Oud 23-01-2011, 00:22
Kaka8
Kaka8 is offline
Interessante site, dat haat kan veranderen in respect.
http://www.ontdekislam.nl/wonderen1.php

Weet je waar ik mij zo aan erger, mensen die Engelstalige "verses" van de Koran van internet plukken. En daarbij zeggen in de Koran staat het zus en zo. Nee serieus, hoe kan een normaal intellectueel persoon nou bewerkte uitspraken van internet geloven én het gebruiken voor argumenten. De mensen die zeggen dat Islam niks goed keurt dan het Islam, dat vrouwen minderwaardig zijn dan mannen, dat geweld gebruikt moet worden tegen ongelovigen hebben NOOIT HET KORAN GELEZEN. Dat hebben ze nooit gedaan en dat gaan ze ook niet doen. Ik durf te zweren dat er niemand op aarde is, die het Koran gelezen heeft en geconcludeerd heeft dat Islam een geweldadig ideologie is.

En wat ik zo grappig vindt. Is het feit dat 20 jaar geleden, Islam helemaal geen probleem was. Daar werd haast nooit erover gedebatteerd, hoofddoeken werden oke gevonden, moskeeën werden toegelaten en de moslims waren geaccepteerd zoals ze zijn. Maar nu opeens 20 jaar later, is het een WERELDPROBLEEM mensen. Hoe kan dat? Een geloof dat 1432 jaar lang bestaat, dat nooit voor problemen heeft gezorgd, is nu wel een probleem. Het Koran, is ongewijzigt gebleven sinds het bestaan.

En terrorisme, serieus waar komt dat opeens vandaan. Een geloof dat 1432 jaar bestaat, dat niets te maken had met de eerste en tweede wereldoorlog. Geen koloniën heeft veroverd, geen apartheid heeft gestimuleerd tussen het zwarte en blanke ras en sinds de strijd met Karel de Grote geen ander land heeft aangevallen. Is nu opeens 's werelds grootste probleem. Die "terroristen" is een kleine groep, dat met jaren 80 raketjes dreigt, het opnemen met hun mobiele telefoontjes en vervolgens het op internet plaatsen.

Joden worden gezien als vriend van Nederland. Daar zijn straten na Joden vernoemd, daar zijn museums over het Joodse historie, daar is de welbekende Anna Frank huis, antisemitisme wordt sterk bestreden door het Nederlandse samenleving en het Joods cultuur wordt met harte geaccepteerd (oa keppels). Dat gezegd te hebben, is het best wel apart dat moslims als de "vijand' gezien worden. Moslims hebben meer gemeen met Joden dan Nederlanders. Wij hebben Halal, zij hebben Kasjroet, wat allebei identiek is tot het slachten van dieren op spirituele manier. Joden mogen geen varkensvlees eten en moslims ook niet. De Joden hebben de besnijdenis verplicht en in de Islam is dat ook het geval. Zij hebben keppels en moslims hebben gelijkwaardige hoofddeksel (alleen van wat grotere omvang). Zij hebben synagogen om in te bidden en moslims hebben moskeeën. Zij geloven streng in 1 God en moslims ook. Maar toch worden moslims niet geaccepteerd als Joden. De moslims hebben zoveel gemeen met Joden, maar wat een moslim doet is niet oké. Halal is niet oké, moskeeën zijn niet oke, hoofddeksels zijn niet oké, moslims bespotten omdat ze geen varkensvlees eten, besnijdenis afkeuren. Zoveel dingen dat onder "joodse" waardes valt, wordt als oké gezien maar wanneer een moslim dat doet onder "islamitische' waardes dan is het niet oke. Islam haat het Jodendom niet, 8 van de 10 profeten dat in de Koran staat vermeld zijn Joods. Het jodendom accepteert Jezus niet als een speciaal persoon, maar toch vermeld Wilders over het perfecte Joodse Christelijke band in Nederland. Waar het Koran Jezus preest als een profeet, maar liefst 24 keer. En alle profeten zijn gelijk in de Koran.

Joden zeggen Shalom Aleichem en moslims zeggen Salaam Halikom (betekenis: laat vrede nabij je zijn). Jullie hebben in Nederland zoveel straten vernoemd na Joodse namen en Joodse museums en dan wordt er gezegd, dat het hier geislamiseerd wordt..

Een donkere persoon een nigger noemen wordt gezien als discriminatie
Een jood beledigen wordt gezien als antisemitisme
Een homo beledigen mag tegenwoordig ook niet meer (de overheid bestrijdt de haat tegenover de homo's)
Maar een moslim beledigen betekent vrijheid van meningsuiting
Waarom is dat?

Ik kan jullie garanderen. Dat goed gelovige moslims geen probleem zijn voor de Nederlandse samenleving. Die straatterroristen zijn juist ingeburgeert. Ze zijn ongelovig, ze praktiseren hun geloof niet, ze neuken erop los, ze handelen met drugs, ze eten bij de Mcdonald's (niet Halal), ze drinken overmate alcohol en ze gaan wekelijks naar de discotheek. Die straatterroristen zien er uit als moslims vanwege hun uiterlijk, maar ze gedragen zich als een Westerse probleemjongen. Dus "Marokkaanse straatjongeren" moeten niet verward worden met Islam.

En voor de Atheisten die tegen religie zijn, voornamelijk Islam. Daar wordt veel gezegd, dat religie de reden is van alle oorlogen. Daar zorgen leiders voor en niet normale gelovige mensen. Ik als een goedgelovige moslim ben nooit in discussie/ruzie gekomen met een christen of jood. Ik ruzie niet over welk geloof beter. Maar vreemd genoeg heb ik tientallen keren ruzie gehad met Atheisten. Ruzie's die ik niet heb gestart, ruzie's de altijd te maken hebben met waarom God niet bestaat en waarom Islam een geweldadige religie is, waarmee ze dat ondersteunen met teksten die ze op internet hebben gevonden van de Koran (WAT NIET KLOPT, WIL JE DAADWERKELIJK WETEN OVER ISLAM, LEES HET GEHELE KORAN BOEK) en als je ergens kan vermelden dat Islam een geweldadige geloof is, dan laat ik mijn geloof morgen vallen. Maar omdat ik het boek al heb gelezen, weet ik dat dat toch niet het geval is.

Gandhi, is een historisch persoon. En hij heeft alleen maar prees over de profeet Mohammad. En dat is er maar 1 van de zoveel historische personen, die alleen maar lof kunnen praten over het islam en de profeet Mohammad. Dat zijn mensen die in aanmerking zijn gekomen met islamitische gezien (dus niet jongeren die op straat zwerven), daadwerkelijk het Koran gelezen hebben en goed onderzocht hebben over het levenstijl van orthodoxe moslims. Dus wat ik probeer te zeggen is dat wanneer mensen van een neutrale perspectief onderzoek doen op het 3 bovenstaande aspecten, dan kan je alleen maar goed praten over Islam, de Koran en Moslims. Maar als je alle 3 die dingen niet heb gedaan, dan ligt het voor de hand dat je negatief praat, als je educatie de media is. Ik zeg niet, dat je perse het geloof moet leren maar als je een bevooroordeelde oordeel hebt over het islam, dan kan je maar beter echt goede onderzoek doen na het onderwerp.

Ik ben moslim. Ik ben een goedgelovige moslim en ik kan zeggen, het boeit mij niet of je christen, joods, atheist of homoseksueel bent. Het boeit mij serieus niets, want het doet mij niets. Ik houd mij verder ook nooit bezig met het opgenoemde, ik spendeer mij tijd alleen aan het verdedigen van mijn geloof. Maar daar zijn genoeg christenen, joden en atheisten die mij aanvallen, en de vroeg is waarom? Serieus, waarom houdt niemand zich gewoon met zichzelf. Het is alsof de wereld met iets wilt bezig houden, ene keer is het neger haat, dan is het jodenhaat, dan is het homo haat en nu is het moslims haat. En waarom? Wat boeit het iemand die geen moslim is, als er halal eten verkocht wordt of er een moskee ergens staat waar je voorbij fietst of je een vrouw ziet met een hoofddoek, serieus wat voor invloed heeft op jou? niks, dus waarom zou je ermee bezig houden. (sorry is lang, maar met de onterechte haat, heb ik als moslim weer te vertellen)

En kom aub niet met onzinnige teksten waar je mij de les probeert te lezen over MIJN geloof. Want de mensen die islam haten zijn geen moslims en ik ben wel een moslim. Dus ik weet zeker dat ik er wel meer over het islamitische geloof weet dan de moslimhaters. Het is alsof een man tegen een vrouw zegt, dat hij meer over vrouwendenkwijze weet dan zij.

Laatst gewijzigd op 23-01-2011 om 00:40.
Advertentie
Oud 23-01-2011, 00:52
Verwijderd
Citaat:
Een geloof dat 1432 jaar lang bestaat, dat nooit voor problemen heeft gezorgd, is nu wel een probleem
Stopte daar met lezen
Oud 23-01-2011, 01:45
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Cool story bro.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 23-01-2011, 08:39
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ghandi sprak vol lof over Mohammed? Wanneer? En, hebben we het dan over dezelfde Mohammed? Is Mohammed ook jouw voorbeeld ?
Kun jij me dan iets meer vertellen over zijn vrouw Safiyya bint Hayayy, haar ex en de rest van haar familie en stam?
Ik lees daar zeer schokkende berichten over maar hoor graag van jou hoe het dan wčl zat...
Oud 23-01-2011, 10:18
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Dubbelpost, topic gaat dicht.
__________________
Altijd nuchter
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak.
Gatara
214 06-06-2007 19:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35
Levensbeschouwing & Filosofie ,,Nederland is de perfecte islamstaat''
Yousra
85 19-01-2004 10:29
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 16:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Andere kijk op multicultuur door een moslimbroeder
Boosoog
2 20-10-2003 14:10
Levensbeschouwing & Filosofie Europa tegenover de Islam
Klager
58 24-02-2002 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.