Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2010, 16:49
GwnSuusJuh
GwnSuusJuh is offline
Ik maak een PO voor nederlands, en 1 van mijn deelvragen zijn;
Waarom doen mensen aan hiphop?

Zouden zo veel mogelijk mensen hier serieus op willen antwoorden?

thx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2010, 19:19
Verwijderd
Wat bedoel je precies met "doen aan hiphop"?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 19:26
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Omdat ze iets zoeken waar ze waardering in vinden. Dat vinden ze niet in andere dingen.

En dan heb ik het over die hele hiphop cultuur, met: hoge ny petten, lage broeken, andere manier van praten, hiphop/rap luisteren en vrienden zijn erg belangrijk
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 22:50
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Simpel, het is populair en dus iets wat 'de grote massa' doet en waar de commercie dus op inspringt, houd binnen een paar jaar wel weer op. Zal net als hardcore in de jaren 90 ten onder gaan aan het populair zijn, te veel mensen die er ff veel geld aan denken te kunnen verdienen met als gevolg dat de 'kwaliteit' te dramatisch gaat worden (en al is).

En een aantal jaar later zal het weer underground opkomen, net als met de hardcore nu, en als ze slim zijn ook underground blijven zodat de massa commercie er niet aan begint
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 18:56
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Dat is geen antwoord op de vraag waarom. Tuurlijk is populariteit en erbij willen horen een factor maar daarmee geen verklaring.

Ik denk dat hiphop populair is omdat het een hele veelzijdige kunstvorm is en daardoor veel mensen aanspreekt. Noem eens een muziekstroming waar het niet uitmaakt of de artiest zwart of blank is, man of vrouw, alleen of in een groep, in het Engels of in een andere (moeder)taal rapt (Nederlands, Frans, Duits), of uberhaupt niet rapt (instrumentale hiphop), serieus is of lol maakt, met echte muzikanten speelt of uit de computer, etc. Tel daarbij de factor creativiteit (improviseren/freestylen, elkaar overtreffen in battles).

Zomaar een paar aspecten. Het is een breed onderwerp, je kunt er veel uithalen.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 20:41
silentbob
silentbob is offline
ik vind het juist heel eenzijdig, wat ik er van ken dan
denk dat een deel gewoon meeloopt met de trend, maar denk dat er ook wel zijn die het gewoon mooie muziek vinden(wat ik me overigens wat moeilijk kan voorstellen), paar vrienden van me luisteren hiphop, en kleden zich ook zo, hun taalgebruik valt nog wel mee
maar op mijn school is het niet echt extreem populair(mischien nog wel meer metalheads dan hiphoppers), dus ze lopen in elk geval niet zomaar mee
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 21:40
GwnSuusJuh
GwnSuusJuh is offline
Citaat:
Wat bedoel je precies met "doen aan hiphop"?
Nou ik bedoel bijvoorbeeld ; graffiti spuiten, hip-hop dansen, rappen, beatboxen ..
En misschien doen sommige mensen er zeg maar aan om zich zelf er beter door te voelen, zich te uiten of iets anders....
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 21:41
GwnSuusJuh
GwnSuusJuh is offline
Bedankt voor de reacties die al gegeven zyn
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 08:34
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Mensen doen er aan omdat ze zich willen uiten, om zich te onderscheiden van de rest maar vooral omdat het zo toegankelijk is. Wat heb je nodig om te rappen? Je stem.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 10:29
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Ben het gewoon niet met je eens Jon.

In de muziek zie je al 20 jaar hetzelfde patroon, een muziekstroming komt op, wordt underground populair, de media/commercie springt erop want er is geld te verdienen, het wordt mainstream populair, teveel mensen denken even snel geld te kunnen verdienen waardoor de kwaliteit dramatisch wordt en de stroming gaat weer ten onder

Als ik dan de vraag krijg waarom mensen aan hiphop doen dan is dat inderdaad een uitingsvorm, maar voor 90% van de mensen is het een uitingsvorm die ze doen omdat het populair is. Rap is totaal niet een nieuwe vorm van muziek, bestaat al jaren, waarom doen mensen dan nu veel aan rap en 15 jaar geleden bijna niemand?

Vraag jezelf ook dit eens af, is de muziek van alledag, zowel nu als 30 jaar geleden, goed omdat het populair is of populair omdat het goed is? Ik zeg 90% is goed omdat het populair is, 10% populair omdat het goed is en die laatste 10% zijn dan de nummers die jaren later weer in de top 100's van een bepaalde tijd/genre komen.
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 11:03
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Je had het over hardcore. Net als hiphop geen nieuwe vorm van muziek, underground begonnen en commercieel geworden, volgens bijna vaste patronen. Even los van de kwestie van smaak: hiphop houdt het aanzienlijk langer vol dan hardcore en weet het veel meer mensen uit veel meer verschillende culturen aan te spreken. Hardcore is toch vooral blank West-Europees. Waarin zit dat verschil? Waarom heb je wel Joodse rappers en geen Joodse hardcore?
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 11:42
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Ik zeg niks over de duur van de cyclus, kan best zo zijn dat de cyclus langer duurt hij de hiphop. Daarnaast was hardcore een voorbeeld, omdat het zo een duidelijk beeld geeft, waarom liep toen iedereen met een kaal koppie als uitingsvorm en waarom is nu rap de uittingsvorm? Denk ook een aan Woodstock, flowerpower, hippies? En mijn verklaring is dat, voor de grote massa, de personen die pas bij mainstream populariteit gaan meedoen, dit komt omdat het populair is, meelopen, is niet erg want 99% van de mensen doet het.

Verder kan je met voorbeelden te over komen, noem mij een muzieksoort dat..., waarom wel dit en niet dat? Feit is dat er evenveel voorbeelden precies omgekeerd zijn. Waarom gaan Nederlandse trance/hardtrance/hardstyle/hardcore dj's de gehele wereld over en zal een Ali B dat nooit lukken?
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 12:03
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
omdat Ali B niet tot de beste rappers van de wereld behoort en de nederlandse DJs wel. daarom

al die rappers die op dit moment bekend zijn zijn echt niet begonnen omdat ze dachten er snel geld aan te verdienen, omdat het populair is, want in de tijd dat de grote rappers van nu begonnen was hiphop helemaal nog niet zo populair als nu.

simpel voorbeeldje: 50 cent. als er een rapper is van nu is hij toch wel vrij bekend in nederland.
hij heeft echt nooit gedacht 'he hiphop is populair laat ik rapper worden'.
het was een drugsdealer die naast het dealen ook nog een beetje rapte op straat.
nadat zijn zoontje werd geboren besloot hij te stoppen als drugsdealer, omdat het een gevaarlijk leven was en een erg slecht voorbeeld voor zijn kind. hij is toen begonnen om alleen maar te rappen (dit is 1998)
in 2002 richtte hij G-Unit op waar hij nu nog steeds de leider van is.
sinds de start met G-Unit is hij erg bekend geworden. niet omdat hij er in 1998 bij wilde horen of dacht er veel geld aan te kunnen verdienen (ja natuurlijk dacht hij in 98 dat hij er geld aan kon verdienen anders was hij nooit begonnen met fulltime rappen, maar hij kon niet weten dat het zo af zou lopen).

veel rappers hebben in de gevangenis gezeten en zijn daar begonnen met rappen. de rappers deden dat niet om erbij te horen. er is echter wel een deel van de aanhang wat fan is omdat het populair is, maar ik denk dat er weinig fan zullen zijn puur omdat het populair is. meestal ben je fan omdat je in dit geval de raps goed vind. ik denk dat dat met de hiphop cultuur hetzelfde is.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 17:22
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
Je had het over hardcore. Net als hiphop geen nieuwe vorm van muziek, underground begonnen en commercieel geworden, volgens bijna vaste patronen. Even los van de kwestie van smaak: hiphop houdt het aanzienlijk langer vol dan hardcore en weet het veel meer mensen uit veel meer verschillende culturen aan te spreken. Hardcore is toch vooral blank West-Europees. Waarin zit dat verschil? Waarom heb je wel Joodse rappers en geen Joodse hardcore?
als we het over lang volhouden hebben, metal bestaat ook al lang(volgens wikipedia even lang aks hiphop), en heeft het grote voordeel nooit echt mainstream te zijn, waardoor de goeie artiesten uit het begin nu nog steeds populair zijn(alleen jammer dat de nieuwe bands van tegenwoordig voornamelijk richting death/blackmetal zitten...)

en hiphop is toch wel voornamelijk afro-amerikaans volgens mij, alleen toen het populair begon te worden is het in grote mate overgenomen door andere bevolkingsgroepen(wat ook best wel ironisch is, een blanke amerikaan 1 van de rijke voorsteden die in de negerstraattaal over het leven op de straat gaat rappen...)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 22:12
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Ik maak een PO voor nederlands, en 1 van mijn deelvragen zijn;
Waarom doen mensen aan hiphop?

Zouden zo veel mogelijk mensen hier serieus op willen antwoorden?

thx
Omdat je op Hip-hop goed kunt dansen
en de beat beter hoort zodat je op de beat danst : )
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 12:03
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
ikzelf hou van de dancestijlen en muziek, ben minder van de outfit maar ieder z'n ding he.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 12:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
als we het over lang volhouden hebben, metal bestaat ook al lang(volgens wikipedia even lang aks hiphop), en heeft het grote voordeel nooit echt mainstream te zijn, waardoor de goeie artiesten uit het begin nu nog steeds populair zijn(alleen jammer dat de nieuwe bands van tegenwoordig voornamelijk richting death/blackmetal zitten...)

en hiphop is toch wel voornamelijk afro-amerikaans volgens mij, alleen toen het populair begon te worden is het in grote mate overgenomen door andere bevolkingsgroepen(wat ook best wel ironisch is, een blanke amerikaan 1 van de rijke voorsteden die in de negerstraattaal over het leven op de straat gaat rappen...)
Hip-hop is net zo veel (ganster)rap als dat trance hardcore is, en rock punkmetal.

rap heeft niets met muziek te maken, hiphop weinig met lyrics.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 10:53
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Ik maak een PO voor nederlands, en 1 van mijn deelvragen zijn;
Waarom doen mensen aan hiphop?

Zouden zo veel mogelijk mensen hier serieus op willen antwoorden?

thx
HipHop ? bedoelje daarmee streetdance ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Enquete Jongerentaal
Fun4ever
57 25-05-2005 23:41
Psychologie enquete
Judy2
69 16-05-2005 08:42
Lifestyle SKATERS opgelet!
Botervlieger
20 28-09-2004 14:14
Lifestyle Kleding Enquete
Sandra1988
69 16-03-2004 22:34
Muziek Wat heeft Queen dat andere (rock)bands niet hebben?
TMLWKY
98 22-07-2002 12:54
Verhalen & Gedichten QuaTro by Q-Wi-Q
Q-Wi-Q
3 06-08-2001 22:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.