Oud 02-06-2020, 23:03
liveyourlife7
liveyourlife7 is offline
Hoihoi,

over precies een weekje begint mijn toetsweek helaas. Ik begin dan gelijk met het ergste, wiskunde
Ik ben heel slecht in wiskunde, en het lukt mij gewoon niet. Sta er ook slecht voor. Ik kan er niet goed voor leren, omdat ik er geen motivatie voor heb. En dan begin er eindelijk aan, maar dan stop ik weer omdat ik merk dat ik het zelf maar niet kan.
Ik wil heel graag goed leren en een goed cijfer halen voor deze toets, omdat het een SE is. Het gaat over integreren en goniometrie (2 hoofdstukken, ong 10 paragrafen).
Heeft iemand misschien (leer)tips voor mij? Misschien hoe ik deze onderwerpen het best kan aanpakken?

Alvast bedankt!
Groetjesss

ps; aan mijn leraar heb ik niks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2020, 12:53
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Hoihoi,

over precies een weekje begint mijn toetsweek helaas. Ik begin dan gelijk met het ergste, wiskunde
Ik ben heel slecht in wiskunde, en het lukt mij gewoon niet. Sta er ook slecht voor. Ik kan er niet goed voor leren, omdat ik er geen motivatie voor heb. En dan begin er eindelijk aan, maar dan stop ik weer omdat ik merk dat ik het zelf maar niet kan.
Ik wil heel graag goed leren en een goed cijfer halen voor deze toets, omdat het een SE is. Het gaat over integreren en goniometrie (2 hoofdstukken, ong 10 paragrafen).
Heeft iemand misschien (leer)tips voor mij? Misschien hoe ik deze onderwerpen het best kan aanpakken?

Alvast bedankt!
Groetjesss

ps; aan mijn leraar heb ik niks.
Je hebt geen motivatie, maar wil wel een goed cijfer halen.....Haal je motivatie uit dat streven naar een goed cijfer, je zult je in moeten spannen om tot een resultaat te komen.

Beide onderwerpen heb ik niet gehad, dus daarin kan ik je niet wijzen. Gebruik filmpjes van Youtube als je het niet begrijpt... Daarnaast alle opgaven in je boek nog eens maken, aangezien je er toch een week hebt. Elke dag een paar opgaven. Het gaat om de herhaling van de stof (zelf was ik geen kei in wiskunde, maar zo redde ik 't toch).
Begin met hetgeen dat je het moeilijkst vindt.

Allemaal eigenlijk vrij voor de hand liggend nietwaar? Er zijn geen speciale ""trucs""en je zult het toch zelf moeten doen.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 03-06-2020, 19:37
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Neem om te beginnen de stof door die je moet kennen. Maak daarbij de opgaven uit de diagnostische toets om te kijken of je alles goed begrijpt. Neem ook de voorbeelden die in de stof worden genoemd door om te kijken of je alles goed begrijpt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Tips om te leren
Associated
19 05-01-2011 15:15
VWO Wiskunde B1
Verwijderd
32 30-05-2008 15:03
Algemene schoolzaken Klachten over lerares
Saarah
29 18-06-2005 19:40
Eindexamens 2003 Hoe leren jullie wiskunde?
*Novah*
45 05-05-2003 21:43
Huiswerkvragen: Exacte vakken wiskunde, yeejjj
Snakeboy
17 11-03-2003 20:56
Verhalen & Gedichten wiskunde
Boogie
13 11-09-2001 19:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.