Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2005, 16:18
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Ik erger mij net als iedereen aan die stomme tv-spotjes over te dure leningen. Nou, neem ik aan dat je belazerd wordt en dat je toch maar beter gewoon bij je bank een lening kunt afsluiten (of gewoon wachten tot je genoeg geld hebt om te kopen wat je wilt hebben ) Is er iemand die me kan uitleggen hoe die leningen van Postkrediet en Frisia Financieringen in elkaar zitten? En wanneer dat wel lucratief is?
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2005, 16:28
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
EcV >> Werk, Geld & Recht
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:39
Verwijderd
Het is vrijwel nooit lucratief om leningen 'over te sluiten'.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:46
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Ten eerste moet je volgens mij betalen om te kunnen oversluiten...en ten tweede geldt dat lage rentetarief waarmee ze adverteren meestal maar 1 jaar ofzo....daarna kom je op het normale tarief terecht...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:52
Tha-Theo
Avatar van Tha-Theo
Tha-Theo is offline
Of het lage rentetarief geldt op een hoog bedrag, waarbij je maar weinig aflost per periode, waardoor de schuldlast heel lang heel hoog blijft. Je betaalt dus altijd erg veel rente.
Sparen tot je genoeg geld hebt is altijd de beste optie.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 17:04
Verwijderd
Het is in sommige gevallen wel eens rendabel om een lening over te sluiten. Het wordt dan ook door genoeg mensen gedaan. Wel is het zo dat je een boeterente moet betalen om een lening over te kunnen sluiten, maar dit wordt meegenomen in de uiteindelijke berekening. Het lage rentetarief (2.9 % voor een 1H en 2H is voor 1 jaar vast, daarna lopen de rentepercentages op). Die tv-spotjes zijn natuurlijk bedoeld als lokkertje, zodat mensen een aanvraag voor een financiering gaan doen. En dat je beter kan gaan sparen dan lenen lijkt me duidelijk
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:16
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Tha-Theo schreef op 22-01-2005 @ 13:52 :
Of het lage rentetarief geldt op een hoog bedrag, waarbij je maar weinig aflost per periode, waardoor de schuldlast heel lang heel hoog blijft. Je betaalt dus altijd erg veel rente.
Dat, plus het feit dat je moet aantonen dat je een dusdanig inkomen hebt dat je geen lening nodig hebt.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:42
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
met lenen ben je zowiezo duurder uit
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Lisanne schreef op 22-01-2005 @ 18:04 :
Het is in sommige gevallen wel eens rendabel om een lening over te sluiten. Het wordt dan ook door genoeg mensen gedaan. Wel is het zo dat je een boeterente moet betalen om een lening over te kunnen sluiten, maar dit wordt meegenomen in de uiteindelijke berekening. Het lage rentetarief (2.9 % voor een 1H en 2H is voor 1 jaar vast, daarna lopen de rentepercentages op). Die tv-spotjes zijn natuurlijk bedoeld als lokkertje, zodat mensen een aanvraag voor een financiering gaan doen. En dat je beter kan gaan sparen dan lenen lijkt me duidelijk
Om even in te haken op LIsanne:
VOlgens mij valt het met die 'valkuil' wel mee en die je lening over sluiten best redendabel. De bank vraagt een hoge rent en de concurrentie tussen leningvertrekkers is erg hoog. De reclame spoort mensen aan om een (tweede) lening te nemen voor een verbouwing of aanschaf van een luxegoed. Maar als je al een dure lening hebt is wellicht oversluiting zo gek nog niet en haal je die oversluitingsboete er wel uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.