Oud 24-11-2003, 17:01
Verwijderd
hoewel ik niet zeker weet of het op psychologie thuishoort of niet....ik zou niet weten waar het beter kan maargoed

wat me echt opvalt is dat er zoveel mensen zijn die hun complimenten steeds meer opzoeken op internet. zo stuitte ik laatst op die site van sugababes en superdudes, na dat is toch niet te geloven wat daar allemaal gebeurt. dat is een site waarop jongens en meisjes van 13-22 (ongeveer hoor!!) hun fotos plaatsen en ook wat informatie.

en het valt me echt op dat bijna alle personen er op die site er gewoon goed uitzien, en dat de complimenten (meestal tussen mensen die mekaar helemaal niet kennen) heen en weer vliegen. bijv: 'WOW jij bent hot' je kent het wel.

ik vind het ECHT verschrikkelijk deze site, allemaal knappe mensen die mekaar berichten toesturen hoe leuk, mooi, sexy de ander wel niet is. zo krijg ik het idee dat bijna iedereen even knap is, en dat is - vast niet alleen in mijn geval ?? - niet echt goed voor je zelfvertrouwen. ik bedoel: als je als meisje allemaal knappe meiden op straat ziet lopen dan voel je je toch ook minder worden??

nou zou je denken van: dan ga je toch niet naar die site. maar op een of andere manier stoort het idee alleen al dat die sites bestaan....voor mij is het het teken dat uiterlijk en alles ongelofelijk belangrijk wordt. ik vind het gewoon een negatief effect van internet.

nu wil ik van jullie graag weten of jullie vinden van zulke sites, de mensen die erop zitten --> die fotos plaatsen en zo in contact komen met 'chicks' of 'hunks' en nouja ik denk dat je hier nog allerlei kanten mee op kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2003, 17:06
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Die mensen die daar op komen zijn gewoon mensen die eigenlijk super onzeker zijn en aandacht nodig hebben.

Denk ik
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 17:10
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Tja, ik heb dan al snel het vooroordeel van 'goedkope meiden' en 'macho' in mijn hoofd. En dat is dus niet positief bedoelt.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 17:12
Verwijderd
ik ken er wel die dat doen en die niet onzeker zijn.....

misschien wel een zoektocht naar erkenning.

ik heb geleerd - jaja ik studeer - dat mensen op internet hun negatieve kenmerken verloochenen, ze zijn op internet zeg maar wat ze in het echte leven zouden willen zijn maar niet kunnen zijn. het is natuurlijk simpel om je van je beste kant te laten zien op internet, bijvoorbeeld alleen al door alleen mooie fotos van jezelf te plaatsen.

ik moet gaan maar hopelijk hebben jullie hier ook bepaalde ideeën over, dat zal vast wel
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 17:15
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
alsof je geen minderwaardigheidscomplex krijgt bij:

-modebladen
-breakout troep

weet ik veel wat voor een meuk. Dit is gewoon mediaverschuiving alleen is internet een stuk toegankelijker. Niks nieuws verder
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-11-2003 @ 18:15:
alsof je geen minderwaardigheidscomplex krijgt bij:

-modebladen
-breakout troep

weet ik veel wat voor een meuk. Dit is gewoon mediaverschuiving alleen is internet een stuk toegankelijker. Niks nieuws verder
ik zie verschil

modebladen daarin staan toch bijna altijd topmodellen.
hier op internet staan gewoon normale mensen (oke misschien de wat mooi uitziende jongeren)
bovendien heb je in die modebladen niet allemaal mensen die interpersoonlijk tegen mekaar zeggen hoe goed ze de ander er wel niet uit vinden zien
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:12
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
forum_verslaafd schreef op 24-11-2003 @ 18:54:
ik zie verschil

modebladen daarin staan toch bijna altijd topmodellen.
hier op internet staan gewoon normale mensen (oke misschien de wat mooi uitziende jongeren)
bovendien heb je in die modebladen niet allemaal mensen die interpersoonlijk tegen mekaar zeggen hoe goed ze de ander er wel niet uit vinden zien
Zie modewedstrijden, das hetzelfde dan

MAarja kijk, het probleem ligt niet bij de internetgeneratie, maar bij de manier waarop JIJ het oppakt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-11-2003 @ 19:12:
Zie modewedstrijden, das hetzelfde dan

MAarja kijk, het probleem ligt niet bij de internetgeneratie, maar bij de manier waarop JIJ het oppakt.
ow jee
VERTEL!!

hoe moet ik het wel oppakken??
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:40
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
forum_verslaafd schreef op 24-11-2003 @ 19:36:
ow jee
VERTEL!!

hoe moet ik het wel oppakken??
Je 'moet' gewoon inzien dat sommige mensen 'mooier' zijn dan anderen. Dat 'mooi' een subjectief woord is (Wat de ene mooi vindt, vind de ander lelijk). Dat die sites een vertekent beeld van de werkelijkheid geven.

Etcetera
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:41
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik kwam er regelmatig, omdat m'n beste vriendin er op staat, maar dat is écht niet zo'n huppelk*tje als de meeste meiden daar. De meesten zijn van die breezahsl....
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:05
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Behoefte aan aandacht, bevestiging, enz. Ze doen maar
wat ze niet laten kunnen, het kan me niet veel schelen.

Uiterlijk is belangrijk, dat is echt niet iets van de laatste
tijd, en dat negatieve effect van inet valt volgens mij ook
best mee...

Verder denk ik dat een realistisch beeld van het uiterlijk
van mensen ook belangrijk is. Niet iedereen is zo geweldig
knap als de mensen op zulke sites, en dat hoeft ook niet.

Bedenk je ook dat er tegenover al die 'sugababes en superdudes'
ook een heleboel minder mooie mensen staan...
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 21:01
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
forum_verslaafd schreef op 24-11-2003 @ 18:01:
-verhaal-
Ik ken de sites zelf niet, maar kan me wel voorstellen wat je bedoelt...dat zou ik zelf ook hebben.
tja het is idd een negatief neveneffect van het internet...dat t uiterlijk steeds belangrijker wordt zo en mensen er onzeker van worden, ben het met je eens.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 21:11
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Oja, en je moet maar zo denken: niemand stuurt zn lelijkste foto in.
Z sturen hun mooiste foto waar ze extra sexy voor geposeerd hebben, bij een mooie belichting, en nog lekker bruin van de vakantie :-).

En over 5 jaar zijn al die 15-16-17-18 jarige chicks ook niet zo lekker meer als nu: is alles niet meer zo strak en zijn ze wat dikker, stralen ze niet meer die jeugdige sex-appeal uit en zouden ze ook een 'mijn vriend vindt me te dik' topic kunnen beginnen Hehe net als ik.
Om over de bierbuiken van de jongens nog maar te zwijgen. Tja en om die spieren zo gespannen te houden moet je toch blijven trainen....dat zullen ze ook wel niet allemaal volhouden.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 10:30
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 24-11-2003 @ 22:11:
Oja, en je moet maar zo denken: niemand stuurt zn lelijkste foto in.
Z sturen hun mooiste foto waar ze extra sexy voor geposeerd hebben, bij een mooie belichting, en nog lekker bruin van de vakantie :-).
Geef ik je helemaal gelijk in. Maar ik denk dat het niet alleen op die sites zo is. Ik heb de foto's waarop ik net een rare bek trok ook niet in mijn fotoboek staan.

Misschien is het inderdaad wel waar dat mensen zich graag van hun beste kant laten zien. Maar dat komt niet alleen doordat ze zo graag leuk over willen komen en complimenten willen vangen denk ik. Als je namelijk een reactie typt heb je daar veel meer tijd voor dan als je er mondeling één geeft. dan heb je dus veel meer tijd om na te denken over wat je nu eigenlijk wil zeggen en hoe dat op de juiste manier over komt. Je kunt je zinnen goed opbouwen, de juiste woorden kiezen en een goede indeling, dan kom je al snel als een bepaald iemand over. Maar at wil niet zeggen dat je het IRL ook niet zo gezegd had als je evenveel tijd had gehad om je reactie te bedenken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 11:15
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 25-11-2003 @ 11:30:
*verhaal*
als je je ooit afvraagd waarom ik precies evensnel praat als ik typ
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 11:24
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
alpha schreef op 24-11-2003 @ 18:10:
Tja, ik heb dan al snel het vooroordeel van 'goedkope meiden' en 'macho' in mijn hoofd. En dat is dus niet positief bedoelt.
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 12:48
ShadowX
Avatar van ShadowX
ShadowX is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 25-11-2003 @ 11:30:
Als je namelijk een reactie typt heb je daar veel meer tijd voor dan als je er mondeling één geeft. dan heb je dus veel meer tijd om na te denken over wat je nu eigenlijk wil zeggen en hoe dat op de juiste manier over komt. Je kunt je zinnen goed opbouwen, de juiste woorden kiezen en een goede indeling, dan kom je al snel als een bepaald iemand over.
Daar ligt het gevaar. Je mist de intonatie, de gezichtsuitdrukking, (daar veranderen smilies weinig aan) die er juist voor zorgt dat de boodschap overkomt zoals jij dat wilt.
__________________
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. Without me, my signature is useless. Without my signature, I am useless.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 13:09
Milos
Avatar van Milos
Milos is offline
Ik zeg altijd screw that perfect people f*ck they all look the same.
__________________
I am a princess in nothing more than a fantasy world
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-11-2003, 14:36
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Twilight-Sympho schreef op 25-11-2003 @ 14:09:
Ik zeg altijd screw that perfect people f*ck they all look the same.
Dat is dan ook weer zo'n goedpratertje, wat ik er slap vind.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:49
Verwijderd
Er komt een beetje een eenzijdig beeld. Alleen mensen die zichzelf mooi vinden (en dat zijn ze dan meestal ook wel) plaatsen zichzelf op zo'n site natuurlijk.

Citaat:
Twilight-Sympho schreef op 25-11-2003 @ 14:09:
Ik zeg altijd screw that perfect people f*ck they all look the same.
dat is natuurlijk wel heel stoer om te zeggen, maar de waarheid ligt helaas anders. Mooie mensen hebben meestal gewoon een beter leven, hoe vreemd ik dat ook vind (en aan de andere kant snap ik dat dan ook weer wel.)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:58
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Mooie mensen hebben meestal gewoon een beter leven,
ja het is zo..
maar het is zeker net zo belangrijk hoe je het zelf ervaart..
de helft van al die populaire gasten is helemaal niet zo knap enzo, maar ze hebben de uitstraling van ik-ben-knap

ps. heb je misschien een link van zo'n site
ik ken er alleen 1 waar allemaal wannabe gothics opstaan namelijk
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:12
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-11-2003 @ 16:49:
Mooie mensen hebben meestal gewoon een beter leven, hoe vreemd ik dat ook vind (en aan de andere kant snap ik dat dan ook weer wel.)
Even aannemen dat dat zo is. Dan zou je je de vraag moeten stellen waarom dat zo is. Moicht jouw stelling waar zijn, dan denk ik dat het vooral komt odmat die mensen niet tevreden zijn met zichzelf. Ze maken hun eigen leven dus zelfs slechter (jouw termen beter -slechter)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:14
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-11-2003 @ 16:49:
Mooie mensen hebben meestal gewoon een beter leven,
Dus als je lelijk bent heb je minder kans op een beter leven?

Vind ik een beetje onzin. Het leven is wat je er zélf van maakt,
ook als je niet mooi bent, of vind dat je niet mooi bent.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 25-11-2003 @ 17:14:
Dus als je lelijk bent heb je minder kans op een beter leven?

Vind ik een beetje onzin. Het leven is wat je er zélf van maakt,
ook als je niet mooi bent, of vind dat je niet mooi bent.
Oké, het was een beetje kort door de bocht, maar ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen. Een voorbeeldje: 'mooiere' (dus volgens de publieke opinie) mensen krijgen vaak eerder een baan bijvoorbeeld, als er twee mensen solliciteren en er eentje 'lelijk' is en eentje 'mooi', dan wordt statistisch gezien de laatste vaak aangenomen.

Snap je?

Verder ben ik het helemaal met je eens hoor, het leven is inderdaad wat je er van maakt, en het gaat mij altijd meer om de uitstraling van iemand dan dat het mij uitmaakt of hij / zij mooi of lelijk is. Als je geen uitstraling hebt, schiet je met mooi zijn natuurlijk niks op.
Komt nog bij dat 'mooi' en 'lelijk' natuurlijk super relatieve begrippen zijn, vandaar dat ik ze ook tussen aanhalingstekens zet.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:35
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-11-2003 @ 17:30:
*knip*
Ah, op die manier.

Wat nog niet betekent dat het leven beter is als je mooi bent, wel makkelijker, soms. Maar goed, dat valt weer in de categorie mierenneuken.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2003, 17:42
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Quiana schreef op 25-11-2003 @ 17:14:
Dus als je lelijk bent heb je minder kans op een beter leven?

Vind ik een beetje onzin. Het leven is wat je er zélf van maakt,
ook als je niet mooi bent, of vind dat je niet mooi bent.
Life's a bitch... and then you die.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 12:36
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik heb zelf ook een sugababe gehad, omdat mijn ex-vriend dat toen ook had, naja ik ben dus echt niet zoals sommige meiden daar, die er alles voor doen om ook maar superveel berichjes te krijgen en zo te showen hoe ''populair'' ze er mee zijn

Ik vind het heel laag dat mensen zo hun andacht willen krijgen en tja, ze moeten het zelf weten hoor, maar ik denk dat ze in het echte leven ook best wel onzeker zijn...
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Br33z4h-cultuur[De ontwikkeling van een internetgeneratie}
DG
23 20-08-2004 18:08
Liefde & Relatie Ik voel me zo'n aansteller
Zweefvliegtuig
26 28-06-2003 17:49
Lichaam & Gezondheid hoe ziet een glazen oog eruit?
iebke*
32 06-04-2003 22:50
De Kantine BrEeZaH taaltje!!
di-rectfan14
94 18-02-2003 14:14
De Kantine BrEeZaH TaLk, ThE ReAl tHiNg
General Fault
9 27-11-2002 21:17
De Kantine De BrEeZaH-cultuur, de ontwikkeling van een internetgeneratie.
Verwijderd
96 29-08-2002 11:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.