Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2007, 18:01
bezoekster91
bezoekster91 is offline
Om het even kort te houden..
Ik zit samen met een paar mensen uit hogere klassen bij een bepaald vak. Nu ben ik er dus achter gekomen dat ik een van hen, híj dus , wel érggg leuk vind. Maar hij is dus ouder, ik zelf ben nogal verlegen en ik heb een kleine-soort-van-faalangst..
Ik zou hem graag subtiel willen laten weten dat ik hem leuk vind, maar ik weet niet hoe.
Nu is mijn vraag dus: heeft iemand tips? of zit je in dezelfde situatie(of heb je erin gezeten, en zoja wat heb je gedaan?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2007, 18:10
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Hoi, zullen we een keer ergens wat drinken?
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 18:15
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Kun je niet naast hem gaan zitten in de les en zo een gesprek met hem aanknopen?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 18:17
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
een 'stomme' manier..maar wel de makkelijkste als je een beetje angst hebt. kom achter zijn msn-adres/hyves/.. en ga dan chatten of laat een berichtje achter. zo kun je steeds meer contact opbouwen, en ook in het echte leven met elkaar praten.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 18:43
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
De meeste mannen zien een subtiele hint nog niet als die op hun kin staat te kakken.

Een hand op de knie gedurende minstens vijftien seconde is waarschijnlijk het subtielste dat je kan proberen.

MSN of van die profieletjes lijkt me geen goed idee als het om iemand gaat die je buiten internet om nog veel gemakkelijker tegenkomt. Babbel ermee, doe samen wat leuke dingen.

Trouwens meer kans op hartendief spelen wanneer je gewoon zegt wat je voor hem voelt. Al die subtiele hints scheppen vooral verwarring, en komen - nu spreek ik voor mezelf - niet leuk maar vervelend over. A la "waarom zegt ze nu niet gewoon wat ze bedoelt?".

Dat je met eender wie zowel bij een leuk concert, op café, in de dancing, in de cinema als op restaurant of in de bib kan afspreken had je waarschijnlijk zelf al kunnen bedenken.

Oh, en als je dingen afspreekt: wees concreet. Niet beginnen sms'en van
- He, zullen we eens iets afspreken?
- Ja, leuk
- Gaaf, vind ik ooK
- Wat zullen we gaan doen?
- Hihi, ik weet het niet, kies jij maar.
- Euh, jij vroeg me uit, dus heb je misschien ook een idee wat we kunnen doen?
- Neen, echt niet. Kies jij maar. Ik vind alles leuk.
- Whatever. Tussen les X en les Y heb ik 10 minuutjes pauze. Meet me bij het koffie-apparaat.

Als je snapt wat ik bedoel...

Veel leuker is:
- You, me, zondag 16u, picknick in de duinen. Zorg voor wijn. Ik zorg voor de rest.

AANVULLING: ik lees ook wel dat je faalangst hebt en verlegen bent. Maar in dit geval hoef je maar één keer echt te sterven. Alles wat daarna volgt is dan een eitje.
__________________
Let's fantasize a revolution

Laatst gewijzigd op 10-04-2007 om 18:46.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 18:51
Verwijderd
Probeer inderdaad gewoon eens een gesprekje met hem, gewoon over het vak dat jullie allebei volgen. Dan kan je best eens vragen - het hoeft niet direct op dezelfde dag - of hij iets met je wil gaan drinken. Dat is een hele veilige vraag

Wat Al Murphy zegt vind ik tot op zekere hoogte ook; wees een beetje direct met je vraag, maar niet té direct (zijn berichtje vind ik nogal overdreven). Laat hem ook wat te kiezen hebben, dus stel je voorstel een beetje open
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 19:02
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
ik denk dat het erg afschrikt als je zó direct (al murphys manier) bent bij iemand die je niet of nauwelijks kent. als je elkaar eerst wat beter leert kennen, dus met gewoon contact zoeken ipv iemand direct uit te vragen, dan kom je er vanzelf achter of hij jou ook aardig vindt. (en jij hem nog steeds)
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:01
Melpomene
Melpomene is offline
Iets leuks/sexy's aantrekken en met hem aanpappen. Succes gegarandeerd
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 20:04
Verwijderd
Gewoon, je mond op en neer bewegen en er (niet al te loze) woorden uit laten komen.. Praten dus. En als je dat niet wilt doen kan je 't altijd nog in gebaren taal of via internet proberen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 22:05
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 10-04-2007 @ 20:02 :
ik denk dat het erg afschrikt als je zó direct (al murphys manier) bent bij iemand die je niet of nauwelijks kent. als je elkaar eerst wat beter leert kennen, dus met gewoon contact zoeken ipv iemand direct uit te vragen, dan kom je er vanzelf achter of hij jou ook aardig vindt. (en jij hem nog steeds)
Mja, wij verschillen dan ook wel heel erg in geslacht en ook wel in leeftijd, dus dat kan (c: Maar in principe is wat ik voorstel ook niets anders dan een poging om contact te zoeken. Op en af sms'en? Dat noem ik geen contact. Vrijblijvend tien minuutjes na de les blijven hangen, daar schiet je ook amper iets mee op. En als je tegenpartij niet onmiddellijk (dus van een paar keer in de maand dezelfde les te volgen) diezelfde klik heeft gevoeld, of zelfs niets wat daarbij in de buurt komt, dan moet je iets concreet afspreken, anders kom je nooit verder dan wegdromen onder de les chemie of weet-ik-wat.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 23:28
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Al Murphy heeft wel een punt. Je moet met (niet al te) subtiele hints laten merken dat je wel interesse in hem hebt. Begin een keer een gesprek. Gewoon over school. Stel hem een redelijke vraag over afgelopen les. Dan heb je iig een begin voor een gesprekje. Vervolgens een beetje duidelijk flikflooien en hem gewoon vrolijk groeten (HOI!!) en aanspreken als daar gelegenheid voor is (Nog bedankt voor die uitleg van vorige keer! Ik snap het nu helemaal!!).

En als het enigszins van twee kanten komt gaat het daarna vanzelf
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie De juiste hulp voor je problemen zoeken op social media
Suzanmb
2 12-11-2013 09:17
Psychologie Hoe moet ik hulp zoeken?
Verwijderd
4 22-09-2007 16:40
Software & Hardware Hulp gezocht! [ bij i-worm.lentin.g verwijderen]
Verwijderd
5 03-08-2002 22:43
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Franse zinnen.... Hulp gezocht
DiEnDeRd
5 08-06-2002 20:14
Psychologie Ik ben benieuwd: wie heeft hulp gezocht met zijn/haar problemen? ...
Joseph
19 25-01-2002 21:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.