit]
Wat heeft zijn geaardheid er nou weer mee te maken?

hopelijk niks.


[Dit bericht is aangepast door autodropje (13-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 12:30
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

O uitgaven voor de zorg twee jaar lang op zelfde peil houden; de sector moet in die tijd arbeidsproductiviteit opvoeren, bureaucratie terugdringen en overtollige managers lozen.

vind hij de nieuwe baan voor de managers?
nog meer arbeidsproduktiviteit en de medici
krijgen zelf burn-out.

O Vrije prijsvorming in de zorg: medici stellen zelf tarieven vast.

nee dank je. ik wil geen kapitalisme in de gezondheidszorg, het is heir Amerika niet.

O Zorgaanbieders moeten keurmerk hebben, anders krijgen zij geen vergunning.

nog meer wachtlijsten...

O WAO alleen voor mensen met beroepsziekten.
werkgevers mogen ziekte werknemer ter discussie stellen bij twijfel; werknemer moet aantonen dat hij echt ziek is.

hoe moet je dat nou doen? als je ziek bent lig je thuis en kun je niet egrens heen om aan te tonen dat je ziek bent.

O ,,Geen dubbeltje extra'' voor onderwijs; eerst rigoureus saneren.

mijn pa is leraar dus no thanx.

O Stoppen met experimenten als basisvorming en studiehuizen.

waarom dat?

O Wieden in de ,,onderwijsverstorende'' secundaire arbeidsvoorwaarden van onderwijzend personeel.



O Boetes voor elke keer dat een school hele klassen naar huis stuurt vanwege zieke onderwijzers, ADV-dagen en dergelijke.

das nuttig.
nee het is beter om de leerlingen 6 uur
zichzelf te laten vervelen.

O Directeuren van basisscholen minstens drie dagen per week voor de klas.

mwa. ok.

O ,,Flikker die pc de scholen uit''; leerlingen moeten thuis maar met computers leren omgaan.

leeft die vent in de middeleeuwen ofzo?
dan komen we nooit vooruit in de toekomst.

O Scholen moeten kleiner; voor universiteiten en hogescholen ongeveer 600 leerlingen, basisscholen beduidend kleiner.

waar haalt ie het geld vandaan?

O Het bestand aan ambtenaren en beambten op het departement terugbrengen met tenminste 25 procent.

dat zal een werkloos nederland worden dan.

O Gemeentepolitie moet weer terugkeren zodat de gemeenteraad de politie rechtstreeks kan afrekenen op (gebrek) aan geleverde resultaten.

ok.

O De politie moet geen tijd verspillen aan het oplossen van inbraken, maar moet de criminele netwerken daarachter oprollen. Idem voor bendes achter de grootschalige auto- en fietsendiefstal in de grote steden.

eindelijk zegt ie iets goeds.

O De politie moet prioriteiten stellen; minder aandacht bijvoorbeeld voor verkeersovertredingen, meer voor het aanpakken van bolletjesslikkers.

whaa. oneens.
dat alle bolletjesslikkers vrij gelaten mogen worden.

O In Nederland alleen nog vluchtelingen toelaten uit Frankrijk, Engeland, Duitsland en Denemarken, mocht daar iets ernstigs gebeuren.

Pim is echt een psychopaat geloof ik. hij heeft geen geweten.

O Er moet meer geld naar de VN-organisatie UNHCR om opvang vluchtelingen in de regio mogelijk te maken.

eens.

O Geen boetes voor vliegtuigmaatschappijen die asielzoekers vervoeren zonder papieren, maar wel de verplichting deze personen weer terug te vliegen.

redelijk hoewel onmenselijk.

O Grenscontroles tussen de verschillende Europese lidstaten moeten weer worden ingevoerd.

die vent wilt echt terug naar de middeleeuwen he?

O Het VN-Vluchtelingenverdrag uit 1951 moet ernstig worden herzien en eventueel opgezegd.

never.

O Uitgeprocedeerde asielzoekers vast zetten tot zij Nederland verlaten.

oneens.

O Het aantal (sobere) opvangplaatsen voor asielzoekers beperken tot maximaal 10.000.

oneens.

O Iedereen die een uitkering heeft, moet Nederlands spreken; zoniet, dan moet men terug naar de schoolbanken.

eens. integratie moet wel bevorderd worden.

O Er moet een gericht emancipatiebeleid komen voor vrouwen in achterstandswijken. Zo kan er een eind gemaakt worden aan de ,,achterlijke'' islamitische opvatting over de positie van de vrouw.

de taliban overdrijven maar de westerse opvatting dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn terwijl er 10000 biologische verschillen op te noemen zijn, dat noem ik achterlijk.

O Wie niet zijn of haar best doet te integreren in de Nederland, zal direct worden gekort op de uitkering.

haar best? wat verstaat ie daaronder?

O In achterstandswijken moet een betere verdeling van mensen komen naar land van herkomst en maatschappelijke positie, desnoods onder dwang.

onder dwang? oneens.

O Het kabinet wordt teruggebracht tot hooguit zes personen: De minister-president en vijf ministers voor de clusters
Buitenlandse Zaken/Defensie;
Binnenlandse Zaken/Justitie;
Financiën/Sociale Zaken/Werkgelegenheid/Economische Zaken;
Verkeer/Waterstaat/Landbouw/RuimtelijkeOrdening/Volkshuisvesting
/Milieu/Natuurbeheer.

O De minister-president wordt gekozen.

niet eens zo'n gek idee.

O Het Catshuis in Den Haag wordt de zetel van de regering.

waarom dat nou?

O Het ambtelijk apparaat wordt drastisch teruggebracht.

O Er komen in Nederland tenminste 1000 gemeenten, in plaats van de kleine vijfhonderd die er nu zijn.

vraag me af hoe hij dat wil doen en waarom.

O Provincies worden ingedikt tot maximaal 6 regio's met krachtige bevoegdheden. Aan het hoofd komt een gekozen stadhouder.

mwa.

O Gemeentebestuurders doen hun werk in één dag per week.

oneens.

O NS, Schiphol en Rotterdamse haven niet privatiseren

EENS.

O Treinen, trams en metro in de Randstad op elkaar aan laten sluiten en minstens om de tien minuten laten rijden. Geen dienstregeling.

als het helpt...

O De Koninklijke Land- en Luchtmacht opheffen, alleen Marine blijft bestaan.

waarom dat nou?
als ik dan toch het leger in zou meoten dan wil ik wel de luchtmacht in, ik ga echt never op de marine. opgesloten met allemaal VBO-ers op een klein vies bootje is niks voor mij. en de landmacht is noodzakelijker dan een marine imho.

O Grote schoonmaak onder officieren en burgerpersoneel.

waarom?

O Herinvoering van de dienstplicht (twee jaar) en invoering van de sociale dienstplicht (één jaar).

ABSOLUUT NEVER NOOIT NIET.

O Invoering van een strenge vorm van dienstplicht voor een periode van vier jaar om jonge criminelen vanaf 16 jaar weer in het gareel te brengen.

voor jonge criminelen wil ik wel een uitzondering maken.

O Warme sanering landbouw met verplichte medewerking Rabobank.

O Vee onderbrengen in flatgebouwen (gestapelde stallen).

dierenbeul.

O Nutsbedrijven (gas/water/licht) niet privatiseren.

eens.

O Rijksinkoopbureau voor benzine.
O Kerncentrale Borsele openhouden en mogelijk een tweede centrale bouwen.
geen mening.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 12:32
NG
Avatar van NG
NG is offline
Citaat:
DruidessI schreef:

Och. Artikel 1 wilde hij toch afschaffen? Nou, hier dan alvast een voorproefje!

Suzan

Heel grappig. Jij luistert alleen maar naar de propaganda die de media en de andere partijen uitzenden? Verdiep je er eerst maar even in voordat je blaat.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 12:38
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Fortuyn heeft ongetwijfeld wel wat zinnige dingen te zeggen. Maar de enige manier voor hem om gehoord te worden in wat hij werkelijk te zeggen heeft, is open staan voor een serieus gesprek met de huidige politieke partijen. Met de onophoudelijke kritiek op het paarse kabinet gaat hij veel te gemakkelijk voorbij aan wat het paarse kabinet nu juist WEL goed gedaan heeft, de aflossing van de immense staatsschuld om maar eens iets te noemen.
Fortuyn heeft erg veel kritiek op de gezondheidszorg, terwijl veel van de ontwikkelingen die daar plaatsvonden, nauwelijks op de 2e kamer te zijn af te rekenen. Doordat er bijvoorbeeld steeds meer kennis is, kunnen steeds meer mensen geholpen worden, en dat wordt natuurlijk ook steeds duurder..
Fortuyn stelde dat de gezondheidszorg in Nederland op het niveau is van die van het vroegere DDR, omdat de wachtlijsten hier nu langer zijn dan daar toendertijd. Is de wachtlijst dan voor hem de enige kwaliteitseis die hij stelt aan een goede gezondheidszorg? NATUURLIJK moet er wat aan gedaan worden, NATUURLIJK moet er over gepraat worden van hoe en wat te doen, maar NATUURLIJK begint een goed debat niet met slechts kritiek.

Met het afschaffen van de computers uit het onderwijs streeft hij wat dat betreft blijkbaar juist naar het niveau van zijn spreekwoordelijke DDR. Daar waar hij de gezondheidszorg wil onttrekken van dat niveau, brengt hij het onderwijs op dat niveau terug.

Ik vrees voor nederland.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 13:35
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Uit zijn laatste boek, "De puinhopen van 8 jaar Paars".


Hoofdpunten verkiezingsprogramma Lijst Pim Fortuyn

Zorg

O uitgaven voor de zorg twee jaar lang op zelfde peil houden; de sector moet in die tijd arbeidsproductiviteit opvoeren, bureaucratie terugdringen en overtollige managers lozen.

---> , een idioot idee, dat op papier voordelig is maar niet uitvoerbaar. Een reorganisatie van de zorg is misschien wel wenselijk.

O Stelsel ziektekostenverzekering blijft ongewijzigd.

---> is toch wel voor verbetring vatbaar

O Verplichte eigen bijdrage patiënten, eventueel af te kopen door aparte verzekering.

---> eigen bijdrage altijd op vrijwillige basis en tot de mogelijkheden beheroend.

O Vrije prijsvorming in de zorg: medici stellen zelf tarieven vast.

---> met of zonder Bonuskaart?


O Zorgaanbieders moeten keurmerk hebben, anders krijgen zij geen vergunning.

---> rang verdeling zorg is niet wenselijk. Heb je A en B merk artsen?......

O Onderzoek naar medische consumptie verschillende sociale categoriën, waaronder allochtonen, met als doel einde te maken aan de ongebreidelde zorgvraag.

---> in principe niet zo'n slecht idee, maar als de uitkomst al vast staat, heeft het weinig zin. ('allochtonen verneuken ons')

O WAO alleen voor mensen met beroepsziekten.
werkgevers mogen ziekte werknemer ter discussie stellen bij twijfel; werknemer moet aantonen dat hij echt ziek is.

---> alleen beroepsziekten: nee; discussie bij twijfel moet door een onafhankelijk orgaan gebeuren en niet onder dwang van de werkgever.

Onderwijs

O ,,Geen dubbeltje extra'' voor onderwijs; eerst rigoureus saneren.

---> lesgeven helpt ook , en dat kost meer geld dan ze krijgen, dus wel meer geld.

O Stoppen met experimenten als basisvorming en studiehuizen.

---> niet mee eens. Het woord wel tijd voor een eenduideig beleid en systeem.

O Wieden in de ,,onderwijsverstorende'' secundaire arbeidsvoorwaarden van onderwijzend personeel.

---> K ken helaas de sec. arb. van leerkrachten/onderwijzend personeel niet.

O Geld dat vrijkomt uitgeven aan meer onderwijskrachten en betere primaire arbeidsvoorwaarden.

---> HET EERSTE GOEDE IDEE

O Boetes voor elke keer dat een school hele klassen naar huis stuurt vanwege zieke onderwijzers, ADV-dagen en dergelijke.

---> ze te weinig geld geven en dan boetes als ze niet genoeg leraren kunnen krijgen? dat is niet gewoon dom, dat is heel dom.

O Directeuren van basisscholen minstens drie dagen per week voor de klas.

---> dat moet wel gestimuleerd worden, niet verplicht.

O ,,Flikker die pc de scholen uit''; leerlingen moeten thuis maar met computers leren omgaan.

---> op zich mee eens, maar als het kapitalisme en de democratie gehandhaafd moeten blijven kan je het beter wel doen om isolatie e.d. te voorkomen

O Scholen moeten kleiner; voor universiteiten en hogescholen ongeveer 600 leerlingen, basisscholen beduidend kleiner.

---> eerst genoeg leraren en geld, dan de secundaire ideetjes, maar mee eens.

Ambtenaren en politie

O Het bestand aan ambtenaren en beambten op het departement terugbrengen met tenminste 25 procent.

---> dom

O Gemeentepolitie moet weer terugkeren zodat de gemeenteraad de politie rechtstreeks kan afrekenen op (gebrek) aan geleverde resultaten.

---> nog dommer

O De politie moet geen tijd verspillen aan het oplossen van inbraken, maar moet de criminele netwerken daarachter oprollen. Idem voor bendes achter de grootschalige auto- en fietsendiefstal in de grote steden.

---> mijnheer, ajb, een doorsnee inbreker zit niet in een organisatie. Het opsporen van de grote en negeren van de kleine veroorzaakt verloedering.

O De politie moet prioriteiten stellen; minder aandacht bijvoorbeeld voor verkeersovertredingen, meer voor het aanpakken van bolletjesslikkers.

---> doen ze dat nu ook al niet? goed idee natuurlijk.

Vluchtelingen

O In Nederland alleen nog vluchtelingen toelaten uit Frankrijk, Engeland, Duitsland en Denemarken, mocht daar iets ernstigs gebeuren.

---> Dus, , niet zo heeeeel handig.

O Er moet meer geld naar de VN-organisatie UNHCR om opvang vluchtelingen in de regio mogelijk te maken.

---> Mee eens

O Geen boetes voor vliegtuigmaatschappijen die asielzoekers vervoeren zonder papieren, maar wel de verplichting deze personen weer terug te vliegen.

---> niet mee eens. Een eerlijke procedure staat buiten kijf.

O Grenscontroles tussen de verschillende Europese lidstaten moeten weer worden ingevoerd.

---> oneens. Maak van europa maar gewoon één land.

O Het VN-Vluchtelingenverdrag uit 1951 moet ernstig worden herzien en eventueel opgezegd.

---> Idd, mag best iets Linkser

O Uitgeprocedeerde asielzoekers vast zetten tot zij Nederland verlaten.

---> oneens, 'uitgeproduceerde' mensen bestaan niet.

O Het aantal (sobere) opvangplaatsen voor asielzoekers beperken tot maximaal 10.000.

---> geen grenzen aan hulp. Je kan ook niuet zeggen max. twee gewonden per dag per ziekenhuis, je stopt pas als er LETTERLIJK geen ruimte meer is, want dan kan het gewoon weg niet.

Allochtonen en inburgering

O Iedereen die een uitkering heeft, moet Nederlands spreken; zoniet, dan moet men terug naar de schoolbanken.

---> Heeft die vent ooit met de doorsnee Nederlander gelult? dat is nl. ook drie keer niets

O Er moet een gericht emancipatiebeleid komen voor vrouwen in achterstandswijken. Zo kan er een eind gemaakt worden aan de ,,achterlijke'' islamitische opvatting over de positie van de vrouw.

---> misschien is lesgeven in culturen een beter idee.

O Wie niet zijn of haar best doet te integreren in de Nederland, zal direct worden gekort op de uitkering.

---> tegen. Is nl. nooit objectief vast te stellen en geeft dus problemen.

O In achterstandswijken moet een betere verdeling van mensen komen naar land van herkomst en maatschappelijke positie, desnoods onder dwang.

---> als dat in de zin van intergratie bevorderend moet worden uitgelegd: voor.

Overheid en Regering

O Het kabinet wordt teruggebracht tot hooguit zes personen: De minister-president en vijf ministers voor de clusters
Buitenlandse Zaken/Defensie;
Binnenlandse Zaken/Justitie;
Financiën/Sociale Zaken/Werkgelegenheid/Economische Zaken;
Verkeer/Waterstaat/Landbouw/RuimtelijkeOrdening/Volkshuisvesting
/Milieu/Natuurbeheer.

---> druk, druk, druk. Lijkt me niet zo slim.

O De minister-president wordt gekozen.

---> heeft geen toevoegende waarde en is IMHO nutteloos.

O Het Catshuis in Den Haag wordt de zetel van de regering.

--->

O Het ambtelijk apparaat wordt drastisch teruggebracht.

---> Dood aan de bereaucratie

O Er komen in Nederland tenminste 1000 gemeenten, in plaats van de kleine vijfhonderd die er nu zijn.

---> oneens, geld verslindend en nutteloos.

O Provincies worden ingedikt tot maximaal 6 regio's met krachtige bevoegdheden. Aan het hoofd komt een gekozen stadhouder.

---> doe ook maar niet.

O Gemeentebestuurders doen hun werk in één dag per week.

---> onzin, gewoon de tijd die ze nodig (denken te) hebben.

O Ambtenaren bieden als zelfstandig ondernemers hun diensten aan het openbaar bestuur.

---> mneuj, is dom en ingewikkeld.

Openbaar vervoer

O NS, Schiphol en Rotterdamse haven niet privatiseren

---> IDD

O Treinen, trams en metro in de Randstad op elkaar aan laten sluiten en minstens om de tien minuten laten rijden. Geen dienstregeling.

---> IDD

Leger

O De Koninklijke Land- en Luchtmacht opheffen, alleen Marine blijft bestaan.

---> IDD

O Grote schoonmaak onder officieren en burgerpersoneel.

---> knikker ze de'r allemaal maar uit.

O Herinvoering van de dienstplicht (twee jaar) en invoering van de sociale dienstplicht (één jaar).

---> nee, nee, nee, ik wil geen S5, of bejaarden wassen oid, doe maar niet.

O Invoering van een strenge vorm van dienstplicht voor een periode van vier jaar om jonge criminelen vanaf 16 jaar weer in het gareel te brengen.

---> zeer sterk idee, alleen is vier jaar weer veel te extreem, maar het leger in met crimineeltjes is best een goede.

Diversen

O Warme sanering landbouw met verplichte medewerking Rabobank.

---> Dus..........

O Vee onderbrengen in flatgebouwen (gestapelde stallen).

--->

O Nutsbedrijven (gas/water/licht) niet privatiseren.

---> IDD

O Rijksinkoopbureau voor benzine.

---> waarom?

O Kerncentrale Borsele openhouden en mogelijk een tweede centrale bouwen.

---> rot op met kern energie.


Stem verstandig, stem Pim


....
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-03-2002, 13:44
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
jellerd schreef:
Mijn vader is een manager in de zorg (zie punt 1, zorg)! lekker dan! [/edit]Ik mag Pim niet zo, maar dat kan ik niet op een aardige manier zeggen[edit]

Hallo! Dat eerste deel van de grondwet is nog niet afgeschaft hoor, wacht daar eerst ff op...
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 14:45
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef:
Mijn vader is een manager in de zorg (zie punt 1, zorg)! lekker dan! [/edit]Ik mag Pim niet zo, maar dat kan ik niet op een aardige manier zeggen[edit]

werkt 'ie dan ?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 14:52
Verwijderd
LEES DIT NOG FF


Dit is dus niet het verkiezingsprogramme, maar Pim's persoonlijke mening!!!
ik neem aan dat voor het verkiezingsprogramma andere punten aan de orde komen. Wacht even met gelijk roepen waar je het niet mee eens bent, ik neem aan dat Pim voor een groot deel zijn mening opzij zal zetten om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 15:06
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
LEES DIT NOG FF


Dit is dus niet het verkiezingsprogramme, maar Pim's persoonlijke mening!!!
ik neem aan dat voor het verkiezingsprogramma andere punten aan de orde komen. Wacht even met gelijk roepen waar je het niet mee eens bent, ik neem aan dat Pim voor een groot deel zijn mening opzij zal zetten om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken.

een zo breed mogelijk publiek?? wanneer is een politieke partij commercieel?? ik vind dat een slecht uitgangspunt van een politieke partij..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 15:16
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
Heel grappig. Jij luistert alleen maar naar de propaganda die de media en de andere partijen uitzenden? Verdiep je er eerst maar even in voordat je blaat.
lol, wie verdiept zich hier nou nergens in? Ik denk dat ik toch wel een redelijk beeld heb van DruidessI en ik denk zeker wel dat ze weet wat ze zegt. Als er hier iemand zich niet verdiept heeft dan ben jij dat. Bovendien is dit topic doorlezen al een behoorlijke verdieping. Dus ik zou zeggen verdiep jij je eens voordat je blaat, heb je de bovengenoemde punten eigenlijk wel gelezen en er eens kritisch over nagedacht?

De media staat helemaal niet zo negatief tegenover Fortuyn, ze geven em zelfs een heleboel gratis publiciteit, en echt niet alleen maar negatief. Dus ik stel voor dat jij begint met je verdiepen ipv propaganda van Fortuyn nablaten, deal?

(als je landmacht én luchtmacht afschaft, waar wil je dan al die dienstplichtige laten?)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 15:53
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
O ,,Flikker die pc de scholen uit''; leerlingen moeten thuis maar met computers leren omgaan.
weet je hoeveel mensen in bijv. achterstandswijken geen pc thuis hebben.. vooral afschaffen jah!

Citaat:
Unexplained schreef:
O In Nederland alleen nog vluchtelingen toelaten uit Frankrijk, Engeland, Duitsland en Denemarken, mocht daar iets ernstigs gebeuren.
gekozen op de volgorde van het alfabet?
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 15:58
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
LEES DIT NOG FF


Dit is dus niet het verkiezingsprogramme, maar Pim's persoonlijke mening!!!
ik neem aan dat voor het verkiezingsprogramma andere punten aan de orde komen. Wacht even met gelijk roepen waar je het niet mee eens bent, ik neem aan dat Pim voor een groot deel zijn mening opzij zal zetten om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken.

bel hem es op zou ik zeggen want dit is wel dgelijk zijn partijprogramma! hij is bovendien zelf niet democratisch te werk gegaan, een partijprogramma maak je samen als team en niet alleen en al die andere schapen die dan gewoon zeggen, we zijn t er mee eens, terwijl ze er nog nix van hebben gezien ofzo. net een kudde. als je je mening opzij zet ben je wel dom zeg, wiens mening heb je t dan nog over, dit is bovendien ook de 1e x dat kiezers moeten betalen voor een partijprogramma!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2002, 15:59
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

O In Nederland alleen nog vluchtelingen toelaten uit Frankrijk, Engeland, Duitsland en Denemarken, mocht daar iets ernstigs gebeuren.

Waar is Belgie gebleven ?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 16:03
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Waar is Belgie gebleven ?

En Luxemburg?
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 16:09
Verwijderd
Mensen!! Dit is geen aanval (hoewel ik dat ook wel zou willen) maar een vraag: spreken deze 2 stellingen elkaar niet ontzettend tegen? 1) geen geld voor onderwijs 2) geld wat vrijkomt uitgeven aan onderwijskrachten (en betere prim. arbeidsvoorwaarden)

???


Onderwijs

O ,,Geen dubbeltje extra'' voor onderwijs; eerst rigoureus saneren.

O Geld dat vrijkomt uitgeven aan meer onderwijskrachten en betere primaire arbeidsvoorwaarden.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 16:36
Verwijderd
Ik kies dan toch echt voor de sociale zorg. Als het ff kan, ga ik niet het leger in!
(ik denk toch niet dat Pimmetje een coalitie voor elkaar krijgt)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 16:38
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Minnitje schreef:
O ,,Geen dubbeltje extra'' voor onderwijs; eerst rigoureus saneren.

O Geld dat vrijkomt uitgeven aan meer onderwijskrachten en betere primaire arbeidsvoorwaarden.
Mjah. Er is een 'budget' voor Onderwijs en dat wil hij gelijk houden met de afgelopen periode. Door efficiënter te werken kan je dus meer met dat budget, oftewel, voor de bestaande hoeveelheid 'productie' is er minder kapitaal nodig, waardoor je een rest hebt, die je kan inzetten voor de dingen in dat tweede punt.

Overigens vraag ik me af of deze punten de woorden van Unex zijn of letterlijk van Fortuyn (of iemand anders), of ze 'willekeurig' gekozen zijn (door een anti-Pim-figuur?) of in deze volgorde zo in het boek staan?
Ik heb het boek niet, maar denk dat als deze punten een samenvatting zijn, er een hoop nuancering in zal staan (plusminus 190 bladzijdes waren het toch?) en uitleg.
*zit ook met een aantal vragen*
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Ik schreef:

(ik denk toch niet dat Pimmetje een coalitie voor elkaar krijgt)

Laat maar. Die gast zou volgens de peilingen 27 zetels krijgen...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 17:35
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Laat maar. Die gast zou volgens de peilingen 27 zetels krijgen...

NIPOpeiling
wacht de Interview/NSS maar af
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
NIPOpeiling
wacht de Interview/NSS maar af

Weet je nu iets betrouwbaarders dan?!? Ik zou er ook geen vergif op innemen, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 17:55
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
autodropje schreef:

(als je landmacht én luchtmacht afschaft, waar wil je dan al die dienstplichtige laten?)

Allemaal de marine in! Dat wordt een hele grote vloot! Misschien kunnen we net zoals in de 17e eeuw met zo'n zeemacht andere landen gaan veroveren!

Even serieus: ik denk dat Pim meent dat de meesten kiezen voor sociale dienstplicht (aangezien die ook korter is). Dus zovelen zullen ook niet bij de marine belanden.

Maar waarom hij dan landelijke en luchtmacht wilt afschaffen? Geen idee!

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 17:56
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
Heel grappig. Jij luistert alleen maar naar de propaganda die de media en de andere partijen uitzenden? Verdiep je er eerst maar even in voordat je blaat.
Wat wilde hij dan met artikel 1 doen?

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 18:03
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Wat wilde hij dan met artikel 1 doen?

Hij heeft gezegd, dat als hij feiten niet meer mag noemen, interpreteren en hieruit conclusies trekken, dat hij vrijheid van menigsuiting belangrijker vind dan artikel 1.

Hij wil dus gewoon kunnen zeggen dat 99% van de straatroof in Rotterdam door allochtonen gebeurd. Dat we daarom een bepaalde maatregel moeten nemen, zonder aangeklaagd te kunnen worden voor racisme.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-03-2002, 18:05
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Ik vind het een prima programma. Op de punten waar hij een beetje doordraaft wordt hij door de andere partijen wel afgeremd.

Pim, mijn stem heb je.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 18:06
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

Hij heeft gezegd, dat als hij feiten niet meer mag noemen, interpreteren en hieruit conclusies trekken, dat hij vrijheid van menigsuiting belangrijker vind dan artikel 1.

Hij wil dus gewoon kunnen zeggen dat 99% van de straatroof in Rotterdam door allochtonen gebeurd. Dat we daarom een bepaalde maatregel moeten nemen, zonder aangeklaagd te kunnen worden voor racisme.

Ik begrijp zijn standpunt wel (en daarin ben ik het ook met hem - gedeeltelijk - eens), maar ik vrees dat Pim Fortuyn artikel 1 niet begrijpt of niet wilt begrijpen.

Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 18:10
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Weet je nu iets betrouwbaarders dan?!? Ik zou er ook geen vergif op innemen, maar toch...

nee, dat niet, maar dit is onbetrouwbaar, dat weet ik wel, bovendien moet zijn boek nog ff door de media op het nieuws enzo gebracht worden dus ik denk dat je pas op zn vroegst de peiling van volgende week moet aanhouden en dan wel die van Interview/NSS en niet de NIPO!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 18:18
Verwijderd
Kijk, de marine is natuurlijk voor Nederland heel handig die vanuit de zee overal naartoe kan.. Het is toch beter te specialiseren, kunnen we misschien ooit nog eens echt meedoen in oorlogen.. Ik bedoel, wat doet het NEDERLANDSE leger in Afghanistan? Niks toch? Of in Bosnie, hebben ze daar 1 kogel gelost? Of in Ethiopie? Het enige wat ik hoor is dat ze moslims overrijden met een tank.. Tja.. Laat dat dan maar over aan andere landen.

Verder, ik hoop niet dat al z'n plannen uitkomen, want sommige zijn echt waanzin. Bijvoorbeeld met al die gemeentes en provincies, of de vee in flatten??? Nahh het zal wel allemaal, ik denk niet dat ie met dit programma niet meer dan 10 zetels zal krijgen in mei.. En ik gun hem ook niet meer..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 18:23
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Redman schreef:
(...)Het is toch beter te specialiseren, kunnen we misschien ooit nog eens echt meedoen in oorlogen..
En dat wil je zeker erg graag? Andere mensen afknallen en/of bombarderen?

Citaat:

Ik bedoel, wat doet het NEDERLANDSE leger in Afghanistan? Niks toch?
Hun taak in Afghanistan moet je niet onderschatten. Ze hebben foto's geleverd die andere landen gebruikt hebben. Eigenlijk kun je ze beschouwen als de spil. De bron. De moederbord van je PC.

Als ik zou werken bij de Inlichtingendienst is het uiteindelijk arresteren (of opdracht geven tot) een eitje. Het echte denkwerk erachter; het speurwerk, is veel interessanter en moeilijker.

Citaat:

Of in Bosnie, hebben ze daar 1 kogel gelost?
Mochten ze niet. Mochten wel meer landen niet.

Citaat:

Of in Ethiopie? Het enige wat ik hoor is dat ze moslims overrijden met een tank..
Bron? Want dat heb ik nog niet gehoord...

iig. onderschat niet het NLse leger

grt,
Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 18:58
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Ik had eerst nog wel een beetje sympathie voor die man, maar hij lijkt nu toch echt te zijn doorgeslagen.
Mijn stem heeft hij duidelijk niet.

precies
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 19:35
Prada
Prada is offline
Citaat:
O WAO alleen voor mensen met beroepsziekten.
werkgevers mogen ziekte werknemer ter discussie stellen bij twijfel; werknemer moet aantonen dat hij echt ziek is.
Dat houdt dus simpelweg in dat in geval van een andere ziekte dan beroepsziekten de persoon van een uitkering moet leven; is die vent helemaal gek geworden ofzo??? En dan wil hij ook nog geleidelijk de kortingen en subsidies voor minima afschaffen...Zo'n vent is een gevaar voor de samenleving...En ze verwachten verdomme 27 zetels voor die gek...Ik kan me niet voorstellen dat iemand die een laag inkomen heeft op zo'n idioot durft te stemmen; dat is je eigen graf graven...Hoe moeten personen in de bijstand een huis kunnen betalen zonder huursubsidie; dat wordt uit de prullenbak vreten...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 19:39
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Hoofdpunten verkiezingsprogramma Fortuyn

Zorg en onderwijs

uitgaven voor de zorg twee jaar lang op zelfde peil houden; de sector moet in die tijd arbeidsproductiviteit opvoeren, bureaucratie terugdringen en overtollige managers lozen.
verplichte eigen bijdrage patiënten, eventueel af te kopen door aparte verzekering.
vrije prijsvorming in de zorg: medici stellen zelf tarieven vast.
onderzoek naar medische 'consumptie' van verschillende sociale categoriën, waaronder allochtonen, met als doel einde te maken aan de ongebreidelde zorgvraag.
WAO alleen voor mensen met beroepsziekten.
,,geen dubbeltje extra'' voor onderwijs; eerst rigoureus saneren.
stoppen met basisvorming en studiehuizen.
boetes voor elke keer dat een school hele klassen naar huis stuurt vanwege zieke onderwijzers, ADV-dagen e.d.
directeuren van basisscholen minstens drie dagen per week voor de klas.
geen pc's op scholen; leerlingen moeten thuis maar met computers leren omgaan.
scholen moeten kleiner; voor universiteiten en hogescholen ongeveer 600 leerlingen, basisscholen beduidend kleiner.
Politie-apparaat


gemeentepolitie moet weer terugkeren zodat de gemeenteraad de politie rechtstreeks kan afrekenen op (gebrek) aan geleverde resultaten.
de politie moet geen tijd verspillen aan het oplossen van inbraken, maar moet de criminele netwerken daarachter oprollen.
de politie moet prioriteiten stellen; minder aandacht bijvoorbeeld voor verkeersovertredingen, meer voor het aanpakken van bolletjesslikkers.
Vluchtelingen-, asiel-, integratiebeleid


in Nederland alleen nog vluchtelingen toelaten uit Frankrijk, Engeland, Duitsland en Denemarken, mocht daar iets ernstigs gebeuren.
er moet meer geld naar de VN-organisatie UNHCR om opvang vluchtelingen in de regio mogelijk te maken.
grenscontroles tussen de verschillende Europese lidstaten moeten weer worden ingevoerd.
het VN-Vluchtelingenverdrag uit 1951 moet ernstig worden herzien en eventueel opgezegd.
iedereen die een uitkering heeft, moet Nederlands spreken; zoniet, dan moet men terug naar de schoolbanken.
er moet een gericht emancipatiebeleid komen voor vrouwen in achterstandswijken. Zo kan er een eind gemaakt worden aan de islamitische opvatting over de positie van de vrouw.
wie niet zijn of haar best doet te integreren in de Nederland, zal direct worden gekort op de uitkering.
in achterstandswijken moet een betere verdeling van mensen komen naar land van herkomst en maatschappelijke positie, desnoods onder dwang.
uitgeprocedeerde asielzoekers vast zetten tot zij Nederland verlaten.
het aantal opvangplaatsen voor asielzoekers beperken tot maximaal 10.000.
Bestuurlijke hervorming


het kabinet wordt teruggebracht tot hooguit zes personen.
gekozen minister-president.
er komen in Nederland tenminste 1000 gemeenten, in plaats van de 500 nu.
Provincies worden maximaal 6 regio's met gekozen stadhouder met krachtige bevoegdheden.
gemeentebestuurders doen hun werk in één dag per week.
Energie en openbaar vervoer


Kerncentrale Borsele openhouden en mogelijk een tweede centrale bouwen
treinen, trams en metro in de Randstad minstens om de tien minuten laten rijden, zonder dienstregeling.
NS, Schiphol en Rotterdamse haven niet privatiseren
vee onderbrengen in flatgebouwen.
nutsbedrijven (gas/water/licht) niet privatiseren.
de Koninklijke Land- en Luchtmacht opheffen, Marine blijft bestaan.

-----------------------------------------

bijna hetzelfde..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 19:42
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Reacties politici


Melkert: 'Nederland zwakker en minder sociaal' met Fortuyn

Nederland wordt er "minder sociaal en minder sterk" op als Pim Fortuyn zijn plannen kan uitvoeren, zegt PvdA-leider Melkert in een reactie op Fortuyn's boek. VVD-lijsttrekker Dijkstal en minister Zalm missen in het boek vooral een financiële onderbouwing.

Balkenende: 'Met de botte bijl'

Fortuyn geeft volgens CDA-leider Balkenende op geen enkele wijze 'inhoud aan de samenleving'. Fortuyn is scherp in zijn analyse, zegt Balkenende, maar hanteert te veel de botte bijl. Balkenende vindt dat Fortuyn kiest voor de 'paarse aanpak' met zijn mix van bestuurlijke vernieuwing (D66), overheidsingrijpen (PvdA) en marktdenken (VVD). Fortuyn kritiseert de cultuur, maar hij zoekt de oplossingen in de structuur, constateert Balkenende.

'Sommige voorstellen asociaal'

PvdA-voorzitter Koole zei woensdag op Radio 1 dat Fortuyn ook in zijn boek niet met oplossingen komt. Fortuyn benoemt in zijn boek terecht enkele problemen in de samenleving." Maar de suggesties die hij doet, zijn absoluut niet de mijne.''

Koole verwees onder meer naar Fortuyns voorstel om alleen nog mensen met een beroepsziekte recht te laten hebben op een WAO-uitkering en het herinvoeren van strenge grenscontroles. "Sommige voorstellen van Fortuyn zijn asociaal en bovendien zeer slecht voor onze economie'', zei Koole. Koole sluit eventuele samenwerking met Fortuyn in een regeringscoalitie uit.

De Graaf: 'Geen samenwerking met Fortuyn'

Ook D66-lijsttrekker De Graaf ziet in het boek geen aanleiding om te denken aan samenwerking met Fortuyn. "Zijn plannen over immigranten, integratie, de afbraak van de sociale zekerheid en het onderwijs stroken in het geheel niet met het gedachtegoed van D66.'' Ook krijgt Fortuyn van D66 het verwijt dat een financiële onderbouwing van zijn plannen ontbreekt.

De Graaf is wel te spreken over de grote aandacht die Fortuyn wil besteden aan bestuurlijke vernieuwing. Net als D66 wil ook de Rotterdamse publicist meer gekozen bestuurders.

SP: 'Blij zijn als-ie tien zetels haalt'

Lijsttrekker Jan Marijnissen van de Socialistische Partij ziet ''wel leuke ideeën in het boek staan, maar vindt ze zijn niet allemaal politiek relevant.' Hij vindt het WAO-voorstel van Fortuyn 'a-sociaal'. Iedereen die zijn werk niet kan uitoefenen vanwege lichamelijk letsel moet 'een fatsoenlijke uitkering' krijgen, aldus Marijnissen. Dat Fortuyn in eerste instantie niets extra wil uitgeven aan zorg en onderwijs, maar in deze sectoren de problemen wil oplossen door een productiviteitsverhoging, vindt Marijnissen 'onverantwoord'. De SP-lijsttrekker verwacht dat Fortuyn bij de verkiezingen mei ''blij mag zijn als-ie 10 zetels haalt''.

Rosenmöller: 'pamflettistisch boek'

Paul Rosenmöller van GroenLinks noemde 'De puinhopen van acht jaar Paars' een ''pamflettistisch boek''. ''Hier ligt een alternatief, maar niet dat wat wij voorstaan,'' aldus de GroenLinks-lijsttrekker. ''Fortuyn wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, voor wat betreft zorg en onderwijs''. Rosenmöller noemde Fortuyn ''nationalistisch en populistisch''.

Het is nu duidelijk waar de kiezer op 15 mei voor kan kiezen: ''of Nederland wordt rechtsom bestuurd of linksom''. Met rechtsom doelde Rosenmöller op een mogelijke coalitie VVD, CDA en de Lijst Fortuyn.

Oudkerk: 'wijsheid van de kroeg'

Oud-kamerlid en PvdA-lijsttrekker Oudkerk vindt dat ''Fortuyn heel makkelijk dingen zegt, die hij in de realiteit nog moet waarmaken.'' Hij noemde Fortuyns voorstellen op het gebied van veiligheid ''de wijsheid van de kroeg''. ''Als het zo simpel was, dan hadden we het allemaal al opgelost,'' zei hij in Netwerk

Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 19:48
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Rosenmöller: Melkert moet open kaart spelen
Gepubliceerd op woensdag 13 maart 2002 19:29

DEN HAAG (ANP) - Lijsttrekker Rosenmöller van GroenLinks heeft woensdag PvdA-leider Melkert opgeroepen nu duidelijk te maken of zijn partij samen met GroenLinks in een kabinet wil gaan zitten dat voor een progressieve koers kiest.
Aangevuld met het CDA is het volgens Rosenmöller mogelijk een ,,inhaalslag'' te maken na acht jaar paars en een antwoord te geven op de opmars van Pim Fortuyn.

De lijsttrekker van GroenLinks deed zijn oproep tijdens een lezing in Den Haag. Daarin formuleerde hij de prioriteiten die een kabinet van PvdA, CDA en GroenLinks volgens hem zou moeten stellen. Duidelijkheid van de grootste fractie, de PvdA, is dan wel noodzakelijk, aldus Rosenmöller.

Paars, de in 1994 opmerkelijke combinatie van sociaal-democraten en liberalen, is volgens Rosenmöller echt verleden tijd. Bovendien hebben twee achtereenvolgende paarse kabinetten nogal wat laten liggen. Rosenmöller noemde als voorbeelden het gebrek aan investeringen in de publieke sector, de ondoordachte privatisering van overheidstaken en de gesloten politieke cultuur waar ,,het torentje van Kok net zo populair is als dat van Lubbers''.
------------------------------------------

ik hoop dat de PvdA zich hier iets van aantrekt! zo snel mogelijk antwoorden en zo Fortuyn aan de kant zetten, zo moet t en niet afwachtend!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 19:49
Dutchy15
Dutchy15 is offline
hmm eigenlijk zijn er hier best wel veel mensen die Fortuyn onderuit kunnen halen wat die andere mensjes(Melkert, Dijkstal etc.) nog niet lukt..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 19:52
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Fortuyn noemt zich ten onrechte professor
Gepubliceerd op woensdag 13 maart 2002 17:45

ROTTERDAM (ANP) - Pim Fortuyn laat zich ten onrechte professor noemen. Daarmee handelt hij in strijd met de Wet Hoger Onderwijs. Alleen hoogleraren met een aanstelling bij een universiteit, mogen zich professor noemen.
In zijn dinsdag verschenen boek De puinhopen van acht jaar paars afficheert de auteur zich als prof. dr. W.S.P. Fortuyn. Op de flaptekst duidt de uitgever hem bovendien aan als de kritische wetenschapper Prof. Dr Pim Fortuyn.

Volgens prof. dr. A. Postma, specialist in het onderwijsrecht, is Fortuyns handelwijze strijdig met de wettelijke bescherming. Die visie wordt gesteund door de vereniging van universiteiten VSNU.

Fortuyn is wel professor geweest. Aan de Erasmus Universiteit Rotterdam was hij als buitengewoon hoogleraar verbonden. Hij bezette daar de zogeheten Albeda-leerstoel. De universiteit deelt desgevraagd mee dat daar geen enkel andere aanstelling voor in de plaats is gekomen.
--------------------------------------------komen ze nu mee
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 20:05
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

Hij heeft gezegd, dat als hij feiten niet meer mag noemen, interpreteren en hieruit conclusies trekken, dat hij vrijheid van menigsuiting belangrijker vind dan artikel 1.

Hij wil dus gewoon kunnen zeggen dat 99% van de straatroof in Rotterdam door allochtonen gebeurd. Dat we daarom een bepaalde maatregel moeten nemen, zonder aangeklaagd te kunnen worden voor racisme.

-Desecrator


Hij mag dat al zeggen volgens de wet.
Daar hoeft niet eens de wet voor veranderd te worden.

Artikel 1:"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Dit heeft dus niet alleen met het verbale te maken maar dus ook (en misschien nog meer) met de behandeling.

En niet 99% van de straatroven in Rotterdam wordt gedaan door allochtonen, 99% van de verdachten van straatroof is allochtoon(van buitenlandse afkomst).
Dat is geen ontkenning van het feit dat het gewoon veel te veel is en dat het niet kan en dat er tegen op getreden moet worden maar slechts een nodige nuancering.

Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 20:16
*Nancyboy*
*Nancyboy* is offline
Pim mag van mij opgehangen worden aan de hoogste boom in rotterdam, oppakken met die nazi.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nawijn en Dewinter richten denktank op
Mark Almighty
129 24-06-2005 10:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: ´De politiek is er beter op geworden dankzij Pim Fortuyn´
Quantes
46 09-05-2003 10:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Representatieve Sophistocratie
Joostje
39 14-01-2003 16:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 17:39
Psychologie Heeft Fortuyn psychopatische trekjes???
Verwijderd
4 30-03-2002 15:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap stel: fortuyn is een rascist.. wat is dit dan?
@pie
17 20-03-2002 12:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.