Oud 02-06-2005, 15:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Afijn, aangezien de vorige vol is..

Gezien het aantal te serieuze berichten voor het huidige sticky topic "Grappige, opvallende of andere niet-serieuze nieuwsberichten", maar die toch weinig discussiewaarden hebben, hier dan een een vernieuwde versie: dit is het topic waar nieuwsberichten terecht kunnen zonder discussiewaarde

Hier valt dus zowel berichten onder als:
"Vrouw bijt slang" en
"Thaise jongen heeft spijkers in maag"

als:
"Zwaar ongeluk op de A1" en
"Driedubbele moord in Gouda"

Wij forumbazen hopen met deze nieuwe regeling dat het discussie-gehalte weer wat omhoog gaat op N&A en wij niet steeds met pijn in het hart topics moeten gaan sluiten die wel erg serieus zijn, maar waar weinig of niks over te zeggen valt behalve: "goh, wat erg" enzo.

Voor eventuele opmerkingen en bezwaren, verwijs ik je door naar
Beleidszaken

(afijn, geen idee of de FB's zelf al een nieuw tiswah-topic planden, maar verwijder het ding maar als het overbodig is)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 02-06-2005, 15:05
Verwijderd
Ik maak 'm wel even sticky, dan zien we later wel wat we met de volle vorige doen.
Oud 02-06-2005, 15:22
Verwijderd
Kabinet trekt voorstel goedkeuring grondwet in
Uitgegeven: 2 juni 2005 13:07
Laatst gewijzigd: 2 juni 2005 14:40


DEN HAAG - Het kabinet wil het wetsvoorstel over de goedkeuring van de Europese grondwet intrekken. Dat heeft premier Balkenende donderdag geschreven aan de Tweede Kamer. De Kamer besloot donderdag om nog donderdagmiddag met premier Balkenende een debat te houden over het referendum over de grondwet.

In het debat gaf premier Balkenende aan dat hij een dialoog wil met de Nederlandse bevolking over Europa. Een deel van de oppositie in de Tweede Kamer is er niet blij mee dat het kabinet het wetsvoorstel intrekt. GroenLinks, SP en christenunie wilden eigenlijk het wetsvoorstel behandelen om het zo volledig te kunnen verwerpen.


Maar PvdA-leider Bos en ChristenUnie-fractievoorzitter Rouvoet erkennen dat het kabinet zelf beslist of het een wetsvoorstel intrekt of niet. "De PvdA heeft daar begrip voor. Maar toch moet het parlement een eigen oordeel formuleren", aldus Bos, die het debat heeft aangevraagd.

Opstappen

De eenmansfractie Wilders heeft donderdag tijdens het debat in de Tweede Kamer over de Europese grondwet aangekondigd met een motie van wantrouwen te komen. Hij vindt dat het kabinet moet opstappen omdat het zich "volstrekt ongeloofwaardig heeft gemaakt."

Nederland
Volgens Wilders heeft de bevolking duidelijk uitgesproken dat Nederland niet het vetorecht moet opgeven bij belangrijke onderwerpen als immigratie. Bovendien vinden de Nederlanders volgens hem dat het geld, dat nu naar de Europese Unie gaat, beter in Nederland besteed kan worden aan de ouderenzorg.

"Dit kabinet had lak aan de terechte zorgen van de burgers. Zelden is de kloof tussen politiek en burger zo pijnlijk duidelijk geworden."

Weinig steun
GroenLinks-leider Halsema wilde ook minister Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing) bij het debat betrekken, maar zij kreeg te weinig steun voor dat verzoek. Overigens beslist het kabinet zelf met welke delegatie het verantwoording aflegt in de Kamer.

Balkenende neemt minister Bot (Buitenlandse Zaken) en staatssecretaris Nicolaï (Europese Zaken) mee.

Dialoog

Premier Balkenende wil een dialoog met de Nederlandse bevolking over Europa. Hij erkent dat er veel onvrede is over de snelheid van de ontwikkelingen binnen de Europese Unie.

De premier zei dat hij begrip heeft voor de aarzelingen van de bevolking over de Nederlandse soevereiniteit en identiteit, en over de Nederlandse financiële bijdrage aan Brussel. "Dat verhaal is goed uit te leggen in Brussel", zei Balkenende.

Juncker

Hij heeft daarover al contact gehad met dienstdoend EU-voorzitter Juncker, voorzitter Barroso van de Europese Commissie en met de premiers Blair (Groot-Brittannië) en Rasmussen (Denemarken). Ook deze landen hebben het grondwettelijk verdrag nog niet geratificeerd. bron
Oud 02-06-2005, 15:28
Verwijderd
Wow, de eenmansfractie Wilders komt met een motie van wantrouwen. Watch out!
Oud 02-06-2005, 15:38
Verwijderd


© Joostje
Oud 02-06-2005, 15:40
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-06-2005 @ 15:05 :
Ik maak 'm wel even sticky, dan zien we later wel wat we met de volle vorige doen.
Ik heb 'm maar unstuck, zoals met de vorige tiswah thread is gebeurd.

"succesvol unstuck"!
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 02-06-2005, 15:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
S. schreef op 02-06-2005 @ 15:38 :
[afbeelding]

© Joostje
slechte photoshop szeg
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 02-06-2005, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 02-06-2005 @ 15:42 :
slechte photoshop szeg


Dat z'n haar allemaal onder dat hoofddoek past zeg.
Oud 02-06-2005, 15:46
Verwijderd
Uitbreiding EU gaat door ondanks referenda

Uitgegeven: 2 juni 2005 11:45
Laatst gewijzigd: 2 juni 2005 12:14


BRUSSEL - De uitbreiding van de Europese Unie gaat door ondanks de verwerping van de Europese grondwet in Frankrijk en Nederland. Dat zei Europees Commissaris Olli Rehn (Uitbreiding) donderdag.

"We zijn ons zeker bewust van de uitbreidingsmoeheid onder het Europese publiek, die een rol heeft gespeeld in de referenda", zei Rehn tegen verslaggevers in Brussel.


Beter communiceren

"We gaan verder met de uitbreidingsbeleid door te onderstrepen dat we tot de laatste letter vasthouden aan de criteria voor toetreding. En we gaan met de burgers beter communiceren over de algemene voor- en nadelen van uitbreiding", voegde hij eraan toe.

Sommige tegenstanders gebruikten in hun campagne argumenten tegen de geplande toetreding van Turkije, Kroatië, Roemenië en Bulgarije.
bron
Oud 02-06-2005, 17:59
one.
one. is offline
Citaat:
Opstappen

De eenmansfractie Wilders heeft donderdag tijdens het debat in de Tweede Kamer over de Europese grondwet aangekondigd met een motie van wantrouwen te komen. Hij vindt dat het kabinet moet opstappen omdat het zich "volstrekt ongeloofwaardig heeft gemaakt." [/B]
Hij maakt zich, zoals altijd, weer eens belachlijk.
__________________
.
Oud 03-06-2005, 14:31
Verwijderd
Citaat:
SnakeZ schreef op 02-06-2005 @ 17:59 :
Hij maakt zich, zoals altijd, weer eens belachlijk.
Ach, lef is lef.
Oud 03-06-2005, 16:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Syrië testte Scuds, één raket uit elkaar boven Turkije
Uitgegeven op 03 juni 2005 om 13:31 uur, bijgewerkt om 14:42

(Novum/AP) - Syrië heeft eind vorige week drie Scud-raketten uitgetest en één daarvan is boven Turkije uit elkaar gevallen. Dat heeft het Israëlische leger gemeld. Het Turkse leger bevestigde dat in twee dorpen in de zuidelijke provincie Hatay brokstukken zijn gevonden die waarschijnlijk afkomstig zijn van raketten. De brokstukken richtten geen schade aan. Turkije zegt van Syrië de verzekering te hebben gekregen dat het een ongelukje betrof, dat zich voordeed tijdens een reguliere militaire oefening.


Israël, dat de op Syrië veroverde Golan-hoogvlakte heeft geannexeerd en mogelijkheid van een chemische aanval met Syrische raketten op Israëlische burgerdoelen vreest, neemt de kwestie minder luchthartig op. Volgens Israël was de raketproef bedoeld als blijk van minachting tegenover de Verenigde Staten en de Verenigde Naties, die Syrië nadat in februari de Libanese oud-premier Rafik Hariri was vermoord onder druk zetten om zijn troepen uit Libanon terug te trekken. Enkele dagen na de raketproef, die de eerste zou zijn sinds 2001, werd in Libanon de eerste ronde gehouden van de eerste parlementsverkiezingen sinds de terugtrekking van Syrië.

De proef zou zijn uitgevoerd met een oudere Scud B, die een bereik heeft van driehonderd kilometer, en twee Scud D's, met een bereik van zevenhonderd kilometer. De raketten werden gelanceerd in het noorden van Syrië, zo werd gezegd. Volgens Israëlische veiligheidsfunctionarissen is het de eerste keer dat Syrië een raket over een ander land - een NAVO-lidstaat - heeft afgeschoten. Ze wezen erop dat de raketten net zo goed in het midden van het land gelanceerd hadden kunnen worden, om te voorkomen dat ze in het Turkse luchtruim terecht zouden komen. Een woordvoerder van het Turkse ministerie van buitenlandse zaken zei dat de betrekkingen met Syrië goed zijn en steeds beter worden.

http://www.nieuws.nl/bericht/5/58531
Oud 03-06-2005, 17:11
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-06-2005 @ 16:19 :
Syrië testte Scuds, één raket uit elkaar boven Turkije
Uitgegeven op 03 juni 2005 om 13:31 uur, bijgewerkt om 14:42
http://www.nieuws.nl/bericht/5/58531
Sorry hoor, maar dit is niet eens tiswah. Vrijwel elk land test zijn bommen. En dat die brokstukken per ongeluk in Turkije neerkwamen..., tsja.
Oud 03-06-2005, 17:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-06-2005 @ 17:11 :
Sorry hoor, maar dit is niet eens tiswah. Vrijwel elk land test zijn bommen. En dat die brokstukken per ongeluk in Turkije neerkwamen..., tsja.
Het punt is nu juist dat die test opzettelijk op een provocerende manier is uitgevoerd.

Als de titel was geweest "Israelische testraket stort per ongeluk neer in Damascus" dan was het midden-oosten te klein geweest.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-06-2005, 17:50
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-06-2005 @ 17:16 :
Het punt is nu juist dat die test opzettelijk op een provocerende manier is uitgevoerd.
Mijns inziens zoekt men een stok om Syrie mee te slaan. Zoals ik al zei voert elk land tests uit. Dit was maar een doodnormale raket, niet eens eentje met een nuclaire lading ofzo. Ik begrijp niet waaruit jij opmaakt dat Syrie Israel wou provoceren.
Citaat:
Als de titel was geweest "Israelische testraket stort per ongeluk neer in Damascus" dan was het midden-oosten te klein geweest.
Dat is toch logisch? Israel en Syrie hebben gevochten, zoals in het artikel staat. Ze mogen mekaar niet.
Andersom zou ik het ook begrijpen als deze raket op "Israelisch" grondgebied zou komen, en die zich daar druk om zouden maken. Maar nu, nu de bom vanuit Syrie in Turkije is gevallen, zie ik niet in wat voor een nieuwswaarde dit artikel heeft om zelfs in tiswah gepost te worden. Turkije en Syrie hadden een klein meningsverschil over een stuk grond ofzo, maar dat heeft erdogan inmiddels met de Syrische leider opgelost. Verder zijn de betrekkingen tussen beide landen super, dus denk ik niet dat er iemand in Turkije maalt om die raketten, die niemand pijn hebben gedaan.
Oud 03-06-2005, 19:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-06-2005 @ 17:50 :
Dit was maar een doodnormale raket, niet eens eentje met een nuclaire lading ofzo.


die brokstukken kunnen anders behoorlijk hard op je kop neerkomen

Citaat:
Ik begrijp niet waaruit jij opmaakt dat Syrie Israel wou provoceren.


Turkije, bedoel je

Citaat:
Maar nu, nu de bom vanuit Syrie in Turkije is gevallen, zie ik niet in wat voor een nieuwswaarde dit artikel heeft om zelfs in tiswah gepost te worden.


Tiswah = geen nieuwswaarde

Citaat:
Hier valt dus zowel berichten onder als:
"Vrouw bijt slang" en
"Thaise jongen heeft spijkers in maag"

als:
"Zwaar ongeluk op de A1" en
"Driedubbele moord in Gouda"
(en volgens mij had ik dit ooit geschreven, dus ik weet wel wat ik ermee bedoel )
Oud 03-06-2005, 19:19
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-06-2005 @ 19:12 :

Turkije, bedoel je
Israel:
Citaat:
Volgens Israël was de raketproef bedoeld als blijk van minachting
Citaat:
Tiswah = geen nieuwswaarde
Mag ik hier dan gaan verkondigen hoe mijn dag er vandaag heeft uitgezien? Volgens mij niet.
Er staat in de titel dan ook: zonder nieuwswaarde a la tiswah
Hier over kan je niet eens het is me wat zeggen, aangezien er niets is gebeurd. In dit topic horen opmerkelijke dingen, waar niet over gediscussieerd kan worden.
Citaat:
(en volgens mij had ik dit ooit geschreven, dus ik weet wel wat ik ermee bedoel )
Je zou het wel moeten weten iig
Oud 03-06-2005, 19:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Het is een gebeurtenis dat in het nieuws is gekomen, dat zijn jouw dagelijkse bezigheden niet

tsjongejonge zeg,.. hoezo je druk maken om niets?
Ads door Google
Oud 03-06-2005, 19:34
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-06-2005 @ 19:22 :
Het is een gebeurtenis dat in het nieuws is gekomen, dat zijn jouw dagelijkse bezigheden niet

tsjongejonge zeg,.. hoezo je druk maken om niets?
Oud 04-06-2005, 11:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
'Al-Zarqawi is dood'

Uitgegeven: 4 juni 2005 08:45
Laatst gewijzigd: 4 juni 2005 08:46
BAGDAD - Een sjeik in de Iraakse stad Fallujah heeft tegen de Saudische internetkrant Al-Medina gezegd dat Abu Musab al-Zarqawi vorige week vrijdag is overleden. Het in Italië gevestigde internationale persbureau Adnkronos International meldde dat vrijdag op zijn website.

De soennitische sjeik Ammar Abdel Rahim Nasir vertelde Al-Medina telefonisch dat het lichaam van de Jordaniër al-Zarqawi, de leider van al-Qaeda in Irak, op de begraafplaats van Fallujah ligt. In de vuurgevechten die zich de afgelopen dagen in die stad hebben afgespeeld, zouden opstandelingen het graf van hun leider hebben willen beschermen tegen Amerikaanse militairen die daar patrouilleerden.

Ernstige bloeding

Nasir vertelde dat al-Zarqawi ongeveer drie weken geleden zwaargewond was geraakt in Ramadi, waar hij was behandeld door twee artsen die hij uit Bagdad kende. De artsen hadden een ernstige bloeding in de ingewanden weten te stoppen, maar de afgelopen week verslechterde de toestand van al-Zarqawi en vrijdag overleed hij.

Osama bin Laden

Al-Zarqawi had volgens Nasir de instructies nagelaten dat geen uitvaart voor hem moest worden gehouden. Het recht om zijn overlijden te melden moest worden voorbehouden aan het leiderschap van al-Qaeda in Afghanistan en Osama bin Laden.

Al-Medina meldde ook contact te hebben opgenomen met een schoolhoofd in Fallujah. Hij wilde anoniem blijven, maar bevestigde dat veel inwoners wisten dat al-Zarqawi onlangs naar de stad was gebracht.

Ziekenhuis

Het verhaal van Nasir klopt met berichten van enkele weken geleden dat al-Zarqawi gewond was geraakt en naar een ziekenhuis in Ramadi gebracht. Twee artsen zouden hem hebben vergezeld. Amerikaanse troepen hebben daarna invallen gedaan in de ziekenhuizen van Ramadi, maar konden hem niet vinden.

Internet

Afgelopen week verscheen een audioboodschap op internet. Daarin zou al-Zarqawi zelf zeggen dat hij slechts lichtgewond was. De authenticiteit van de boodschap kon niet worden vastgesteld.
http://www.nu.nl/news/536245/23/%27A...s_dood%27.html
Oud 04-06-2005, 14:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Syria denies claims it test-fired Scud missiles
By The Associated Press

Syria's information minister on Saturday denied Israeli claims his country is developing new weapons and test-fired Scud missiles last week, calling the accusations an "expression of Israel's hostile intentions."

In remarks carried by Syria's official news agency, Mahdi Dakhlallah said the Israeli allegations were also part of a pressure campaign against Syria.

Israel Defense Forces officials said that Syria test-fired three Scud missiles late last week, reinforcing Israeli worries about Damascus' ability to deliver a missile-borne chemical attack against Israeli civilian targets. They said one of the missiles broke up over Turkey.

The Turkish military said apparent missile debris from Syria landed on two agricultural villages in the southern province of Hatay, causing no injuries or damage.

A Turkish Foreign Ministry official said Syria had apologized for the incident and assured Turkey it was "just an accident" that occurred during routine military training.

Israeli security officials said the missile test was Syria's first since 2001. They said they saw the launches as a Syrian gesture of defiance to the United States and the United Nations, which pushed Syria to withdraw its troops from Lebanon after the February assassination of former Lebanese Prime Minister Rafik Hariri, a critic of Syria's influence in Lebanon.

Lebanon is in the midst of parliamentary elections that the anti-Syrian opposition hopes to win and end Damascus' control of the legislature.

Dakhlallah said the Israeli accusations were part of efforts to pressure Syria.

"It's normal for a state to possess all defense potentials, especially if it is in a region shrouded with tension, aggression and continuous Israeli occupation, in addition to Israel's unbridled desire to expand the circle of aggression and occupation," he said.

He warned against the danger posed by Israel's nuclear arsenal, and called on the international community to free the Middle East of all weapons of mass destruction.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/584234.html

--------

@Love&Peace, is het nog steeds geen "zelfs geen tiswah=topic"? hmm?

btw, sorry hoor, maar ik vertrouw de turkse en israelische autoriteiten wat meer op waarheidsgetrouwheid dan de syrische
Oud 04-06-2005, 14:54
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-06-2005 @ 14:23 :
@Love&Peace, is het nog steeds geen "zelfs geen tiswah=topic"? hmm?


Er staat helemaal niets nieuws in dit artikel.

En ik dacht dat jij zei : "tsjongejonge zeg,.. hoezo je druk maken om niets?"

Het lijkt eerder dat jij je er druk om maakt, en er na 1 dag nog steeds niet overheen bent.
Oud 04-06-2005, 14:59
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
'Lachgas levert gehandicapte baby's op'

DEN HAAG - De Inspectie voor de Gezondheidszorg roept ziekenhuizen al ruim een half jaar op zeer terughoudend te zijn met het narcosemiddel Entonox (lachgas). Ze kunnen er maar beter helemaal mee stoppen. Volgens een woordvoerster levert het spul waarschijnlijk gevaren op voor een ongeboren baby tijdens de eerste maanden van de zwangerschap.

Het Haagse ziekenhuis Leyenburg heeft het gebruik vorig jaar stopgezet: over een periode van tien jaar zouden van negentien zwangere verpleegkundigen er zes een gehandicapt kind hebben gekregen. Ze hebben het lachgas waarschijnlijk ingeademd bij de behandeling van anderen. Het echte causale verband staat volgens de woordvoerster echter niet 100 procent vast.

Hoe de ziekenhuizen in het algemeen omgaan met het middel, is de inspectie niet duidelijk. Andere mogelijke gevolgen zijn evenmin bekend.

Aanmaak zaadcellen

Entonox was overigens al langer verdacht. Tien jaar geleden bleek uit Amerikaans onderzoek dat lachgas indirect een negatief effect kan hebben op het aanmaken van zaadcellen, de productie van de rode bloedcellen en de opbouw van organen van een ongeboren kind in de eerste drie maanden van de zwangerschap.

Tijdens een bijeenkomst van de Nederlandse Vereniging van Anesthesiemedewerkers in 1996 in Apeldoorn klonk al de roep om een grootscheeps onderzoek. Dat jaar was lachgas ook in het nieuws als smartdrug: het inhaleren van het spul uit een ballontje zorgt voor een kick.

Op juiste manier mee omgaan

In 2000 toonde de Gezondheidsraad zich ook bezorgd. Inspecteur-generaal H. Kingma van de Inspectie voor de Gezondheidszorg zei zaterdag in het Radio-1-journaal dat "heel veel stoffen gevaarlijk zijn. Het gaat erom dat je er op een goede manier mee omgaat. Röntgen heeft ook risico's, maar dat is geen reden om maar te stoppen met röntgen. Je moet gassen goed afzuigen en je kunt jonge vrouwen misschien beter weghouden van dit soort behandelingen." Hij zei nadrukkelijk dat Entonox niet gevaarlijk is voor de vrouwen die er een roesje bij de bevalling mee hebben gehad. Het middel zou immers alleen schadelijk kunnen zijn aan het begin van de zwangerschap.

Het lachgas werd in 1776 ontdekt. Sir Humphry Davy, medewerker van het Pneumatic Institute in Bristol, waar het therapeutische gebruik van gassen werd onderzocht, ging er twee decennia later mee experimenteren en gebruik bij kleinere operaties en ook bij de tandarts zou uiteindelijk gewoon worden. In vroegere dagen was het gebruik van lachgas ook kermisattractie, waarbij wat minder fijnbesnaarden zich vermaakten met de effecten van het gas op anderen.

Lachgas werd ook wel gebruikt bij bijvoorbeeld het opspuiten van slagroom op lekkernijen.

nu.nl
______________________
Tis wel heel lekker. Ik wil die flessen wel hebben.
Oud 04-06-2005, 15:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-06-2005 @ 14:54 :


Er staat helemaal niets nieuws in dit artikel.


nee, het is een vervolg op het eerdere nieuwsbericht

Citaat:

En ik dacht dat jij zei : "tsjongejonge zeg,.. hoezo je druk maken om niets?"

Het lijkt eerder dat jij je er druk om maakt, en er na 1 dag nog steeds niet overheen bent.
lol

als ik dit bericht niet was tegengekomen (en ik lees haaretz iedere dag) dan was ik er niet meer op teruggekomen
Oud 04-06-2005, 16:20
Verwijderd
Als Al-Zarqawi dood zou zijn
Advertentie
Oud 04-06-2005, 16:22
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-06-2005 @ 16:20 :
Als Al-Zarqawi dood zou zijn
Dan staat er wel weer een nieuwe op.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Oud 04-06-2005, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 04-06-2005 @ 16:22 :
Dan staat er wel weer een nieuwe op.
Ja, maar het duurt wel een hele tijd voor zo iemand even populair is als Al-Zarqawi onder bepaalde groepen. Het succes van zulke aanslagen staat of valt met de mogelijkheid om mensen te ronselen, en dat gaat veel beter wanneer het een bekend en charismatisch iemand is.
Oud 04-06-2005, 17:08
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Een Egyptische vriend zijn vader heeft op de zelfde universiteit als al-zarqawi gezeten. Het schijnt een aardige en vooral slimme man te zijn.

Ik weet niet of ik blij moet zijn met zijn dood, of juist niet. Voor de Irakezen lijkt mij het beste als ze zich bij de huidige situatie neerleggen, en niet verder vechten.

Maar aan de andere kant wil ik ook niet dat de Amerikanen bij thuiskomst glunderend mission accomplished kunnen zeggen.
Oud 04-06-2005, 17:11
Verwijderd
Zeg, dit is een tiswah-topic. Topics over Al Zarqawi kunnen ergens anders geopend worden, mits door niet gebande mensen.

Edit: even wat rommel opgeruimd. Gelieve niet alteveel posts per onderwerp in dit topic neer te zetten, het blijft toch primair een nieuwsberichtentopic.

Laatst gewijzigd op 04-06-2005 om 17:45.
Oud 05-06-2005, 02:35
Garime
Garime is offline
Jongen (7) slaat baby dood



MIAMI - Een 7-jarige jongen in de Amerikaanse staat Florida heeft zijn zeven maanden oude halfzusje doodgeslagen met een plank. Dat heeft de politie in Tampa donderdag bekendgemaakt. De jongen was op bezoek bij zijn vader in Tampa.

Terwijl de vader buiten was met zijn vriendin verbleef de jongen in de woning, waar ook zijn zusje was. Opeens rende hij naar buiten met de mededeling dat de baby bloedde.


Geslagen

Aanvankelijk ontkende de jongen dat hij de baby iets had aangedaan. Geconfronteerd met de resultaten van de autopsie gaf hij uiteindelijk toe dat hij het kindje had geslagen.

De politie vermoedt dat de jongen jaloers was op zijn halfzusje. De agenten zeiden nooit eerder een 7-jarige gezien te hebben die in staat was tot zoveel geweld en zo weinig berouw toonde.

Vuilnisbelt

Vorige week werd in Florida een 17-jarige jongen ervan beschuldigd een 8-jarig meisje te hebben verkracht en levend te hebben begraven op een vuilnisbelt.
Oud 05-06-2005, 02:37
Garime
Garime is offline
Serviërs geschokt door beelden van executie moslims
Uitgegeven op 03 juni 2005 om 20:53 uur

(Novum/AP) - Na het zien van videobeelden van de executie van zes jonge Bosnische moslims uit Srebrenica door Servische paramilitairen hebben de Servische autoriteiten voor het eerst moeten toegeven dat er tien jaar geleden moslimmannen en -jongens zijn vermoord. Nu de beelden ook op de Servische televisie zijn vertoond zal ook de zienswijze van de gewone Serviërs op de slachting van meer dan zevenduizend moslims veranderen, zo is de verwachting. De hoofdverdachten, de Bosnisch-Servische leider Radovan Karadzic en de leider van het Bosnisch-Servische leger generaal Ratko Mladic, konden tot nog toe dankzij de bescherming van verstokte nationalisten op vrije voeten blijven.

,,Alles is geknapt - de hele 'zeepbel' van het verbergen van bewijsmateriaal en het ontkennen van misdrijven - binnen de tien minuten die het vergde om deze video uit te zenden", aldus Natasa Kandic van de Stichting voor Humanitair Recht in Belgrado.

De executievideo werd woensdag door aanklagers bij het VN-oorlogsmisdadentribunaal in Den Haag voor het eerst vertoond tijdens het proces van voormalig Joegoslavisch president Slobodan Milosevic. De moorden werden volgens de aanklagers door leden van de Servische paramilitaire groep de Schorpioenen gepleegd op bevel van de Servische politie in Belgrado, die rechtstreeks verbonden was met Milosevic. Verscheidene Servische televisiestations zonden woensdag de beelden uit die blijkbaar door de Schorpioenen zelf gemaakt zijn. De pro-westerse Servische president Boris Tadic zei na de uitzending op de televisie diep geschokt te zijn. ,,Deze beelden zijn de bewijzen van een monsterlijke misdaad gepleegd tegen personen met een ander geloof. En de schuldigen hebben al die jaren vrij rondgelopen in ons midden."

Binnen een dag arresteerde de politie tien mannen die op de video te zien zijn en bij de moorden betrokken zouden zijn geweest. Zes werden vrijdag vrijgelaten, maar het openbaar ministerie vroeg de rechtbank een strafrechtelijk vooronderzoek te beginnen tegen de vier anderen en drie verdachten die nog voortvluchtig zijn. Twee van hen zijn het land mogelijk ontvlucht, aldus woordvoerder Bruno Vekaric. De vier die in hechtenis zijn, zijn volgens de politie voormalig commandant van de Schorpioenen Slobodan 'Boca' Medic (38), Pero Petrasevic, Aleksandar Medic en Aleksandar Vukov.

Vekaric zei dat de namen van de zes slachtoffers op de video bekend zijn en dat zij allemaal afkomstig waren uit Srebrenica, de moslimenclave die in juli 1995 door Serviërs onder de voet werd gelopen. Vier waren minderjarig en twee jonger dan 30. Alle zes waren gedurende langere tijd gemarteld en mishandeld voordat zij werden gedood, zei Vekaric.

Twee moslimvrouwen hebben twee van de slachtoffers als hun zoons herkend: Azmir Alispahic en Safet Fejzic, toentertijd respectievelijk 16 en 17 jaar oud.

Hoofdaanklager bij het VN-tribunaal Carla Del Ponte zegt over nog meer video-opnamen van de moorden bij Srebrenica te beschikken. Dit materiaal wordt pas openbaar gemaakt als het tijdens een proces is ingebracht als bewijsmateriaal. Zij herhaalde in Belgrado de eis dat Karadzic en Mladic voor 11 juli, de tiende verjaardag van het bloedbad in Srebrenica, gearresteerd en uitgeleverd worden.

Veel Serviërs beschouwen de twee mannen als helden voor hun strijd tegen de moslims in Bosnië. Recente peilingen geven aan dat de steun voor hen zelfs is toegenomen. In mei vertoonden leden van de studentengroep Nomokanon zich bij de Universiteit van Belgrado met T-shirts met de portretten van Mladic en Karadzic en de tekst dat Srebrenica ,,nooit heeft plaatsgevonden".

Kandic, de mensenrechtenactivist wiens groep een belangrijke rol vervulde bij het boven tafel brengen van de video, zei dat de beelden niet alleen de moordenaars, maar ook Mladic en Milosevic belasten. Mladic had zijn mannen beloofd dat Srebrenica Servisch zou worden. ,,Deze afschuwelijke video laat precies zien hoe Srebrenica Servisch werd", aldus Kandic. Volgens hem zal het niet lang meer duren of de autoriteiten kunnen er niet meer onder uit om Mladic uit te leveren.

In Belgrado toonden veel mensen hun woede en walging. Sommigen blijven denken dat het een trucage is en wilden er niets over zeggen. Maar anderen, zoals de zakenman Slobodan Krivokuca, waren diep geschokt. ,,Ik heb altijd wel geloofd dat de massamoorden hebben plaatsgehad, maar om het zo te zien op tv...". Eén video is volgens hem niet genoeg. ,,Voor de uitlevering van Mladic moet je deze zaken waar hij en anderen van beschuldigd worden voortdurend onder ogen zien."
Oud 05-06-2005, 02:43
Garime
Garime is offline
Bloedige maand Irak
672 slachtoffers door aanvallen en aanslagen
BAGDAD - Irak heeft een van de bloedigste maanden achter de rug sinds de Amerikaanse invasie in maart 2003. Volgens Iraakse statistieken kwamen in het Arabische land de afgelopen maand 672 Irakezen door geweld om het leven. In totaal waren er 33 autobomaanslagen, zeventien aanslagen met zelfgemaakte explosieven en dertig gewapende aanvallen.


Het dodental steeg in mei met 19 procent ten opzichte van de maand ervoor. In april was ook al een scherpe toename (48 procent) van het aantal slachtoffers te zien. Toen kwamen 567 Irakezen door aanslagen om het leven. De nieuwe golf van geweld volgt op de inauguratie begin mei van de eerste democratisch gekozen Iraakse regering na het regime van Saddam Hussein.

Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken zijn in mei 150 regeringsfunctionarissen vermoord. In april waren dat er 98. Het ministerie van Defensie meldde dat in mei 88 Iraakse militairen zijn gedood.

De nieuwe maand juni kende meteen al een bloedig begin. Vier mensen, onder wie drie kinderen, kwamen in de Iraakse hoofdstad Bagdad om het leven toen hun woonwijk werd getroffen door een mortiergranaat.

In de ochtend blies een zelfmoordenaar zich met zijn auto op bij een van de ingangen van de internationale luchthaven van Bagdad. Ten minste vijftien mensen raakten gewond. De ingang werd vooral gebruikt door burgers en Irakezen die op de basis werken.

In het noorden van Irak zetten opstandelingen in de strijd tegen de autoriteiten een vermoedelijk nieuw wapen in: vergiftigde watermeloenen. Het eten van zo'n vrucht werd zeker een Iraakse soldaat fataal. Negen anderen liggen in kritieke toestand in ziekenhuizen. Een straatverkoper had hun bij wegblokkades vergiftigde meloenen aangeboden.

(ANP)
Oud 05-06-2005, 02:55
Garime
Garime is offline
Politieagenten zijn zelf crimineel
Geweldpleging, drugsgebruik, verkrachting, diefstal en vertrouwelijke informatie doorspelen aan criminelen. De politie behoort deze zaken tegen te gaan en personen die zich hieraan schuldig maken hard aan te pakken. Nu blijkt dat dienders zelf regelmatig criminele praktijken beoefenen.

Dat blijkt uit een rapport over de integriteit van politieagenten. De onderzoeken zijn uitgevoerd via bureaus interne onderzoeken (BIO's) en via de Rijksrecherche. In het rapport staat dat vorig jaar bij 26 korpsen 150 agenten over de schreef gingen en zich schuldig maakten aan een misdrijf.

90 agenten kregen ontslag, 61 kregen voorwaardelijk ontslag en 34 gingen zelf weg terwijl het onderzoek tegen hen nog liep. De strafbare feiten werden zowel privé als tijdens werktijd gepleegd.

De Raad van Hoofdcommissarissen is erg geschrokken van het rapport en wil naar aanleiding hiervan dat kandidaat-agenten voortaan beter worden gescreend. 'Politiemensen zijn 24 uur per dag een voorbeeld voor anderen. Wat andere burgers menen zich wel te kunnen veroorloven zonder dat de werkgever zich daarover bekommert, kan bij de politie niet', zegt Gerard Huijser van Reenen, korpschef van de regio Zaanstreek-Waterland en portefeuillehouder integriteit in de Raad van Hoofdcommissarissen (RHC).

Minister Johan Remkes (VVD) van Binnenlandse Zaken wil de screening van sollicitanten bij de politie uitbreiden, door het antecedentenonderzoek niet alleen te richten op de kandidaat-agent, maar ook op de kring van naaste familie. Daarmee wordt partner, ouders, kinderen, broers en zussen bedoeld.

Pierre Bouleij
De politie in Den Bosch maakte donderdag bekend een omstreden hoofdagent ontslagen te hebben. Het gaat om de 42-jarige agent die bijna vijf jaar geleden de Bossche voetbalsupporter Pierre Bouleij doodschoot met zijn dienstwapen. De agent werd destijds niet vervolgd, omdat hij zou handelen uit noodweer. Na het incident volgden dagenlange rellen in de Graafsewijk.

De Graafsewijk was twee maanden geleden opnieuw toneel van rellen, na een uitzending van SBS6's tv-programma 'Probleemwijken' (lees Relletjes in woonwijk na televisieuitzending).

Eind 2003 raakte de agent opnieuw in opspraak omdat hij een vals proces-verbaal opmaakte. Bij een aanhouding van twee Marokkaanse jongens op een scooter, gaf de agent de jongens een duw, waarbij een van hen zijn been brak. In het proces-verbaal stelde de agent dat de jongens bij hun vluchtpoging een stoeprand hadden geraakt en ten val waren gekomen.

Dankzij getuigenverklaringen van omstanders moest de agent later bekennen meineed te hebben gepleegd.
Oud 05-06-2005, 10:59
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
PARIJS - Een brand in de Fréjus-tunnel tussen Frankrijk en Italië heeft zaterdag zeker twee mensenlevens geëist. Reddingswerkers hebben aan de Franse zijde achttien mensen levend uit de tunnel gehaald, van wie er zes ernstige rookvergiftiging hadden opgelopen. De omgekomen slachtoffers zijn vrachtwagenchauffeurs uit Slovenië.


De brand ontstond vermoedelijk doordat een vrachtwagen diesel lekte, die op zijn motor is terechtgekomen. Die truck vervoerde autobanden. Het vuur sloeg over op andere vrachtwagens. Dat is een eerste conclusie van de Sitaf, de maatschappij die het Italiaanse deel van de tunnel beheert. Zij baseert dat op beelden die surveillancecamera's in de tunnel hebben vastgelegd.

Het ongeval deed zich voor aan de Franse kant, vlak bij het midden van de 12,8 kilometer lange tunnel. Zaterdagavond had de brandweer het vuur onder controle. Een deel van de tunnel van ongeveer 800 meter was in de nacht van zaterdag op zondag door hitte en rook echter nog ontoegankelijk, waardoor het dodental nog kan oplopen.

Aan de Italiaanse kant zijn vijf mensen naar het ziekenhuis gebracht. Hun toestand is volgens medische bronnen niet zorgwekkend. Negentien personenauto's, een bus, een camper en negen vrachtwagenchauffeurs wisten na het uitbreken van de brand nog de tunnel uit te komen.

De Fréjus-tunnel is een van de belangrijkste verbindingen tussen Frankrijk en Italië, vooral voor vrachtverkeer. Het verkeer in de tunnel is sterk toegenomen sinds het ongeluk in de Mont Blanc-tunnel in maart 1999. De ramp kostte 39 mensen het leven. Pas in 2003 mocht vrachtverkeer weer onbeperkt die tunnel door.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Oud 05-06-2005, 11:01
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Veiligheidsinfo Pernis in handen criminelen

AMSTERDAM - Geheime en zeer gevoelige informatie rond de beveiliging van Shell in Pernis is in handen gevallen van criminelen. Naar nu blijkt, werd in maart dit jaar een bedrijfslaptop gestolen uit de auto van een beveiligingsfunctionaris van het olieconcern.
Shell heeft de zaak al die tijd stilgehouden. De auto werd opengebroken en leeggehaald op een parkeerplaats in het Belgische Boom, bij Antwerpen. In een proces-verbaal dat de Belgische politie van de diefstal opmaakte, staat dat "de veiligheid van de Nederlandse staat in het geding kan komen" als de "gevoelige en vertrouwelijke gegevens" in verkeerde handen vallen. Volgens bronnen rond het Belgische opsporingsonderzoek is de laptop nog altijd niet getraceerd. Een woordvoerder van Shell weigerde in te gaan op de vraag hoe het kon gebeuren dat uitgerekend een beveiligingsspecialist een laptop met zulke gevoelige gegevens in zijn geparkeerde auto heeft laten liggen.
-----

Ik mag hopen dat die "specialist" ontslagen is .
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Oud 05-06-2005, 13:13
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Hans Dijkstal wil de VVD verlaten

Oud-partijleider van de VVD Hans Dijkstal overweegt zijn lidmaatschap van de VVD op te zeggen. De voormalige vice-premier en minister van Binnenlandse Zaken zegt zich te storen aan de 'populistische trekjes' die de liberale partij onder het leiderschap van Jozias van Aartsen is gaan vertonen.

"De VVD is de weg volledig kwijt en mij bijna", zegt de 62-jarige Dijkstal. Een jaar geleden baarde hij al opzien toen hij 'il capo' (de commandant) Van Aartsen beschuldigde van het haat zaaien tussen moslims en autochtone Nederlanders. Die uitlatingen leverde hem veel kritiek op van partijgenoten. Nu fulmineert de oud-politicus vooral tegen 'geest van bestuurlijke vernieuwing die over de VVD is gekomen'.

"Het partijcongres van vorige week zaterdag is gebruikt voor rare voorstellen als de gekozen premier, terwijl het had moeten gaan over problemen als de integratie in Nederland en de honger in de wereld", zegt Dijkstal. Hij vindt de lijn van Van Aartsen onbegrijpelijk. "De campagne rond het Europese grondwettelijk verdrag heeft duidelijk gemaakt hoe verkeerd populisme kan zijn." Dijkstal heeft nog niet bedankt voor de VVD, maar, zo zegt hij, 'als het zo doorgaat, komt dat vanzelf'.

Een ander oud-politicus heeft zich overigens juist bij de liberalen aangesloten. Officier van Justitie Fred Teeven, die in 2002 korte tijd actief was als Kamerlid en partijleider van Leefbaar Nederland, heeft volgens eigen zeggen de ambitie om voor de VVD Kamerlid te worden. Zijn harde standpunten over justitie en politie kunnen volgens Teeven voorkomen dat liberale kiezers hun heil zoeken bij Geert Wilders of Peter R. de Vries.

bron
Ads door Google
Oud 05-06-2005, 15:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, bestuurlijke vernieuwing is naast dat het een dom denkbeeld is ook nog eens populistisch, en voor de VVD onlogisch, Dijkstal heeft groot gelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-06-2005, 17:02
Verwijderd
Dijkstal is een goeie sul. Die man hoort inderdaad niet meer bij de huidige populistische VVD van Jozias 'hot potato' Van Aartsen. Dan zie ik meer in Teeven. Da's overigens sowieso een capabele man. Alleen nogal hard op veel punten.
Oud 06-06-2005, 22:16
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Italiaanse rechter: homo's mogen autorijden

Een Siciliaanse rechtbank heeft maandag een homoseksuele man in het gelijk gesteld wiens rijbewijs was ingevorderd door het Italiaanse bureau voor rijvaardigheidsbewijzen. Het bureau deed dit vanwege twijfels over de rijvaardigheid van de man gezien zijn seksuele geaardheid. Volgens de rechter is homoseksualiteit echter 'slechts een persoonlijkheidsstoornis, die geen invloed heeft op iemands capaciteiten om auto te rijden'.

Volgens het Italiaanse persbureau Ansa begonnen de problemen voor de 23-jarige man toen het bureau er achterkwam dat hij niet in militaire dienst hoefde vanwege zijn homoseksualiteit. Het rijbewijs van de man werd vervolgens ingenomen zodat er eerst onderzoek gedaan kon worden naar zijn 'geschiktheid om auto te rijden'.

De Italiaanse homoseksueel was woedend over de actie van het bureau, en schakelde een advocaat in. Niet alleen wilde de man direct zijn rijbewijs terug, ook eist hij nog steeds een schadevergoeding van 500.000 euro omdat het incident uitermate beledigend is.
bron


Omg!
Oud 06-06-2005, 22:18
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Kenia ontslaat 9000 ambtenaren na staking

In Kenia is de regering vandaag begonnen met het ontslaan van duizenden ambtenaren. De regering doet dit omdat de ambtenaren vorige week deelnamen aan een illegale staking, waarin ze een loonsverhoging van 600 procent eisten. De regering was hier niet van gediend, aldus een woordvoerder.

De regering vond de staking illegaal omdat die niet tenminste 21 dagen van tevoren aangekondigd was, wat in Kenia een wettelijk vereiste is. Keniaanse kranten schatten dat de ontslaggolf aan zo'n 9.000 ambtenaren hun baan gaat kosten.
bron

Oud 06-06-2005, 22:22
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
School VS: Bloed geven of nablijven bij straf

Een school in de Amerikaanse staat Californië biedt kinderen die straf hebben gekregen de keus tussen nablijven of bloed geven. Het gaat om een middelbare school in de plaats Los Alamitos.

Leerlingen die moeten nablijven worden in de studiezaal gezet en mogen niet spreken en worden verplicht stil te zitten. Sommigen kiezen daarom voor bloed geven. Het Amerikaanse Rode Kruis ziet wel wat in dit 'bloed-voor-nablijven'-project.
bron

Oud 07-06-2005, 11:23
Verwijderd
Jongeren vervolgd voor racisme tijdens carnaval

Uitgegeven: 7 juni 2005 10:43
Laatst gewijzigd: 7 juni 2005 10:47


BREDA/ZUNDERT - Het Openbaar Ministerie in Breda gaat dertig jongeren vervolgen die zich tijdens carnavalsoptochten in de gemeente Zundert schuldig hebben gemaakt aan racisme en discriminatie. Dat heeft een woordvoerster dinsdag bekendgemaakt. Acht van hen moeten voor de rechter verschijnen en 22 krijgen van de officier van justitie een taakstraf of een transactie. De zaken tegen negen anderen zijn geseponeerd.


In februari deed het Bureau Discriminatiezaken West-Brabant bij de politie aangifte van discriminatie in de carnavalsoptochten van Achtmaal en Wernhout, twee kerkdorpen van de gemeente Zundert. Op wagens stonden teksten als 'Vol=Vol', 'Wij zijn de baas in Nederland' en 'Negerstoel 1000 volt.' Ook stond op een wagen WP, de afkorting van White Power.

De aangifte heeft geleid tot een uitgebreid onderzoek waarin de politie tegen 39 personen proces-verbaal heeft opgemaakt. Op initiatief van waarnemend burgemeester I. Keijzer van Zundert is intussen een optochtreglement opgesteld dat voor de hele gemeente Zundert van kracht zal zijn. Donderdagavond zullen de burgemeester, de politie en de besturen van de carnavalsoptochtstichting van Achtmaal, Rijsbergen, Wernhout en Zundert dat reglement ondertekenen.
Oud 07-06-2005, 11:27
Verwijderd
Hoerenmadam van 80 jaar ontmaskerd

In de Amerikaanse staat New Jersey is de mogelijk oudste hoerenmadam ter wereld gearresteerd.

Escortbureau
De 80-jarige Vera Tursi gaf leiding aan het illegale escortbureau 'August Playmates'. Zij runde het bureau vanuit haar tweekamerappartement. Van elke 160 dollar (130 euro) die een van haar escortgirls per uur verdiende, streek de oude hoerenmadam 60 dollar (49 euro) op.

Doktersrekeningen
De vrouw nam de business enkele jaren over van haar dochter toen die was overleden. Zij zei dat ze het geld hard nodig had om haar doktersrekeningen te betalen. Tursi is volgens de regionale krant The Star Ledger aangewezen op een ademhalingstoestel en een looprek.
--------------------------------------------------------

omg
Oud 07-06-2005, 11:33
Verwijderd
Recordbedrag voor misbruikte gelovigen

De rooms-katholieke kerk heeft een recordbedrag van omgerekend 98 miljoen euro gereserveerd voor gelovigen die door priesters zijn misbruikt.
Schikking
Het bedrag komt voort uit een schikking tussen de bisschop en een advocaat van de slachtoffers in de Amerikaanse staat Kentucky. Afhankelijk van de ernst van het misbruik krijgen die vergoedingen van 5000 tot 450.000 dollar.

Seks
Uit onderzoek van het bisdom Covington in Kentucky is gebleken dat in de jaren '50 en '60 van de vorige eeuw een groot aantal priesters gelovigen seksueel misbruikte.

Kerkelijke bezittingen
De miljoenen aan schadevergoedingen worden grotendeels uitgekeerd door verzekeringsmaatschappijen en betaald met opbrengsten uit investeringen en de verkoop van kerkelijke bezittingen.

Californië
Eerder keerde de katholieke kerk in een vergelijkbare zaak in het Californische Orange County 100 miljoen dollar aan schadevergoedingen uit. De kerk in Boston (Massachusetts) richtte een fonds van 85 miljoen dollar op voor gelovigen die door priesters zijn misbruikt.
Oud 07-06-2005, 11:49
Verwijderd
Dat celibaat moest een keer in de fout gaan
Oud 07-06-2005, 13:14
Verwijderd
Gevangenis voor overspelige vrouw na valse aangifte

Uitgegeven: 7 juni 2005 11:32

LONDEN - Een vrouw in Groot-Brittanië is veroordeeld tot een jaar cel, omdat zij een valse aangifte van verkrachting had gedaan. De 36-jarige Nerete Underwood uit Kingston bij Londen deed de aangifte om te voorkomen dat haar man zou ontdekken dat zij overspel had gepleegd. Dit meldde de Britse krant The Times dinsdag.

De vrouw was op 25 februari met haar man en tweejarige kind in een bar, toen zij rond half tien 's avonds naar de wc ging en plotseling verdween. De vrouw ontmoette in een andere bar een 34-jarige binnenhuisarchitect, met wie zij de nacht doorbracht. Later deed de vrouw aangifte bij de politie en beweerde dat de man haar had ontvoerd en verkracht. Haar minnaar bracht vervolgens een hele dag in de cel door.


Uiteindelijk kwam de waarheid aan het licht. De vrouw gaf toe dat zij gelogen had en dat zij de binnenhuisarchitect vrijwillig had ontmoet.

Het is toch wat ...........
Oud 07-06-2005, 13:16
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 07-06-2005 @ 13:14 :
Gevangenis voor overspelige vrouw na valse aangifte
Zal haar leren


M'lle, wat heb je een leuke ava. Je vindt het vast niet erg dat ik het overgenomen heb
Oud 07-06-2005, 13:17
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 07-06-2005 @ 13:16 :
Zal haar leren


M'lle, wat heb je een leuke ava. Je vindt het vast niet erg dat ik het overgenomen heb
Nee hoor
Oud 07-06-2005, 16:45
Repsaj
Avatar van Repsaj
Repsaj is offline
Staat moet 'terrorist' uit Ooij betalen

ARNHEM - Het ministerie van Justitie is door de rechtbank in Arnhem veroordeeld tot het betalen van tienduizend euro aan een 38-jarige man uit Ooij, die van terrorisme werd verdacht. De man, een Syriër, heeft zes nachten onterecht vastgezeten op verdenking van het beramen van een aanslag tijdens de Vierdaagse van Nijmegen, afgelopen jaar.
__________________
Spreek tot ons,Wijze Weerboer uit Het Oosten - Want het leven duurt maar even, alle jdn....
Oud 07-06-2005, 16:57
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Boeddhistische monniken op de vuist

Wannner er vijf mannen tussen de 15 en 28 jaar oud door de politie worden opgepakt na schermutselingen op straat, dan denkt u al snel aan hooligans of hangjongeren. De gedachte dat het gaat om vijf Thaise Boeddhistische monniken, is waarschijnlijk de laatste die bij u opkomt. Toch is dit in Thailand realiteit.
Al een aantal jaren botert het slecht tussen de monniken van de twee tempels in de provincie Nong Khai, gelegen in het noordoosten van Thailand. Op regelmatige basis maakten de rivaliserende monniken elkaar het leven zuur. Tot voor kort bleef dit beperkt tot schelden en vloeken.

Eeerder deze week kwam het echter tot de onvermijdelijke confrontatie en brak er een vechtpartij uit. Een van de opgepakte monniken, Boonlert Boonpan, verklaarde aan een lokale krant dat 'iedereen woest zou worden als iemand de middelvinger naar je opsteekt'.

De vijf opgepakte monniken kregen allen een boete van 1000 baht (ongeveer 20 euro) en zijn inmiddels door andere monniken uit hun ambt gezet.

http://www.hetnet.nl/actualiteit/253w13099.htm






waarom is nare man trouwens forumbaas en s. verbannen
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 06-09-2007 15:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 11:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 18:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 13:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 27-11-2005 00:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 15:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.